: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : MART November 16, 2011, 23:44:17 Stalno čujem,'otišao' mu sinhron,nešto je to u vezi mjenjača,ima li koji profesionalac da mi objasni?Drugo što me kopka,zašto MAN i Mercedes nemaju svoje 'doubledeckere' il je to razlog što jedni 'drže' Neoplan,drugi Setru,pa nema potrebe-to mi se logički nameće. Evo ovako dati brzinski i ukratko objasnim jer bi trebalo malo opsirnije:getriba koja ima vise naziva al u nas se najcesce naziva ovako kojoj je funkcija da prenese olretni moment motora na pogon vozila u sebi ima dvije osovine glavnu i pomocnu funkcija glavne je prijenos snage a na pomocnoj su zupcanici brzina ovisno kolko ih ima i koji se uzubljuju na glavnu osovinu,dabi se bez problema uzubili potrebno je izjednacit broj okretaja zupcanika glavne i pomocne osovine sto se prije dobivalo medjugasom al vec odavna se ugradjuju SINHRONI (konusni prstenovi uz zupcanik)kojemu je funkcija prilikom promjene brzine i uzubljenja zupcanika da izjednacuje broj okretaja zupcanika prilikom pritiskanja zupcanika u zupcanik on usporava zupcanike kako bi se lakse uzubili i vremenom se potrosi nako dosta predjenih km i onda prilikom promjene brzine krci kod mjenjanja brzina i onda se kaze dje OTISAO SINHRON i u tom slucaju pomaze medjugas... Nadam se da sam ti kolko tolko objasnio i da si me shvatio.: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : archy November 16, 2011, 23:58:18 HVALA PUNO...
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : allen_A November 17, 2011, 00:13:15 A gas pomaze da u vecim obrtajima upadne zubcanik u zubcanik, tako da bude manje neugodnosti s onim "skrganjem", s tim da nije uvijek isto, nekad ga je lakse usaltati u vecim obrtajima da ne dolazi do krcanja a nekada se moraju obrtaji smiriti da bi ga lijepo usaltao, ni u jednom ni u drugom slucaju nije zavidna situacija ali desava se.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : MART November 17, 2011, 00:32:34 A gas pomaze da u vecim obrtajima upadne zubcanik u zubcanik, tako da bude manje neugodnosti s onim "skrganjem", s tim da nije uvijek isto, nekad ga je lakse usaltati u vecim obrtajima da ne dolazi do krcanja a nekada se moraju obrtaji smiriti da bi ga lijepo usaltao, ni u jednom ni u drugom slucaju nije zavidna situacija ali desava se. Samo da se nadovezem to saltanje u vecim okretajima dovodi do brze potrosnje sinhrona pa se dogadja neugodno krcanje...: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : allen_A November 17, 2011, 00:37:48 ii dolazi do vece potrosnje goriva naravno, zato sto je prijenos odvojen a motor u turazi, ili druga stvar ono kad se desava da gas ne vraca blagovremeno pri saltanju, isto je povecana potrosnja goriva zbog turaze motora.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : MART November 17, 2011, 00:59:32 ii dolazi do vece potrosnje goriva naravno, zato sto je prijenos odvojen a motor u turazi, ili druga stvar ono kad se desava da gas ne vraca blagovremeno pri saltanju, isto je povecana potrosnja goriva zbog turaze motora. Slazem se svako nepotrebno dodavanje il povecanje gasa dovodi do vece potrosnje: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : VT10 December 02, 2012, 15:47:53 Nadam se da će ova tema okupiti dosta vozača, mehaničara i dobrih poznavalaca ovih mašina ispod haube, to jest svega onog nevidljivog oku običnog putnika i posmatrača.Volio bih čitati rasprave i komentare o motorima,mjenjačima,osovinama,pneumatici i ostaloj opremi vozila.S obzirom da u našoj zemlji prosječan autobus ima dosta godina i pola miliona,milion kilometara i da dosta vozača ima iskustva i muke s tim, sad ili sutra na putu, vjerujem da neće manjakti priče i savjeta.
Vozim jedan prigradski G&S(ili Steyr) sa MAN-ovim V motorom 320KS.Potrošnja goriva je prosječno 38l a penje se i do 42l.Pumpa i dizne su pregledani u super stanju su.S obzirom da ima dosta ovih autobusa kod nas (kao golfova 2) zanima me kakva je potrošnja kod ostalih sa ovim motorima i šta još može biti uzrok visoke potrošnje?Inače vozilo je k'o zmaj, ekstra vuče, ne dimi, ne grije se, sve u super stanju pa nije mi jasno.Volio bih mišljenja i iskustva drugih sa ovim motorom. Hvala. : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Zoro December 02, 2012, 15:58:29 Ako je u redu pumpa, dizne,onda Vam je debeo djon na cipeli kolega. Nemoj se ljutiti ali tako se kaze. Pokusaj ga saltati na manjim obrtajima, naravno ako je manuelni mjenjac. A koju liniju vozis, gradsku ili prigradsku, koliko cesto stajes? Sve to po malo utice na potrosnju goriva. Pozdrav
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : VT10 December 02, 2012, 16:05:17 Prigradska je linija, znam ja to sve drug. Manuelni je mjenjač 6 brzina. Ne vozim sam, ima nas trojica u smjenama, dobri su vozači, nisu početnici,mnogo pređenih kilometara po svijetu. Nema velikih obrtaja. Kod mene su cipele najlakše:)Čuo sam da bi turbina i interkuler mogli uzrokovati povećanu potrošnju al' neznam u kojoj mjeri?Jeste li vi vozili ovog MAN-a i kakva je vama bila potrošnja?
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Mustafa YJM December 02, 2012, 16:36:39 Pa dobro majstore, koliko znam, prigradska linija takođe podrazumijeva česta zaustavljanja i kretanja tako da potrošnja varira u opsegu 35-40 litara. Mislim da tu nema ništa čudno, eventualno bi trebalo koji litar ići niže i to je to.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : makljen1123 December 02, 2012, 17:21:47 Jel' pravilno održavati niže obrtaje uz brdo? Ove godine je jedan vozač autobusa Setra S 315 GT održavao 1500 obrtaja uz brdo (znate gdje :D), gas do daske, peta brzina (od mogućih 6), pa me zanima koliko je pravilno da se tako pati motor? I da li se mogu održavati i niži obrtaji, msm kolika je donja granica?
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : VT10 December 02, 2012, 17:22:12 Jasno.Prigradska nebi smjela preći 33l, i ne prelazi sa Mercedesima u istom režimu vožnje. Vozim 7 godina.Meni je prvi MAN pa mi je čudno,lagana je šasija.Razgovarao sam sa mnogo vozača,kažu da do 33 mora biti.Jedan iz Tuzle rekao je da je 38 kod njih to to.Izgleda da je jedini bio iskren. Nije za zanemariti 1l manje legendo a kamoli više.Ako prosječno pređeš 200km dnevno puta 22 radna dana ušteda nije zanemarljiva, i nije baš koji litar manje.U većim gradovima je to još izraženije.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Mustafa YJM December 02, 2012, 17:40:56 Jel' pravilno održavati niže obrtaje uz brdo? Ove godine je jedan vozač autobusa Setra S 315 GT održavao 1500 obrtaja uz brdo (znate gdje :D), gas do daske, peta brzina (od mogućih 6), pa me zanima koliko je pravilno da se tako pati motor? I da li se mogu održavati i niži obrtaji, msm kolika je donja granica? Jasno je da uz brdo se moraju održavati veći obrtaji, optimum je od 1000 - 1500, po ravnom uglavnom 1000-1200 a uzbrdo i na autoputu (100 km/h) ide do 1500 obrtaja. : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : MART December 02, 2012, 18:55:28 A dije to optimum da se vozi bus od 1000-1200 po ravnom,ako si vozac il nisi bar si bio u busu onda protumaci odakle pocinje i di zavrsava zeleno polje na obrtomjeru pa cete znat zasto zeleno i sta znaci zeleno i na kolko je normalno vozit bus,a sto se tice potrosnje nek mi neko navede koji ce to bus u lokalu potrosit ispod 35l a bit ce i blize 40l...
