Saško
Kondukter
Offline
Posts: 551
|
|
« Reply #45 on: October 31, 2012, 01:15:31 » |
|
Dali ove Dubrave još voze vjerovatno jesu neki pojedinci hvale kineze koji nikad neće izdržat koliko ovi autobusi .Dosta je samo šta su prošli kroz rat u BIH sigurno ceste nisu puno vidili.A ti fanovi kineza se rugaju kad sam ja rekao da su Dubrave Sanosi i Tamovi strojevi naspram tim kineskim rdalinama za koje se nebi znalo da su postojali kad bi prošli ono što su ove Dubrave.Šteta što je TAZ ugašen i što se Dubrave više ne proizvode novije savršenije modernije i kvalitetne kao uvijek .
Prijatelju Dubrave, Sanosi i TAM-ovi ima da se pamte dugo dugo, kakvi su to autobusi bili u ono vreme kad su se proizvodili ali i dan danas su dobri, secam se cale kad je vozio visoku 315-cu crkne nesto na sred puta samo postavi trougao i namesti ga caskom i teraj dalje osim ako nije nesto na radilici e sto ti kazes da vidimo kineze da li ce moci tako pa nece da moze. Steta sto TAZ i 11. Oktobar - Sanos vise ne proizvode, legende se vecno pamte kilometri su za njima, mnogo prevezenih putnika i naravno zadovoljnih brzinom i udobnoscu, pokopace oni i kineze.
|
|
|
Logged
|
Niška Banja topla voda za Nišlije živa zgoda
|
|
|
|
The_Dubster
|
|
« Reply #47 on: November 11, 2012, 22:31:38 » |
|
eh i ja bi volio kad bi neko popisao modele i dao slike
|
|
|
Logged
|
|
|
|
mirza
|
|
« Reply #48 on: November 12, 2012, 00:10:38 » |
|
Kod turističkih Dubrava zadnja dva broja označavaju jačinu motora u KS npr. 1419 je imala 190KS, 1427 je imala 270 KS (motor 200 + turbina 70). A za prva dva broja hmm malo ću se raspitati.
|
|
|
Logged
|
TOVARNA AVTOMOBILOV IN MOTORJEV
|
|
|
VT10
Putnik
Offline
Posts: 216
|
|
« Reply #49 on: November 12, 2012, 22:33:06 » |
|
Da se sačuva od zaborava. Prvi autobus Prevoznika Radulović iz Podnovlja, danas Vidra Turs Modriča. Model sa Tamovim motorem i podvozjem nosio je oznaku kako se sjećam u saobraćajnoj Tam 190A 110L, sa 5 brzina. Rijetki su primjerci u ovoj varijanti. Vozio sam je u prekidima skoro dvije godine. Otišla u rashod. Zanimljivo za nju: što veći minus to bolje kreše napumpaj gorivo i gas-do prvog brda.....he he.Dubrave su odlični autobusi bili, pogotovo ove sa MB mehanikom.
|
|
|
Logged
|
VT10 BUS-pozdrav
|
|
|
VT10
Putnik
Offline
Posts: 216
|
|
« Reply #50 on: November 12, 2012, 22:38:42 » |
|
Kod turističkih Dubrava zadnja dva broja označavaju jačinu motora u KS npr. 1419 je imala 190KS, 1427 je imala 270 KS (motor 200 + turbina 70). A za prva dva broja hmm malo ću se raspitati.
Tačno, ali samo za one Dubrave sa MB motorima. Inače standardne oznake i za njihove kamione, nosivost (tona)+KS.
|
|
|
Logged
|
VT10 BUS-pozdrav
|
|
|
mirza
|
|
« Reply #51 on: November 13, 2012, 00:45:58 » |
|
VT10 kakva je bila istrument tabla u ovoj Dubravi? Špedicijina Dubrava sa Tamovim motorom 190 je imala i Tamovu instrument tablu.
|
|
|
Logged
|
TOVARNA AVTOMOBILOV IN MOTORJEV
|
|
|
VT10
Putnik
Offline
Posts: 216
|
|
« Reply #52 on: November 13, 2012, 11:20:12 » |
|
Imala je Dubravinu instrument tablu, tj. istu kao ove sa MB motorima o kojim si pisao.Jedina razlika u tom dijelu je u volanu, bio je kao na Tamovima 190, znači nešto između, zagrebačka šasija, tamovo ostalo.
