bhbus.ba
November 23, 2024, 11:30:39 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Calendar Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Solingen i okolina, 01.07.2012  (Read 6762 times)
dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« on: July 02, 2012, 23:36:07 »

Evo opet jedne moje reportaže: Izlet u zapadno-njemački grad Solingen gdje se u subotu 30. jula 2012. godine obilježavala godišnjica 60 godina trolejbuskog saobraćaja. Putovao sam od petka 29.6. do nedjelje 1.7.
Solingen je grad u zapadnjem dijelu Savezne republike Njemačke u blizini gradova Köln i Düsseldorf. U njemu živi oko 164.000 stanovnika. Solingen je svjetski poznat proizvodnjom noževa, škara i raznih metalnih instrumenata za rezanje. Solingenski čelik je pojam!

Na putu sa aerodroma. Stanica Köln Messe/Deutz i panorama grada Kelna - ogroman željeznički most i gigantična katedrala koja je ustvari jedino što je ostalo od starog grada. Iz aviona se moglo vidjeti da u širom području grada nema skoro nijedne stare zgrade koja je preživjela rat.


Voz prigradske željeznice "S-Bahn" tipičan za ovu regiju.


A evo me već na terminalu solingenske trolejbuske linije 683 koja se nalazi u susjednjem gradu Wuppertalu.


Zanimljivo je da se u ovim gradovima mogu vidjeti prevoznici iz susjedstva - svi su angažirani u integriranom saobraćajnom sistemu sa zajedničkom tarifom i voze na linijama koje su dijelom vrlo duge. Ovdje se vidi autobus firme Rheinbahn iz Düsseldorfa u Wuppertalu na međugradskoj liniji.


Šta je ovo? čudan pogled na ulicu...


Evo čuda! Jedinstveno saobraćajno sredstvo koje u svojoj formi nema braću širom svijeta. Takozvana "Schwebebahn" ili "zavješena pruga" koja vozi već oko sto godina.


Sredinom ulica, ali u većini trase iznad rijeke, na čelićnim stubovima napravljena je čvrsta konstrukcija koja podsjeća na most. Na mostu voze ova vozila sa točkovima i motorima na krovu Smiley


A evo opet ide jedno vozilo. Grad Wuppertal se nalazi u relativno tijesnoj dolini i tražio se način pouzdanog i brzog saobraćaja na dugačkoj trasi - onda su izumili saobraćajno sredstvo koje ide u zraku iznad rijeke.


Detailjniji pogled na točkove i motor.


A opet Schwebebahn u akciji. Ne preporučujem osobama koje pate od "morske bolesti" jer vozovi na nekim dionicama i prilikom zaustavljanja na stanicama baš ljuljaju kao čamac na burnom moru sa strane na stranu hehehe.


A opet ova neobična stvar - iznad rijeke Wupper.


Mimoilaženje vagona na pruzi u neposrednoj blizini glavne željezničke stanice Wuppertal.



E sada smo se malo vozili u zraku i vraćamo se staroj dobroj željeznici. Ovim vozom hajmo u susjednji grad Düsseldorf.


U Düsseldorfu ima osim velike mreže autobusa prije svega "tramvajometro" i klasični tramvajski sistem. Ovo je "tramvajometro", bolje rećeno brzi tramvaj koji ima vrata sa oba strana vagona, hidraulički regulisane stepenice koje se (ne)koriste u ovisnosti o tipu perona na stanici i kroz centar grada idu u klasičnim tunelima pod zemljom. Ne može se porediti sa metro-om u Beču ili u Pragu, ali simpatično i praktično je.


A ovo je već pravi Düsseldorfski tramvaj, opet je prevoznik firma Rheinbahn.


A još jednom da se bolje vidi zanimljiv dizajn vozila.


Autobusi Rheinbahn u samom centru grada.


Autobus "Rheinbahn" iz Düsseldorfa ovaj put ispred glavne željezničke stanice u Solingenu.


Preljepo predgrađe Solingena koje se zove Gräfrath. Zapravo srednjevjekovno selo kao iz neke bajke.


Trolejbus Hess (ovaj tip vozi na liniji 683 dok na linijama 681,682 itd. sam zatekao pretežno vozila Van Hool / Berkhof).


