Troler
|
|
« Reply #495 on: May 30, 2012, 23:11:02 » |
|
ZIU baš izgleda grdo,Sovjetski...pošto mi imamo "probleme" sa senzorima na vratima,ne bi bilo loše ovakve nabaviti,kad pritisneš zatvaranje,sigurno si zatvorio hehe
Jes' vala. Svaki put kad se vozim u špici u Hessu ili MANu i čekam na stanicama beskonačno dugo da se zatvore vrata, sjetim se starih dobrih Škoda i Sanosa.
|
|
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
transformers
|
|
« Reply #496 on: May 31, 2012, 07:21:19 » |
|
od svih tipova voznog parka prije rata ikarusi su se najbolje pokazali narocito zadnje serije sa rabinim motorom. inace rijetko koji da nije mogao na brdskim linijama ici 4 ili 5 brzinom poput buca potoka,bara i td
šteta što im je ovjes bio loše riješen pa su se ljuljali u toku vožnje ko na brodu a i znali su se često "nakriviti" na jednu stranu. Šteta je i što nisu imali automatske mjenjače ali onda nebi mogli postizati taku brzinu kao sa klasičnim. Ali sve u svemu bila su to dobra vozila za ono vrijeme. Nisi ga mogao preforsirati, pregrijati, jednostavni i za održavanje i za korištenje
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #497 on: June 01, 2012, 10:42:47 » |
|
Broj ispravnih Trolejbusa 1984-2012. Moguća su neka odstupanja ali manje-više to je to Za većinu godina sam uzimao u obzir meni poznato stanje s kraja godine. (inače bio bi veći rast za npr. 2010) Sad kad gledam ovo pitam se dali je u potpunosti pametno naglo povlačenje preostalih Škoda 14tr i Šeala 100 2006 godine, mada se može opravdati unifikacijom MAN-ovima iz Solingena. Zahvaljujem dresdeneru koji mi je prošle godine poslao tabelu sa datumima rashoda trolejbusa koja mi je dosta pomogla u ovome.
|
|
« Last Edit: June 01, 2012, 10:45:04 by Troler »
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
dresdener
Putnik
Offline
Posts: 200
|
|
« Reply #498 on: June 01, 2012, 11:59:26 » |
|
Broj ispravnih Trolejbusa 1984-2012. Moguća su neka odstupanja ali manje-više to je to Za većinu godina sam uzimao u obzir meni poznato stanje s kraja godine. (inače bio bi veći rast za npr. 2010) Sad kad gledam ovo pitam se dali je u potpunosti pametno naglo povlačenje preostalih Škoda 14tr i Šeala 100 2006 godine, mada se može opravdati unifikacijom MAN-ovima iz Solingena. Zahvaljujem dresdeneru koji mi je prošle godine poslao tabelu sa datumima rashoda trolejbusa koja mi je dosta pomogla u ovome. Nema na čemu! ovaj graf izgleda još depresivnije nego samo brojke u tablicama. Prije 14 dana sam ukratko posjetio trolejbuski depo da pozdravim Čeha Jaru, i kao što sam saznao, puno trolejbusa stoje jer nema pneumatika - solingenski trolejbusi većinom voze sa istim koje su imali još u Njemačkoj... čak u taj trenutak kada sam došao doveli su trolejbus kojem je u Gradačackoj pukla guma... i u zadnjem dijelu depoa leži sve više MAN-ova u obliku kostura s kojih se skidaju dijelovi jer nema uopće rezervnih dijelova koji bi se kupili. Ovih dana prevodim svoj članak o sarajevskom saobraćaju na njemački i opet imam na ekranu informacije oko one studije SYSTRA koju kantonalni političari očevidno pažlivo skrivaju u nekom ormaru. Tamo se piše da je "trolejbuski saobraćaj direktno ugrožen".... Inaće slažem se da likvidacija Škoda vozila i posebno 3 ŠEAL trolejbusa je bila nebodirajuća glupost (ovi tri su bili sasvim OK i naravno bez korozije-aluminij), dva stara samo 10 godina, ali neki "stručnjak" koji ima moć nije želio da ovi dalje voze. Jedan od njih je navodno imao samo jedan oštećen kabl (majstori procjenivali da kabl košta 200 KM) i zato je bio rashodovan....