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : makljen1123 December 02, 2012, 19:27:20 Znači da ne prelazim ni donju ni gornju granicu zelenog polja? Hvala, skupljam savjete koji će mi za koju godinu biti itekako korisni! :) Znači ja ne smijem uz brdo održavat' 700-800 obrtaja??? Eh sad još nešto da razjasnim: da li je pravilnije uz brdo voziti recimo u petoj pun gas ili u četvrtoj na pola gasa? ???
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : BIH TOURS December 02, 2012, 19:44:04 Pa V motori troše više od linijskih, 8 klipova, a kod linijskih 6. Zavisi i od klipnih prstenova, odnosno karika. I još ti zavisi od diferencijala odnosno zadnje osovine. Kod stayera je nastimano da budu jači da bolje vuku uz brdo, dok je u setri i 0303 zadnja osovina namjenjena za ravnog terena. I uz brdo stayerom ides 4 dok mb 0303 ili setra ides 3 brzinom. I sa interkulerom bi ti trebao manje trositi jer mjesa vazduh i gorivo.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : svicer December 02, 2012, 19:46:17 Joj,to je mnogo, automatk, solo 36 litara, krug je 24 kliometra i traje 90 minuta, stajalista su prosjecno na svakih 450 metara.
Volvo hibrid 28-30 l.Nego reci mi koji je to MAN-ov V motor? Nema to pola gasa ili gas do poda, nego na koliko obrtaja? Nadji koji je motor, bolje reci obitelj motora, prouci krivulju oketnog momenta i nebi treblo biti frke voziti po selima 60 km/h u petoj ili u sestoj.Ako je prigradski ima nesto kraci diferencijal i sve se to uskladi. : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Zoro December 02, 2012, 19:51:01 Nisam vozio tog Mana, a ako je turbina otisla, morao bi trositi ulje, a to bi valjda primjetio.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : svicer December 02, 2012, 19:55:39 Pa V motori troše više od linijskih, 8 klipova, a kod linijskih 6. Zavisi i od klipnih prstenova, odnosno karika. I još ti zavisi od diferencijala odnosno zadnje osovine. Kod stayera je nastimano da budu jači da bolje vuku uz brdo, dok je u setri i 0303 zadnja osovina namjenjena za ravnog terena. I uz brdo stayerom ides 4 dok mb 0303 ili setra ides 3 brzinom. I sa interkulerom bi ti trebao manje trositi jer mjesa vazduh i gorivo. Ako dozvolis ajmo neke sitice, da ustvrdimo sto je to interkuler i cemu sluzi ?: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : BIH TOURS December 02, 2012, 19:56:29 Pa on ti daje dodatnu snagu motoru.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : svicer December 02, 2012, 19:59:39 tocno,ali kako recu ti poslije ali iskreno kazes da sec zapamtit :)
* Zabranjeno citiranje zadnjeg posta! : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : MART December 02, 2012, 21:11:38 Znači da ne prelazim ni donju ni gornju granicu zelenog polja? Hvala, skupljam savjete koji će mi za koju godinu biti itekako korisni! :) Znači ja ne smijem uz brdo održavat' 700-800 obrtaja??? Eh sad još nešto da razjasnim: da li je pravilnije uz brdo voziti recimo u petoj pun gas ili u četvrtoj na pola gasa? ??? Sve zavisi kako ti auto nosi,hvala bogu da ces vozit sa pola gasa ako auto ide jer je nepotrebno drzat puni gas recimo ako polazis u brdu onda ces brzinu razvuc do kraja(puni gas) da ti lakse primi sljedecu brzinu,a sto se tice zelenog polja ono ti pocima od nekih 1300 i zavrsava na 1800 i normalnije ti je u brdu vozit sa 1600 nego sa 1400 jer se turbo punjac ukljucuje na nekih 1500 okretaja,a sto se tice predhodnog posta kako inerkuler daje snagu:inerkuler je hladnjak zraka koji usisaje turbina a poznato je da se sve na hladnoci skuplja tako i zrak koji usisaje turbina pa se zbog skupljanja usisaju vece kolicine koje se mjesaju sa naftom i tako se dobiva jaca snaga...: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Zoro December 02, 2012, 22:15:11 Imas i kamiona i autobusa sto mu zeleno podrucje pocinje od 1000.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : svicer December 02, 2012, 22:26:01 Mi jos cekamo od pokretaca teme da kaze koji je to MAN-ov V motor
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : MART December 02, 2012, 22:32:43 Imas i kamiona i autobusa sto mu zeleno podrucje pocinje od 1000. Aj navedi mi primjer koji il sliku postavi,kako ce pocimat na 1000 kadje ler gas 600-700 okretaja i kako ce hod izmedju ler gasa i ekonomik voznje(zeleno polje) biti samo 300 okretaja onda bi se na ler gasu vozilo...: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : svicer December 02, 2012, 22:46:15 bas tako,kamion tegli 40 tona sa 1250 obrtaja
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : BIH TOURS December 02, 2012, 22:47:15 To vam govorim, zavisi od diferencijala.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : svicer December 02, 2012, 22:55:15 Imas i kamiona i autobusa sto mu zeleno podrucje pocinje od 1000. Aj navedi mi primjer koji il sliku postavi,kako ce pocimat na 1000 kadje ler gas 600-700 okretaja i kako ce hod izmedju ler gasa i ekonomik voznje(zeleno polje) biti samo 300 okretaja onda bi se na ler gasu vozilo...: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : MART December 02, 2012, 23:13:15 U pravu si gledam i na Setri serije 400 pocima sa 1000 toje onda izgleda kod novijih masina pocima sa 1000...
* Zabranjeno citiranje zadnjeg posta! : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : VT10 December 03, 2012, 22:45:27 Pa V motori troše više od linijskih, 8 klipova, a kod linijskih 6. Zavisi i od klipnih prstenova, odnosno karika. I još ti zavisi od diferencijala odnosno zadnje osovine. Kod stayera je nastimano da budu jači da bolje vuku uz brdo, dok je u setri i 0303 zadnja osovina namjenjena za ravnog terena. I uz brdo stayerom ides 4 dok mb 0303 ili setra ides 3 brzinom. I sa interkulerom bi ti trebao manje trositi jer mjesa vazduh i gorivo. Cijenim mišljenje,pročitao sam komentare i ovaj mi se najviše sviđa.Svicer i Zoro ne razmišljaju loše, takođe. Znam ja dosta o prenosnim odnosima zupčanika i diferencijalima. Ovaj bus ima opciju udvajanja točkova (spere ili blokade kako ih neko zove) za vuču u težim uslovima, blato snijeg, led.Pretpostavljam da je sporiji diferencijal. Tačno je da uz brdo za jedan stepen prenosa više mogu voziti u odnosu na pomenute, pod istim obrtajima.Slažem se da bi trebao sa interkulerom manje trošiti. Auto je u redu, svaki majstor mi je potrvdio, zato mi je čudno.Volio bih kad bi mi neko od prevoznika iskreno potvrdio potrošnju, jer mislim da ovi vozači što su mi rekli svoje potrošnje i nisu bili baš iskreni.A ovih buseva ima na izvoz kod nas. Nema pravila koji motor više troši,V ili linijski.Mnogo faktora utiče na to. Ja sam vozio MB 360KS V10, bio je pretežak a nije prelazio 31l nikada bez obzira na uslove vožnje (linijski ili otvoreno).Ih kad se sjetim kakav je predivan zvuk taj motor pravio, melem za uši. To je najčešći MAN-ov motor u štajerima. Naću tip u saobraćajnoj a i slikaću ga do vikenda nadam se.Čekam na komentar prevoznika koji ima dosta iskustva s njima.Javite se:) : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : BIH TOURS December 03, 2012, 23:12:39 ma imali smo i mi tama 260 hem težak em motor previše trošio a vukao je. A i trebas uzeti u ozbir 320 KS. Još plus prigradska linija, hajmo reć' stani-kreni, kad prebacujes u viši stepen ide gas do kraja posebno iz 2 ka 3 brzini. Ko će im znat možda im je potrošnja takva.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : allen_A December 04, 2012, 12:10:35 I taj motor sto je previse trosio sad prodajete na pik-u, jel tako?