Stepeništa i prilazni koridor bivše glavne željezničke stanice u Solingenu. Danas je ova ukinuta, u blizini napravljena lokalna željeznička stanica Solingen-Grünewald koja je bolje povezana sa drugim vidovima prevoza i glavna stanica je prebaćena u bivšu stanicu Solingen-Ohligs gdje ide najviše vozova u sve moguće pravce.


Iznad stanice Solingen-Grünewald se vidi međugradski autobus na liniji iz Kölna. Zgrada u pozadini ima na krovu poznati logo solingenskih noževa, ove "blizance". Na lijevoj strani van slike se nalazi fabrička prodavnica noževa i kuhinjskog pribora gdje imaju baš dobre cijene.


Muzejski trolejbus vozi fanove na ulicama Smiley


Opet trolejbus Hess na redovnoj liniji 683. U Solingenu se ulazi u  trolejbuse i autobuse kroz prednja vrata i vozaču se pokazuje pretplatna ili dnevna karta ili se kupuje karta za sitne pare.


Historijski trolejbus koji je vozio u gradu Baden-Baden (tamo su trolejbuse potpuno ukinuli).


Malo ko zna za ovo, radi se o tramvajskom muzeju na kraju Solingena u kvartu zvanom Kohlfurt ("Ugljeni Brod"). Lijepo malo selo u dolini na potoku, mir, tišina, priroda i stare kuće. Ovdje je nekad prolazila uskotračna tramvajska linija iz grada Remscheid-a u Solingen. Kao većina tramvaja u ovoj regiji ukinuta je i ova linija do kraja 60. godina, samo jedna kraća dionica je bila spašena od fanova tramvaja i kasnije su napravili vlastitim snagama remizu za spašena vozila preuzeta također iz okolnih gradova.


Ovdje se još mogu vidjeti ostaci tramvajske pruge korištene zadnji put 1969. godine.


A vratio sam se u Solingen, jedan trolejbus će me voziti u trolejbuski depo.


A ovdje su parkirani trolejbusi, u pozadini gradska termoelektrana.


Historijski trolejbus iz grada Trier-a koji nažalost ne može voziti, služi samo kao stojeći eksponat.


Ovi bi željeli doći u Sarajevo ali vjerovatno neće nikad doći do toga Sad


Muzejski trolejbus koji je u Solingenu vozio u 50tim godinama.


Vjerovali ili ne, u Solingenu je ovo već ispoliran muzejski eksponat.


Jedan mali ali lijepi turistički autobus iz početka 50tih.


Historijski solingenski autobus Mercedes.


Moderno autobusko vozilo MAN porijeklom iz bivše njemačke prijestolnice - Bonn-a.


Historijski autobus MAN iz grada Wuppertal-a.


Jedan pravi belgijski trolejbus je došao u Solingen!


Zauvijek parkirani trolejbusi MAN 172SL.


Ovo "svemirsko" vozilo je novo dizajnirani trolejbus Solaris za austrijski Salzburg.


A ovo još više futuristično je trolejbus Van Hool za talijanski grad Parma.


Radna tehnika u garažama, hidraulične dizalice vozila.


Još jednom salzburgski sci-fi.


Trolejbuska parada Smiley


Jedan kuriozitet iz grada Essen-a: Jedan i po spratni autobus Smiley Opet historijsko vozilo.


Parada parkiranih trolejbusa Hess.


Trolejbus Solaris "sci-fi" na ulicama Solingena.


Mercedes Benz Citaro u zglobnoj verziji na liniji CE64 koja spaja Solingen sa obližnjim gradom Remscheid-om i nastavlja sve do Wuppertal-a. Ovom linijom se najbolje putuje u Kohlfurt do tramvajskog muzeja.


I sada nešto neobično. Svi solingenski trolejbusi imaju pomoćni autobuski motor ali samo ovdje na kraju linije 683 se redovno koristi autobuski motor u redovnom saobraćaju. Postavljanje trolejbuske mreže bi bilo dosta komplicirano, zato trolejbus u stanici skine trole, upali motor i ide još preko 1 km do terminala.


A ovdje ide trolejbus u autobuskom modu u suprotnom pravcu.


Trolejbus je došao u stanicu i vozač aktivira promjenu tipa pogona.


