bhbus.ba
April 29, 2024, 01:39:32 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Calendar Login Register  
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14   Go Down
  Print  
Author Topic: Pitanja/Odgovori u vezi autobusa  (Read 66113 times)
makljen1123
Glavni Mehaničar
******
Offline Offline

Posts: 7.305



« Reply #45 on: August 10, 2013, 12:11:39 »

Iskusni vozači i mehaničari uključite se molim vas.
Do skoro nisam znao da neka auta mogu krenuti bez gasa (ler gas se zove ta radnja). I, kako sam saznao da dizelaši mogu krenuti bez gasa, okušao sam se na jadnom busu. Međutim, napravio sam grešku jer sam pokušao da krenem prvom brzinom, pa mi je ovaj jedan rekao da se kreće drugom. I nakon nekog vremena pitam jednog vozača da krene bez gasa, on je to i učinio - krenuo je iz druge brzine bez gasa, polako otpuštajući kvačilo. Kaže da bi mogao i trećom krenuti koliko je ravno. Međutim, viđao sam da vozači kreću bez gasa i prvom brzinom. To sam vidio kod Neoplana Tourlinera i kod Mercedesa O 405. Neoplan ima 6 brzina a Mečka 4.   A jednom sam u malom autu vježbao vagu. (Mislim da je svima poznato da je vaga kad otpustiš kvačilo do te tačke kad ti se krene tresti auto, a zatim lagano daješ gas i nastavljaš da otpuštaš kvačilo.). To sam vježbao na Chevrolet Aveo 1.2, 2008. godište, BENZINCU i iznenadio sam se kad sam krenuo bez dodavanja gasa! Do tada sam mislio da samo dizelaši mogu krenuti bez gasa, i to drugom brzinom. Ali izgleda da mogu i benzinci.
Pa sad, molim nekoga da napiše, od čega to zavisi, kako jedno vozilo može krenuti bez gasa prvom brzinom dok drugom ne može, gasi se, a neko drugo vozilo može krenuti drugom, trećom... a gasi se kad kreće prvom brzinom? I kako benzinci mogu krenuti bez gasa. Čuo sam da ima neki STEP MOTOR - motorić za ler gas. Jel se to od skoro počelo ugrađivati i u benzince pa su tako i benzinci počeli kretati bez gasa? I da li je moguće naknadno ugraditi u auto bilo koje starosti i goriva?
Logged

Setra S 417 HDH !!!

the hicme
Vodič puta
***
Offline Offline

Posts: 1.906



« Reply #46 on: August 10, 2013, 12:19:52 »

Kod mene je polu automatik i koju god brzinu ubacio on sam krece s Tim da se moze ugasit u bilo kojoj brzini a upalit samo u P i u L gdje mjenjac sam povlaci rucnu na sve cetiri kotaca te auto nigdje ne moze maketi a ja msm. da je tako i kod buseva.
Logged
makljen1123
Glavni Mehaničar
******
Offline Offline

Posts: 7.305



« Reply #47 on: August 10, 2013, 12:23:58 »

Hvala, a ja pitam za manuelce.
Logged

Setra S 417 HDH !!!

damir fido
VIP Član
Vodič puta
*
Offline Offline

Posts: 2.350



« Reply #48 on: August 10, 2013, 12:25:05 »

Ne postoji vozilo koje ce bez gasa krenuti drugom i trecom a da prvom ne  moze.Prvom je to u principu lakše pošto je kraci prenos.A istina ja da se moze krenuti bez gasa a to dizelaši lakše rade.Motoric ler gasa mislim da nema veze sa tim.Samo je bitno da se polako pušta kvacilo,pošto je mali broj obrtaja na ler gasu pa da se motor ne ugasi.Ali vec minimalna uzbrdica pravi problem.
Logged
svicer
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 154



« Reply #49 on: August 10, 2013, 16:46:39 »

Svako vozilo to moze, samo pazljvo i daj vremena elektronici da reagira  i toje sve,  Actros sa 40 tona krece trecom(od 16) bez da se zdrma.
Svezi vage , to je kada si na brdu, koliko odpustas kvacilo toliko dodajes gasa, da nebi vozilo  krenilo unazad.
Logged
allen_A
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 675



« Reply #50 on: August 13, 2013, 15:32:49 »

Najbitniji je ler gas, a zatim smirena noga.
Logged
Mustafa YJM
VIP Član
Mehaničar
*
Offline Offline

Posts: 4.672



« Reply #51 on: August 13, 2013, 16:24:29 »

Dizeli isporučuju maximalni obrtni moment na manje obrtaja tako da se vozilo može pokrenuti s mjesta bez pritiska na papučicu gasa. Kod benzinaca je to već dosta teže, jer imaju mnogo manji obrtni moment od dizela. Ipak, nije preporučljivo to praktikovati jer prije svega, na taj način se vozilo dosta sporo pokreće, a i haba se set kvačila. To se uglavnom praktikuje u autoškolama, dok početnik još savladava osnovne radnje upravljanja vozilom. Kod nekih vozila je štandgas malo podignut, pa takvo vozilo kreće bez problema uz samo puštanje kvačila, ali ipak se treba pridržavati klasičnog kretanja, dakle vaga. Kod automatika je dosta lakše, samo otpustiš radnu kočnicu i on lagano krene, a zatim samo ''udaraš'' po gasu.
« Last Edit: August 13, 2013, 16:26:16 by Mustafa YJM » Logged

