bhbus.ba
November 24, 2024, 12:22:59 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Calendar Login Register  
Pages: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 39   Go Down
  Print  
Author Topic: JGP Beograd, Srbija  (Read 168079 times)
transformers
Voditelj Voznog Parka
****
Offline Offline

Posts: 3.152


« Reply #330 on: August 05, 2012, 09:55:17 »

Mislim da mu je slabašan motorčić za Beograd. Videćemo, ali one mečke u Veoliji se baš vuku i ispadaju iz vremena, tako da ne verujem da će voziti dugo. Jesu udobni, ali kao da im snage fali.

koji mu je motor?
Logged
Aleksandar
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 180


« Reply #331 on: August 06, 2012, 23:08:25 »

Ne znam, uglavnom su nekako spori, posebno na usponima, tu ih sustižu Ikarbusi na istoj liniji.

Uzgred, opet stiže iz Bazela, ne znamo gde ćemo više te tramvaje...

Beograd dobija polovne tramvaje iz Bazela
Beta | 06. 08. 2012. - 20:13h | Foto: FoNet | Komentara: 23

Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd dobiće od švajcarskog grada Bazela još šest polovnih tramvaja i deset tramvajskih prikolica, piše danas švajcarski list "Tagesvohe".


Direktor GSP Beograd Mileta Radojević rekao je agenciji Beta da je potpisan ugovor sa Bazelom o isporuci šest tramvaja i deset prikolica i da se oni uskoro očekuju.


"Zahvalni smo gradu Bazelu na pomoći Gradskom saobraćajnom prevozu u
Beogradu", rekao je on.


Reč je o poklonu bazelske saobraćajne firme "Bazelland transport", a u pitanju su tramvaji "Divag" proizvedeni u nemačkom gradu Diseldorfu.


Tramvaji će biti poklonjeni Beogradu pošto je Bazel kupio nove "tango tramvaje". Švajcarski list piše da će polovni tramvaji u utorak i sredu biti ukrcani na voz za Srbiju.

 

Tramvaj koji će biti poklonjen Beogradu proizveden je 1972, a prikolica 1961. godine. U Beogradu od 2001. saobraća gotovo 30 švajcarskih tramvaja.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/336718/Beograd-dobija-polovne-tramvaje-iz-Bazela
Logged
Almir
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.226



« Reply #332 on: August 07, 2012, 00:14:47 »


beobuild.rs

Zbog cega je ova kolona ovako ?
Logged

Aleksandar
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 180


« Reply #333 on: August 07, 2012, 00:36:39 »

Pa to je otkad su došli na suludu ideju da se ulazi samo na prva vrata u autobus i onda zadržavanje na stajalištu se drastično povećalo zbog ogromnog broja putnika, posebno kod tog stajališta na sajmištu. Kada se autobus zadržava i više od 20-30 puta duže, na tako prometnom mestu onda dolazi do zakrčenja.
Logged
man 464
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.410



« Reply #334 on: August 07, 2012, 10:24:51 »

..Uzgred, opet stiže iz Bazela, ne znamo gde ćemo više te tramvaje...

Ima ko hoće ako nećete  Grin Grin Grin . Vjeruj mi bolje je da vam ovi voze neko kt4yu, veći je kapacitet ako su sa prikolicom, a i lakše je u svakom slučaju voziti tramvaj + prikolicu nego tandem od 2 katice.

BTW: Koliko je španaca u funkciji, nekako zamrije priča o tome... Rekli su 30 kom do oktobra, je li dinamika isporuke ok?

A BUS-PLUS racija je priča za sebe......
Logged
Aleksandar
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 180


« Reply #335 on: August 07, 2012, 19:22:18 »

Pa biće problem sa spremanjem tramvaja, jer nema dovoljno mesta. Izgleda da će se osposobiti stari depo tramvaja na dorćolu za potrebe određenih linija. Što se kapaciteta tiče, ne znam, mislim da KT4 prima više putnika. Tandem KT4 se lakše vozi zbog toga što su sva postolja vučna i prvog, ali i drugog vagona. Drugi sa švajcarskim tramvajima je sporost, pogotovu ako se uporede sa novijim KT4 ili onim čoperizovanim 2002. godine u Goši. Videćemo kakvi će ovi biti, uzgred, mislim da ovaj put nisu Duewag tramvaji kako tu piše već Schindler, ali veoma sličan koncept preuzet od Nemaca.
Logged
man 464
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.410



« Reply #336 on: August 07, 2012, 19:31:47 »

Solo divag bi trebao primati više od solo katice...

Znači problem je u mjestu za parkiranje, ako će osposobiti taj depo onda ok, ako ne onda se uvijek ima šta "srezat" u staroj remizi,

Šindler ili divag, slično je, a što se tiče sporosti, na taj aspekt sam zaboravio.

