bhbus.ba
November 21, 2024, 15:13:38 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Calendar Login Register  
Pages: 1 ... 97 98 [99] 100   Go Down
  Print  
Author Topic: Stare slike i JKP GRAS kroz prošlost  (Read 382893 times)
Manas
Vodič puta
***
Offline Offline

Posts: 2.027


MAN Diesel & Turbo


WWW
« Reply #1470 on: November 01, 2013, 18:15:27 »

435
Logged

Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #1471 on: November 01, 2013, 18:25:48 »

Ovo je onaj što je završio u Kiseljaku, svaka čast. Mislim da je završio u Kiseljačkom Centrotransu.

Odakle si ovo skinuo? Čini mi se da je screnshot iz nekog klipa.
« Last Edit: November 01, 2013, 18:28:44 by Troler » Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
Manas
Vodič puta
***
Offline Offline

Posts: 2.027


MAN Diesel & Turbo


WWW
« Reply #1472 on: November 01, 2013, 19:48:34 »

Poslao mi je jedan fan ili uposlenik Centrotransa
Logged

dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #1473 on: November 03, 2013, 22:33:26 »

Imam evo jedno pitanje u vezi sa uvođenjem tramvaja normalnog kolosijeka:

U brojnim izvorima piše da je tramvajski saoraćaj na normalnom kolosijeku počeo na Dan republike 29.11.1960. godine.
Svakako imam prepis članka iz Oslobođenja iz 28.11. kako su Vašingtonci trebali da počinju voziti baš taj isti dan. Ali moguće je da se desila greška i da novine jesu iz 29. novembra i ne iz 28. novembra.
Sa druge strane, 29. novembra 1960. godine je bio utorak i čini mi se logičnije da su tramvaji počeli sa radom u ponedjeljak... Hvala puno unaprijed na savjetima!
Logged
MAN Lions coach
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.447


M R Š !!!!!!!!!


« Reply #1474 on: November 04, 2013, 16:37:49 »

Da ti nisu dvobroj te novine?
Logged


Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #1475 on: November 04, 2013, 23:03:13 »

teško reći, svakako 28.11. je bio ponedjeljak i vjerovatno su presjekli vrpcu u ponedjeljak dok su počeli sa tramvajskim saobraćajem tek dan kasnije na Dan republike.

I još se u članku navodi, što sam sada pronašao:

"Samo 49 dana od rastanka sa starim tramvajima, radovi na električnoj željeznici su završeni. Danas će prvi tramvaj krenuti na prvu vožnju prema Ilidži, koja će ga svečano dočekati."

Između 9.10. i 28.11. ima tačno 49 dana dakle čini mi se da je stvarno novi tramvaj zvanično otvoren 28.11. ali samo su presjekli vrpcu, slijedilo je par vožnja za goste, i linijski saobraćaj je počeo tek drugi dan. Onda vjerovatno je datum ispravan.
Logged
MAN Lions coach
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.447


M R Š !!!!!!!!!


« Reply #1476 on: November 04, 2013, 23:26:44 »

A rok za završetak pruge za Ilidžu je bio 29.11.1960.?Zar ne?

A 9.10.1960. su se šine morale prilagoditi PCC-u?Tačnije na relaciji Malta-Čaršija?

Tada je 9.10. bila svečanost kad se stari tramvaj povlačio iz upotrebe.

Dalje autobusi su vozili od tog dana do 28.11.na svim linijama,a dan prije Dana Republike je završena pruga Ilidža-Čaršija i dio za Željezničku stanicu.
Tad je 29.11.proradila 1 i 2 linija,a u februaru 1961. linija 3?

Valjda je tako...ako se ne varam.
Logged


Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #1477 on: November 04, 2013, 23:29:35 »

Prema Ilidži?

Ja sam u knjigi Sarajevski tramvaj pročitao da je saobraćaj prema Ilidži počeo 1961, a da je 60 počeo da radi samo 1 i 2?

Nažalost knjiga nije kod mene nego sam je posuđivao iz biblioteke pa ne mogu provjeriti.
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
MAN Lions coach
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.447


M R Š !!!!!!!!!