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : makljen1123 December 04, 2012, 13:23:05 http://i45.tinypic.com/k33urc.jpg ova Dubrava ima zeleno polje od 1300 do čak 2200! :D
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : BIH TOURS December 04, 2012, 16:49:16 I taj motor sto je previse trosio sad prodajete na pik-u, jel tako? Nije tako :) ovaj motor sto prodajemo je bio u sanosu. Uradili mu generalku oko 5 000 KM u Bugojnu. Da bi kasnije autobus prokisnjava, i ne radi se o sanosu sto pise na prvoj strani da je u rashodu. A taj što je trošio smo prodali u staro gvožđe. ;) : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Samardzic July 23, 2013, 02:57:40 Da li neko ima neko iskustvo sa ovim uredjajem, imam na dva autobusa, ali ne znam kako da ga programiram, imaju snimljene švabske relacije, ovaj na neoplanu ima neku karticu da se ubaci, ako neko zna nesto neka pise, sutra cu da postavim slike pa da vidite.. :D
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Troler July 23, 2013, 10:36:58 Treba ti softver za programiranje linija.
Probaj kontaktirati proizvođača http://www.lawo.info/ : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Samardzic July 23, 2013, 19:21:49 A kako se to unosi, mislim kako da spojim laptop na onaj aparat? ma pisao sam im ali nista ne odgovaraju, a nismo u njemackoj pa da mogu nazvat :D
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : man 464 July 23, 2013, 19:28:07 Kad je vozilo novo dođe uz njega uputa za kodiranje displaya, kod većine autobusa koji su polovni displayi više nikad ne prorade drugog vlasnika, kad budete našli uputstvo onda možete dalje, do tada pokušajte naći nekog informatičara-programera koji bi vam to mogao pročačkati i napraviti.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Troler July 23, 2013, 19:56:31 GRAS bi trebao imati taj softver, Satra tramvaji imaju displeje LAWO.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : MAN Lions coach July 23, 2013, 20:24:36 Ubaci slike da vidimo kako ti izgleda utor za kabal.
Da nije ovako možda? (http://dave-wijnhoven.nl/fotos/photo.php?file=/textb/2012-10-23%2017.50.05.jpg) : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Samardzic July 23, 2013, 23:45:14 Ovako izgleda taj uredjaj sa kojim se salta samo:(http://i39.tinypic.com/2uzp6hl.jpg)
A ovako izgeda tabla iznad: (http://i40.tinypic.com/vqnrq0.jpg) a sto se tice ovih prikljucaka ja mislim da je ovkav :) : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : MAN Lions coach July 24, 2013, 00:18:50 Imate li ovu karticu?Preko nje se programira.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : MAN Lions coach July 24, 2013, 00:31:53 Kad je vozilo novo dođe uz njega uputa za kodiranje displaya, kod većine autobusa koji su polovni displayi više nikad ne prorade drugog vlasnika, kad budete našli uputstvo onda možete dalje, do tada pokušajte naći nekog informatičara-programera koji bi vam to mogao pročačkati i napraviti. Tu si u pravu.Ko programira ovo mogao bi znati uz odgovarajući software.Jer je evidentno da je potreban,ali sad... : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Samardzic July 24, 2013, 00:42:50 Ma nemam karticu, tako je doslo, ne znam ni gdje ima da se kupi ni sta ni kako pa se zato raspitujem ako mozda neko zna. :) ne mogu da nadjem na netu ni da neko prodaje.. Pa najbolje je novo pa da oni to ukucaju, ne bih se ja bunio :D
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Setra 417 HDH May 29, 2014, 14:47:55 Lijepi su ovi novi Neoplanovi modeli , ali to više nije to , nema Mercedesovih agregata ... Jarane Manovi motori su zvijeri, posebno oni u Citylineru, pogledaj malo lion's star autobuse od 1993 do 1999 to su najbolja auta, neuništivi.. Mislim da su čak Manovi motori nešto jači od Mercedesovi, ako se ne varam standardni Mercovi su 380ks.. Bregavin bijeli city ima Mercov motor od 380KS dok onaj ljubičasti ima Manov od 420, mislim da na ovom ljubičastom jos nije mjenjan, ovaj bijeli je imao nekih manjih problemcica.. Cityliner od Autoprevoz busa ima manov motor od 460KS, to su autobusi koji jedu asfalt.. : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : AudiEd May 29, 2014, 15:28:39 IL on imao 460 ili 500 konja , NJemu je 100 na autoputu ograničenje :D
I ovaj sa 380 konja ce toliko postic i ovaj od 460 Tako da ti to dodje isto , Još nesto koliko znam autobus je za prevoz putnika , a ne da jede asvalt :P : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Setra 417 HDH May 29, 2014, 15:31:57 Drug nije isto voziti autobus od 380 i 460 KS.. Nedavno se o toj snazi raspravljalo u GRASovoj temi, opterećenje ovo ono.. To ti bolje mogu objasniti transformers, neo..
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : borislav May 29, 2014, 17:16:59 Sto se tice mercedesovih motora man mu ni pera ne moze odbiti. :D
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Somersby May 29, 2014, 18:10:19 Po meni je MAN bolji jer su jaci i mislim da se s njima moze preci puno vise bez vađenja i nekih većih popravaka na motoru!
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : ecehajic May 29, 2014, 18:25:54 IL on imao 460 ili 500 konja , NJemu je 100 na autoputu ograničenje :D A kako ce ici uz brdo to se nisi zapitao,eno sam imao priliku u jednom te istom busu da se vozim kojem je zamijenjen motor od 330 kona i stavljen 420,onaj od 330 nije mogao uz brdo 25 navuci eventualno 30,a ovaj od 420 brate uz makljen ide 80,a ako mi ne vjerujes bila su sa mnom jos 3 clana ovog foruma i to sve vidjela i isprobala.I ovaj sa 380 konja ce toliko postic i ovaj od 460 Tako da ti to dodje isto , Još nesto koliko znam autobus je za prevoz putnika , a ne da jede asvalt :P : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : makljen1123 May 29, 2014, 18:44:11 Ja imam iskustvo sa Mercedesom od 476 KS. Iskustvo je sljedeće:
Setra S 417 HDH ima 12 brzina. Kreće 3. i za MANJE OD MINUTU promijeni 3-5-7-9-11-12. Za nekih 40-ak sekundi dođe do 100 km/h. U 12. ubaci kad dostigne 100 km/h. Na nekim dužim i strmijim usponima, dužine oko kilometar, smanji na 90 km/h i tako drži bez ikakve patnje. Znači ko da se voziš u avionu, kad naiđe na uspon, samo te zalijepi za sjedište ;D Ovo ljeto ću vidjeti kakav je na magistrali i na malo težem usponu - Žegulja. Vidjećemo u julu aBd. Inače Setra je 2005. godište i bez ijedne mane!!! Što se tiče MAN-a, šta imaš od njega ako ti je autobus neudoban i ima malen prostor za noge i sl.. ? Vozio sam se u Pepeksovom Tourismu, dosta je stariji ali manja brda prevaljuje ko od šale (održava 105 na sat!). Tako da imam pozitivno iskustvo sa Marcovim motorima :) Jedno pitanje samo, čije motore ima Scania Irizar PB i Century?? : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : AudiEd May 29, 2014, 18:56:36 HAjd nek vam bude u vezi Snage , ali ostajem pri tome da je Mercedesov motor bolji
NE bi da lupam na forumu i da me tako ovdje zapamte , u vezi ovog svega ;) A valjda ima Scania motore ? IMa li ko tačnu informaciju ? : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Setra 417 HDH May 29, 2014, 19:07:47 Skanija ima vlastite motore, samo je fazon u tome sto Irizar uzima motore od Skanije, Mercedesa i Mana, ista stvar je i sa sasijama, ali u vecini slucajeva su to Skanijini.. Ako se ne varam Van Holl i Bova Daf-ove motore, Setra mercedesove, Sunsunblabla Volvo motori itd, Irmaos ima, i Volvo i Manove motore.. Tesko se odluciti koji motor bolji, sve to zavisi od perioda, u 90im bolje motore je imao Man.. Trenutno mislim da tu prednjaci Mercedes..