Trole se automatično dižu i uz pomoć žljebova od plastike dođu u ispravan kontakt sa kontaktnom mrežom.


Nakon što su bili kupljeni više navedeni zglobnjaci Hess i ova linija 683 je redovno produžena na današnji terminal, ovo čudo tehnike se koristi samo u izvanrednim slučajevima i muzejskim vožnjama. Radi se o mehaničnoj okretaljci trolejbusa koja je služila za "kratke" trolejbuse (zadnji tip je bio MAN 172SL).
Električni motor ispod bine je svaki put okrenuo cijeli parkirani trolejbus u suprotan pravac. Ovdje nije mogla biti napravljena normalna okretaljka jer nalijevo se nalazi stijena i nadesno rijeka Wupper.


Nekoliko koraka od ove neobične trolejbuske okretaljke se nalazi romantično solingensko predgrađe Burg.


A vraćam se autobuskim trolejbusom nazad u centar Solingena.


Nedjelja ujutro je bila malo haotična. Moj plan putovanja: ICE vozom iz Solingena u Frankfurt-aerodrom, nakon 11 minuta čekanja iz Frankfurta-aerodroma drugim ICE vozom u Dresden i iz Dresdena EC vozom u Češku. Deset minuta prije dolaska ICE voza u solingen su obavjestili putnike na peronu da je ovaj voz ukinut zbog kvara na motorima i svi koji smo željeli putovati ovim moramo putničkim vozom u Köln gdje će čekati rezervna kompozicija za ovu planiranu relaciju. Već mi je bilo jasno da je moj plan putovanja bezveze jer nisam mogao više uspjeti da presjedam u Frankfurtu. Ipak, iz Kölna je rezervni ICE voz išao sa 45 minuta kasnjenja... ali nakon nekoliko minuta smo išli nevjerovatnih 290-303 km/h i u Frankfurt smo došli tačno po redu vožnje!!!!


Ovaj ljepotan je mene doveo u Frankfurt onom vrtoglavom brzinom.


I ovim vozom sam doputovao u Dresden.
« Last Edit: July 04, 2012, 17:38:37 by Amar » Logged
Almir
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.226



« Reply #1 on: July 02, 2012, 23:48:54 »

Svaka čast, uživao sam gledajući ove slike, stvarno si napravio jako ljepu reportažu i ljepo opisao iznad svake slike..Ovaj viseci voz je jedini u svijetu u ovom gradu ako se ne varam,a ovi autobusi i trole sto su u muzej otisle to bi u BiH moglo da se vozi jos nekih 10-ak godina.
Logged

dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #2 on: July 03, 2012, 00:06:09 »

Hvala ti na pohvali! Evo još jednom javno što sam već unaprijed napisao kolegi Dubsteru:
U Solingenu ostaje još oko 12 komada kratkih trolejbusa MAN 172SL kojih braća vozi u Sarajevu. Nažalost, šanse da će doći ovi zadnji trolejbusi u Sarajevo su skoro NULA. Kao što su meni ispričali radnici solingenskog saobraćajnog preduzeća: Od ovih oko 12 trolejbusa u voznom stanju je nekih 7-8 dok bi ostale bilo najbolje koristiti kao izvor rezervnih dijelova jer su razno pokvareni. Ove sve trolejbuse su htjeli kupiti Bugari koji su i platili pare, ALI organizator posla je nestao kao para iznad lonca sa lovom. Nije jasno kako je zavrsila ova prica ali trolejbusi su bili prodati jednom biznismenu koji je ih redovno platio tako da vise nisu u vlasnistvu solingenskog saobraćajnog preduzeća. Samo su parkirani u zadnjem dijelu dvorista. Ovaj biznismen sada trazi najmanje 30.000 € za svaki komad.... kao sto su meni rekli radnici "ovi nesretni trolejbusi ce se nama ovdje raspasti prije nego sto ih neko kupi po ovako ludoj cijeni".

