Evo opet jedne moje reportaže: Izlet u zapadno-njemački grad Solingen gdje se u subotu 30. jula 2012. godine obilježavala godišnjica 60 godina trolejbuskog saobraćaja. Putovao sam od petka 29.6. do nedjelje 1.7.
Solingen je grad u zapadnjem dijelu Savezne republike Njemačke u blizini gradova Köln i Düsseldorf. U njemu živi oko 164.000 stanovnika. Solingen je svjetski poznat proizvodnjom noževa, škara i raznih metalnih instrumenata za rezanje. Solingenski čelik je pojam!
Na putu sa aerodroma. Stanica Köln Messe/Deutz i panorama grada Kelna - ogroman željeznički most i gigantična katedrala koja je ustvari jedino što je ostalo od starog grada. Iz aviona se moglo vidjeti da u širom području grada nema skoro nijedne stare zgrade koja je preživjela rat.
Voz prigradske željeznice "S-Bahn" tipičan za ovu regiju.
A evo me već na terminalu solingenske trolejbuske linije 683 koja se nalazi u susjednjem gradu Wuppertalu.
Zanimljivo je da se u ovim gradovima mogu vidjeti prevoznici iz susjedstva - svi su angažirani u integriranom saobraćajnom sistemu sa zajedničkom tarifom i voze na linijama koje su dijelom vrlo duge. Ovdje se vidi autobus firme Rheinbahn iz Düsseldorfa u Wuppertalu na međugradskoj liniji.
Šta je ovo? čudan pogled na ulicu...
Evo čuda! Jedinstveno saobraćajno sredstvo koje u svojoj formi nema braću širom svijeta. Takozvana "Schwebebahn" ili "zavješena pruga" koja vozi već oko sto godina.
Sredinom ulica, ali u većini trase iznad rijeke, na čelićnim stubovima napravljena je čvrsta konstrukcija koja podsjeća na most. Na mostu voze ova vozila sa točkovima i motorima na krovu
A evo opet ide jedno vozilo. Grad Wuppertal se nalazi u relativno tijesnoj dolini i tražio se način pouzdanog i brzog saobraćaja na dugačkoj trasi - onda su izumili saobraćajno sredstvo koje ide u zraku iznad rijeke.
Detailjniji pogled na točkove i motor.
A opet Schwebebahn u akciji. Ne preporučujem osobama koje pate od "morske bolesti" jer vozovi na nekim dionicama i prilikom zaustavljanja na stanicama baš ljuljaju kao čamac na burnom moru sa strane na stranu hehehe.
A opet ova neobična stvar - iznad rijeke Wupper.
Mimoilaženje vagona na pruzi u neposrednoj blizini glavne željezničke stanice Wuppertal.
E sada smo se malo vozili u zraku i vraćamo se staroj dobroj željeznici. Ovim vozom hajmo u susjednji grad Düsseldorf.
U Düsseldorfu ima osim velike mreže autobusa prije svega "tramvajometro" i klasični tramvajski sistem. Ovo je "tramvajometro", bolje rećeno brzi tramvaj koji ima vrata sa oba strana vagona, hidraulički regulisane stepenice koje se (ne)koriste u ovisnosti o tipu perona na stanici i kroz centar grada idu u klasičnim tunelima pod zemljom. Ne može se porediti sa metro-om u Beču ili u Pragu, ali simpatično i praktično je.
A ovo je već pravi Düsseldorfski tramvaj, opet je prevoznik firma Rheinbahn.
A još jednom da se bolje vidi zanimljiv dizajn vozila.
Autobusi Rheinbahn u samom centru grada.
Autobus "Rheinbahn" iz Düsseldorfa ovaj put ispred glavne željezničke stanice u Solingenu.
Preljepo predgrađe Solingena koje se zove Gräfrath. Zapravo srednjevjekovno selo kao iz neke bajke.
Trolejbus Hess (ovaj tip vozi na liniji 683 dok na linijama 681,682 itd. sam zatekao pretežno vozila Van Hool / Berkhof).
Stepeništa i prilazni koridor bivše glavne željezničke stanice u Solingenu. Danas je ova ukinuta, u blizini napravljena lokalna željeznička stanica Solingen-Grünewald koja je bolje povezana sa drugim vidovima prevoza i glavna stanica je prebaćena u bivšu stanicu Solingen-Ohligs gdje ide najviše vozova u sve moguće pravce.
Iznad stanice Solingen-Grünewald se vidi međugradski autobus na liniji iz Kölna. Zgrada u pozadini ima na krovu poznati logo solingenskih noževa, ove "blizance". Na lijevoj strani van slike se nalazi fabrička prodavnica noževa i kuhinjskog pribora gdje imaju baš dobre cijene.
Muzejski trolejbus vozi fanove na ulicama
Opet trolejbus Hess na redovnoj liniji 683. U Solingenu se ulazi u trolejbuse i autobuse kroz prednja vrata i vozaču se pokazuje pretplatna ili dnevna karta ili se kupuje karta za sitne pare.
Historijski trolejbus koji je vozio u gradu Baden-Baden (tamo su trolejbuse potpuno ukinuli).
