bhbus.ba
November 22, 2024, 00:15:03 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Calendar Login Register  
Pages: [1] 2 3 ... 10   Go Down
  Print  
Author Topic: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...)  (Read 28409 times)
MART
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 519


KÄSSBOHRER SETRA


« on: November 16, 2011, 23:44:17 »

Stalno čujem,'otišao' mu sinhron,nešto je to u vezi mjenjača,ima li koji profesionalac da mi objasni?Drugo što me kopka,zašto MAN i Mercedes nemaju svoje 'doubledeckere' il je to razlog što jedni 'drže' Neoplan,drugi Setru,pa nema potrebe-to mi se logički nameće.
Evo ovako dati brzinski i ukratko objasnim jer bi trebalo malo opsirnije:getriba koja ima vise naziva al u nas se najcesce naziva ovako kojoj je funkcija da prenese olretni moment motora na pogon vozila u sebi ima dvije osovine glavnu i pomocnu funkcija glavne je prijenos snage a na pomocnoj su zupcanici brzina ovisno kolko ih ima i koji se uzubljuju na glavnu osovinu,dabi se bez problema uzubili potrebno je izjednacit broj okretaja zupcanika glavne i pomocne osovine sto se prije dobivalo medjugasom al vec odavna se ugradjuju SINHRONI (konusni prstenovi uz zupcanik)kojemu je funkcija prilikom promjene brzine i uzubljenja zupcanika da izjednacuje broj okretaja zupcanika prilikom pritiskanja zupcanika u zupcanik on usporava zupcanike kako bi se lakse uzubili i vremenom se potrosi nako dosta predjenih km i onda prilikom promjene brzine krci kod mjenjanja brzina i onda se kaze dje OTISAO SINHRON i u tom slucaju pomaze medjugas... Nadam se da sam ti kolko tolko objasnio i da si me shvatio.
Logged

SETRA Fahrzeuge Omnibusse mit Stil
archy
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 204



« Reply #1 on: November 16, 2011, 23:58:18 »

HVALA PUNO...
Logged
allen_A
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 675



« Reply #2 on: November 17, 2011, 00:13:15 »

A gas pomaze da u vecim obrtajima upadne zubcanik u zubcanik, tako da bude manje neugodnosti s onim "skrganjem", s tim da nije uvijek isto, nekad ga je lakse usaltati u  vecim obrtajima da ne dolazi do krcanja a nekada se moraju obrtaji smiriti da bi ga lijepo usaltao, ni u jednom ni u drugom slucaju nije zavidna situacija ali desava se.
Logged
MART
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 519


KÄSSBOHRER SETRA


« Reply #3 on: November 17, 2011, 00:32:34 »

A gas pomaze da u vecim obrtajima upadne zubcanik u zubcanik, tako da bude manje neugodnosti s onim "skrganjem", s tim da nije uvijek isto, nekad ga je lakse usaltati u  vecim obrtajima da ne dolazi do krcanja a nekada se moraju obrtaji smiriti da bi ga lijepo usaltao, ni u jednom ni u drugom slucaju nije zavidna situacija ali desava se.
Samo da se nadovezem to saltanje u vecim okretajima dovodi do brze potrosnje sinhrona pa se dogadja neugodno krcanje...
Logged

SETRA Fahrzeuge Omnibusse mit Stil
allen_A
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 675



« Reply #4 on: November 17, 2011, 00:37:48 »

ii dolazi do vece potrosnje goriva naravno, zato sto je prijenos odvojen a motor u turazi, ili druga stvar ono kad se desava da gas ne vraca blagovremeno pri saltanju, isto je povecana potrosnja goriva zbog turaze motora.
Logged
MART
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 519


KÄSSBOHRER SETRA


« Reply #5 on: November 17, 2011, 00:59:32 »

ii dolazi do vece potrosnje goriva naravno, zato sto je prijenos odvojen a motor u turazi, ili druga stvar ono kad se desava da gas ne vraca blagovremeno pri saltanju, isto je povecana potrosnja goriva zbog turaze motora.
Slazem se svako nepotrebno dodavanje il povecanje gasa dovodi do vece potrosnje
Logged

SETRA Fahrzeuge Omnibusse mit Stil
VT10
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 216



« Reply #6 on: December 02, 2012, 15:47:53 »

Nadam se da će ova tema okupiti dosta vozača, mehaničara i dobrih poznavalaca ovih mašina ispod haube, to jest svega onog nevidljivog oku običnog putnika i posmatrača.Volio bih čitati rasprave i komentare o motorima,mjenjačima,osovinama,pneumatici i ostaloj opremi vozila.S obzirom da u našoj zemlji prosječan autobus ima dosta godina i pola miliona,milion kilometara i da  dosta vozača ima iskustva i muke s tim, sad ili sutra na putu, vjerujem da neće manjakti priče i savjeta.