* zabranjeno citiranje zadnjeg posta
« Last Edit: July 03, 2012, 16:14:14 by The_Dubster » Logged
The_Dubster
Moderator Podforuma
Vozač Autobusa
*
Offline Offline

Posts: 21.112



« Reply #3 on: July 03, 2012, 16:15:23 »

Postalo je već standardno da od tebe imamo dobre reportaže Cheesy

posebno sam se ražalostio kad sam vidio 172-cu i mercedesa 305-cu... Kako su očuvani a ja se odmah sjetim ta dva u GRASu Sad


A inače bilo je i nekih ideja i priča da se ovaj viseći tramvaj postavi i u Sarajevu, al... Roll Eyes
Logged


damir050
Vodič puta
***
Offline Offline

Posts: 1.829



« Reply #4 on: July 03, 2012, 20:27:34 »

Ako zelite mogu  ja  napraviti par  slika od Schwebebahna  to  je moje  domiciono  vozilo koje  koristim
Logged

Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #5 on: July 03, 2012, 22:34:49 »

Hvala ti na pohvali! Evo još jednom javno što sam već unaprijed napisao kolegi Dubsteru:
U Solingenu ostaje još oko 12 komada kratkih trolejbusa MAN 172SL kojih braća vozi u Sarajevu. Nažalost, šanse da će doći ovi zadnji trolejbusi u Sarajevo su skoro NULA. Kao što su meni ispričali radnici solingenskog saobraćajnog preduzeća: Od ovih oko 12 trolejbusa u voznom stanju je nekih 7-8 dok bi ostale bilo najbolje koristiti kao izvor rezervnih dijelova jer su razno pokvareni. Ove sve trolejbuse su htjeli kupiti Bugari koji su i platili pare, ALI organizator posla je nestao kao para iznad lonca sa lovom. Nije jasno kako je zavrsila ova prica ali trolejbusi su bili prodati jednom biznismenu koji je ih redovno platio tako da vise nisu u vlasnistvu solingenskog saobraćajnog preduzeća. Samo su parkirani u zadnjem dijelu dvorista. Ovaj biznismen sada trazi najmanje 30.000 € za svaki komad.... kao sto su meni rekli radnici "ovi nesretni trolejbusi ce se nama ovdje raspasti prije nego sto ih neko kupi po ovako ludoj cijeni".

Prije svega odlična reportaža, svaka čast. Znam da su ti MAN SL172 trebali otići u Plovdiv u Bugarsku

E ja onda neznam kakve su trolejbuse grasovci išli gledati u njemačku i da treba doći 20 trolejbusa i sve mi je to kontradiktorno s obzirom da znam kako stvari stoje u sva tri Njemačka grada koja imaju trolejbuse.
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
tomo
Vozač Autobusa
********
Offline Offline

Posts: 19.275



WWW
« Reply #6 on: July 04, 2012, 02:57:43 »

Ne pratim nešto gradski prijevoz i trolejbuse jer nisu dio mog interesa, ali reportaža koju si napravio je stvarno prekrasna, sadržajna i edukativna, čak i za mene... Hvala ti na lijepoj reportaži i nadam se da će biti još takvih Wink
Logged


dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #7 on: July 04, 2012, 17:06:34 »

@The_Dubster: i meni je bilo žao jaro! Oni izgledaju baš solidno čak i nakon godina parkiranja pod širim nebom...

@damir050: Ajde napravi također neku malu reportažu, mislim da ima u Wuppertalu i muzejski voz Schwebebahn-a! Smiley Samo nemoj zaboraviti da neće pruga raditi u narednim sedmicama, vidio sam na stanicama informacije da će u Julu/Augustu raditi popravke i servis na pruzi Smiley

@Troler: Hvala! Iskreno niti meni nije jasno gdje su GRAS-ovci tražili trolejbuse da ih kupe... Eberswalde je prodalo stare trole u Budimpeštu ako se ne varam, Esslingen je više manje simboličan mini-sistem sa oko 10 trolejbusa i dvije linije, i u Solingenu stoje stvari kao što sam naveo, te informacije imam od ljudi koji su sa mnom bili prošle godine u Sarajevu (vozači i majstori udruženi u Muzejskom trolejbuskom klubu).

@tomo: Hvala! Ako biće para i vremena želio bih da idem što prije ponovo u Wroclaw u Poljskoj, nije to daleko od mene i autobuski saobraćaj (i naravno također tramvajski) su tamo vrlo zanimljivi... i za razliku od Njemačke cijene su tamo naše "istočne" i ne košta svaka glupost 10 € :-P Ili ću se potruditi da idem u neki "saobraćajno zanimljiv" grad Smiley
Logged
MAN Lions coach
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.447


M R Š !!!!!!!!!