Malo ko zna za ovo, radi se o tramvajskom muzeju na kraju Solingena u kvartu zvanom Kohlfurt ("Ugljeni Brod"). Lijepo malo selo u dolini na potoku, mir, tišina, priroda i stare kuće. Ovdje je nekad prolazila uskotračna tramvajska linija iz grada Remscheid-a u Solingen. Kao većina tramvaja u ovoj regiji ukinuta je i ova linija do kraja 60. godina, samo jedna kraća dionica je bila spašena od fanova tramvaja i kasnije su napravili vlastitim snagama remizu za spašena vozila preuzeta također iz okolnih gradova.
Ovdje se još mogu vidjeti ostaci tramvajske pruge korištene zadnji put 1969. godine.
A vratio sam se u Solingen, jedan trolejbus će me voziti u trolejbuski depo.
A ovdje su parkirani trolejbusi, u pozadini gradska termoelektrana.
Historijski trolejbus iz grada Trier-a koji nažalost ne može voziti, služi samo kao stojeći eksponat.
Ovi bi željeli doći u Sarajevo ali vjerovatno neće nikad doći do toga
Muzejski trolejbus koji je u Solingenu vozio u 50tim godinama.
Vjerovali ili ne, u Solingenu je ovo već ispoliran muzejski eksponat.
Jedan mali ali lijepi turistički autobus iz početka 50tih.
Historijski solingenski autobus Mercedes.
Moderno autobusko vozilo MAN porijeklom iz bivše njemačke prijestolnice - Bonn-a.
Historijski autobus MAN iz grada Wuppertal-a.
Jedan pravi belgijski trolejbus je došao u Solingen!
Zauvijek parkirani trolejbusi MAN 172SL.
Ovo "svemirsko" vozilo je novo dizajnirani trolejbus Solaris za austrijski Salzburg.
A ovo još više futuristično je trolejbus Van Hool za talijanski grad Parma.
Radna tehnika u garažama, hidraulične dizalice vozila.
Još jednom salzburgski sci-fi.
Trolejbuska parada
Jedan kuriozitet iz grada Essen-a: Jedan i po spratni autobus
Opet historijsko vozilo.
Parada parkiranih trolejbusa Hess.
Trolejbus Solaris "sci-fi" na ulicama Solingena.
Mercedes Benz Citaro u zglobnoj verziji na liniji CE64 koja spaja Solingen sa obližnjim gradom Remscheid-om i nastavlja sve do Wuppertal-a. Ovom linijom se najbolje putuje u Kohlfurt do tramvajskog muzeja.
I sada nešto neobično. Svi solingenski trolejbusi imaju pomoćni autobuski motor ali samo ovdje na kraju linije 683 se redovno koristi autobuski motor u redovnom saobraćaju. Postavljanje trolejbuske mreže bi bilo dosta komplicirano, zato trolejbus u stanici skine trole, upali motor i ide još preko 1 km do terminala.
A ovdje ide trolejbus u autobuskom modu u suprotnom pravcu.
Trolejbus je došao u stanicu i vozač aktivira promjenu tipa pogona.
Trole se automatično dižu i uz pomoć žljebova od plastike dođu u ispravan kontakt sa kontaktnom mrežom.
Nakon što su bili kupljeni više navedeni zglobnjaci Hess i ova linija 683 je redovno produžena na današnji terminal, ovo čudo tehnike se koristi samo u izvanrednim slučajevima i muzejskim vožnjama. Radi se o mehaničnoj okretaljci trolejbusa koja je služila za "kratke" trolejbuse (zadnji tip je bio MAN 172SL).
Električni motor ispod bine je svaki put okrenuo cijeli parkirani trolejbus u suprotan pravac. Ovdje nije mogla biti napravljena normalna okretaljka jer nalijevo se nalazi stijena i nadesno rijeka Wupper.
Nekoliko koraka od ove neobične trolejbuske okretaljke se nalazi romantično solingensko predgrađe Burg.
A vraćam se autobuskim trolejbusom nazad u centar Solingena.
Nedjelja ujutro je bila malo haotična. Moj plan putovanja: ICE vozom iz Solingena u Frankfurt-aerodrom, nakon 11 minuta čekanja iz Frankfurta-aerodroma drugim ICE vozom u Dresden i iz Dresdena EC vozom u Češku. Deset minuta prije dolaska ICE voza u solingen su obavjestili putnike na peronu da je ovaj voz ukinut zbog kvara na motorima i svi koji smo željeli putovati ovim moramo putničkim vozom u Köln gdje će čekati rezervna kompozicija za ovu planiranu relaciju. Već mi je bilo jasno da je moj plan putovanja bezveze jer nisam mogao više uspjeti da presjedam u Frankfurtu. Ipak, iz Kölna je rezervni ICE voz išao sa 45 minuta kasnjenja... ali nakon nekoliko minuta smo išli nevjerovatnih 290-303 km/h i u Frankfurt smo došli tačno po redu vožnje!!!!
Ovaj ljepotan je mene doveo u Frankfurt onom vrtoglavom brzinom.
I ovim vozom sam doputovao u Dresden.