gdje su zavrsili vašingtonci? isječeni?
i kad se prestalo sa praksom konduktera u tramvajima?
Došao sam do nekih podataka.
1966 godine je uveden sistem
VVN (Vozač vrši naplatu) na linijama prema Ilidži dok je na linijama 1 i 2 zadržan kondukter. Za liniju 5 nisam siguran, ali mislim da je "VVN".
1974/75 tramvaja na linijama 1 i 2 konduktera mjenja sistem
S(Samouplata), što znači da putnik ubacuje sitan novac u kasu kod vozača.
u decembru 1977 uvodi se sistem
P što znači da su u vozilima postavljeni poništači kod prvih i zadnjih vrata, a kasnije kod trodjelnih tramvaja postavljeni su i kod srednjih vrata. tada je uvedena jedinstvena cijena u gradskoj zoni.
2000 su u tramvajima stare poništače (koji su se zadržali u trolejbusima) zamjenili elektronski magnetni sa većim mogućnostima.
sad su mi jasna i ta slova koja sam viđao na slikama starijih tramvaja...
A zamisli sad koliko je stepen samosvjesnosti i odgovornosti bio kod građana Sarajeva 70-ih kad se tako radilo, a vidi sad...
Već 80-tih su počeli problemi sa švercerima. U drugoj polovini 80-tih je bilo dosta putnika bez karte (oko 70-80 hiljada dnevno.) 1988 i 89 su bile dosta krizne godine za GRAS koji je tih godina poslovao u minusu, i morala se povećati naplata po svaku cijenu. Odlučeno je da pored 120 revizora u kontrolu ide 200 radnika i 60 rukovodilaca uključujući novog direktora Ibrahima Jusufranića, mimo radnog vremena. Rezultat je bio 30% veća naplata što je za efekat dalo da GRAS počne poslovati s mjesečnim dobitkom od 500 milijardi dinara umjesto gubitka od 2000 milijardi dinara.