bhbus.ba
November 23, 2024, 21:42:41 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Calendar Login Register  
Pages: 1 ... 91 92 [93] 94 95 ... 100   Go Down
  Print  
Author Topic: Stare slike i JKP GRAS kroz prošlost  (Read 384038 times)
dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #1380 on: September 12, 2013, 23:15:35 »

Stara uskotračna remiza kod Miljacke sa Vašingtoncima:
Logged
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #1381 on: September 12, 2013, 23:32:35 »

Dresdener svaka čast na slikama.

Nešto sam "guglao" vezano za GRAS i našao sam jedan tvoj post na klix-u gdje je slika friško remontovanog 4225 (mislim da je on jedini imao žmigavce kod farova), prije nego što je došao u Sarajevo.

Vidim da si napisao da su stigli kao donacija, a ja sam pročitao da je te trolejbuse GRAS kupio pa mi sad nije jasno. Na spisku doniranih trolejbusa našao sam samo 2x Šeal 100 i 2x Škoda 21tr.
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #1382 on: September 13, 2013, 00:01:28 »

Hvala puno Troler! Raspolažem trenutno kolekcijom nevjerovatnih slika, npr. svježe istovarenih PCC tramvaja u Sarajevu sa uskotračnim tramvajem u pozadini, ali nemam saglasnost njihovog vlasnika da ih stavim na internet Sad Svakako sam saznao sasvim novu iformaciju - i to da se u početnoj fazi radionica za tramvaje normalnog kolosijeka nalazila u krugu elektrane u ulici Hiseta - bilo je mjesta za 2-3 američka tramvaja! To je bilo tako sve do izgradnje radionica i remize na Alipašinom mostu.

Šta se trolejbusa 4225 tiče, ako se ne varam porijeklom iz grada Mariánské Lázně (u Berlinu sam službeno i nemam ovdje moje XLS tablice sa spiskom vozila) moguće je da je kupljen, svakako u Češkoj je bio temeljito remontovan i obnovljen. U Češkoj su tvrdili da se radi o "pomoći", dakle to može značiti i donaciju, i prodaju za neku jako nisku cijenu... dakle naravno je moguće da nisam bio u pravu i da je trolejbus uredno plaćen.

Inaće imam prve tragove o prethodnim vašingtonskim brojevima sarajevskih PCC-tramvaja.

1292, 1295, 1301, 1323-1332, 1367 ... 1397, 1423 ... 1464.

Informacija iz članka "Der neue Straßenbahnbetrieb in Sarajewo", August 1961, autor Hans Lehnhart, časopis Stadtverkehr, s. 170+171.

Ovim povodom bi vas sve fanove i ljubitelje saobraćaja pitao: jel neko od vas zna za stručni YU časopis "SAOBRAĆAJ U GRADOVIMA"? Navodno je ovaj časopis štampan od 60. godina sve do danas, ali nikad nisam čuo za njega i na internetu sam izgooglao samo informaciju da neki primjerci jesu u jednoj srbijanskoj biblioteci....  Kolegi iz Austrije, Švicarske i Njemačke tvrde da su mnogi članci o jugoslovenskom gradskom saobraćaju u toku zadnjih decenija sadržali citacije iz ovog časopisa i radilo se prema njihovom mišljenju o jako kvalitetnim i detailjnim informacijama...  HVALA!

P. S. ako ima ovdje dovoljno forumaša koji razumije solidno njemački mogu postaviti cijeli članak pokojnog gospodina Lehnharta iz 1961. godine kao slike.

Logged
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #1383 on: September 13, 2013, 00:32:46 »

4225 ex Pardubice 302.

4211, 4213, 4224, i 4225 su ex Pardubice, a ex Marianske lazne su 4202, 4210, 4226, i još jedan, noviji 14tr08/6, sa vertikalno postavljenim brisačima, po nekim podacima 4212, ali  mislim da su se zeznuli za njega.

Koliko se mogu sjetiti 4211 i 4213 su bili u standardnoj češkoj krem-crveno shemi, 4224, 4225 su bili žuti kao i ovaj 14tr08/6. 4226 se ne sjećam jeli bio žuti ili krem crveni. 4202 i 4210 su bili potpuno crveni. Do sredine 2000-tih većina ih je prefarbana u plavo-žuto-sivo.
4225 je rashodovan još 2002, a njegov broj je preuzeo 4205.
Gledajući po garažnim brojevima ovi kupljeni iz češke su radili do konačnog povlačenja Škoda 14tr, ali u stvarnosti bilo je dosta renumeracija, koje na žalost nisam upratio.

Sjećam se da su neki od ovih trolejbusa imali drugačiji zvuk nego naše Škode.

Što se tiče vašingtonskih garažnih brojeva, nekad sam na nekom sajtu sa slikama ovih tramvaja u Vašingtonu naletio na jednu ispod koje piše da je 1xxx koji je kasnije prodat u Jugoslaviju. Na žalost zaboravio sam bookmarkovati tu stranicu i više je nisam znao naći.