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #499 on: June 01, 2012, 18:35:02 » |
|
Od kraja 2000 do 2006 se broj ispravnih trola vrtio na oko 55-60 a onda su na kraju 2006 ostala 43 trolejbusa. One 3 Škode 14tr (4210, 4211 i 4213) što su po tabeli rashodovane početkom 2008 pretpostavljam da su neko vrijeme nakon povlačenja bile u rezervi. Za ŠEAL 4228 i 4229 stvarno šteta, bili su stari samo 9 godina, još veća šteta je što nije ni jedan sačuvan jer mislim da bi bio vrijedan muzejski primjerak, pogotovo zato što se radi o domaćem proizvodu.
Zglobni Sanosi su relativno kvalitetno zamjenjeni MAN-ovima SG200 HO
Što se tiče Systre oni su pravili studiju nešto ranije nego što su stigli Hessovi koji su uveliko spasili trolejbuski sektor u periodu 2010-2012. Kad su tek nabavljeni broj vozila dostigao je 55 ali do kraja 2010 ostao je 41 trolejbus. Da nije Hessova danas bi imali između 15 i 20 "ispravnih" trolejbusa i ovaj sektor bi bio u velikoj opasnosti kao što je i Systra predviđala.
|
|
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
transformers
|
|
« Reply #500 on: June 01, 2012, 23:56:20 » |
|
Ljudi budimo realni što se tiče Škoda 14tr pa i Šeala to su krševi ali žešći. Prvo neudobni, stolice katastrofa, enterijer maksimalno razvaljen tako da lupa ko "kašika po loncu", volani oni drveni sa šperpločom u sredini, naravno teški , elektromagnetne kočnice loše u glavnom radi se o zastarijelim trolebusima kojima je rok upotrebe davno istekao. naravno mi smo malo pristrasni jer se radi o domacem proizvodu ali kad su ljudi sjeli poslije škoda i sanosa u MANove (iako su Sanosi bili veoma udobne štaviše udobniji od MANova) to je bilo kao da sjedneš poslije Yuge u Mercedes....
|
|
|
Logged
|
|
|
|
dresdener
Putnik
Offline
Posts: 200
|
|
« Reply #501 on: June 02, 2012, 00:12:26 » |
|
Ljudi budimo realni što se tiče Škoda 14tr pa i Šeala to su krševi ali žešći. Prvo neudobni, stolice katastrofa, enterijer maksimalno razvaljen tako da lupa ko "kašika po loncu", volani oni drveni sa šperpločom u sredini, naravno teški , elektromagnetne kočnice loše u glavnom radi se o zastarijelim trolebusima kojima je rok upotrebe davno istekao. naravno mi smo malo pristrasni jer se radi o domacem proizvodu ali kad su ljudi sjeli poslije škoda i sanosa u MANove (iako su Sanosi bili veoma udobne štaviše udobniji od MANova) to je bilo kao da sjedneš poslije Yuge u Mercedes....
Jeste, slažem se da MAN-ovi i HESS-ovi jesu sasvim druga sorta vozila. Sa druge strane, naše Škode su odgovarale našem istočnjačkom sistemu i za popravke je bio dovoljan čekić i osnovni alat... pitaj majstora u depou kako je njima sa ovim zapadnjačkim vozilima. Posebno kod Hess tipa ima puno elektronike koja bi trebala u slučaju kvara da ide direktno do proizvođača, možete zamisliti kako je realno sa cijenama i carinskom procedurom i tako... u gradu gdje ja živim voze Škode 15Tr (zglobna verzija 14Tr) proizvedene većinom 1989.-1992. godine. I još su sposobni da voze putnike. Šta se tiče stolica u starim Škodama, vidio sam da ste imali poslije rata tamo neka ružna sjedišta od šperploče, ali isporučeni su bili sa tapaciranim sjedištima od vještačke kože. Sa interijerom to je bio problem nepostojećeg održavanja... iskreno, kada su Njemci prošle godine vidjeli MAN-ove, i to Njemci koji su majstori i vozači iz Solingena, u teškom su bili šoku.... sve je to drugovi pitanje para i motivacije. U GRAS-u nema niti para niti motivacije samo lopovluka koji odlučuje o firmi...
