Pošto taksist (bar Banjalučke) ne zaustavlja policija, zanima me da li će zaustaviti vozača koji radi u firmi (npr. CTS) koji je prekoračio brzinu? Il' to ide na račun firme pa se njemu možda odbije od plate?
Ajd' usput da kažem neke moje najbrže vožnje busom... :
Put Banja Luka - Prijedor = 100 km/h (MAN SU 283)
Autoput Zagreb - Beograd = ja se sjećam 105 km/h Croatia Busovim Citylinerom, možda sam prije brže, a možda i nisam...
I jednom sam se prema moru vozio 110 km/h, ali nzm je l' na potezu Sarajevo - Motar ili Mostar (Buna) - Stolac (preko Hodova).
A neki dan sam se vozio 70 km/h uskom dvosmjernom ulicom. Banjalučko naselje Lazarevo (Budžak). Vozilo MAN SG 312.
Žakov Mercedes O 405 zna povuć' na 70 km/h do Saračice. Eto to je ugrubo to, možda nešto i dokažem slikom, ali, kažem, osnovni problem je sumnja vozača; znam ja da ga neću prijaviti, ali ne zna on! Što bezze da čovjeku stvaram brigu?!
I molim vas o ovoj proceduri kažnjavanja vozača koji je zaposlen u firmi.
Makljen što se tiče zaustavljanja autobusa to policija radi i to veoma često. Naplata kazne (ovo govorim kada je u pitanju brzina) ide direkt od vozača tj njemu se direktno piše kazneni nalog u zavisnosti od visine prekoračenja. Ima vozača koji vole malo pritisnuti i to nije ništa strano, ništa bolja situacija nije ni u ostalim zemljama pa čak i u zemljama EU ali je tamo to puno rigoroznije sankconisano i ne isplati se definitivno.
Što se tiče Citylinera oni svi imaju blokadu neki na 100 neki na 105km/h u zavisnosti od narudžbe s tim da neko i skida tu blokadu što u prncipu nije zakonski kaznjivo sve dok se pridržavaš ograničenja brzine.
Kada je u pitanju voznja autobusa u gradskom saobracaju ona nebi smjela biti veća od 50 km/h plus "tolerancija" od 10% maksimalno do 10 km/h. Sve ostalo je rizik. U principu kada je u pitanju međugradski odnosno međunarodni saobraćaj razlika izmedju npr 100 i 110 km/h nije velike i rijetko ce neko zaustaviti autobus ako je presao ograničenje za 10 km/h. Što se tiče zemalja EU koje su pokrivene kamerama vecinom i koje posjeduju mrezu autoputeva veoma rijetko ce autobus biti zaustavljen npr u Njemackoj (skoro nikad osim kada su u pitanju racije) , Austriji, Italiji, Švicarskoj sve dok se pridržavaš ograničenja i ne ugrožavaš ostale učesnike u saobraćaju. U Francuskoj se zna desiti da zaustavljaju autobuse i kamione i to je u glavnom da bi naplatili kaznu tako da ako te zaustave mogucnost da se izvučeš je minimalna
Što se tiče kaznjavanja vozača od strane to je relativno od firme do firme i regulisano je internim pravilima