« Reply #1478 on: November 04, 2013, 23:37:54 »

Pa napisala sam. Cheesy
Logged


Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #1479 on: November 05, 2013, 19:22:05 »

ma sve izgleda tako da je pruga za Ilidžu (koja je inaće građena već od proljeća 1960. godine) gotova, ali falilo je elektrovučnih podstanica tako da je vjerovatno na Ilidžu stigao samo onaj prvi tramvaj, zavšila je svećanost i dalje ništa jer nije bilo dovoljno struje za linijski saobraćaj na Ilidžu. Taj je uspostavljen stvarno tek negdje na početku 1961. godine.
Inače štima i to da su u toku od samo 49 dana zamijenili uski kolosijek normalnim, ali to bi teoretski bilo moguće uspjeti jer se to radilo na kineski način, stotine radnika zajedno su radile na zamjeni.

Svakako moram provjeriti jel stvarno onaj datum svećanog presjecanja vrpce 28.11. 1960. štima i jel fakat linijski saobraćaj (iz centra na Čengić Vilu) počeo tek dan kasnije (što je i zabilježeno kao stvarni početak rada tramvaja normalnog kolosijeka).
Logged
MAN Lions coach
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.447


M R Š !!!!!!!!!


« Reply #1480 on: November 05, 2013, 20:14:55 »

Zar nisu radovi na postavljanju pruge za Ilidžu su počeli 1958.god.?
Teoretski je bilo moguće uz angažman,u to vrijeme,dobrih ljudi, sagraditi prugu.

Na Stupu i Vrazovoj su bile EVP,i na dvije sekcije kontaktne mreže davale 600V napona.Zbog problema sa naponom tramvaji su često bili nestabilni.
Pa je kasnije nakon otvorenja saobraćaja za Ilidžu u podstanici Vrazova ugrađen ispravljač.Da bi podnio veći broj tramvaja i da se ne bi dešavali zastoji.S tim da se kontaktna mreža uradila na drugačiji način.

Poslije se izgradila Remiza na Alipašinom mostu,tj.počeli su radovi 1962.
Opet uoči Dana Republike, 27.novembra (za Dan Preduzeća),ali 1967.god.svečano puštena u rad.

Dalje ja imam pitanje da li je tačno da je od udesa koji su imala dva PCC-a zapravo izrađen prvi zglobni PCC i to opet upravo na dan Republike 1964.god.?Garažni broj 103?
Logged


Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
MAN Lions coach
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.447


M R Š !!!!!!!!!


« Reply #1481 on: November 05, 2013, 20:16:37 »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VCwRBiwKwNA&feature=youtu.be[/youtube]
Logged


Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #1482 on: November 05, 2013, 20:37:44 »

Ja mislim da je prvi zglobni tramvaj 100, a to 103 čini mi se da sam pročitao u "sarajevskom tramvaju"  ali prije će biti da je greška, nekako nema logike, a u GRAS-ovim izdanjima svakako ima nekih grešaka.

Na 15 strani ima slika dok je zglobni tramvaj bio u izradi. zadnji dio je je izgleda od g.b. 42
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #1483 on: November 05, 2013, 22:56:48 »

Da, naravno, pruga normalnog kolosijeka na Ilidžu se počela graditi puno ranije, na početku su još računali sa tim da će ovo biti prigradska željeznica koja će imati terminal na Dolac Malti, tek kasnije su preradili projekat zbog jeftinih PCC tramvaja (koji su prema nekim izvorima plaćeni od nekih stranih fondova poslijeratne rekonstrukcije).

Šta se tiče PCC zglobnjaka, to je jedna velika zagonetka.

Izvori navode različite ukupne brojeve ovih tramvaja, svakako imamo slike vozila 100-108 dakle čini se da se rodilo 9 komada.
Knjiga "Sarajevski tramvaj" je nažalost jako netačna, više se radi o političkou beletriji nego o stručnoj literaturi Sad Svakako knjiga navodi da je prvi tramvaj 103 pušten u saobraćaj tačno 29.11.1964. Pokušavao sam da na starim slikama iz novina odgonetam broj zglobnjaka, ali rezolucija fotografija u tadašnjim novinama je strašna i nisam uspio ništa pronaći.