|
|
|
Logged
|
|
|
|
MAN Lions coach
|
|
« Reply #502 on: June 02, 2012, 01:07:33 » |
|
Ljudi budimo realni što se tiče Škoda 14tr pa i Šeala to su krševi ali žešći. Prvo neudobni, stolice katastrofa, enterijer maksimalno razvaljen tako da lupa ko "kašika po loncu", volani oni drveni sa šperpločom u sredini, naravno teški , elektromagnetne kočnice loše u glavnom radi se o zastarijelim trolebusima kojima je rok upotrebe davno istekao. naravno mi smo malo pristrasni jer se radi o domacem proizvodu ali kad su ljudi sjeli poslije škoda i sanosa u MANove (iako su Sanosi bili veoma udobne štaviše udobniji od MANova) to je bilo kao da sjedneš poslije Yuge u Mercedes....
Ma to ti je samo bilo da se Energoinvestu namjesti posao,pored ondašnjih milijardi koji su iskazani gubitak pri uvođenju ovog sistema. Pošto medalja ima 2 strane,mislim da bi bilo sasvim normalno vozati lonce jer ovdje hoće ljudi tehnologije aman zaman,a bitno se naredati svega vozaču jer "zatvara vrata pred nosom" ili neće da ih otvori/zatvori u Hessu ili MAN-u. A pogledaj im godište od 1984-1992.To je samo obični senzor na koji se urbani i urbane nikako ne mogu navići.
|
|
|
Logged
|
Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
|
|
|
MAN Lions coach
|
|
« Reply #503 on: June 02, 2012, 01:23:54 » |
|
Od kraja 2000 do 2006 se broj ispravnih trola vrtio na oko 55-60 a onda su na kraju 2006 ostala 43 trolejbusa. One 3 Škode 14tr (4210, 4211 i 4213) što su po tabeli rashodovane početkom 2008 pretpostavljam da su neko vrijeme nakon povlačenja bile u rezervi. Za ŠEAL 4228 i 4229 stvarno šteta, bili su stari samo 9 godina, još veća šteta je što nije ni jedan sačuvan jer mislim da bi bio vrijedan muzejski primjerak, pogotovo zato što se radi o domaćem proizvodu.
Zglobni Sanosi su relativno kvalitetno zamjenjeni MAN-ovima SG200 HO
Što se tiče Systre oni su pravili studiju nešto ranije nego što su stigli Hessovi koji su uveliko spasili trolejbuski sektor u periodu 2010-2012. Kad su tek nabavljeni broj vozila dostigao je 55 ali do kraja 2010 ostao je 41 trolejbus. Da nije Hessova danas bi imali između 15 i 20 "ispravnih" trolejbusa i ovaj sektor bi bio u velikoj opasnosti kao što je i Systra predviđala.
Nije se Systra fokusirala samo na nabavu vozila,šta je sa KM koja je rađena sa donacijama i zalihama birvaktilnim koje su preživile rat ili sa proširenjem u Vogošću i pravljanjem trolejbuskog prstena u Istočnom Sarajevu? Ista Systra rekla da ne mora se proširivati tramvajska mreža.To je sad kompleksna tema za razgovor.Ima velikog osnova da tramvaj ide do Hrasnice,ostavljena je i trasa.Ali kako napraviti to,kad ovoj sadašnjoj pruzi je davno došao kraj sa smiješnim vozilima? Kako je krenulo sa Hessovima svima voznim koji nisu stajali već tupo grme ležajevi u vožnji,sa 147 se skidaju dijelovi jer se nema nabaviti.Oni su stvarno dobri,prostrani su i udobni,ali brzo će se i njima vidjeti kraj.
