To nesto novo u GSP Beograd , za svaku pohvalu
Poslednje dve godine se obnavljaju električni podsistemi. Već sam pisao kupljeno je 83 nova trolejbusa, koji čini 90% vozila na ulicama. Sada su na redu tramvaji. Autobusi su nažalost u lošijem stanju, poslednja isporuka 100 autobusa je bila 2008. godine, a sada se planira kupovina još 250 novih. Privatni prevoznici već polako obnavljaju vozni park, pa se nadam da će i većina njih do nove godine, do kada je i zavnični rok, krenuti sa novim autobusima. Uslov pri kupovini jeste Euro5,klimatizovani putnički prostor, nažalost ne i niskopodnost vozila :/
Uveden je takođe propis da vozila koja učestvuju u javnom prevozu moraju biti rashladjena tokom leta. Zbog toga je GSP Beograd morao da opremi rashladnim uređajima 173 autobusa ove godine, što je završeno pre par nedelja. Sa privatnicima smo se malo ganjali, jer su odbijali da uključuju klime, iako ih vozila poseduju, radi uštede goriva, međutim, saznali smo da se njima isplaćuje dodatna sredstva za rad istih, pa su svi prijavljivani inspekciji, te konačno morali da uključe klime.
Od nove godine počeće sa radom novi sistem praćenja vozila i novi RFID tiketing sistem.
Očekuje se povratak displeja na stajištima koji će davati informacije kada koje vozilo dolazi na stanicu, ali i praćenje vozila. Kažem povratak, jer je krajem osamdesetih Beograd imao probno takav sistem na jednoj od linija, koji naravno nije koristio GPS, već radijsko pozicioniranje. Patent je bio Instituta Mihajlo Pupin, razvijen za Beograd, Zagreb i Sarajevo, kasnije demontiran zbog sveopšte situacije u zemlji.