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : makljen1123 May 29, 2014, 19:12:15 E da čuo sam da su dafovi motori među najekonomičnijim... Tj. da je Bova brza, poletna, a malo troši,...
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : AudiEd May 29, 2014, 19:27:57 Još jedan dokaz ekonomičnosti, izdržljivosti i pouzdanosti Daf motora su autobusi u GIPS-u Tuzla :)
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Highlander May 29, 2014, 19:37:03 Sunsundegui ugradjuje i MAN-a, Mercedesa, Skaniju, malo koji karoserista je striktno vezan za jednog proizvodjaca motora, recimo u Temse ide i MAN i Daf... i Berkhofi su vecina sa Daf motorima ali sam vidjao i sa MAN-ovim, u Americi sam vidjao cak i Volva sa Cumminsom, to sve zavisi od kupca koji ce motor. To sto kazete jaci MAN od Mercedesa, pa imao je Mercedes motor od 530KS, i to je ponovo do kupca koji ce izabrati, rijetko kad je u ponudi samo jedan motor
Što se tiče MAN-a, šta imaš od njega ako ti je autobus neudoban i ima malen prostor za noge i sl.. ? Prostor za noge nema veze sa MAN-om vec je i to do kupca, kupac bira broj sjedista, ima i Setri pretrpanih sjedistima... : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : transformers May 29, 2014, 19:40:11 Mercedes, Mercedes, Mercedes pa tek onda dolaze ostali. Sviđalo se to nekome ili ne to je takooooo. Npr MB 303 su imali motor 330 KS (u glavnom) medjutim turbine su im bile vrlo jake tako da je takav motor imo ubrzanje kao danasnji MAN EEV. Zvuči nevjerovatno ali je sto posto istinito. MANovi motori su dobri izdrzljivi ali prilično veliki potrošači. DAF je odličan i prilično ekonomičan kao i Scania koja izuzetno malo troši....
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : transformers May 29, 2014, 19:41:24 Lijepi su ovi novi Neoplanovi modeli , ali to više nije to , nema Mercedesovih agregata ... ityliner od Autoprevoz busa ima manov motor od 460KS, to su autobusi koji jedu asfalt.. Mislim da Cityliner od APB Mostar ima Scania motor... : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : AudiEd May 29, 2014, 19:44:30 Jel Mercedes u 303-ku ugradjivao V8 ili V6 sa dvije turbine (BiTurbo)
Pošto Bijela 303-ka u Bijeljevcu je Biturbo : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : transformers May 29, 2014, 19:45:29 jeste...tako je odnos snage brzine ekonomičnosti je tu ekstra
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : dreiachser May 29, 2014, 20:03:20 I ja kazem da je Mercedes summa summarum najbolji. Svaki motor ima svoje prednosti i mane. Scania i DAF su ubjedljivo najmanji potrosaci. Recimo Mercedesov 12-brzinski automat AS-Tronic se nije pokazao bas dobro, narocito na usponima i sa velikim teretom, dok je njegov nasljednik 8-brzinski Powershift, takodjer automat extra, pojede cestu... Mercedesovi motori nove Euro 6 generacije imaju novinu da se vozilo konstantno prati preko GPS-a i tako npr. prije uspona automatski vraca u manju brzini, kako bi ga mogao "sprziti" uzbrdo...
Poslije Mercedesa je po meni Volvo najjaci, ali mnogo trose. : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : makljen1123 May 29, 2014, 20:11:41 Ovaj jedan vozač što je dužio Temsu Safari HD 2008. godište, šestobrzinac, kaže da ima 380 KS al da je Makljen bez problema odvezo 5. brzinom sa njom. Žegulja, kaže, već malo teže - 4.
Ali za mene, autobus nije autobus bez 421 KS, troosovinac nije troosovinac bez 476 KS a decker nije decker bez 530 KS. U Crnoj Gori sam imao priliku da se vozim sa Setrom S 210 HD, vjerujem da ima slabašan motor, ali motor je toliko slab da teško razvije nekih 70-80 km/h na ravnom, a čim naiđe na brdo, motor se počinje gušiti i tako smo brda prevaljivali vrtoglavih 30-40 km/h !!! :D A kakav je DAF odnosno Bova po pitanju brda, oni isto imaju 380 KS? (mislim na ove starije Bove Future) : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : transformers May 29, 2014, 20:35:48 tendencija je da se sa što manje konjskih snaga postiže što veća brzina uz što manjju potrošnju. Neki proozvođači su to uspjeli postići, većina njih ne jer se to odrazilo na "trajnost" motora znači takvi motori rijetko mogu nagurati milion pa i manje kilometara bez generalke motora ili što je sada trend promijeni se kompletan motor.
Taj MB motor od 380 KS je u CTS Neoplanima Citylinerima je definitivno medju najboljim motorima koji su ikada urađeni. JJako dobro podnosi i 6 brzinski i 8 brzinski mjenjač (manualni naravno) a kao dokaz najbolji primjer su CTS Citylineri kojih ima sa predjenih vjerovali ili ne 3 miliona kilometara...... Što se tiče te setre 210 s kojom si se vozio , najverovatnije da joj je motor dao sve od sebe jer je nemoguce da tako slabo ide. Inače program EVOBUS znači MB, Setra i nekada Neoplan su imali jako dobro riješen prenos odnosno diferencijal tako da su vozila sa manjim motorima zahvaljujuci prenosu išla jako dobro.... DAF godinama slovi kao veoma mali potrošač isto kao i BOVA. Oni koji su vozili ili posjedovali BOVU tvrde da bi se vrlo tesko odlučili za drugi autobus....odnos cijene kvaliteta potrosnje je uveliko pozitivan : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : SlimShady May 29, 2014, 20:45:57 IL on imao 460 ili 500 konja , NJemu je 100 na autoputu ograničenje :D A kako ce ici uz brdo to se nisi zapitao,eno sam imao priliku u jednom te istom busu da se vozim kojem je zamijenjen motor od 330 kona i stavljen 420,onaj od 330 nije mogao uz brdo 25 navuci eventualno 30,a ovaj od 420 brate uz makljen ide 80,a ako mi ne vjerujes bila su sa mnom jos 3 clana ovog foruma i to sve vidjela i isprobala.I ovaj sa 380 konja ce toliko postic i ovaj od 460 Tako da ti to dodje isto , Još nesto koliko znam autobus je za prevoz putnika , a ne da jede asvalt :P evo što je cehajic naveo svjedoci smo sta znaci promjena na jaci motor tacnije motor je 440hp znaci bus se prije doslovno vukao uz makljen,a sada ga preleti vozio sam se u kamionu :D 430 manov motor natrpan 25tona uz brdo ide 40-50 km/h a prazan samo sa prikolicom zakucan na 90km/h 2007 godište kolega koji je vozio tog MAN-a mi priča kako nema isplativijeg motora,ne kvari se a dobro vuče itd... vijek trajanja mu je kaže skoro pa duplo u odnosu na Volva : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : VDL May 29, 2014, 20:54:04 Ja imam Bovu Futuru 2003 godište , mali potrošač , ekonomična uz brda ide super,90 km/h troši 22,23 litre.Puntamika iz Zadra imaju bove,i pričali smo skoro s njima , vozila se doslovno ne gase a prošla su neka po 2 miliona,jedino što cilindri kod mjenjača nakon 70000 km predjenih moraju se mijenjati
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Kokošar May 29, 2014, 21:48:30 Nego imam ja jedno pitanje, što se dogodi na motoru kada naglo se doda gas, što se na motoru pomakne, reagira, na koji način motor dobiva veći broj okretaja?
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : tx range May 29, 2014, 22:08:18 jednostavno:pomakne se sajla od gasa i zateze polugicu na bos pumpii i motor dobija veci broj obrtaja.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Kokošar May 29, 2014, 22:49:26 uuuuu, sajlu od gasa ima još jakoooooo mali broj autobusa.....
A električni gas? Šta sa njime..... ali što se dešava sa bošpumpom, kako dobije motor veči broj okretaja? : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : BIH TOURS May 29, 2014, 22:53:07 Ne možeš ti dobit veći broj obrtaja kad na bošpumpi ima graničnik.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : makljen1123 May 29, 2014, 23:23:24 4 godine sam išao u školu koja se bavila tom tematikom, ali mi je to ostala misterija: "KAKO DODAVANJEM GASA MOTOR POVEĆAVA BROJ OBRTAJA?"