|
|
|
Logged
|
Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
|
|
|
dresdener
Putnik
Offline
Posts: 200
|
|
« Reply #504 on: June 02, 2012, 10:20:50 » |
|
Šta se Systre i njihova mišljenja na temu (ne)proširenje tramvajske mreže tiče: Pošto imam sve informacije iz dnevne štampe (Oslobođenje, Dnevni Avaz), jer SYSTRA nikad nije odgovorila na moje e-mailove, pretpostavljam da su geni(t/j)alni novinari opet nešto pobrkali. Mislim da Systra više rekla da TRENUTNO nije potrebno proširenje. S time se slažem... sarajevski tramvaji bi trebali: 1. zaustaviti saobraćaj i sa teškim mašinama uraditi temeljnu rekonstrukciju od Ilidže sve do Marin Dvora do najmanje 1,5 m dubine (zamjena šina, skretnica, svih slojeva tucanika i nasipa ispod šina, postavljanje drenaže na dno itd. itd.) 2. natjerati sve neradnike u GRAS-u (firma ima isti broj radnika kao prije rata ali kapacitet vožnja je pao na 30-50 %) da uzmu metle, čekiće, krpe, boje i sav alat i počinju popravke svih tramvaja. 3. odmah promjeniti programiranje semafora na svim raskrsnicama tako da će imati tramvaji uvijek prednost i da vožnja ide brže (nije normalno da tramvaj na svakoj raskrsnici stoji 1-2 minute). Tako bi se dostiglo stanje šesdesetih godina kada su tramvaji vozili preko 50 km za sat na većini pruge i vožnja Ilidža-Baščaršija bi trajala nekih 20-25 minuta umjesto 40-50 minuta kao što je standard danas-povećao bi se kapacitet sa manjim brojem vozila koja kruže. To bi značilo mogučnost uključenja nove linije ili produžetka trojke za Hrasnicu, jer tamo bi trebalo opet nekih 10-15 tramvaja više. Glupost je graditi tramvaj za Hrasnicu kada je postojeća pruga u više nego očajnom stanju isto kao postojeći tramvaji... Znam da smo malo off topic ovdje, ali kada već ovdje koristim maštu, još bi dodao da bi bilo idealno napraviti dva kratka tunela na mjestu S krivina tako da bi tramvaji prelazili kolovoz pod zemljom i opet bi izašli na nivou ulice ispred Sarajevo City Centra.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #505 on: June 02, 2012, 17:56:30 » |
|
Ljudi budimo realni što se tiče Škoda 14tr pa i Šeala to su krševi ali žešći. Prvo neudobni, stolice katastrofa, enterijer maksimalno razvaljen tako da lupa ko "kašika po loncu", volani oni drveni sa šperpločom u sredini, naravno teški , elektromagnetne kočnice loše u glavnom radi se o zastarijelim trolebusima kojima je rok upotrebe davno istekao. naravno mi smo malo pristrasni jer se radi o domacem proizvodu ali kad su ljudi sjeli poslije škoda i sanosa u MANove (iako su Sanosi bili veoma udobne štaviše udobniji od MANova) to je bilo kao da sjedneš poslije Yuge u Mercedes....
Ma to ti je samo bilo da se Energoinvestu namjesti posao,pored ondašnjih milijardi koji su iskazani gubitak pri uvođenju ovog sistema. Pošto medalja ima 2 strane,mislim da bi bilo sasvim normalno vozati lonce jer ovdje hoće ljudi tehnologije aman zaman,a bitno se naredati svega vozaču jer "zatvara vrata pred nosom" ili neće da ih otvori/zatvori u Hessu ili MAN-u. A pogledaj im godište od 1984-1992.To je samo obični senzor na koji se urbani i urbane nikako ne mogu navići. Sve to stoji da su zastarjeli ali nekako mislim da se trebalo voditi računa da se zadrži brojno stanje koje je postignuto 2000-2006 dokle može. Moglo se tih par Škoda/Šeala ostaviti da rade u trećoj smjeni ili budu u rezervi. ŠEALi jesu bili "zastarjeli" u smislu da su pravljeni na nivou 70-tih ali rashodovati ispravan, samo 9 godina star trolejbus je po meni glupost. Mislim da su trebali raditi bar još 5 godina ili dok sami od sebe ne riknu da se ne isplati popravljati.
