GRAS
Putnik
Offline
Posts: 208
|
|
« Reply #77 on: January 27, 2014, 21:57:06 » |
|
Danas sam uradio malo poredjenje.
Linija 31E, popularna komercijala.
Vožnja 1: Vrijeme 7:30, relacija Nedžarići - Elektroprivreda. Prevoznik: CENTROTRANS. Vožnja 2: Vrijeme 16:15, relacija Malta - Dobrinja. Prevoznik: GRAS.
Poredio sam sljedeće stavke:
1. Stanje vozila 2. Ljubaznost osoblja 3. Efikasnost vožnje 4. Ugođaj u vožnji.
1. Stanje vozila: Ujutru sam otišao sa Centrotransom. Neoplan, pun ko sibica. Odmah mi je za oko zapela instrument tabla sa crvenim upozorenjem "STOP" i pokvaren displej na kojem su samo linije i upaljen simbol pregrijavanja motora. Bus cist, usminkan, ali po simbolima na instrument tabli nije bas sasvim ispravan. Grijanje super, sjedista "djecija", ali moze proci. Kad sam izlazio, novo razocarenje, ne radi sistem za signaliziranje da ima putnika koji izlaze na sljedecoj stanici, pa stvari funkcionisu po starom dobrom "Majstore ima izac!"...
Popodne sam se vracao sa isto tako punim Ikarom sa Deichmann reklamom. I ne, nisam pristrasan ovaj put, ali meni je Ikar izgledao bolje ocuvan od Centrinog Neoplana. Neoplan jeste usminkaniji, ali Ikar mi djeluje ocuvaniji. Iako je realno sve to isto i kod jednih i kod drugih.... 1:1
2. Ljubaznost osoblja: Namjerno sam u oba pravca stajao tik uz kabinu vozaca da bih pratio desavanja.
Na prvu, oba vozaca su uljudna i kulturna, pri ulasku u Centru dobijes "Dobar dan, izvolite", u GRAS-u je to "Poštovanje, izvolite".
Medjutim, na drugu, ni jedan ni drugi prijevoznik nemaju bas srecna rjesenja sto se tice uljudnosti.
Centro je pokusavajuci preprijeciti GRAS-u put (GRAS-ov Deichmann je bio odmah iza nas jutros) prosao stanicu kog GRAS-a iako je jedna zena cekala i zurio ka Otoci. Ali kad je iz pozadine autobusa zena zagalamila "Ima izac" nagazio je kocnicu i promrmljao "A idi u picku materinu"...
GRAS-ovac sa druge strane koristi onu standardnu "ajmo malo nazad, ajmo malo gore, ajmo gospođo jel ti vidiš da ima mjesta nazad..." On nije s gospođom ovce čuvao pa da joj govori "TI"...
Oba prevoznika moraju poraditi na kulturi osoblja.
Sto se tice izgleda osoblja, Centro je bolji. Novija odijela, i vidno okacena akreditacija dovoljni su za prednost nad GRAS-om. 1:0 za Centru.
3. Efikasnost vožnje: Na ovom polju GRAS je pet kopalja ispred Centrotransa. Iako je autobus duplo veći, duplo brže se probija kroz gužvu, brže prima putnike, okretniji je nekako i vozač i vozilo. Kod Centre sve nekako usporeno, dok se pokrene sa stanice cijela vječnost prođe. Definitivno bodovi za GRAS. 0:1 za GRAS.
4. Ugodnost vožnje: Oba vozila su relativno čista. GRAS za pet kopalja udobniji, sjedišta su normalne veličine, dok su kod Centre ona mala uska sjedišta na koja jedva staneš.
U oba busa se voziš ko sardina, ljudi nagurani jedni na druge, katastrofa.
U GRASu sam vidio samo jedan osvježivač zraka, kod vozača.
U Centri je bilo par jelkica razmještenih po vozilu.
U GRAS-u nije bilo muzike, u Centri je svirala muzika, Radio Antena Sarajevo.
Grijanje odlično u oba busa.
Centro ima info pult na početku vozila.
Centrin autobus opremljen je klimom, naravno nije radila ali nema razloga da se sumnja u ispravnost iste.
Generalna udobnost vozila (ovjes) je daleko na strani GRAS-a, kao da ploviš, Neoplan je nekako krući.
Zaista ne znam kome prednost da dam. Klima i muzika znače mnogo, ali džaba i klima i muzika kad je ono osnovno- sjedišta, kriminalno. Ne znam o čemu su Neoplanovi inžinjeri razmišljali kada su dizajnirali sjedišta, ali ono nije ni za traktora, a kamoli za busa. Zato i ovdje 1:1.
ZAKLJUČAK: Rezultat pokazuje 3:3. I najrealniji je, sve je to u pet deka. U nečem je gRAS bolji, u nečem Centrotrans, ali... Centro je ustvari malo ušminkanija varijanta GRAS-a i uopšte nije toliko "moderniji, evropskiji i sigurniji" od GRAS-a kako se predstavljaju javnosti. Silne lampice popaljene na tabli vozača govor nam da je taj bus GROBINA koja je samo lijepo ušminkana Tako da mislim da oba prevoznika moraju mnooooogo pure pojesti da bi se zvali "modernim, evropskim gradskim prevoznikom."
|