Mustafa YJM
VIP Član
Mehaničar
Offline
Posts: 4.672
|
|
« on: August 30, 2010, 18:34:18 » |
|
Ne znam da li ste čuli za ovu djevojku, jako zanimljivo:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aqvdtGy-O4w[/youtube]
|
|
« Last Edit: September 08, 2011, 20:49:32 by The_Dubster »
|
Logged
|
....od nas ne možete pobjeći, BHBus team
|
|
|
Mustafa YJM
VIP Član
Mehaničar
Offline
Posts: 4.672
|
|
« Reply #1 on: August 30, 2010, 18:53:40 » |
|
|
|
|
Logged
|
....od nas ne možete pobjeći, BHBus team
|
|
|
alexandargh
Pješak
Offline
Posts: 51
|
|
« Reply #2 on: August 30, 2010, 18:57:08 » |
|
Koja ribaa.
|
|
|
Logged
|
Duo cum faciunt idem, non est idem.
|
|
|
Mustafa YJM
VIP Član
Mehaničar
Offline
Posts: 4.672
|
|
« Reply #3 on: August 30, 2010, 18:58:13 » |
|
Rado bih joj bio kolega kondukter
|
|
|
Logged
|
....od nas ne možete pobjeći, BHBus team
|
|
|
alexandargh
Pješak
Offline
Posts: 51
|
|
« Reply #4 on: August 30, 2010, 18:59:37 » |
|
Rado bih joj bio kolega kondukter Uh, mogla bi da me provoza.
|
|
|
Logged
|
Duo cum faciunt idem, non est idem.
|
|
|
Mustafa YJM
VIP Član
Mehaničar
Offline
Posts: 4.672
|
|
« Reply #5 on: August 30, 2010, 19:02:54 » |
|
Rado bih joj bio kolega kondukter Uh, mogla bi da me provoza. Da sam siguran da će mi ovakva dama biti koleginica, definitivno bih položio D....ovako se još premišljam
|
|
|
Logged
|
....od nas ne možete pobjeći, BHBus team
|
|
|
alexandargh
Pješak
Offline
Posts: 51
|
|
« Reply #6 on: August 30, 2010, 19:05:08 » |
|
Rado bih joj bio kolega kondukter Uh, mogla bi da me provoza. Da sam siguran da će mi ovakva dama biti koleginica, definitivno bih položio D....ovako se još premišljam Hahaha.
|
|
|
Logged
|
Duo cum faciunt idem, non est idem.
|
|
|
The_Dubster
|
|
« Reply #7 on: August 30, 2010, 20:50:35 » |
|
dobra dobar... u svakom smislu xD a imam joj ja Lion's Coacha od tate
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Mile
|
|
« Reply #8 on: August 30, 2010, 22:55:37 » |
|
Dečki,dečki ovo bi mogli zaključati i staviti 18+
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Mustafa YJM
VIP Član
Mehaničar
Offline
Posts: 4.672
|
|
« Reply #9 on: August 30, 2010, 23:00:13 » |
|
|
|
|
Logged
|
....od nas ne možete pobjeći, BHBus team
|
|
|
Mile
|
|
« Reply #10 on: August 30, 2010, 23:43:54 » |
|
E j*ebi se frajeru ja vozim vlak pa kaj sad
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
MAN Lions coach
|
|
« Reply #12 on: September 21, 2010, 22:55:01 » |
|
Evo jedan žena vozač u BiH,Tuzla... Dvadesetpetogodišnja Edina Delić prva je žena vozač u 52 godine dugoj istoriji Gradskog i prigradskog saobraćaja Tuzla (GIPS).
Nakon položenih vozačkih ispita u B, C i D kategoriji, zanat je pune dvije godine pekla kao vozač teretnih kamiona. Ipak, skrasila se u gradskim tuzlanskim autobusima, postavši prva žena za volanom GIPS-a.
Podrška kolega
- Kolege iz GIPS-a su me na najbolji mogući način primili u preduzeće. S kolegama imam profesionalan odnos, a moram priznati kako su u svakom trenutku spremni da mi pruže pomoć i savjet - kaže za naš list Delić.