Na jednoj fotografiji koju je mislim kolega Dubster ulovio u starim novinama se vidi zadnji dio tramvaja koji nosi brojku 42 i piše tamo o izgradnji prvog tramvaja ovog tipa.

U Oslobođenju iz 11.2.1966. piše:
"... završene su sve faze probnih vožnji i ispita prototipa zglobnog tramvaja. Tramvaj je u toku 16 mjeseci probnih vožnji prevalio 19 343 km i pokazao se kao vozilo odličnih karakteristika i pouzdanosti." (nisam siguran navodi li se u članku tačno garažni broj, moram pronaći taj članak).

U časopisu Der Stadtverkehr se navodi kako je godine 1967./1968. postojalo 7 tramvaja ali nije bilo jasno hoću li još daljnja vozila biti proizvedena.

Inaće imam jednu zanimljivu informaciju o uvođenju sistema papirnih karata i poništivaća, što se desilo postepeno!!!

Naime, u časopisu Modern Tramway and Light Rail Transit 1/1978 piše:

Cijena karata na linijama 1 i 2 iznosi 2,5 novih dinara i na liniji 4 3,50 novih dinara; tramvaji na svim ovim linijama imaju instalirane kutije za ubacivanje para kod vozača i putnici moraju imati tačan sitan novac. Tarif na liniji broj 3 je također 3,50 novih dinara, ali karte moraju biti kupljene unaprijed u kioscima i poništene u mehaničkim poništivačima unutar zglobnih tramvaja adaptiranih za vožnju bez konduktera; ovaj sistem je uveden približno 15. augusta (1977.).

Jako neobične su bile različite tarife na tramvajskim linijama. Cilj je bio izbjeći opterećenje jedne linije i da se ravnomjerno koriste sve tramvajske linije, dakle recimo da čovjek koji ide od Čengić vile čeka tramvaj broj 2 i ne pokušava po svakoj cijeni da ulazi u tricu itd. ...

Godine 1979., sistem naplate je promijenjen, na svim linijama važe papirne karte kupljene u kioscima i koštaju 4 dinara.

Na kraju 70. godina su tramvaji T3YU vozili na linijama 1, 4 i 5 dok su K2YU opsluživali linije 2 i 3.


Pokojni gospodin Hans Lehnhart iz Beča je godine 1979. u svojoj reportaži o Sarajevu naveo sljedeće podatke:

Broj linije
Trajanje putovanja (min.)
Interval u špicama (min.)
1 Baščaršija – Željeznička stanica
12
5
2 Baščaršija – Čengić Vila
17
2
3 Baščaršija – Ilidža
30
3
4 Željeznička stanica – Ilidža
24
16
5 Baščaršija – Bitumenka (samo u špicama)
24
6
 
P. S. inaće godine 1964., jedan Englez je još zatekao u tramvajskoj remizi jedan stari uskotračni tramvaj i vjerovao je da je ovo vozilo predviđeno u muzej. Nažalost, kao što svi znamo, nije tramvaj završio u muzeju Sad
Logged
MAN Lions coach
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.447


M R Š !!!!!!!!!


« Reply #1484 on: November 05, 2013, 23:06:26 »

Šta je sa tramvajem koji je završio u Dubrovniku ima li nekih podataka o njemu?
Mislim da sam možda nekad naletila na nj.sliku i postavila je ovdje,ali koliko je to tačno?

Što govoriš za 42,moguće da je zadnji dio od 42,ali od kojeg je onda prednji dio,ako znamo da su garažni brojevi bili od 100 do 108 na zglobovima???
« Last Edit: November 05, 2013, 23:16:01 by MAN Lions coach » Logged


Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
Pages: 1 ... 97 98 [99] 100   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.036 seconds with 21 queries.