|
|
|
Logged
|
VT10 BUS-pozdrav
|
|
|
mirza
|
|
« Reply #53 on: November 13, 2012, 12:51:31 » |
|
Misliš TAMova šasija a zagrebačka karoserija A ova Špedicijina na Tamovoj šasiji je bila i kraća od standardne 14XX
|
|
|
Logged
|
TOVARNA AVTOMOBILOV IN MOTORJEV
|
|
|
VT10
Putnik
Offline
Posts: 216
|
|
« Reply #54 on: November 15, 2012, 11:13:25 » |
|
Jeste u pravu si. I ova je bila nešto kraća. Bila je dosta prepuštena preko zadnje osovine. Karakteristično za Dubrave.
|
|
|
Logged
|
VT10 BUS-pozdrav
|
|
|
mirza
|
|
« Reply #55 on: November 30, 2012, 21:17:45 » |
|
Kod turističkih Dubrava zadnja dva broja označavaju jačinu motora u KS npr. 1419 je imala 190KS, 1427 je imala 270 KS (motor 200 + turbina 70). A za prva dva broja hmm malo ću se raspitati.
Tačno, ali samo za one Dubrave sa MB motorima. Inače standardne oznake i za njihove kamione, nosivost (tona)+KS. Ne nego je to istoza sve Dubrave, bez obzira koji je motor u njoj, jer su bile Dubrave 1420 sa FAPovim motorom od 200 KS, kao i 4420. A koji će motor biti ugrađen zavisili je od naruđbe.
|
|
|
Logged
|
TOVARNA AVTOMOBILOV IN MOTORJEV
|
|
|
VT10
Putnik
Offline
Posts: 216
|
|
« Reply #56 on: December 01, 2012, 11:31:18 » |
|
Famosovi-Fapovi motori su rađeni po licenci MB pa s toga imaju istu oznaku.Nije ista oznaka za Dubrave sa motorima TAM, one imaju prefiks 110L ili 120 L to je nešto vezano vjerovatno za šasiju.
|
|
|
Logged
|
VT10 BUS-pozdrav
|
|
|
svicer
Putnik
Offline
Posts: 154
|
|
« Reply #57 on: December 01, 2012, 13:14:21 » |
|
Famosovi-Fapovi motori su rađeni po licenci MB pa s toga imaju istu oznaku.Nije ista oznaka za Dubrave sa motorima TAM, one imaju prefiks 110L ili 120 L to je nešto vezano vjerovatno za šasiju.
Nisam nesto u toku, tj. neznam koji motori su radjeni po MB licenci, barem koji su ugradjivani u Dubravu, ako je onaj sa tri glave liniski mislim da taj nije od MB. Koliko stari a kako su napredni busevi
|
|
|
Logged
|
|
|
|
VT10
Putnik
Offline
Posts: 216
|
|
« Reply #58 on: December 02, 2012, 14:34:24 » |
|
U pravu si svicer, nisu svi.Noviji linijski su čisto Famosovi, oni stariji neznam, mnogo mi s vana liče na one MB koji su ugrađivani u autobus MB302, za one koji ga pamte.V motori Famosovi su svi licenca MB ili neka druga,uglavnom nisu njihovi. Tip Dubrave koji sam dao na slici niže nosi oznaku TAM190A 110L, znači nisu iste oznake za sve Dubrave.Ovi autobusi su bili možda i najbolji od proizvođača iz bivše juge.
|
|
|
Logged
|
VT10 BUS-pozdrav
|
|
|
damir fido
VIP Član
Vodič puta
Offline
Posts: 2.350
|
|
« Reply #59 on: December 02, 2012, 23:36:45 » |
|
U Dubrave 1420 su ugradjivani 6-cilindricni linijski Famosovi motori (sa 3 glave).Isti kao u Sanosu 415.Ti motori su iz iste porodice kao na starim kamionima Fap 13.18 1620 itd a radjeni su po licenci Saurera.Mercedesovi V8 motori su radjeni isto po licenci,naravno Mercedesa i ugradjivani su u Dubrave 1426 kao i u mnoga druga vozila. U MB 0302 jest ugradjivan linijski sestak ali on veze nema sa gore navedenim Famosovim sestakom i mislim da motor iz 0302 nikad nije ugradjivan u Dubravu14 iako je TAZ radio 0302.Ali je bilo Sanosa S-14 i S-314 sa motorom iz 0302 umjesto uobicajenog Famosovog..To je neki MB linijski sestak iz tog vremena.Uuu kako je on imao dobar zvuk. Evo dubrava Srebrenik Transa na kojoj piše 1420 a u njoj je MB V8 motor koji je vjerovatno vremenom zamijenjen umjesto Famosovog.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|