Nibus 400.51 i njegove tehničke karakteristike
Sa ručnim boksevima
Uploaded with
ImageShack.usI sa automatskim
Uploaded with
ImageShack.usOsnovni podaci
Najveća dužina ...................................................... 14400 /mm/
Najveća visina ....................................................... 3510 /mm/
Najveća širina ......................................................... 2500 /mm/
Unutrašnja visina ................................................... 1930 /mm/
Visina poda ........................................................ 1054 /mm/
Razmak I-II osovine................................................. 6860 /mm/
Razmak II-III osovine................................................. 1550 /mm/
Prednji prepust ....................................................... 2840 /mm/
Zadnji prepust ........................................................ 3150 /mm/
Trag točkova I osovine ............................................ 2028 /mm/
Trag točkova II osovine ........................................... 1822 /mm/
Trag točkova III osovine ........................................... 2028 /mm/
Max. brzina na ravnom putu ................................. 103 / km/h /
Električna instalacija ............................................. 24 /V/
Masa vozila
Dozvoljena ukupna masa ....................................... 24100 /kg/
Dozvoljena osovinska opterećenja
Prednja osovina ..................................................... 6600 /kg/
Zadnja osovina ...................................................... 11500 /kg/
Prateća osovina ..................................................... 6000 /kg/
Masa praznog vozila ............................................. 15720 /kg/
Motor
Proizvodjač ................................................ M A N
Tip .......................................................... D2866 LOH28, EURO 3
Radni proces .................................................. 4 taktni, Diesel, sa direktnim ubriz.
Položaj cilindra .............................................. redni (linijski)
Prečnik / hod klipa ........................................ 126 / 130 /mm/
Radna zapremina ........................................ 11967 /cm3/
Stepen kompresije ........................................ 18 : 1
Snaga Motora ............................................... 265 kW / 360 KS
Max. obrtni moment ...................................... 1250 /Nm/ (800 ¸1600 min-1)
Položaj u vozilu ..................................... stojeći, pozadi
Vešanje motora ....................................... četri gumena oslonca
Elektropokretač ............................................. 24V/54 kW normal
Transmisioni mehanizam
2.2 Spojnica
Proizvodjač ............................................................... (licenca ZF)
Tip ............................................................... (MFZ 430)
2.3 Menjač
Proizvodjač ........................................... ZF
Tip ........................................... 6S - 1900
Prenosni odnosi (1¸6) .............................. 6.32 - 0.81
Prenosni odnos hoda unazad .................. 6.32
Sistem za izbor brzina ............................... Morze
2.4 Usporivac - retarder
Proizvodjac ....................................................... TELMA F 2 200
Rezervoar za gorivo ................................................ 2 x 180 / l /
Kolicina ulja u motoru ....................................... 30 / 33 / l /
Upravljač
Proizvodjač ....................................................... PTT licenca ZF
Tip ....................................................... 8042 955 116
Prenosni odnos .............................................. 22,7 : 1
Karoserija
4.1 Rešetka karoserije
Izradjena od čeličnih štapova, otvorenih i zatvorenih kontura preseka, kvaliteta materijala
0361 (JUS C.B5.249) debljine zida 2¸3 mm. štapovi su spojeni zavarivanjem. Pre zavarivanja
cevi rešetke se štite spolja i unutra metodom potapanja (cink spot). Posle zavarivanja štiti se
kompletna rešetka spolja (body 989) , a unutra se cevi štite voskiranjem
4.2 Oblaganje karoserije
Spoljna obloga karoserije je od pocinkovanog lima, plastificiranog sa jedne strane, debljine 1
mm zalepljeni po dužini za rešetku i čeono spojeni zavarivanjem.
Prednja stena, zadnja stena, bočne strane krova, prednji i zadnji branik su od poliestera, sredina
krova je od pekolita , tako da je kompletno vozilo obloženo nerdjajućim materijalima.