dresdener
							
								Putnik 
								 
								  Offline
								Posts: 200
								
								 
								
								
								
								
							 
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Reply #1380 on: September 12, 2013, 23:15:35 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Stara uskotračna remiza kod Miljacke sa Vašingtoncima:   
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Logged
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Troler
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Reply #1381 on: September 12, 2013, 23:32:35 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Dresdener svaka čast na slikama.
  Nešto sam "guglao" vezano za GRAS i našao sam jedan tvoj post na klix-u gdje je slika friško remontovanog 4225 (mislim da je on jedini imao žmigavce kod farova), prije nego što je došao u Sarajevo. 
  Vidim da si napisao da su stigli kao donacija, a ja sam pročitao da je te trolejbuse GRAS kupio pa mi sad nije jasno. Na spisku doniranih trolejbusa našao sam samo 2x Šeal 100 i 2x Škoda 21tr. 
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Logged
								 | 
							  
							 
							Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							dresdener
							
								Putnik 
								 
								  Offline
								Posts: 200
								
								 
								
								
								
								
							 
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Reply #1382 on: September 13, 2013, 00:01:28 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Hvala puno Troler! Raspolažem trenutno kolekcijom nevjerovatnih slika, npr. svježe istovarenih PCC tramvaja u Sarajevu sa uskotračnim tramvajem u pozadini, ali nemam saglasnost njihovog vlasnika da ih stavim na internet    Svakako sam saznao sasvim novu iformaciju - i to da se u početnoj fazi radionica za tramvaje normalnog kolosijeka nalazila u krugu elektrane u ulici Hiseta - bilo je mjesta za 2-3 američka tramvaja! To je bilo tako sve do izgradnje radionica i remize na Alipašinom mostu.  Šta se trolejbusa 4225 tiče, ako se ne varam porijeklom iz grada Mariánské Lázně (u Berlinu sam službeno i nemam ovdje moje XLS tablice sa spiskom vozila) moguće je da je kupljen, svakako u Češkoj je bio temeljito remontovan i obnovljen. U Češkoj su tvrdili da se radi o "pomoći", dakle to može značiti i donaciju, i prodaju za neku jako nisku cijenu... dakle naravno je moguće da nisam bio u pravu i da je trolejbus uredno plaćen. Inaće imam prve tragove o prethodnim vašingtonskim brojevima sarajevskih PCC-tramvaja.  1292, 1295, 1301, 1323-1332, 1367 ... 1397, 1423 ... 1464.  Informacija iz članka "Der neue Straßenbahnbetrieb in Sarajewo", August 1961, autor Hans Lehnhart, časopis Stadtverkehr, s. 170+171. Ovim povodom bi vas sve fanove i ljubitelje saobraćaja pitao: jel neko od vas zna za stručni YU časopis "SAOBRAĆAJ U GRADOVIMA"? Navodno je ovaj časopis štampan od 60. godina sve do danas, ali nikad nisam čuo za njega i na internetu sam izgooglao samo informaciju da neki primjerci jesu u jednoj srbijanskoj biblioteci....  Kolegi iz Austrije, Švicarske i Njemačke tvrde da su mnogi članci o jugoslovenskom gradskom saobraćaju u toku zadnjih decenija sadržali citacije iz ovog časopisa i radilo se prema njihovom mišljenju o jako kvalitetnim i detailjnim informacijama...  HVALA! P. S. ako ima ovdje dovoljno forumaša koji razumije solidno njemački mogu postaviti cijeli članak pokojnog gospodina Lehnharta iz 1961. godine kao slike.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Logged
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Troler
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Reply #1383 on: September 13, 2013, 00:32:46 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							4225 ex Pardubice 302.
  4211, 4213, 4224, i 4225 su ex Pardubice, a ex Marianske lazne su 4202, 4210, 4226, i još jedan, noviji 14tr08/6, sa vertikalno postavljenim brisačima, po nekim podacima 4212, ali  mislim da su se zeznuli za njega.
  Koliko se mogu sjetiti 4211 i 4213 su bili u standardnoj češkoj krem-crveno shemi, 4224, 4225 su bili žuti kao i ovaj 14tr08/6. 4226 se ne sjećam jeli bio žuti ili krem crveni. 4202 i 4210 su bili potpuno crveni. Do sredine 2000-tih većina ih je prefarbana u plavo-žuto-sivo. 4225 je rashodovan još 2002, a njegov broj je preuzeo 4205.  Gledajući po garažnim brojevima ovi kupljeni iz češke su radili do konačnog povlačenja Škoda 14tr, ali u stvarnosti bilo je dosta renumeracija, koje na žalost nisam upratio.
  Sjećam se da su neki od ovih trolejbusa imali drugačiji zvuk nego naše Škode.
  Što se tiče vašingtonskih garažnih brojeva, nekad sam na nekom sajtu sa slikama ovih tramvaja u Vašingtonu naletio na jednu ispod koje piše da je 1xxx koji je kasnije prodat u Jugoslaviju. Na žalost zaboravio sam bookmarkovati tu stranicu i više je nisam znao naći.
  Što se tiče tog časopisa, nikad nisam čuo.
  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
									« Last Edit: September 13, 2013, 00:49:22 by Troler »
								 | 
								
									 
									Logged
								 | 
							  
							 
							Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							dresdener
							
								Putnik 
								 
								  Offline
								Posts: 200
								
								 
								
								
								
