U saradnji sa IVZ, Centrotrans je još 1967., 1968. i 1970. bio glavni organizator prevoza na Hadž. Prevoz se vršio u najsavremenijim autobusima marke TAM AS 3500 “Janez”, a u karavanu 1970. se nalazio i jedan Sanos 12. Organizacija prijevoza na Hadž bio je izuzetno složen i odgovoran zahtjev, pa je podrazumijevao velike pripreme i pažnju.
Odlazak pripadnika islamske vjeroispovjesti na hodočašće u Mekku i Medinu, predstavlja jednu od obaveza svakog pripadnika ove vjere. Kroz historiju su samo rijetki stanovnici BiH odlazili na Hadž. Putovalo se u skladu sarazvojem prevoznih sredstava: karavanima, kopom, morem, željeznicom, brodovima, a u moderno doba i avionima. Na ove načine su hodočasnici i iz BiH odlazili u Saudijsku Arabiju, sve do 1967., kada je Vrhovno Islamsko starješinstvo u Sarajevu, odlučilo da ovo veliko i odgovorno putovanje povjeri CTSu.
Obizrom na dužinu puta, koja je u jednom pravcu iznosila 5500 km, putovanje je zahtjevalo ogromne napre kako u tehničkom tako i u organizacionom pogledu. Ne treba da iznenađuje da je bilo nedoumica da li CTS može ispuniti ove zahtjeve, iako je imao najbolje tehničke i materijalne uslove. Bilo je puno prepreka na putu Sarajevo-Meka i nazad. Na prvom mjestu veliki problem su bile pustinje, pošto niko nije imao iskustva sa njima, a nije bilo ni literature kako da se savlada vožnja preko pustinje. CTS je tada imao najsavremenije autobuse markeTAM, tipa Janez, koji su se proizvodili u SFRJ, a njima su upravljali iskusni vozači, koji su svoj “zanat” pekli na ,mpgim jugoslovenskim i evropskim putevima.
Međutim, evidentno je da su se i oni plašili takvih izazova. Ipak, nije bilo dilema da li povjeriti vožnju tako iskusnim i cijenjenim vozačima autobusa. Pored autobusa sa hodočasnicima, CTS je u pratnji poslao i jedan kamion marke FAP sa ekipom mehaničara koji su nosili rezervne dijelove. Da njih nije bilo, teko da bi karavan autobusa stigao na odredište s obzirom na težak put i povremene kvarove.
Kako je CTS uspješno položio ispit na prvom prevozu hodočasnika u Saudijsku Arabiju, primio je čestitke za uspješno odrađen posao te se IVZ BiH ponovo odlučila u dva navrata da CTSu povjeri ovaj zadatak.
a evo i novinski članici od reportera koji je išao na taj prvi put za Hadž
http://i1111.photobucket.com/albums/h468/Adnan1807/DSCN7842.jpghttp://i1111.photobucket.com/albums/h468/Adnan1807/DSCN7843.jpgNakon završetka rata IVZ BiH organizovao je prevoz hodočasnika na Hadž kopnenim putem. Prve dvije godine prevoz je vršilo više kompanija koje su davale neujednačene nivoe kvaliteta usluge. Sa heterogenim sastavom konvoja bilo je teko upravljati, to je stvaralo probleme i u komunikaciji između voznog osoblja i organizatora.
Na javni tender za obavljanje prevoza za Hadž 1998. prijavu je podnio i CTS, te je dobio povjerenje IVZ-a za obavljanje prevoza kopnom. Ovaj posao u CTSu je shvaćen ozbiljno i bio je najbolja prezentacija usluga naše firme, a bio je i jedinstvena prilika za predstavljanje BiH u pozitivnom smislu i van granice države.
Prevoz je uspješno obavljen sa 8 novih i identičnih Neoplan N 116 Cityliner. U svakom konvoju od 1998. CTS je imao vođu puta i lice koje se brinulo o tehničkoj ispravnosti vozila. Od 1998-2008 CTS je u kontinuitetu obavljao prevoz za Hadž. Od 2007. CTS ovaj prevoz obavlja u konzorciju sa TT Tuzla i APB Mostar.
U periodu 1998-2008 organizovano je ukupno 11 konvoja za Hadž, a CTS je angažovao 102 autobusa sa 204 vozača, 11 vođa puta i 11 osoba tehničke struke. U prvim godinama prevoza bilo je problema prilikom prelaza granice sa Srbijom i Bugarskom, nakon čega je promijenjen put pa se prevoz vrši preko Makedonije, Grčke, Turske, Jordana i Sirije.
U odnosu na prvi prevoz koji jeobavljen 1967. godine, uslovi su se drastično promijenili. Izgrađene su moderne saobraćajnice, autobusi iz 1967. su imali 135 KS a sada imaju 420 KS, imaju klima ueđaje, toalet, kuhinju, audio i video opremu, udobnija sjedišta itd. U vrijeme dok najkvalitetnija vozila borave na prevozu za Hadž, čine se dodatni napori da se sa preostalim voznim parkom uredno obave redovne linije koje održava CTS Eurolines.
i za kraj usporedba