Ona napominje da punu podršku ima i od svoje porodice.
- Porodica je na početku mog rada bila pomalo zabrinuta, zbog činjenice da u Tuzli nikada niti jedna žena nije bila u ulozi profesionalnog vozača. No, s vremenom su se navikli, i od porodice sada dobivam bezrezervnu podršku - ističe ona.
Svjesna je činjenice kako su u našoj zemlji ”muškarci predodređeni da budu vozači”. Ipak, ona je prva koja će u Tuzli srušiti predrasude o tome i koja će vrata šoferskog zanata otvoriti drugim pripadnicama ljepšeg spola. Na pitanje da li su žene bolji vozači od muškaraca, odgovara:
- Po mnogima, žene su bolji, sigurniji i pažljiviji vozači od muškaraca. Istraživanja su pokazala kako žene imaju bolji osjećaj za prostor i da se znatno bolje snalaze u stresnim situacijama. Zbog svega pobrojanog, ženama vozačima se može pripisati epitet obzirnog vozača, a da li smo bolje ili ne od muškaraca, neka pokaže vrijeme.
Prvih dana rada stekla je naklonost svih putnika. Međutim, u prvi mah korisnici tuzlanskog gradskog prijevoza iznenađeno su gledali prema mjestu gdje je za volanom sjedila Edina.
Simpatije putnika
- Znala sam da neće biti većih problema sa putnicima, a nadala sam se da ću u prvim danima svog rada steći simpatije naših sugrađana. U razgovoru sa kolegama doznala sam da nemaju većih problema sa putnicima.
Inače, u našem preduzeću novi vozači, pored neophodnih testova iz oblasti saobraćaja, moraju proći i obuku iz oblasti komunikacije s ljudima - objašnjava ona.
Obećanje koje je dala putnicima - da će im vožnja s njom biti sigurna i udobna, ispunila je za sada u potpunosti. Trenutno je angažovana na liniji broj 7, koja saobraća od naselja Solina do Solane.
- Vjerujete da straha nikada nije bilo, postojala je samo želja da što prije započnem voziti autobus. Svim ženama koje imaju sklonosti za vožnju poručujem da konkurišu za mjesto vozača u GIPS-u - kaže nam Delić, prva žena vozač u istoriji gradskog saobraćaja u Tuzli.
E. Skokić
Jedna “protiv” 179
Iako, je u većim gradovima gotovo svakodnevna pojava da za volanima sjede pripadnice ljepšeg spola, građani Tuzle takav prizor mogu vidjeti tek odnedavno. U GIPS-u je trenutno uposleno 180 vozača, a menadžemnt s ponosom ističe kako je među njima i jedna žena vozač.
|
|
|
Logged
|
Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
|
|
|
The_Dubster
|
|
« Reply #13 on: September 23, 2010, 10:55:28 » |
|
odakle ti ovo? xD možeš ovo objavit i u temu GIPS Tuzla - stare slike i prošlost
|
|
|
Logged
|
|
|
|
MAN Lions coach
|
|
« Reply #14 on: September 23, 2010, 21:16:01 » |
|
Ma pročitala davno pa se sjetila da dodam. Evo jedne od prvih žena vozača tramvaja u GRAS-u. (izvor FOKUS) Dušanka Vrhovac iz Velikog Blaška, kod Laktaša, jedna je od prvih žena u BiH koja je sjela za tramvajski upravljač. I to u Sarajevu u koje se doselila 1953. godine kad joj je bilo 17 godina.
Prvo je počela raditi u fabrici za preradu vate.
Međutim, uslovi rada su joj bili neizdrživi, pa je Dušanka konkurisala za posao u Gradskom saobraćaju, ali su je odbili jer je bila maloljetna.
Kada je navršila 18 godina Dušanka je ponovo predala molbu u Gradski saobraćaj i tada je primljena za konduktera u tramvaju. Na tom mjestu radila je godinu i po dana i kaže da nikada ne može zaboraviti to vrijeme.
dusanka-s-radnim-kolegama- Kondukteri su nosili torbe oko vrata, karte su bile u rolnama, pa smo ih kidali. Nosili smo rukavice bez prstiju, a u tramvajima nije bilo grijanja, pa je bilo takvih zima da nekad nismo mogli pocijepati kartu.