Lično ne volim češke tramvaje (bilo koje) pa zato sam možda pristrasan, ali ako su bolji za Beograda onda ok.

Kada su katice u tandemu, a podignut je samo jedan pantograf, da li se mogu pokretati i motori na vučenim kolima (onim na kojim nije u podignut pantograf)?
Postoji li neka specijalna sklopka za to?

Španci, koliko ih ima trenutno?
« Last Edit: August 07, 2012, 19:34:42 by man 464 » Logged
Aleksandar
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 180


« Reply #337 on: August 07, 2012, 20:35:51 »

Pa uvek rade motori na drugim kolima, bez obzira što nije podignut pantograf. Druga kola se napajaju preko prvih, a drugi pantograf nije podignut samo zbog skretnica koje se njime otvaraju. Inače, u Beogradu u tandemu rade samo novije katice sa IGBT tranzistorima i one sa Alstom opremom, dok su stare sa otpornicima sve odvojene. Da nisu sva postolja aktivna, KT4 ne bi mogle da izvuku uz Kalemegdan jer je uspon, ako se ne varam 8.2%, dok se sve preko 6% treba izbegavati za tramvaje. Zeleni uzgred i zbog toga sa prikolicom ne mogu na liniju 2, jer proklizavaju. Pored toga raspored težine na osovine je različit, kod KT4 postoje 2 postolja po vozilu (iako se radi o zglobnom tramvaju), pa osovinski pritisak veći nego kod Duewaga kod koga postoje 3 obrtna postolja, od kojih su samo 2 pogonska.

Evo kapaciteta

KT4
Passenger capacity seats    26-38 (depends on model)
Passenger capacity standing    105-168 (depends on model)
http://en.wikipedia.org/wiki/Tatra_KT4
Beogradske su ove sa minimalnim brojem mesta za sedenjem.

Total: Sitz/Stehplätze   150: 40+2/110
http://www.g-st.ch/trambasel/rm/rm_bvb_603.html

Ipak su Divazi

BLT Wagen Nr. 123 / Jg. 1972
ex BVB Nr. 623
am 7. August 2012 nach Belgrad abgegeben


BLT Wagen Nr. 133 / Jg. 1972
ex BVB Nr. 633
am 7. August 2012 nach Belgrad abgegeben


BLT Wagen Nr. 135 / Jg. 1972
ex BVB Nr. 635
am 7. August 2012 nach Belgrad abgegeben


BLT Wagen Nr. 158 / Jg. 1972
ex BVB Nr. 658
am 7. August 2012 nach Belgrad abgegeben

http://www.tramoldtimer-basel.ch/fzblt123s1.html


Što se spanaca tiče, stigao je 1523, dakle, 23 komada su tu od 30. Možda je još neki stigao u međuvremenu Smiley
Logged
Aleksandar
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 180


« Reply #338 on: August 07, 2012, 23:00:25 »

Zaboravih jednu zanimljivost.  Grin Zahvaljujući švajcarcima, danas, u Beogradu voze poslednjih 9 primeraka troosvinskih prikoloca. Postojanje treće osovine je retkost kada je reč o šinskim vozilima Smiley

http://transphoto.ru/photo/504857/
Logged
man 464
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.410



« Reply #339 on: August 08, 2012, 16:28:42 »

Pošto sam laik za ova pitanja, slijedi takvo i pitanje:

Po kakvom sustavu rade ove osovine, mislim kako u krivinama?

I da kako se ova vrata otvaraju (ručno ?! ili ima neki sistem)
Logged
Aleksandar
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 180


« Reply #340 on: August 08, 2012, 16:43:42 »

Hehe, to pitanje sa trećom osovinom muči i one iz železničke struke Smiley Srednja osovina se pomera u krivinama, zašto ona postoji nije baš ni meni jasno, ali su ih ipak konstruktori ubacili iz nekog razloga.
Evo slike kako se ponaša:


Što se vrata tiče, ona su pneumatska i klizna. Putnici pritiskom na taster pored vrata ih otvaraju.


Evo i slika koje BLT postavio za štampu, samo što su naši novinari malo ograničeni pa ne znaju da ih objave Cheesy

Za veću sliku klik  :arrow:
http://www.blt.ch/Images/ArticleImages/d%C3%BCwag%20bahnverlad%20f%C3%BCr%20belgrad%201.jpg


Za veću sliku klik  :arrow:
http://www.blt.ch/Images/ArticleImages/d%C3%BCwag%20bahnverlad%20f%C3%BCr%20belgrad%202.jpg

Ovde se vidi u kakvom su stanju ti vagoni, bar spolja izgledaju dosta dobro Wink
Logged
Aleksandar
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 180


« Reply #341 on: August 31, 2012, 01:42:40 »

Studio B, 30.08.2012.