|
|
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #506 on: June 02, 2012, 18:23:30 » |
|
Šta se tiče stolica u starim Škodama, vidio sam da ste imali poslije rata tamo neka ružna sjedišta od šperploče, ali isporučeni su bili sa tapaciranim sjedištima od vještačke kože. Sa interijerom to je bio problem nepostojećeg održavanja...
Ma još prije rata su se počela ubacivati ta drvena sjedišta, jer su vandali znali poderati ona kožna sjedišta. Isto je urđeno i sa sjedištima ZIU trolejbusa u Beogradu. Ista/slična sjedišta su se serijski ugrađivala u većinu gradskih autobusa proizvedenih u ex Jugoslaviji (TAM, Ikarus, Sanos, MAN Avtomontaža), također su fabrički ugrađena u Šeale 4228 i 4229 2. natjerati sve neradnike u GRAS-u (firma ima isti broj radnika kao prije rata ali kapacitet vožnja je pao na 30-50 %) da uzmu metle, čekiće, krpe, boje i sav alat i počinju popravke svih tramvaja.
Mislim da imaš pogrešnu informaciju o broju radnika, jer prije rata je bilo 2.500 radnika, a sad ima 700 radnika manje.
|
|
« Last Edit: June 02, 2012, 18:26:45 by Troler »
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
transformers
|
|
« Reply #507 on: June 02, 2012, 19:10:47 » |
|
Ljudi budimo realni što se tiče Škoda 14tr pa i Šeala to su krševi ali žešći. Prvo neudobni, stolice katastrofa, enterijer maksimalno razvaljen tako da lupa ko "kašika po loncu", volani oni drveni sa šperpločom u sredini, naravno teški , elektromagnetne kočnice loše u glavnom radi se o zastarijelim trolebusima kojima je rok upotrebe davno istekao. naravno mi smo malo pristrasni jer se radi o domacem proizvodu ali kad su ljudi sjeli poslije škoda i sanosa u MANove (iako su Sanosi bili veoma udobne štaviše udobniji od MANova) to je bilo kao da sjedneš poslije Yuge u Mercedes....
Jeste, slažem se da MAN-ovi i HESS-ovi jesu sasvim druga sorta vozila. Sa druge strane, naše Škode su odgovarale našem istočnjačkom sistemu i za popravke je bio dovoljan čekić i osnovni alat... pitaj majstora u depou kako je njima sa ovim zapadnjačkim vozilima. Posebno kod Hess tipa ima puno elektronike koja bi trebala u slučaju kvara da ide direktno do proizvođača, možete zamisliti kako je realno sa cijenama i carinskom procedurom i tako... u gradu gdje ja živim voze Škode 15Tr (zglobna verzija 14Tr) proizvedene većinom 1989.-1992. godine. I još su sposobni da voze putnike. Šta se tiče stolica u starim Škodama, vidio sam da ste imali poslije rata tamo neka ružna sjedišta od šperploče, ali isporučeni su bili sa tapaciranim sjedištima od vještačke kože. Sa interijerom to je bio problem nepostojećeg održavanja... iskreno, kada su Njemci prošle godine vidjeli MAN-ove, i to Njemci koji su majstori i vozači iz Solingena, u teškom su bili šoku.... sve je to drugovi pitanje para i motivacije. U GRAS-u nema niti para niti motivacije samo lopovluka koji odlučuje o firmi... slazem se sa svim izrečenim...