Što se tiče tog časopisa, nikad nisam čuo.
« Last Edit: September 13, 2013, 00:49:22 by Troler » Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #1384 on: September 13, 2013, 12:57:41 »

Drugačiji zvuk kod vozila Škoda 14Tr je vjerovatno bio prouzrokovan drugačijim tipom zadnje osovine. U mom rodnom gradu gdje voze pretežno zglobnjaci 15Tr (produžena varijanta tipa 14Tr) se to dobro vidi - prve serije su imale osovine 2 i 3 mađarskog tipa Rába i nakon 15-18 godina u saobraćaju su ovi trolejbusi strašno bučni, u brzini iznad 40 km/h ne možete da čujete riječi čovjeka pored vas jer trolejbus pravi buku kao domaća cirkulaciona pila sa jakim elektromotorom Tongue
Dok kod trolejbusa koji su dobili osovine drugog tipa buka nije tako strašna.

Inaće ovim putem vama želim predstaviti prvu listu sarajevskih PCC tramvaja 1-50 i njihovih prethodnih garažnih brojeva u Washingtonu:

SA   WASH
1   1442
2   1433
3   1432
4   1435
5   1443
6   1440
7   1437
8   1434
9   1457
10   1462
11   1436
12   1447
13   1444
14   1463
15   1330
16   1458
17   1324
18   1445
19   1383
20   1325
21   1328
22   1452
23   1397
24   1332
25   1464
26   1385
27   1331
28   1367
29   1449
30   1323
31   1373
32   1372
33   1438
34   1441
35   1393
36   1301
37   1326
38   1329
39   1448
40   1454
41   1380
42   1461
43   1292
44   1369
45   1327
46   1390
47   1455
48   1387
49   1459
50   1295

Informacije imam iz knjige "PCC- The car that fought back" i skenirao ih je za mene jedan jako ljubazan čovjek - fan tramvaja iz Švicarske.

U spisku tramvaja navedenom u onoj knjizi se dalje tvrdi da su u Sarajevo isporučene u suštini najmanje dvije verzije tramvaja PCC koje su se razlikovale sitnicama na karoseriji - naprimjer vjetrobransko staklo je kod jednog tipa bilo u nagibu 12 ° dok je kod drugog tipa imalo nagib 24 °.
Logged
dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #1385 on: September 13, 2013, 13:23:53 »

A evo spomenutog članka iz njemačkog saobraćajnog časopisa Stadtverkehr iz 1961. godine:


Logged
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #1386 on: September 13, 2013, 15:04:54 »

A ja sam malo pretraživao i našao godine proizvodnje po američkim brojevima.
1937   1101-1145
1938   1146-1195
1939   1196-1233
1940   1234-1267
1941   1268-1302, 1303-1333
1942   1334-1366, 1367-1399
1944   1400-1464

Nakon poređenja sa tvojom tabelom rezultati su slijedeći:
1941: 15, 17, 20, 21, 24, 27, 30, 36, 37, 38, 43, 45, 50
1942: 19, 23, 26, 28, 31, 32, 35, 41, 44, 46, 48
1944: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 18, 22, 25, 29, 33, 34, 39, 40, 42, 47, 49


Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #1387 on: September 13, 2013, 15:07:26 »

Troler: SUPER! Hvala puno na novom pregledu godina proizvodnje!!!
Logged
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #1388 on: September 13, 2013, 15:13:36 »

Hvala Google-u! Smiley
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
Manas
Vodič puta
***
Offline Offline

Posts: 2.027


MAN Diesel & Turbo


WWW
« Reply #1389 on: September 13, 2013, 17:23:02 »

A imaš li možda informaciju koji su bečki brojevi (8xxx) došli u Sarajevo?

Kod njih ti busevi su imali garazne 8537 - 8559
657 (ex 8541),
655 (ex 8539),
653 (ex 8537),
645 (ex 8543).

to je to sto sam uspio saznat Smiley
Logged

Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #1390 on: September 13, 2013, 17:24:12 »

Hvala Manas!
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #1391 on: September 13, 2013, 20:57:24 »

Evo nekih tehničkih podataka o Vašingtonskim PCC tramvajima (1937-1946), uključujući i ove što su završili u Sarajevu, samo slabo se vidi.

D.C. Transit
General Electric PCC data sheet
Bill Volkmer collection

davesrailpix.com
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #1392 on: September 14, 2013, 12:18:05 »

Mislim da bi ovo mogla biti GRAS-ova Neretva

Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
ikar353
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 904



« Reply #1393 on: September 14, 2013, 20:46:10 »

najvjerovatnije gb 321
Logged
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #1394 on: September 14, 2013, 21:01:27 »

321 je početkom rata bio u standardnoj crvenoj (ima slika uništenog 321 iz garaže, a ima slika iz 80-tih i kad je bio ofarban slično ili isto kao ovaj gore)
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
Pages: 1 ... 91 92 [93] 94 95 ... 100   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.03 seconds with 22 queries.