Jesu, još tada u roku. Nisam ih slikao, ali ništa posebno, koriste ih za prevoz dece.
Blic, 26.10.2012.Autor: Marko Tašković
[size=85]GRAD UZALUD POKUŠAVA DA SPASE PROIZVOĐAČA AUTOBUSA[/size]
[size=150]
"Ikarbus" nije ispunio uslove tendera u GSP[/size]
Rezultati tendera GSP "Beograd" za kupovinu 180 autobusa biće poznati u novembru, ali je ova javna nabavka već sad obnarodovala i sukob uprave "Ikarbusa" sa gradomMenadžment ovog proizvođača autobusa podneo je žalbu Agenciji za javne nabavke, navodeći da je "skandalozno" da se posao od 65,5 miliona evra daje stranim kompanijama, ali u Gradskoj upravi ističu da su svi uslovi tendera u skladu sa zakonom i zahtevima Evropske banke za obnovu i razvoj koja i kreditira kupovinu autobusa. Osim toga, u gradu optužuju upravu "Ikarbusa" da ne poštuje ugovorene rokove i odbija saradnju sa GSP-om. Agencija za javne nabavke saopštila je prošle nedelje da je ponude na tenderu podnelo sedam kompanija, a dva proizvođača, "Russian Buses-GAZ Group" iz Rusije i domaći "Ikarbus" nisu dostavili nikakvu dokumentaciju, pa ni ponuđenu cenu. Preostalih pet ponuda stiglo je iz inostranstva i trenutno ih Komisija pregleda, nakon čega će ih sa predlogom ocena dostaviti u EBRD, odakle se ceo proces nadgleda. Inače, nabavka 180 novih autobusa predstavlja deo projekta o kupovini ukupno 400 autobusa za GSP vrednosti 130,5 miliona evra. Polovina od te sume biće obezbeđena iz kredita EBRD, dok se druga polovina finansira iz budžeta grada.
U "Ikarbusu" smatraju da je tender "nejasan, netransparentan, u suprotnosti sa Zakonom o javnim nabavkama i pravilima EBRD".
- Tenderom su propisani strogi finansijski uslovi kao što je, recimo, da ponuđač mora u poslednjih pet godina imati tri ugovora od po 15 miliona evra, što ne može da ispuni nijedna domaća firma. Neverovatno je da jedinom domaćem proizvođaču čija vozila čine čak 80 odsto voznog parka GSP "Beograd" praktično nije dozvoljeno da uđe u ovakav projekat - kaže Aleksandar Vićentić, generalni direktor "Ikarbusa".
U Gradskoj upravi ističu da su uslovi tendera u skladu sa zahtevima EBRD i navode više razloga zbog čega su odnosi Grada i "Ikarbusa" narušeni.
- Grad je od "Ikarbusa" ove godine kupio 25 autobusa, a ugovorio je isporuku još 32 do kraja godine. MEđutim, autobuse ćemo dobiti tek na proleće, što će GSP-u napraviti ozbiljne probleme ove zime. Najveću cenu će, nažalost, platiti Beograđani. U želji da pomogne "Ikarbusu", grad je preduzeću garantovao kupovinu autobusa i u sledećoj godini. Poučeni najnovijim iskustvom, tražili smo da ih proizvedu u roku koji se definiše ugovorom. Oni su to odbili. Takođe, želeli smo da ih pripojimo GSP "Beograd" jer bi tako imali garantovan posao, a menadžment je i to odbio - ističu u Gradskoj upravi.
U gradu posebno zameraju generalnom direktoru "Ikarbusa" na visini zaarade.
- Aleksandar Vićentić je sebi dao platu od 220.000 dinara, što je duplo više nego što ima generalni direktor GSP-a, iako upravo zahvaljujući tom preduzeću i Beogradu preživljavaju. Nastojaćemo da im i dalje pomažemo, ali nikako ne na štetu građana koji te autobuse treba da koriste - kažu u Gradskoj upravi. Vićentić nije želeo da govori o plati, navodeći d aje o tome odlučivao Upravni odbor "Ikarbusa".
Autobusi stižu u februaru
Ponude na tenderu uputili su indijska kompanija "Ašok Lejland", češki "Iveko Irisbus", poljski "Solaris", nemački "MAN" i švedska "Volvo bus korporacija". Ponuđači su bili dužni da dostave detaljne podatke o tehničkim karakteristikama vozila, broju proizvedenih vozila u prethodnih pet godina, dokaze o spremnosti da ih proizvedu i isporuče, kao i cene rezervnih delova i očekivanu potrošnju goriva. Najniža cena vozila nije jedini kriterijum na osnovu koga se može kvalifikovati isplativost ponude. Komisija ne može da donese konačnu odluku bez saglasnosti EBRD. Autobusi bi trebalo da budu isporučeni u februaru 2013. godine.