|
|
|
Logged
|
|
|
|
MAN Lions coach
|
|
« Reply #508 on: June 02, 2012, 20:52:17 » |
|
Šta se Systre i njihova mišljenja na temu (ne)proširenje tramvajske mreže tiče: Pošto imam sve informacije iz dnevne štampe (Oslobođenje, Dnevni Avaz), jer SYSTRA nikad nije odgovorila na moje e-mailove, pretpostavljam da su geni(t/j)alni novinari opet nešto pobrkali. Mislim da Systra više rekla da TRENUTNO nije potrebno proširenje. S time se slažem... sarajevski tramvaji bi trebali: 1. zaustaviti saobraćaj i sa teškim mašinama uraditi temeljnu rekonstrukciju od Ilidže sve do Marin Dvora do najmanje 1,5 m dubine (zamjena šina, skretnica, svih slojeva tucanika i nasipa ispod šina, postavljanje drenaže na dno itd. itd.) 2. natjerati sve neradnike u GRAS-u (firma ima isti broj radnika kao prije rata ali kapacitet vožnja je pao na 30-50 %) da uzmu metle, čekiće, krpe, boje i sav alat i počinju popravke svih tramvaja. 3. odmah promjeniti programiranje semafora na svim raskrsnicama tako da će imati tramvaji uvijek prednost i da vožnja ide brže (nije normalno da tramvaj na svakoj raskrsnici stoji 1-2 minute). Tako bi se dostiglo stanje šesdesetih godina kada su tramvaji vozili preko 50 km za sat na većini pruge i vožnja Ilidža-Baščaršija bi trajala nekih 20-25 minuta umjesto 40-50 minuta kao što je standard danas-povećao bi se kapacitet sa manjim brojem vozila koja kruže. To bi značilo mogučnost uključenja nove linije ili produžetka trojke za Hrasnicu, jer tamo bi trebalo opet nekih 10-15 tramvaja više. Glupost je graditi tramvaj za Hrasnicu kada je postojeća pruga u više nego očajnom stanju isto kao postojeći tramvaji... Znam da smo malo off topic ovdje, ali kada već ovdje koristim maštu, još bi dodao da bi bilo idealno napraviti dva kratka tunela na mjestu S krivina tako da bi tramvaji prelazili kolovoz pod zemljom i opet bi izašli na nivou ulice ispred Sarajevo City Centra. O proširenju mreže tramvajske se ne govori od kada je SYSTRA dala svoje mišljenje,već tome ima unazad trideset debelih godina,nije kao neophodno moglo bi i jedno za 200 godina hajde šta fali...smiješno Prema tome,glupo je uvažavati neku SYSTRU,i neko njihovo mišljenje samo na osnovu teza bezveznih,bez da uopće znaju realan problem i koliko su upućeni u uopće u neke stvari i projekte koji su postojali i prije njih samih. GRAS se ničim i nigdje nije obavezao prihvatiti studiju,tako da polemisanje na tu temu je bezvezno,ista SYSTRA uradila studiju i pogubio joj se svaki trag. Broj uposlenika je manji od 1800,što se tiče neradnika njima će se stati u kraj,nije ni to sporno,ima ljudi koji neće da rade i ima ljudi koji hoće da rade. Programiranje semafora,nije naša nadležnost,ima STEP koji se cirkuza po gradu na tu temu,očito je da nema zainteresovanosti ni na postojećoj trasi nešto promjeniti. Što se tiče i modernizacije,za mene lično,SATRA je zastarjela i preskupa,samo retrovizor je preko 2,500EUR,koji i mi možemo napraviti u halama VMC-a ili našim za jeftinije pare,a ne uvoziti,da se privela kraju u nekom razumnom roku,ne bi imala ovako mišljenje.
|
|
|
Logged
|
Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #509 on: June 03, 2012, 20:56:00 » |
|
Koji su Ikarusi do kraja zadržali duple okrugle farove i jeli ijedan ikarus sa duplim farovima preživio rat osim 343 i 387?
Jeli neki stariji Ikarus nakon remonta dobio visočije postavljene štopke kao kod modela 1989-91, ili su im samo farovi mijenjani?
|
|
« Last Edit: June 03, 2012, 20:58:11 by Troler »
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
|