Grad i GSP nabavljaju 400 novih autobusa

Uprava grada i Gradsko saobraćajno preduzeće krajem septembra počeće nabavku 400 novih autobusa, čim Evropska banka za obnovu i razvoj polovinom sledećeg meseca objavi precizne uslove dogovorenog kredita.



Prvi novi autobusi koje grad Beograd kupuje u okviru najveće obnove voznog parka do sada stići će početkom sledeće godine.

Stari autobusi, iako ispravni i bezbedni za javni prevoz, ne mogu Beograđanima da pruže onu udobnost koju imaju u novim tramvajima, trolejbusima ili autobusima na gas. Kao glavnu prednost u novim vozilima, ovih dana putnici navode klimu, pa očekuju da ih na ulicama bude što više.

Baš takvih 10 iz programa nabavke još 400 novih autobusa, koji je dogovoren sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj, možemo da očekujemo u martu, posle odobravanja kredita, raspisivanja tendera i izbora firme koja će ih proizvoditi. U GSP "Beograd" kažu da će novi autobusi morati da ispune visoke standarde.

- Mi smo odavno zauzeli stav da svi novi autobusi koje kupujemo moraju da budu niskopodni, klimatizovani, sa rampama za osobe sa specijalnim potrebama, evro 5 motor i od toga se ne odustaje, kažu u Gradskom saobraćajnom preduzeću "Beograd"

Od kako su u aprilu gradonačelnik Beograda Dragan Đilas i direktor EBRD-a Tomas Majer potpisali memorandum o razumevanju,odnosno pismo o ulaganjima svakog dana su u GSP-u bili timovi stručnjaka Evropske banke za obnovu i razvoj, koji su pratili finansijsko stanje u preduzeću. Dogovor su malo usporili ekonomska situacija u Evropi, politička u Srbiji ali i stanje javnog prevoza, kaže gradski menadžer Aleksandar Bijelić ali dodaje da je Grad Beograd sa projektima kao što su bus plus i reorganizacija GSP-a uspeo da uveri Evropsku banku da je javni prevoz u gradu na dobrom putu.

- Aleksandar Bijelić - Ono što je činjenica da ćemo mi sa tih 150-200 autobusa u prvoj turi koliko je obezbeđeno sredstava, povećati značajno kvalitet javnog prevoza u gradu i povećati kvalitet GSP-a i autobusa i kada dodamo na to 83 trolejbusa, 30 tramvaja, mislim da ćemo moći da kažemo da je stvarno javni prevoz značajno poboljšan u odnosu na prethodni period. U ovom momentu saobraća 1300 autobusa, 400 je klimatizovano, zajedno s tramvajima i to je ozbiljan broj autobusa koji Beograđanima daje kvalitet, kojim retko koji grad u Evropi može da se pohvali.

Podsećamo da od 2008. godine grad Beograd ulaže znatna sredstva da se vozni park GSP-a unapredi i obnovi, a samo u prethodne dve godine kupljeno je 150 novih vozila. Investicija koja će prevazići sve dosadašnje je novi program nabavke 400 sutobusa, što je prvi put u istoriji GSP-a da se kupuje više od trećine voznog parka.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UaAHv5lZ2TE&feature=em-uploademail[/youtube]
Logged
man 464
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.410



« Reply #342 on: August 31, 2012, 10:12:02 »

Ou 400 autobusa.... to koja god fabrika dobije da isporuči može biti sretna (pitam se pitam koja će to fabrika biti?)

Mi se u Sarajevu patimo da zbavimo 10 autobusa, a vi 400.

Svaka čast.
Logged
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #343 on: August 31, 2012, 15:28:34 »

Pa i oni su krajem 90-tih bili u sličnoj situaciji kao mi danas. Nisu imali dijelova. Pročitao sam negdje da je 1999 prosječno dnevno izlazilo samo 420 GSP vozila (tramvaja, trolejbusa, autobusa), a negdje sam pročitao da su se na gradskim linijama mogli vidjeti privatnički turistički autobusi poput Neoplan Skylinera.
Mnoga vozila koja je GRAS tada imao u voznom parku GSP je tada mogao samo sanjati, a danas je obratno.
« Last Edit: August 31, 2012, 15:30:55 by Troler » Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
man 464
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.410



« Reply #344 on: August 31, 2012, 15:41:07 »

Upravo tako....

Možemo se nadati da će tako i Gras jednom izaći iz krize kao i GSP...
Logged
Pages: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 39   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.044 seconds with 21 queries.