« Reply #8 on: July 04, 2012, 17:18:07 »

Imam ja par pitanja:Imaš sliku Hessa i ljudi stoje u koloni na prednjim vratima.

Da li su samo prva vrata otvorena?

Da li je ovo početna stanica?

I kakva je situacija na ostalim stanicama?

I da li ljudi negoduju ako su samo prva vrata otvorena i kao kod nas što uporno tvrde da vozač nema pravo prodavati kartu i tražiti je na pokaz i ne otvarati druga vrata tj.terorisati "napaćene građane" pregledavanjem karte?

Da li za sve kategorije važi pravilo pokazivanja karte(penzioneri,djeca,odrasli,studenti itd.) i da li utiču vremenske (ne)prilike na pregled/pokaz karte?(znači ako pada snijeg da li se karta pokazuje ili ne?)

Kakve su kazne,da li to znaš i represivne mjere za one koji se vozaju bez karte?

Koliko košta karta kod vozača i je li kod njega skuplja ili samo mi u Sarajevu pljačkamo putnike?


Mislim da ćeš razumjeti moja pitanja.

Hvala ti na odgovoru.


P.S
Gras je još uvijek u pregovorima za trolejbuse.
Logged


Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #9 on: July 04, 2012, 18:52:30 »

Imam ja par pitanja:Imaš sliku Hessa i ljudi stoje u koloni na prednjim vratima.
....

Vozdra! Evo odgovora za tebe Smiley

Da li su samo prva vrata otvorena?
-> Jeste. Kada vozilo dođe u stanicu, otvara sva vrata (zglobnjaci imaju samo 3 vrata, ne 4) i dok ljudi ulaze kroz prednja vrata i svi drugi su izašli, vozač zatvori 2. i 3. vrata i ostaju samo prva otvorena za ulaz.
Potrebno je spomenuti da u Solingenu očevidno nema takvih gužva kao u SA da ljudi stoje na stepenicama i imaju ruke noge torbice van vozila. Nisam ni u 14 sati radnim danom vidio trolejbus koji bi bio prepun.

Da li je ovo početna stanica?
-> Ne, ovo je stanica recimo u sredini trase, centralni čvor "Graf-Wilhelm-Platz", može se uporediti sa Skenderijom.

I kakva je situacija na ostalim stanicama?
-> U cijelom gradu se ulazi samo kroz prednja vrata. Koliko sam primjetio, postoji kod vozača i žuta kutija za kontrolu čip kartica jer očevidno neke lokalne pretplatne karte djeluju na čip tehnologiji. Inaće su drugi pokazivali iskaznice sa slikom, ko je imao kupljenu papirnu poništio je u poništivaču, ko nije imao, kupio za sitne pare od vozača. Na stanicama se u špicama stoji relativno dugo ali zato šoferi voze stilom "kočnica/gas" baš kao mnogi sarajevski vozači Smiley)) Imaju asfalt na ulicama u vrlo dobrom stanju i kontaktna mreža i sa skretnicama je prilagođena za 50 km/sat tako da je vožnja između stanica baš brza!!! Stojeći putnici se moraju baš čvrsto nečega držati Smiley

I da li ljudi negoduju ako su samo prva vrata otvorena i kao kod nas što uporno tvrde da vozač nema pravo prodavati kartu i tražiti je na pokaz i ne otvarati druga vrata tj.terorisati "napaćene građane" pregledavanjem karte?
-> mislim da u Solingenu postoji malo drugačija situacija, Njemci općenito nisu baš tako temperamentni kao što Jugosloveni jesu i zbog životnog standarda su puno mirniji i nisu tako iznervirani - onda ne sekiraju se puno. Ipak, vidio sam situaciju da su u trolejbus ušla tri očevidna socijalna slučajeva kroz treća vrata (kada su još bila otvorena) ali vozač nije reagirao. Ali, za većinu Njemaca još uvijek pravila znače željezni zakon. Mi Slaveni imamo potpuno drugačiji mentalitet  Grin
Svakako moram reći da i vozači su bili puno ljubazniji prema meni kada sam pitao gdje trebam izlaziti itd., znamo kakve odgovore čovjek nekad dobije u SA...
Inaće jasna mi je ovdje pozadina tvog pitanja: Znaš, katastrofalan imidž GRAS-a i totalno negativan odnos građana prema njemu je dijelom rezultat potresnog stanja u sarajevskom javnom prijevozu, a dijelom rezultat općenito očajne situacije u BiH. Ljudi bez posla, bez perspektive, totalno pod stresom i iznervirani traže neki "odvodni vod" za svoju negativnu energiju - i javne usluge kao što GRAS jeste, zajedno sa osobljem koje i nekad zaslužuje batine i odmah izbaciti iz posla, jesu na prvoj meti građana punih negativnih emocija. Dakle u slučaju GRAS-a nesretno se spajaju dva vrlo jaka faktora - strašan "kvalitet" usluga firme i strašno psihičko stanje stanovništva koje traži krivca svih svojih problema.

