Slabo poznajem tramvaje, međutim sa cafovima sa dosta dobro upoznat. Ovako glavna njihova mana je što oni nisu namenjeni za naše šine, koje su u dosta lošem stanju, rade cafovi na 3 linije 7,9,12.
Evo spiska vozila:
CAF Urbos 3
-godina proizvodnje: 2011.
-garažni brojevi: 1501, 1502, 1503, 1504, 1505, 1506, 1507, 1508, 1509
-godina proizvodnje: 2012.
-garažni brojevi: 1510, 1511, 1512, 1513, 1514, 1515, 1516, 1517, 1518, 1519, 1520, 1521, 1522, 1523, 1524, 1525.
Do skora je bilo njih 6-7 van saobraćaja, sada je valjda samo 1501, međutim,oni estetski jesu prelepi i funkcionalni, ali imaju masu dečijih bolesti kao prva serija niskopodnih Ikarbusa, od smešnih sedišta, koja su od prvog dana flekava i prljava, do toga da mogu se voze pos suvom, i da mogu da se voze 3 linije sa njima, po meni veće bačene investicije nema od toga! za te pare, su mogli kompletnu tramvajsku mrežu da obnove, i da sklope dogovor sa Švajcarcima o isporuci novih tramvaja od njih.
Ma nemože MAN ili Solaris biti bačena investicija nikako.
Prvo danas svi kvalitetniji busevi imaju elektroniku, a za 5-10 godina će je imati puno više i zato je bolje da se majstori počnu obučavati i prilagođavati tome sad nego kad dođu busevi sa duplo više elektronike.
Vjerujem da je Elektronika kod tih buseva bolja nego kod nekih lijevih proizvođača. A loši putevi će ih možda rastresti ali vjerujem će ih većina bez problema odraditi bar onaj preporučeni radni vijek.
Bačena investicija su vam CAF-ovi, promašaj decenije.
Možeš ti druže obučavati ljude koliko hoćeš, kad oni nemaju osnovna sredstva za rad, ej bre pa mesečna nabavka šrafova,koji su banalnost je 80 komada, šta da radiš u pogonu sa 250 vozila sa tih 80 šrafova bilo kog tipa, o drugom alatu da ne pričam, koji ti autobus možeš popraviti bez delova i alata, to nije MAĐIONIČAR, već mehaničar
Dakle, treba mnogo stvari da se promeni da bi se to stavilo na zavidan nivo, dotle je sve glupo i dosta smešno, po meni neozbiljno, nabavljati vozila nove generacije, a mi nemamo mogućnost ni matoru rabu koja je čisto mehaničko vozilo, (elektronike nema) da dovedemo u vozno stanje.