								
							 
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Reply #1384 on: September 13, 2013, 12:57:41 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Drugačiji zvuk kod vozila Škoda 14Tr je vjerovatno bio prouzrokovan drugačijim tipom zadnje osovine. U mom rodnom gradu gdje voze pretežno zglobnjaci 15Tr (produžena varijanta tipa 14Tr) se to dobro vidi - prve serije su imale osovine 2 i 3 mađarskog tipa Rába i nakon 15-18 godina u saobraćaju su ovi trolejbusi strašno bučni, u brzini iznad 40 km/h ne možete da čujete riječi čovjeka pored vas jer trolejbus pravi buku kao domaća cirkulaciona pila sa jakim elektromotorom    Dok kod trolejbusa koji su dobili osovine drugog tipa buka nije tako strašna. Inaće ovim putem vama želim predstaviti prvu listu sarajevskih PCC tramvaja 1-50 i njihovih prethodnih garažnih brojeva u Washingtonu: SA   WASH 1   1442 2   1433 3   1432 4   1435 5   1443 6   1440 7   1437 8   1434 9   1457 10   1462 11   1436 12   1447 13   1444 14   1463 15   1330 16   1458 17   1324 18   1445 19   1383 20   1325 21   1328 22   1452 23   1397 24   1332 25   1464 26   1385 27   1331 28   1367 29   1449 30   1323 31   1373 32   1372 33   1438 34   1441 35   1393 36   1301 37   1326 38   1329 39   1448 40   1454 41   1380 42   1461 43   1292 44   1369 45   1327 46   1390 47   1455 48   1387 49   1459 50   1295 Informacije imam iz knjige "PCC- The car that fought back" i skenirao ih je za mene jedan jako ljubazan čovjek - fan tramvaja iz Švicarske. U spisku tramvaja navedenom u onoj knjizi se dalje tvrdi da su u Sarajevo isporučene u suštini najmanje dvije verzije tramvaja PCC koje su se razlikovale sitnicama na karoseriji - naprimjer vjetrobransko staklo je kod jednog tipa bilo u nagibu 12 ° dok je kod drugog tipa imalo nagib 24 °.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Logged
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							dresdener
							
								Putnik 
								 
								  Offline
								Posts: 200
								
								 
								
								
								
								
							 
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Reply #1385 on: September 13, 2013, 13:23:53 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							A evo spomenutog članka iz njemačkog saobraćajnog časopisa Stadtverkehr iz 1961. godine:    
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Logged
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Troler
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Reply #1386 on: September 13, 2013, 15:04:54 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							A ja sam malo pretraživao i našao godine proizvodnje po američkim brojevima. 1937   1101-1145 1938   1146-1195 1939   1196-1233 1940   1234-1267 1941   1268-1302, 1303-1333 1942   1334-1366, 1367-1399 1944   1400-1464
  Nakon poređenja sa tvojom tabelom rezultati su slijedeći: 1941: 15, 17, 20, 21, 24, 27, 30, 36, 37, 38, 43, 45, 50 1942: 19, 23, 26, 28, 31, 32, 35, 41, 44, 46, 48 1944: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 18, 22, 25, 29, 33, 34, 39, 40, 42, 47, 49
 
 
  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Logged
								 | 
							  
							 
							Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							dresdener
							
								Putnik 
								 
								  Offline
								Posts: 200
								
								 
								
								
								
								
							 
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Reply #1387 on: September 13, 2013, 15:07:26 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Troler: SUPER! Hvala puno na novom pregledu godina proizvodnje!!! 
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Logged
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Troler
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Reply #1388 on: September 13, 2013, 15:13:36 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Hvala Google-u!    
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Logged
								 | 
							  
							 
							Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Manas
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Reply #1389 on: September 13, 2013, 17:23:02 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							A imaš li možda informaciju koji su bečki brojevi (8xxx) došli u Sarajevo?
  Kod njih ti busevi su imali garazne 8537 - 8559  657 (ex 8541),  655 (ex 8539),  653 (ex 8537),  645 (ex 8543). to je to sto sam uspio saznat    
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Logged
								 | 
							  
							 
							
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Troler
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Reply #1390 on: September 13, 2013, 17:24:12 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Hvala Manas! 
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Logged
								 | 
							  
							 
							Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Troler
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Reply #1391 on: September 13, 2013, 20:57:24 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Evo nekih tehničkih podataka o Vašingtonskim PCC tramvajima (1937-1946), uključujući i ove što su završili u Sarajevu, samo slabo se vidi.  D.C. Transit General Electric PCC data sheet Bill Volkmer collection davesrailpix.com  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Logged
								 | 
							  
							 
							Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Troler
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Reply #1392 on: September 14, 2013, 12:18:05 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Mislim da bi ovo mogla biti GRAS-ova Neretva   
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Logged
								 | 
							  
							 
							Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							ikar353
							
								Kondukter 
								  
								  Offline
								Posts: 904
								
								 
								
								
								
								
							 
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Reply #1393 on: September 14, 2013, 20:46:10 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							najvjerovatnije gb 321 
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Logged
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Troler
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Reply #1394 on: September 14, 2013, 21:01:27 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							321 je početkom rata bio u standardnoj crvenoj (ima slika uništenog 321 iz garaže, a ima slika iz 80-tih i kad je bio ofarban slično ili isto kao ovaj gore) 
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Logged
								 | 
							  
							 
							Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	 |