Vozim jedan prigradski G&S(ili Steyr) sa MAN-ovim V motorom 320KS.Potrošnja goriva je prosječno 38l a penje se i do 42l.Pumpa i dizne su pregledani u super stanju su.S obzirom da ima dosta ovih autobusa kod nas (kao golfova 2) zanima  me kakva je potrošnja kod ostalih sa ovim motorima i šta još može biti uzrok visoke potrošnje?Inače vozilo je k'o zmaj, ekstra vuče, ne dimi, ne grije se, sve u super stanju pa nije mi jasno.Volio bih mišljenja i iskustva drugih sa ovim motorom.
Hvala.
« Last Edit: December 02, 2012, 15:54:34 by VT10 » Logged

VT10 BUS-pozdrav
Zoro
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 227



« Reply #7 on: December 02, 2012, 15:58:29 »

Ako je u redu pumpa, dizne,onda Vam je debeo djon na cipeli kolega. Nemoj se ljutiti ali tako se kaze. Pokusaj ga saltati na manjim obrtajima, naravno ako je manuelni mjenjac. A koju liniju vozis, gradsku ili prigradsku, koliko cesto stajes? Sve to po malo utice na potrosnju goriva. Pozdrav
Logged
VT10
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 216



« Reply #8 on: December 02, 2012, 16:05:17 »

Prigradska je linija, znam ja to sve drug. Manuelni je mjenjač 6 brzina. Ne vozim sam, ima nas trojica u smjenama, dobri su vozači, nisu početnici,mnogo pređenih kilometara po svijetu. Nema velikih obrtaja. Kod mene su cipele najlakše:)Čuo sam da bi turbina i interkuler mogli uzrokovati povećanu potrošnju al' neznam u kojoj mjeri?Jeste li vi vozili ovog MAN-a i kakva je vama bila potrošnja?
Logged

VT10 BUS-pozdrav
Mustafa YJM
VIP Član
Mehaničar
*
Offline Offline

Posts: 4.672



« Reply #9 on: December 02, 2012, 16:36:39 »

Pa dobro majstore, koliko znam, prigradska linija takođe podrazumijeva česta zaustavljanja i kretanja tako da potrošnja varira u opsegu 35-40 litara. Mislim da tu nema ništa čudno, eventualno bi trebalo koji litar ići niže i to je to.
Logged

....od nas ne možete pobjeći, BHBus team Wink
makljen1123
Glavni Mehaničar
******
Offline Offline

Posts: 7.305



« Reply #10 on: December 02, 2012, 17:21:47 »

Jel' pravilno održavati niže obrtaje uz brdo? Ove godine je jedan vozač autobusa Setra S 315 GT održavao 1500 obrtaja uz brdo (znate gdje Cheesy), gas do daske, peta brzina (od mogućih 6), pa me zanima koliko je pravilno da se tako pati motor? I da li se mogu održavati i niži obrtaji, msm kolika je donja granica?
Logged

Setra S 417 HDH !!!

VT10
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 216



« Reply #11 on: December 02, 2012, 17:22:12 »

Jasno.Prigradska nebi smjela preći 33l, i ne prelazi sa Mercedesima u istom režimu vožnje. Vozim 7 godina.Meni je prvi MAN pa mi je čudno,lagana je šasija.Razgovarao sam sa mnogo vozača,kažu da do 33 mora biti.Jedan iz Tuzle rekao je da je 38 kod njih to to.Izgleda da je jedini bio iskren. Nije za zanemariti 1l manje legendo a kamoli više.Ako prosječno pređeš 200km dnevno puta 22 radna dana ušteda nije zanemarljiva, i nije baš koji litar manje.U većim gradovima je to još izraženije.
Logged

VT10 BUS-pozdrav
Mustafa YJM
VIP Član
Mehaničar
*
Offline Offline

Posts: 4.672



« Reply #12 on: December 02, 2012, 17:40:56 »

Jel' pravilno održavati niže obrtaje uz brdo? Ove godine je jedan vozač autobusa Setra S 315 GT održavao 1500 obrtaja uz brdo (znate gdje Cheesy), gas do daske, peta brzina (od mogućih 6), pa me zanima koliko je pravilno da se tako pati motor? I da li se mogu održavati i niži obrtaji, msm kolika je donja granica?

Jasno je da uz brdo se moraju održavati veći obrtaji, optimum je od 1000 - 1500, po ravnom uglavnom 1000-1200 a uzbrdo i na autoputu (100 km/h) ide do 1500 obrtaja.
Logged

....od nas ne možete pobjeći, BHBus team Wink
MART
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 519


KÄSSBOHRER SETRA


« Reply #13 on: December 02, 2012, 18:55:28 »

A dije to optimum da se vozi bus od 1000-1200 po ravnom,ako si vozac il nisi bar si bio u busu onda protumaci odakle pocinje i di zavrsava zeleno polje na obrtomjeru pa cete znat zasto zeleno i sta znaci zeleno i na kolko je normalno vozit bus,a sto se tice potrosnje nek mi neko navede koji ce to bus u lokalu potrosit ispod 35l a bit ce i blize 40l...
Logged

SETRA Fahrzeuge Omnibusse mit Stil
makljen1123
Glavni Mehaničar
******
Offline Offline

Posts: 7.305



« Reply #14 on: December 02, 2012, 19:27:20 »

Znači da ne prelazim ni donju ni gornju granicu zelenog polja? Hvala, skupljam savjete koji će mi za koju godinu biti itekako korisni! Smiley Znači ja ne smijem uz brdo održavat' 700-800 obrtaja??? Eh sad još nešto da razjasnim: da li je pravilnije uz brdo voziti recimo u petoj pun gas ili u četvrtoj na pola gasa? Huh?
Logged

Setra S 417 HDH !!!

Pages: [1] 2 3 ... 10   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.033 seconds with 21 queries.