Da li za sve kategorije važi pravilo pokazivanja karte(penzioneri,djeca,odrasli,studenti itd.) i da li utiču vremenske (ne)prilike na pregled/pokaz karte?(znači ako pada snijeg da li se karta pokazuje ili ne?)
-> Svaki putnik prilikom ulaska u vozilo ima dužnost da pokaže važeću kartu ili drugi vid prevoznog dokumenta. Ali iskreno, imao sam dnevnu kartu poništenu tog dana u jutrarnjim satima i kada bi imao sedmicu dana staru, niko od vozača nebi primjetio... jer najmanja udaljenost sa koje su gledali kartu bila je jedan metar i dosadan izraz na licu. Svakako stajališta su napravljena tako da su staklene kućice blizu prednjeg dijela trolejbusa i ljudi ne moraju stajati u kiši na trotoaru - osim toga, vremenske prilike u Solingenu su puno mirnije nego u SA, ljetom manje vrućine, zimis manje snijega... nije meni poznato da bi mogli putnici ući u vozilo kro sva vrata samo zbog toga da pada snijeg ili kiša. Ali moguće je da imaju nekad ovako "ljudski" pristup. Ovo je samo moja spekulacija.

Kakve su kazne,da li to znaš i represivne mjere za one koji se vozaju bez karte?
-> u Njemačkoj važi standardna kazna za švercanje i to 40 €. Mnogi misle da je to premalo i mnogi prevoznici traže povećanje ove novčane kazne. Ukoliko čovjek neće platiti na licu mjesta, ima još mogućnosti da to plati na blagajni preduzeća u određenom roku. Ako neće ni tada platiti kaznu, većinom stvar završava pred sudom i čovjek je suđen zbog krivičnog djela kao u slučaju prevare. Znači to puno veće pare koje suđeni mora platiti (sudski troškovi itd.) i može to završiti također uvjetnom kaznom.

Koliko košta karta kod vozača i je li kod njega skuplja ili samo mi u Sarajevu pljačkamo putnike?
-> Karte se prodaju u trafikama, u automatima, na željezničkim stanicama i u autobusima.
Cijene pojedinačnih karata u Saobraćajnom savezu Rhein-Ruhr (www.vrr.de) jesu sljedeće:
Tarifni stepenj         
Kratka vožnja    1,40 €    važi 30 minuta od poništenja (maks. 3-4 stanice)
A                    2,40 €    važi 90 minuta od poništenja
B          4,90 €    važi 2 sata od poništenja       
C          10,10 €    važi 3 sata od poništenja   
D          12,00 €    važi 4 sata od poništenja       
E          15,10 €    važi 5 sata od poništenja    
Što viši stepenj tarife, to veću udaljenost (veći broj susjednih zona) možeš putovati.

I koliko sam shvatio ne prodaje se kod vozača ona za "kratku vožnju" nego najjeftinija kod vozača je za 2,40 € pa slijede one skuplje varijante za duža putovanja. Ali koliko sam vidio nisu bile cijene za iste karte veće nego kao u pretprodaji (trafike, automati). Jedna cura sa korpom se žalila na stanici kako je trolejbus skup i vidio sam da ima na dlanu tačno pripremljenih 2,40 €.