Meni bi neki logičan odgovor bio da ako više pritisnemo papučicu gasa, to se više otvara usisni ventil i motor usisava više goriva... Al kažem ne bi da pametujem pošto ne znam. : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : AudiEd May 29, 2014, 23:29:23 Što više daš gas više imas goriva i vazduha u cilindru samim tim, ekspanzija u cilindru ce biti jaca i brza tako da ce se cilindri sve brze i brze pokretat i dobivat ces veci broj obrtaja motora. Tj. Boshpumpa ce ti slat sve vise i vise nafte preko dizni u cilindar.
Tačan odgovor na ovo pitanje mozes samo dat ako znas Bosh Pumpu u dušu , ne znam je , ali predpostavljam da je ovako xD Mada vecina novijih motora ima blokadu broja obrtaja , ne znam na koliko je to u autobusa , al predpostavit cu da je to da je prije crvene zone. : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Kokošar May 30, 2014, 00:24:47 Što više daš gas više imas goriva i vazduha u cilindru Krivo... Zraka je uvijek jednaka količina u motoru, u biti nije, ali nebudemo sada komlicirali stavr kada ni osnove nisu jasne.... Mada vecina novijih motora ima blokadu broja obrtaja , ne znam na koliko je to u autobusa , al predpostavit cu da je to da je prije crvene zone. Krivo.... motor može u "crvene" obrtaje 4 godine sam išao u školu koja se bavila tom tematikom, ali mi je to ostala misterija: "KAKO DODAVANJEM GASA MOTOR POVEĆAVA BROJ OBRTAJA?" Meni bi neki logičan odgovor bio da ako više pritisnemo papučicu gasa, to se više otvara usisni ventil i motor usisava više goriva... Al kažem ne bi da pametujem pošto ne znam. Krivo... Usisni ventil je uvijek jednako otvoren... gotovo jednako, i tu ima važnih detalja, ali opet možemo to zanemariti u ovoj raspravi... Ne možeš ti dobit veći broj obrtaja kad na bošpumpi ima graničnik. Graničnik čega? ima ih nekoliko...odluči se koji... Nije bit pitanja dobiti veći broj okretaja od maksimalnog dozvoljenog...nego kako autobus iz broja okretaja u leru dođe do nekog radnog broja orketaja... : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : AudiEd May 30, 2014, 09:38:13 A ti kolega , kad sve to znaš bolje , hajde objasni to ? :D
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : asmir centro tours May 30, 2014, 09:41:10 nasa jedna 0303 RHD ima motor 354KS, dok druga ima 366, (oba V8 BiTurbo) mjenjac mercesov 6 direktnih brzina, diferencijal mercedesov, najbolja kobinacija.. i na cesti mogu im pozavidjeti mnogo mladji i mnogo jaci autobusi, pogotovo na autoputu jer nemaju nikakvih blokada.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Kokošar May 30, 2014, 11:05:30 A ti kolega , kad sve to znaš bolje , hajde objasni to ? :D Jesi kda čuo izreku da se čovjeka treba naučiti pecati, jer ako mu daš ribu on ju bude pojeo i opet bude gladan? Malo razmišljanja i povezivanja i kroz koji dan budete shvatili kako to funkcionira... : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : damir fido May 30, 2014, 11:46:12 Puno ima i na net-u o tome ali ako se ne znaju najosnovnije stvari o motoristici onda nema svrhe da se proucava boš pumpa.Treba po nekom redu da se uci.Ja donekle poznajem princip rada iz onih starijih generacija motora.I kad novijih je boš pumpa vjerovatno slicna ali je elektronoka preuzela dosta stvari.Znaci postoje boš elementi unutar pumpe i ima ih koliko ima i cilindara motora.Oni se sastoje iz malog klipa i cilindra a ti klipovi se krecu dole-gore i pokrece ih bregasta osovina,slicna onoj kao i u motoru.Kad se ti klipovi krecu gore oni poitiskuju gorivo kroz one cijevi do dizne motora.Naravno da sve to mora biti u nekoj fazi.Npr.kad je prvi cilindar na motoru u fazi kompresije tj paljenja tada klip od tog cilindra na pumpi ide prema gore i potiskuje naftu baš u taj cilindar na motoru i raspršuje gorivo u vrel vazduh u cilindru koji je sabijen.Gorivo se pali stvara se eksplozija koja potiskuje klip u motoru prema dole.Onda dodje na red neki drugi itd.Red paljenja kod 6-cilindarskih motora je obicno 153624.Ne moze biti 123456 pošto bi dolazilo do velikih vibracija,nego se rasporedi.E sad ti klipovi nekad daju vecu ili manju kolicinu goriva.To se ne rijesava manjim hodom klipa,nego su oni svi istovremeno bili spojeni sa jednom nazubljenom polugom,koja ih je zakretala oko svoje ose a ta poluga je bila spojena za gas preko sajle i na taj nacin se ubrizgavalo više ili manje goriva.Po klipu naime ima jedan spiralni kanal koji kad se spoji sa povratom goriva prekine ubrizgavanje.I tada je postojao regulator max broja obrtaja a koji je bio centrifugalni regulator a koji je takodje bio spojen sa tom nazubljenom polugom.Kad se prekoraci broj obrtaja tegovi se rašire i povlace polugu za manje gasa.Taj regulator nije mogao pomoci kad se ide nizbrdo i tada je vozac morao paziti.Inace boš elementi spadaju u najpreciznije stvari u mehanici i tu su tolerancije najminimalnije.Meni je stari donosio te elemente koji su bili vec za bacit i vjerujte mi,klip radi.Drzim ga u ruci nekoliko sekundi i klip zariba u cilindru.Vjerovatno radi minimalne promjene temperature radi drzanja u ruci.Eto koliko je to osjetljivo.Sto se tice usisnog ventila na motoru on radi svoj posao nevezano za pumpu i sluzi za usisavanje zraka kada se klip krece prema dole i npr pri 2000 o/min on se otvori i zatvori 1000 puta u minuti.Kao dijete obozavao sam knjige o ovoj tematici(i naravno o fotografiji).