Sjedišta nije bilo za konduktere, a mjesta za sjedenje bilo je samo za četiri putnika. Čak su i vozači stojeći vozili. Ali, pošto sam bila mlada lako sam podnosila i zimu i težak posao - priča Dušanka, koja penzionerske dane provodi u Foči.
Kad je ovo preduzeće objavilo naredni konkurs za vozače Dušanka se prijavila i položila ispit za tadašnji tramvaj, koji je saobraćao uskotračnom prugom.
Vozila je na liniji Baščaršija - Stara željeznička stanica.
Tramvaji su se, priča Dušanka, u to vrijeme stalno mijenjali, stalno su iz inostranstva stizali novi, bolji i napredniji. Novi tramvaji radili su na struju, s dva motora na prednjoj i zadnjoj strani i s jednom ili dvije prikolice. Dolaskom naprednijih tramvaja u Sarajevu je izgrađena i širokotračna pruga, po kojoj se i danas saobraća od Baščaršije do Ilidže.
Vasingtonac_1- Dok se širokotračna pruga gradila svi vožači tramvaja su ponovo morali polagati vozačke ispite i ići na obuku. Tačnije to je bila škola, jer smo dvije godine učili i išli na praksu. U međuvremenu sam radila na biletarnici trebevićke žičare - prisjeća se Dušanka.
Nova pruga napravljena je 1960. godine, a s njom su u Sarajevo stigli i novi tramvaji, takozvani "vašingtonci" zelene boje. U odnosu na prethodne novi tramvaji su imali udobnija sjedišta i grijanje.
- U to vrijeme radili smo u tri smjene za razliku od tramvaja koji su saobraćali uskotračnom prugom, kada je radno vrijeme vozača bilo dvanaest sati. Po prvi put postavljene su i kase u tramvajima. Prvi "vašingtonac" kroz Sarajevo provezla sam ja i to u vrijeme kada je Ljubo Kojo bio gradonačelnik Sarajeva. Zajedno smo pustili u saobraćaj prvi tramvaj na širokom kolosjeku. Sjećam se na tacni sam mu predala makaze da presječe vrpcu. Žao mi je što nemam te slike, snimke i isječke iz štampe, jer je to sve uništeno u stanu u proteklom ratu - prisjeća se Dušanka. Sedamdesetih godina u Sarajevu se poboljšavao saobraćaj, pa su došli novi italijanski i češki tramvaji, a zatim crveni tramvaji iz Londona, koji su bili još udobniji i sigurniji kako za vozače, tako i za putnike.
Ipak, tada je nastupilo teško vrijeme za vožnju, jer je, kako kaže Dušanka, saobraćaj postao mnogo gušći.
- Kad sam došla u Sarajevo bila su dva taksi vozila i 36 starih tramvaja. Mogli ste ići od Ilidže do Baščaršije, a da ne sretnete ni tri vozila - veli naša sagovornica, koja nije bila samo vozač tramvaja, već istovremeno i supruga i majka troje djece.
Dušanka je 1985. godine otišla u penziju i time okončala svoju karijeru vozača tramvaja, započetu 1954. godine. Za svoj rad više puta je nagrađivana i mnogo puta hvaljena.
Sumnjičavi putnici
U vrijeme kad je Dušanka počela voziti tramvaj samo su još dvije žene radile isti posao.
- Bilo je neobično vidjeti ženu kako upravlja tramvajem, pa se mnogi putnici nisu htjeli voziti vidjevši da mlada žena stoji iza upravljača. Neprestano su nas opsjedali mediji da se slikamo i dajemo intervjue. Takođe, i građani su nas zapitkivali zašto smo se baš opredijelile za tu vrstu posla. Bilo je i pozitivnih i negativnih komentara. Mislim da je danas svaki treći vozač tramvaja žena, a u ono vrijeme ovaj posao je za žene bio nesvakidašnji - kaže Dušanka.
|
|
|
Logged
|
Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
|
|
|
|