OD RATNIH KAMIONA DO LUKSUZNI AUTOBUSA,,Transturist° je preduzeće čija je djelatnost prevoz putnika, i ove godine je šezdeset i treća godina
svog postojanja i rada. Za tih šest decenija djelatnosti putničkog saobraćaja u Tuzli je doživjela velike transformacije,
od načina organizacije, preko obima linija i polazaka, moderizovanja voznog parka, pa sve do stanovitih vtasničkih
promjena. Radi podsjećanja i vremeplovskih parametara, nužnoje podsjetiti da organizovana djelatnost putničkog
prevoza u Tuzli datira još od 1927. godine. Prvi koncesionar bio je Jovo Ćetkovic. Prve linije bile su do Zvornika, Brčkog
i Bijeljine, jer tamo nije bilo zeljezničkog transporta. Prema svjedočenju samog Ćetkovica, prvi autobusi su se kretali
na saugas", sto je praktično značilo isto kao i pogon "parne mašine". Osim toga, autobusima su prije Drugog svjetskog
rata prevožene i poštanske pošiljke. Zbog toga je, u tom periodu, pojavljivanje autobusa u vidokrugu pješaka, uglavnom
komentarisano riječima: "Eto ide pošta !. Pojam pošta, bio je sinonim za autobus. Do Drugog svjetskog rata putnički
prevoz u Tuzli bio je relativno nerazvijen. Za susjedne gradove, Zvornik, Bijeljinu, Brčko i Sarajevo, autobusi su, uglavnon
išli jednom dnevno. Na Autobuskoj stanici su putnici ispraćani i dočekivani, kao hodočasnici.
POČELI SA KAMIONIMAZanimljivo je da, nakon Drugog svjetskog rata, sve do 1947. godine u Tuzli nije bilo saobraćajnog preduzeca.
Te godine, na prijedlog gradske uprave za saobraćaj, formirano je Državno auto-saobraćajno preduzeće (DASP)
za prevoz putnika i robe na čelu sa direktorom Jocom Pudarom, koji je po direktivi došao iz Mostara grada.
Njega je zamjenio Salem Ibrišimović.Prvi kapaciteti preduzeća bili su trofejni ratni kamioni, dobijeni od saveznika.
To su bila tri američka kamiona marke: Dodge, Chevrolet i Ford. U njima su prevozeni putnici i roba. Kasnije su kamioni
prepravljani u autobuse, umjesto cerada, postavljane su im karoserije. Zbog izražene potrebe za transportom putnika
i roba, tako oskudna sredstva nisu smetala putnicima, jer su bili svjesni da altenativa ne postoji.
Potrebe za transportom su rasle, ali su se kapaciteti sporo povećavali prevoz putnika počeo se obavljati autobusima,
tek od 1951. godine, kada su kupljena tri autobusa, Škoda i Praga čehoslovacke proizvodnje i italijanska Alfa.
Zanimljivo je da su karoserije za ove autobuse montirane u Sarajevu.