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : SlimShady May 30, 2014, 12:35:07 Na nasem autoputu ne bih da imenujem skim sam se vozio,uglavnom mečkin motor je bio u dvospratnom neoplanu, 125 km/h i vozač mi govori da idalje prima gas :D tako da na autoputu mečkini motori bez blokade su čudo :D
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : the hicme May 30, 2014, 13:44:25 Stari Mercedesovi motori su perfekcija ali danas su bolji MANovi
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : BIH TOURS May 30, 2014, 14:01:40 Što više daš gas više imas goriva i vazduha u cilindru Krivo... Zraka je uvijek jednaka količina u motoru, u biti nije, ali nebudemo sada komlicirali stavr kada ni osnove nisu jasne.... Pa dodavanjem gasa samim tim šalješ više goriva u cilindre. Nije džaba obojeno zeleno i crveno na obrtajima. Graničnik za max. obrtaje, čega drugo ? edit: Kokošar druže prema tvom pisanju ja bi rek'o da ti to sve znaš, hajd nam objasni i mislim da ovo ničemu ne vodi, potrebno je stručno lice da to objasni. : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : makljen1123 May 30, 2014, 14:12:36 Tendencija je da se sa što manje konjskih snaga postiže što veća brzina uz što manju potrošnju. Neki proozvođači su to uspjeli postići, većina njih ne jer se to odrazilo na "trajnost" motora znači takvi motori rijetko mogu nagurati milion pa i manje kilometara bez generalke motora ili što je sada trend promijeni se kompletan motor. Ayats Bravo I, autobus na sprat, automatik, 8 brzina, ne znam tačno koliko je težak kad je pun, ima 460 KS. U ljeto 2013. je vozio za Herceg Novi, znači bio je pun ljudi i prtljaga, a samo 460 KS. Pitao sam davno vozača kako se to odražava na brda i kaže da uz brda ide odlično, najteže brdo odveze 4. brzinom, Makljen 5-6 pa i 7. brzinom. Žegulju 5-6, u povratku 4-5. A svi znamo kakva je Žegulja za vozilo od 30 tona ! Njemu je na ljeto 2012. mijenjana turbina... Koji je motor ne znam, ali jasno je da je proizvođač uspio u tome da sa manje KS postigne veću brzinu i manju potrošnju (bus je 2003. godište). Da, sad sam se sjetio priče sa jednim vozačem, kad mi je rekao da je MAN NL 263 manji potrošač, ali je preosjetljiv (previše lupa). RENAULT AGORA je, za razliku od niskopodnog MAN-a, dosta otpornija na rupe na cesti, vozio sam se u njoj i mogu reći da uz brdo vozi 40-45 na sat, tamo gdje bi MAN 263 vozio 25-30km/h. Kolika je snaga motora ne znam, ali očito je mašina. :D Na trenutak me podsjeća na turistički autobus, sjedišta malo viša, bus onako stabilan, ali ima jednu manu - MNOGO TROŠI!!! :( Koji je motor u Renault/Irisbus ILIADE autobusima?? Može li malo o njemu, kakav je on, kakav je uz brdo, kakva je potrošnja? Njega bih svrstao u rang sa Bovom, tj. DAF-om, ali kad mi je vozač rekao da gradski guta baš puno nafte, ne znam šta bih očekivao od turističkog odnosno Iliade-a. : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Manas May 30, 2014, 14:21:33 Agora ima sa motorima od 260 do 290 KS, motor joj je Renault MIDR 06.20.45 F/L i IVECO (Irisbus) Cursor 8 F2B
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Highlander May 30, 2014, 14:51:36 460KS u Ayatsu ne mora uopste biti malo, najcesce je u njima Volvo ili MAN, sve zavisi i kakav je mjenjac, ja sam se vozio u Irmaos Moti dekeru od 15m koji ima 480KS i odlicno ide sa 90 putnika i punim bunkerima. To sto kazes deker nije deker bez 530KS, pa Setre S431 imaju 503KS osim ove sa Euro IV koja ima 510KS. Sto se tice Agore ona se vozi u gradskim uslovima gdje je potrosnja daleko veca nego na otvorenom putu, a i drugaciji su prenosni odnosi u gradskih autobusa nego u turistickih, manje sigurno trosi Iliade na otvorenom nego Agora u gradu, npr u Novom Sadu gradska Citta sa Volvo motorom od 360KS trosi oko 50 litara, a npr turisticki Volvo sa tim motorom dosta manje, naravno i taj turisticki kad bi radio u GP gutao bi ko zna koliko
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : makljen1123 May 30, 2014, 16:29:51 A kako ti ta Setra 431 od 500KS ide uzbrdo? Npr. voziš 100 na sat, autoputem naravno, i naiđeš na poprilično gadnu uzbrdicu? A imaš sveukupno 35 tona
Gle sad ovo: Kad smo išli u Grčku, naša TopClass od 476 KS je uz takvo brdo išla 90 km/h znači smanjila je brzinu za nekih --10 km/h. A Setra 417 GT-HD je po ravnici išla tik ispred nas (pošto je bila bus br. 1, a mi bus br. 2). Al kad je trebalo da se popne uz brdo, nije bilo snage - sa 421 KS išla je otprilike 70 na sat. Bus br. 3 je bila ta Iramos Mota, Globtourov decker, isto se vukao uz brdo, pa smo ih mi u našem busu morali čekati, tj. voziti kilometar-dva sporije, da nas stignu. Eto zašto mislim da je za deckera sve ispod 530 KS premalo. Autobusi jesu za prevoz putnika, ne kažem da su za trke uzbrdo, niz brdo, samo danas svi gledaju da imaju jake mašine, koje će za manje vremena stići na destinaciju. *A kad sam rekao da Agora puno troši, mislio sam u odnosu na ostale gradske autobuse (u odnosu na MAN-a NL 263, 222, 202... - tako mi je rekao vozač). Koliko troši Irisbus Iliade (Renault Iliade) i kakav motor ima, slab, jak, stvarno ne znam. :) : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : AudiEd May 30, 2014, 16:57:26 Prijatelj mi je pricao za Setra 228 DT koja je bila u Oceanicu , kaze da je imala preko 500 konja, do 125 se vrtila za čas , al kaze da je mnoooogoo trosila :/
A ti kolega , kad sve to znaš bolje , hajde objasni to ? :D Jesi kda čuo izreku da se čovjeka treba naučiti pecati, jer ako mu daš ribu on ju bude pojeo i opet bude gladan? Malo razmišljanja i povezivanja i kroz koji dan budete shvatili kako to funkcionira... Kokošaru hajd ne pravi se sad pametan sa tim nekim izrekama. Hajd sad objasni to pitanje koje si postavio i sam , ili nek administrator obrise sve vezano za njegovo pitanje ;) : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : tx range May 30, 2014, 17:58:51 u goldovog vanhoola astromege je dafov motor 550 ks pacar i on ne osjeti uopste brdo.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Manas May 30, 2014, 18:51:19 makljen@ Iliade ima MIDR 06.20.45 / MIDR 06.23.56 motor od 300 do 380 KS, trosi 30 litara na 100 km
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Highlander May 30, 2014, 19:22:31 makljen@
Dozvoljena bruto tezina Setre 431 je 26 tona, nemam pojma kako ide uzbrdo, nisam se nikad vozio ali s obzirom da jaci motor ne ugradjuju vjerujem da joj je i taj dovoljan, kao sto napisah prenos je takodje dosta bitan, mada zna biti i do samog vozaca, npr bolje je isla uzbrdo 15 metarska Mota deker sa 480KS nego Neoplan N117/3 bistroliner sa 530KS... vozio sam se u 315HDH sa 380KS, bus leti i po ravnom i uzbrdo, a npr 215HDH sa 350(ili 380 nisam siguran) je isla i do 185km/h... : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : transformers May 30, 2014, 20:45:06 ljudi vi sad pričate iskustva voznje u različitim tipovima POLOVNIH autobusa. Znači svi ti vaši ekperimenti i analize padaju u vodu jer se radi o polovnim vozilima koji su presli različit broj kilometara ili šta već.....u glavnom neumjesno je porediti vozila različitih klasa, generacija,, godina proizvodnje i sl....to je moje misljenje , ne mora značiti da je ispravno....
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : AudiEd May 30, 2014, 21:34:18 Ljetos sam pratio Setru 431 uz Borja ja msm da je bila iz Holandije konstantno 50 , a svako ko je ikad se penjao uz to brdo vidio je koliko ustvari je to zahtjevno :)
Još je vukla za sobom prikolicu : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Kokošar May 30, 2014, 21:52:12 E audi, audi...sada bude tebi čika Kokošar pojasnio neke stvari..... damir je to ugrubo pojasnio, bilo bi tu par dodataka i ispravaka, ali to je vama tu zanemarivo jer ni osnove ne poznajete.
Razlog zbog kojega sam postavio to pitanje je što čitam kako tu raspravljate koji motor je bolji, lošiji, jači, slabiji, svašta ste tu nadrobili, a niste tehnički potkovani za takvu raspravu..u biti jeste potkovani.... Nemam sada vremena tu pisati u detalje, ali poanta je u tome da kada se doda više gasa, poveča se količina goriva i kod ekpanzije je veća ekpanzijska potisna sila i klip ide brže prema donjoj mrtvoj točki, što se brže klip kreće od DMT prema GMT i obratno, brže se vrti koljenasto vratilo, a samim time preko razvoda motora i boš pumpa. E sada o samom ubrizgavanju goriva u cilindar, iako ni to nije baš tako jednostavno, samo ako ima konkretnih pitanja... Ja više volim odgovarati na konkretna pitanja nego držati predavanja.... : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Setra 417 HDH May 30, 2014, 22:03:12 De mi reci koliko si gugl'o, dok si se ovog dokopao?