Dnevna karta za tarifni stepenj A (jedna zona - u mom slučaju područje grada Solingena) košta 5,70 EUR, za tarifni stepenj B (Jedan grad / zona i sve neposredno susjednje zone, znači važila mi je za Solingen, Wuppertal i Düsseldorf u neograničenom broju vožnja kod svih prevoznika) 11,30 EUR i tako dalje, svaki daljnji tarifni stepenj omogućava opet putovanje kroz više zona.

Inaće globalno, uporedo sa drugim gradovima Evrope, cijene usluga GRAS-a nisu visoke (ako ne uzmem u obzir tu činjenicu da u većini slučajeva GRAS bi nažalost trenutno trebao platiti putnicima zbog "kvaliteta i pouzdanosti" i ne putnici GRAS-u... ja sam recimo glupi turista ali mogu odgovorno reci da vidim u toku zadnjih 6 godina kako je situacija sve lošija i lošija). Ali, ne mogu zaboraviti koliku platu primaju ljudi u Bosni - i tu je 53 KM za mjesečnu / 1,80 KM za pojedinačnu kod vozača već vrlo vrlo skupo... Naravno za zapadnjaka sa 1800 € netto mjesečno usluge GRAS-a bi bile skoro džaba...

E nadam se da sam odgovorio dovoljno sva tvoja pitanja Smiley
Logged
MAN Lions coach
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.447


M R Š !!!!!!!!!


« Reply #10 on: July 04, 2012, 19:13:58 »

Hvala ti na odgovoru.

Moja pitanja su onako bila,jer ovdje,ako pada kiša/snijeg,ljudi se bune jer moraju kopati po tašni/džepu da traže kartu,i ostale eventualne neprilike vremenske im "dozvoljavaju" da ne pokazuju kartu,koju najčešće i nemaju.Ako me razumiješ.
Ili ako nosam cekere,vozač mi ne smije tražiti kartu.I tako to.

Što se tiče izlazaka,mentalitet je drugačiji ovdje,ljudi su dobro besposleni,a uvijek negdje žure.

Zapravo to zadržavanje kod nas u vozilima(samo prednja otvorena za ulaz i kontrola pa tek otvaranje za izlaz) nije tako značajno vrijeme koje će putnik izgubiti,ali nas poprilično kontrola karata,naplata+rasprava omete u redu vožnje koji kada ispadne,napravi problem.
Ali kod nas su sva vrata ulaz i izlaz istovremeno.

Našta stajališta koja održava druga firma koja je potpisala ugovor sa Direkcijom za ceste su nefunkcionalna,oštećena i opasna postala zbog neodržavanja.Negdje ih ni nema.

Kod nas,ma znaš i sam,naći će ljudi izgovor za neplaćanje karte i neplaćanje kazne izmišljajući razne zakone,a vole preslikavati svjetske metode...nešto se tu ne slaže,ali eto.


Od 53KM treba odbiti 17% poreza kao i u svim ostalim kartama,pa je jednostavno da firmi ide manje novca.
Za te pare se neograničeno vozaš mjesec dana u svim vidovima prevoza osim express linije.
I to je kao skupo.

Ja sam inače za drugi sistem naplate.

Kako nije logično jednu stanicu platiti 1,6/1,8KM isto tako nije logično putovati od Ilidže do Baščaršije za iste pare.

Uglavnom znaš i sam kako je kod nas ovdje u Sarajevu.
Niko ne spori gluposti prevoznika,a ni putnika.
Ali eto tako mi na ovim prostorima "rješavamo probleme."
Logged


Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
damir050
Vodič puta
***
Offline Offline

Posts: 1.829



« Reply #11 on: July 04, 2012, 19:51:54 »

Za Dresdnera  ja  znam  za  pauzu Schwebebahna  naime od 07.07.12. tamo  negdje  do 20.08. je  pauza ,jer se pravi  na  novo okretaljka  na  zadnjoj/pocetnoj  stanici , Tim  cudom  se  svaki dan preveze 70.000 putnika Schwebebahn ima  4 vrata  sirine 2 metra .Grad posjeduje   19 Stanica ,vrijeme od  stanice do stanice iznosi oko 1,5 min ,na nekim mjestima visina od asfalta  do Schwebebahna iznosi 4,5 metra . Iznad Asfaltne povrsine ide   13,5 Km , iznad  rijeke Wupper nekih 4,5 Km
Logged

Pages: [1]   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.071 seconds with 22 queries.