....od nas ne možete pobjeći, BHBus team Wink
makljen1123
Glavni Mehaničar
******
Offline Offline

Posts: 7.305



« Reply #52 on: August 13, 2013, 20:28:59 »

Druže, jedan vozač kamiona mi je rekao da "vaga" sjebe lamelu. Umjesto toga se koristi ler gas i praktičniji je negdje na semaforu, granici, u koloni gdje ćeš krenuti i stati za pet-deset metara.
Logged

Setra S 417 HDH !!!

makljen1123
Glavni Mehaničar
******
Offline Offline

Posts: 7.305



« Reply #53 on: August 14, 2013, 15:11:37 »

Ljudi, muči me još nešto, S 417 HDH od Bočca, 2005. godište, poluautomatik (A/M), naštimano na automatsko mijenjanje brzina (A): iz mjesta krene trećom (može na ler gas), kad dođe do 1700 obrtaja (ili 1800, nisam siguran) prebaci u 5., obrtaje spusti na 1000, i opet ide do 1700, ubaci u 7. tako isto u 9. i 11. i kad u 11. brzini dostigne 1700 obrtaja, ubaci u 12. i tako sa 1500. obrtaja vozi 100 km/h. Kad se brzina smanji na 98 km/h, vraća u 11.   A kad skroz stane vrati u 3.

Moje pitanje bi bilo: je li to fabrički Setra ugradila da redosljed mijenjanja bude 3-5-7-9-11-12 ili je to naknadno programirano preko računara nekog ili čega već? Može li se to podesiti da bude npr. 2-4-7-9-11-12? Ili da ide redom (1-2-3-...-10-11-12)    Malo mi sve to neobično, pošto nikad nisam čuo za preskakanje brzina.  Onda pretpostavljam da svi (polu)automatici koji imaju 10-12-16 brzina, preskaču brzine?!

<-----  TO JE OVAJ BUS  Cheesy
Logged

Setra S 417 HDH !!!

Bozic Tours
Pješak
*
Offline Offline

Posts: 3



« Reply #54 on: August 14, 2013, 18:01:44 »

Pozdrav

To je tako orginal i normalno . Krece 3-5-7-9-11 i 12 . Kada stojis u brdu mjenjas manuelno na 1 ili 2 .

Logged
makljen1123
Glavni Mehaničar
******
Offline Offline

Posts: 7.305



« Reply #55 on: August 14, 2013, 18:05:56 »

Hvala. Cheesy
Logged

Setra S 417 HDH !!!

svicer
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 154



« Reply #56 on: August 15, 2013, 00:41:02 »

Pozdrav

To je tako orginal i normalno . Krece 3-5-7-9-11 i 12 . Kada stojis u brdu mjenjas manuelno na 1 ili 2 .



Nemojmo reci da je to rginal, tako je kada bus ubrzava i tako uzima, ali ako recimo polagano ubrzava i drzis na malog gasu, uzima po jednu, ili ako je u brdu takodje samo po jednu, ako uzme previse odma uzme jednu nize.  slicno je sa kamionim, stim da su tamo veci tereti.

SMoze s euraditi premapiranje ali to malo kosta, moze s euraditi poseban gumb da biras eco ili power, ali to su samo dodaci pri narudzbi, ovo drugo je u novijim generacijama skorom pa obavezno
Logged
makljen1123
Glavni Mehaničar
******
Offline Offline

Posts: 7.305



« Reply #57 on: August 26, 2013, 18:36:41 »

Ljudi, jel svaka, ali SVAKA prevoznička firma mora imati svoju dispečersku službu?
Da li to znači da firma koja ima 2 busa i jednu liniju, takođe ima dispečersku službu?
Ili kao npr. Lazaro Kotor, koji ima 4 busa i dvije linije + jednu sezonsku; je li i oni imaju svoju dis. službu?
« Last Edit: August 26, 2013, 22:38:30 by makljen1123 » Logged

Setra S 417 HDH !!!

BIH TOURS
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 478



« Reply #58 on: August 26, 2013, 21:24:22 »

Ma ne mora.
Logged
makljen1123
Glavni Mehaničar
******
Offline Offline

Posts: 7.305



« Reply #59 on: October 01, 2013, 14:57:19 »

Setra S 417 HDH, može li to auto da izdrži put od 3 000 km (do Grčke i nazad + 2 izleta) sa jednim punjenjem goriva, i to u mjestu polaska? Ne znam kapacitet rezervoara, niti znam potrošnju, znam godište 2005. i snagu 476 KS. U izvrsnom je stanju.
80% je autoput.
Logged

Setra S 417 HDH !!!

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.047 seconds with 20 queries.