- Buraz mi nismo masinci, pitaj 95% vozaca princip rada motora nece ti znati reci.. Povecanjem kolicine goriva u cilindru dolazi do veceg sagorijevanja, sto dovodi do povecanja broja obrtaja rada motora. : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Manas May 30, 2014, 22:05:41 sta ima covjek guglat ovo su osnovne stvari..ja sam sve ovo ucio u srednjoj
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Kokošar May 30, 2014, 22:06:36 ha ha ha..... e moj rođo, ima nas koji smo sa prljavim noktima stekli znanje...niti na guglu nepiše sve.... posebno kvake u svemu tome...
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : makljen1123 May 30, 2014, 22:10:13 Kokošar, ti izgleda više voliš da nas praviš budalom ovdje...
Prvi si pitao da ti to objasnimo, onda se praviš da sve to znaš, ili, još gore, znaš sve to al nas praviš budalama. Na svaki naš pokušaj odgovora ti kažeš nije tako i ispraviš nas. Onda je logično da znaš sve. : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Setra 417 HDH May 30, 2014, 22:12:28 sta ima covjek guglat ovo su osnovne stvari..ja sam sve ovo ucio u srednjoj Ima nas koji smo zavrsili gimnaziju, ekonomsku itd.. ili koji studiramo nesto nevezano za motore mehaniku itd... Covjek je ostavio 20 postova a nijedan nije konkretan, potpuno nedorečen..Citiram: "Krivo... Zraka je uvijek jednaka količina u motoru, u biti nije, ali nebudemo sada komlicirali stavr kada ni osnove nisu jasne.... " Ne zelim nikog omalozavati, niti diskreditirati, kao sto ovaj covjek cini, ali ne nudi nikakve jasne odgovore, kad vec zna! : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : BIH TOURS May 30, 2014, 22:15:48 Šta vam je ljudi, ovo su osnovne stvari, temelj. Šta se tu ima guglat. Ako vam je do guglanja samo ukucajte "način paljenja oto i dizel motora". Ovi koji su išli u saobraćajnu srednju to itekako znaju.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Setra 417 HDH May 30, 2014, 22:27:58 Stari, jel ja treba da glumim papagaja.. Evo sto mi ne znamo te osnovne stvari, vec kako ih ti ne znas? U biti svi ovdje ko nesto znaju, a niko pojma nema.. Kako jedan moj vrli zna reci: Univerzalne sveznalice, konkretne neznalice!
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : BIH TOURS May 30, 2014, 22:31:10 Vjeruj da ja znam ;)
Čovjek je zbunio svakog živog, kao što makljen reče. : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : AudiEd May 30, 2014, 22:36:40 Ma nemaš ti kokošaru pojma ;)
Isto si sve rekao kao ja samo drugacijim rijecima xD : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Setra 417 HDH May 30, 2014, 22:45:51 Vjeruj da ja znam ;) Vjerujem da znas, iskreno ja pojma nemam, sto mislim da znam ja sam napisao par postova iznad.. Samo kazem, nemoj te ispadati tako da su osnovne stvari, za onog sto ide u ekonomsku osnovna stvar je napraviti bilans stanja, za onog sto ide u medicinsku bubam osnovna stvar je znati prikljuciti infuziju, za masince je ovo sto pricamo itd itd itd.. Nema potrebe da dizemo tenzije, za kokosara ne kazem da ne zna, ali ni sa jednim svojim odgovorom nije dokazao suprotno.. Čovjek je zbunio svakog živog, kao što makljen reče. : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : BIH TOURS May 30, 2014, 22:49:00 Nikakve tenzije, ali izmisljamo toplu vodu. Samo da se postavilo pravno pitanje, tj. način rada četverotaktnog dizel motora i sve bi bilo ok, ovako samo idemo okolo.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Manas May 31, 2014, 00:30:08 pa po meni problem je bio u dijelu recenice ''De mi reci koliko si gugl'o, dok si se ovog dokopao?'' ...niko i netrazi od vas da ovo znate niti da ucite...tacno ko je zavrsio saobracajnu, smijer drumski bi ovo trebao znati, pogotovo mehanicari...ja sam ucio al nisam previse paznje obracao jer mnogo se neinteresujem za motore... covjek (i kokosar i BIH TOURS)je vjerovatno sve ovo prosao i za njih su ovo osnovne stvari koje se vama cine malo nejasne, kao i nacin iznosenja istih od kokosara..
i dio ''Buraz mi nismo masinci, pitaj 95% vozaca princip rada motora nece ti znati reci'' je malo sporan...zato sto ta tvoja vecina vozaca nije namjeravala uopce sjesti za volan niti su se interesovali za rad motora u ovom slucaju al eto nekim slucajem su tu dospjeli.. toliko eto...pokusao sam objasnit neke stvari kako ih ja vidim i nadam se da nisam nikog uvrijedio :) : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Kokošar May 31, 2014, 23:42:48 Ma nemaš ti kokošaru pojma ;) Provjeri ;) i uvjeri ;D Ako te štogod zanima slobodno pitaj.... :) Kokošar, ti izgleda više voliš da nas praviš budalom ovdje... Nema potreba za pravljenjem..... zašto me smatraš neozbiljnim kada sam ozbiljan u ovoj temi... : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : boxer June 01, 2014, 00:14:37 Ovaj Kokosar kad je dosao poceo je odmah praviti budalom sve ovdje pa je dobio ban i sad se vratio i na kulturan nacin ponovo pravi sve clanove foruma budalama a da mu niko nemoze nista jbg
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : makljen1123 June 01, 2014, 12:10:51 Kaže meni drug koji je išao u Grčku, da im se bus pokvario u Makedoniji. U pitanju je Man LC od Trans Tourista.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : svicer June 01, 2014, 12:56:21 A kako ti ta Setra 431 od 500KS ide uzbrdo? Npr. voziš 100 na sat, autoputem naravno, i naiđeš na poprilično gadnu uzbrdicu? A imaš sveukupno 35 tona Gle sad ovo: Kad smo išli u Grčku, naša TopClass od 476 KS je uz takvo brdo išla 90 km/h znači smanjila je brzinu za nekih --10 km/h. A Setra 417 GT-HD je po ravnici išla tik ispred nas (pošto je bila bus br. 1, a mi bus br. 2). Al kad je trebalo da se popne uz brdo, nije bilo snage - sa 421 KS išla je otprilike 70 na sat. Bus br. 3 je bila ta Iramos Mota, Globtourov decker, isto se vukao uz brdo, pa smo ih mi u našem busu morali čekati, tj. voziti kilometar-dva sporije, da nas stignu. Eto zašto mislim da je za deckera sve ispod 530 KS premalo. Autobusi jesu za prevoz putnika, ne kažem da su za trke uzbrdo, niz brdo, samo danas svi gledaju da imaju jake mašine, koje će za manje vremena stići na destinaciju. *A kad sam rekao da Agora puno troši, mislio sam u odnosu na ostale gradske autobuse (u odnosu na MAN-a NL 263, 222, 202... - tako mi je rekao vozač). Koliko troši Irisbus Iliade (Renault Iliade) i kakav motor ima, slab, jak, stvarno ne znam. :) Ako dozvolite, kod busa se najvise vodi racuna koliko ce imati obrtaja pri brzini 100 km/h, gleda se da ima sto manje, kod novih je to lako, imaju dovoljno prijenostnih odnosa, jako veliki obrtni moment, prije su busevi imali obicno 4+4, klasican kamionski mjenjac bez splita, problem je u tome sto ti u 7-moj,nemozes preko 80 jer si obicno ili blizu crvenom polju, u 8 posustraje. Bus koji jos uvijek nosi pobjedu u potrosnji je Bova, jako dobra aerodinamiska linija, najlaksi bus, i dobri motori. Stari MB OM402-422 su dugotrajni, jako malim hodom klipa takod dobro podnose obrtaje, ali jako jako veliki potrosaci, pri predjenih 1000.000 km i sa vecom potrosnjom od 5 litara izracuajte koliko je pojeo vise od Bove. Koliko je to nebitno pokazuje i ovo kada kazes da ste par kilometara usporili i drugi bus je Vas stigao, zato nemojte se drzati toga slijepo, nekad ako u osmoj trpi poceme se i grijati i onda ne adruge nego smanjiti ivoziti se manjom brzinom, jer, smijalibi se kada bi znali koliko malo kilograma prtljage je pedvidjeno da nosi putnik i da je se uvijek u pretovaru tj. u krivicnom djelu. : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : AudiEd June 10, 2014, 21:40:32 Koji su mjenjači u MAN 313/15 i u Neoplan N 4016 NF (solo verzija) ?
Čini mi se da je ista vrsta mjenjaca :/ : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Manas June 10, 2014, 21:44:48 VOITH Automatik je pretezno,al ima ih i sa ZF 5HP 500
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : AudiEd June 10, 2014, 21:47:22 Primjetio sam u Bjeljevcevoj 313/15 da baš moze dobro da poveže brzine i da okine dobar start :D
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Manas June 10, 2014, 21:49:22 po meni su to najbolji gradski busevi... i CTSovi Grafovi NL313-15 odlicno vuku
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : makljen1123 June 11, 2014, 12:15:05 Kad smo kod mjenjača, mene nešto zanima:
Kakaa je mjenjač u turističkim autobusima a kakav u gradskim? (pri tom su oba automatska) Gradski bus sa automatskim mjenjačem kad treba da promijeni brzinu, promijeni je brzo (ako je veći gas zna trznuti). A turistički bus sa automatskim mjenjačem promijeni polako (vozio vozi i kad treba da je promijeni, uspori na sekundu i promijeni), neko ko ne zna da je automatik, ima osjećaj da se vozi u autobusu koji ima klasičan mjenjač. Koja je razlika? : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : svicer June 11, 2014, 13:07:38 Kad smo kod mjenjača, mene nešto zanima: Kakaa je mjenjač u turističkim autobusima a kakav u gradskim? (pri tom su oba automatska) Gradski bus sa automatskim mjenjačem kad treba da promijeni brzinu, promijeni je brzo (ako je veći gas zna trznuti). A turistički bus sa automatskim mjenjačem promijeni polako (vozio vozi i kad treba da je promijeni, uspori na sekundu i promijeni), neko ko ne zna da je automatik, ima osjećaj da se vozi u autobusu koji ima klasičan mjenjač. Koja je razlika? Nisu isti, kod turistickog je sve klasika ali ima ciko koji cuci u podu busa i sve radi za tebe, oduzme gas, stisne spojku, zamjeni brznu, odpusti kvacilo i pici dalje. : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : makljen1123 June 13, 2014, 22:25:40 Ja pitam kako kod turističkog autobusa promjena brzina traje sporije (putnik ima osjećaj da vozač mijenja), a kod gradskog se odmah promijeni (kao kod auta). Koja je razlika
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Somersby June 14, 2014, 02:37:10 Pa ja mislim kad bi kod gradskih mjenjao sporo kao kod turističkih da bi bio prespor za gradski promet dok ove "mrcine" imaju vremena :)
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : makljen1123 June 14, 2014, 13:30:22 Ja pitam koja je razlika između ova dva mjenjača..
Šta ima jedan a šta ima drugi, da jedan mijenja sporo, a drugi brzo : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Somersby June 14, 2014, 19:49:21 E to neznam!
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : AudiEd June 16, 2014, 20:48:48 Evo jedna zvijer od motora :D
Mercedes OM 444 LA , Prema mercedesovim specifikacijama rijec je o V12 biTurbo motoru sa 552 kw "751 KS" pri 2100 obrtaja, uz obrtni moment od 2815 Nm pri 1200 obrtaja. Težina sitnica kao jedno danasnje auto 1165 Kg. Takav motor mozete pogledat u video prilogu :) http://youtu.be/B_0BhgLHPNo Zvijer ili ne ? Šta mislite :D : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : tx range June 16, 2014, 21:40:18 2 turbine guta asfalt.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : tx range July 08, 2014, 12:13:19 Koja je euro norma motora u bih najzastupljenija?
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Adin_Zne July 08, 2014, 12:14:21 Euro 2 definitivno.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : tx range July 08, 2014, 12:17:39 a euro 6 samo dva.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : ecehajic July 08, 2014, 12:19:27 Koja su to dva euro 6
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Manas July 08, 2014, 12:21:22 Oni novi Sunsundegui SC7 od Globtoura
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : tx range July 08, 2014, 15:31:20 da zaboravio sam njih znaci 2 sc7 od globtoura prosicev travego i goldov vanhool
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Adin_Zne July 08, 2014, 15:54:30 I dosta ima naravno Euro 3.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : marsovac July 08, 2014, 16:06:27 Prosicev travego nije na nasim tablama tako da ga ja ni ne smatram da ima Euro 6.Ako racunamo minubuse onda ona 3 Kanticeva Sprintera i 2 Globturova Renaulta.
Euro 2 i Euro 3 definitvno najzastupljeniji ali ima nazalost i onih ispod :) : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Ante July 08, 2014, 16:42:10 Ti kantićevi Sprinteri ne moraju biti e6 mogu biti i eev isto kao i Masteri . ;)
Ja mislim da ima puno euro 0 grafonje,steyeri,Setre serija 200 ali tu situaciju popravljaju Higeri jer ih ima dosta euro 5 i 4. :) Evo dokaz . http://www.njuskalo.hr/autobusi/mercedes-benz-sprinter-516-cdi-oglas-11472423 : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : tx range July 08, 2014, 18:14:51 kod semija je tako zvani euro 5,5
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : makljen1123 September 04, 2014, 12:52:55 Ayats Bravo I, autobus na sprat, 2003. godište, kad je pun težak je oko 20-ak tona:
Na sezonskoj (dakle opterećenoj) liniji Banja Luka - Herceg Novi, potrošnja mu je oko 40l, a na liniji Banja Luka - Beograd (većina autoput - ravan teren) pri konstantnoj brzini od 90 km/h troši 28-29 l na 100 km. Tako su mi rekli vozači. Vozilo ima 460 KS, skoro mu je mijenjana turbina. Omg jel moguće da je između autoputa i brda razlika u potrošnji čak 10 l : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : transformers September 04, 2014, 14:12:46 Moguce je da je takva razlika i još ako je automatski ili automatizirani mijenjač razlika moze biti i veca....
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : makljen1123 September 04, 2014, 16:45:14 Poluautomatik, osam brzina, polazi drugom.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : transformers September 04, 2014, 19:53:09 ma druze i šaltać polazi drugom u glavnom.....ma razlika je takva kakvu su ti rekli....budi siguran
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : Setra 417 HDH September 04, 2014, 21:46:26 A ovisi i od vozaca.. Bilo je slucajeva, autobus na relaciji Mostar - Sarajevo, Sarajevo Mostar .. Izbaci prosjecnu potrosnu 33l/100km.. dok je kod drugog vozaca potrosio 10l manje na istoj relaciji i nazad.. Znaci otprilike 28l na 100km
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : BIH TOURS September 05, 2014, 00:20:14 Naš Neoplan je potrošio 164 litra do Neuma, dakle 502 km :D
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : dreiachser March 22, 2015, 17:56:24 Mercedesov MB OM 471, dakle novi i najjaci Mercedesov Euro 6 motor, jednom rijecju, strasan! Obrtni momenat od 2500Nm, 510 konja i to sa 6 cilindara, jos u kombinaciji sa novim topografskim automatskim mjenjacem WOW angel10.gif angel10.gif
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : tx range March 22, 2015, 22:58:16 jest masina al taj kad je uljucena klima i kad ruta ima malo vise brda trosi i po 40 litara, a kad umes na primjer naseg tx-a koji ima euro 6 man motor i 1400 litara kapacitet rezervuara koji trosi nevjerovatni 30-31 litar.
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : SlimShady March 23, 2015, 08:45:41 Svak svog konja hvali...Nema ga uz brdo da nece potrositi,također mnogo zavisi i do vozača...
: Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : marsovac March 25, 2015, 21:58:31 Evo jedan svjez video,nadjoh na twitteru.Za sve fanove Evobus grupacije direkt iz Neu-Ulma :D
https://www.youtube.com/watch?v=U_-k4p8l-AY : Odg: Tehnika (motori, transmisija, elektronika, euro norma ...) : VT10 March 27, 2015, 19:47:14 Vrh nema šta. Bio sam u jednoj fabrici u Austriji gdje rade farove za AMG. Nekako sam očekivao veći stepen automatizacije, al' ipak iz ruke je najbezbjednije...:)
|