bhbus.ba
November 27, 2024, 08:26:05 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Calendar Login Register  
Pages: 1 ... 95 96 [97] 98 99 100   Go Down
  Print  
Author Topic: Stare slike i JKP GRAS kroz prošlost  (Read 384924 times)
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #1440 on: October 15, 2013, 19:30:54 »

Tu je i 257. Jedva sam ga provalio. Ni njega nemam na spisku, pa pretpostavljam da ni on nije preživio.




Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
ikar353
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 904



« Reply #1441 on: October 16, 2013, 18:18:05 »

godine cine svoje,zaboravlja se,257 je imao onu traku za linije i posada je tu traku skinula sa ikarusa ik 4 a to vozilo je prije rata bilo stalno na buca potoku zajedno sa 232, 243,72... gb 258 je prezivio i poslije rata je pretezno radio na buca potoku,imao je male metlice na brisacima pa mi bilo cudo kako posada koja ga duzi ne ugradi njegove fabricke metlice posto je toga u garazi bilo na bacanje.
Logged
MAN Lions coach
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.447


M R Š !!!!!!!!!


« Reply #1442 on: October 16, 2013, 22:17:08 »

Malo je loš ovaj isječak jer je bilo teško skinut video.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lSFUy1Dm6sA&feature=youtu.be[/youtube]
Logged


Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
MAN Lions coach
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.447


M R Š !!!!!!!!!


« Reply #1443 on: October 17, 2013, 19:58:07 »



zeljeznice.net
Logged


Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #1444 on: October 19, 2013, 22:22:41 »

Danas sam proveo pola dana u Univerzitetskoj biblioteci u Dresdenu i pretražio sam stručni časopis Stadtverkehr u izdanjima od 1956. do 2000. godine. Evo novih informacija o historiji sarajevskih tramvaja i trolejbusa:

Godine 1960., u voznom parku uskotračnog tramvaja je služilo 20 motornih kola i 23 dijelom otvorenih ("ljetnih") prikolica. Linija 1 (Nova želj. stanica – Baščaršija) je vozila svakih 7–8 minuta, linija 2 (Stara želj. stanica – Baščaršija) svake 3 minute u jutarnjoj špici, inaće svakih 5–6 minuta tokom dana i naveče, linija 3 (Dolac Malta – Vijećnica) svakih 7–8 minuta. Saobraćaj je radio svaki dan od 5 sati ujutro do ponoći, u subotu uveče sve do 2 sati ujutro. Svaka motorna kola dnevno su prešla oko 205 km, svaka prikolica oko 198 km.

Godine 1961., važile su sljedeće tarife: Na području grada 15 dinara, do Ilidže 30 dinara. Tramvaji su vozili svakih 3-5 minuta, u centru grada je ukupan interval iznosio 50-60 sekunda uz stalnu zvonjavu. Tramvaji su dostizali brzine od 40–50 km/sat, na prigradskoj pruzi do Ilidže sve do 60 km/sat. Dnevno je u saobraćaj bilo uključeno ukupno 34 tramvaja. Situacija u remizi je bila ekstremno komplicirana, na 6 kolosijeka je bilo mjesta za maks. 12 PCC tramvaja, u radionici (u prostorijama bivše Fabrike duhana) za maks. 2-3 tramvaja.

Godine 1969. saobraćale su sljedeće linije:
1 Baščaršija – Nova želj. stanica sa 4 tramvaja
2 Baščaršija – Čengić Vila sa 14 tramvaja
3 Baščaršija – Ilidža sa 15 tramvaja
4 Nova želj. stanica – Ilidža sa 2 tramvaja
5 Baščaršija – Nedžarići samo u slučaju vanrednih situacija i individualne potrebe
6 Higijenski zavod – Ilidža sa 2 tramvaja
Linije 1–3 su vozile u jako čestim intervalima, linija 4 je vozila bez konduktera što je tada predstavljalo jako neobičnu stvar u jugoslovenskim tramvajskim sistemima, i to svakih 20-30 minuta. Za ovu liniju su bili posebno adaptirani PCC-tramvaji 39, 67 i još jedan rezervni tramvaj (rukovanje svim vratima preko vozača, blagajna kod vozača). Linija 5 je vozila samo u slučaju potrebe i linija 6 je vozila samo u saobraćajnim špicama ujutro od 5.18 do 7.54 sati i poslije podneva od 13.10 sati do 15.39 sati. Van centra grada su tramvaji bez problema dostizali brzine od 50 km za sat. Sve skretnice su bile mehaničke i opsluživane posebnim osobljem, čak i na skretnici na Skenderiji (tada relativno rijetko korištena okretaljka linije 6) je stalno sjedio jedan skretničar. Na Marijinom dvoru se nalazio jedan kolosijek za privremeno parkiranje tramvaja koji je bio povezan sa službenim kolosijekom u bivšu tramvajsku remizu.
Kod PCC tramvaja je prvim vratima uvijek rukovao vozač i drugim vratima kondukter, sistem rukovanja je bio pneumatski. Da budu tramvajske linije ravnomjerno korištene i da se izbjegne preopterećenje bilo koje linije, važio je jako zanimljiv tarifni sistem sa različitim cijenama pojedinačnih karata ovisno po liniji:
Linja 1: 0,60 ND
Linja 2: 0,70 ND
Linja 3: 1,00 ND
Linja 4: 0,60 ND
Linja 6: 0,80 ND
Od 71 nabavljenih PCC tramvaja, godine 1969. je bilo dnevno korišteno još 36 tramvaja, 10 je bilo parkirano u remizi kao rezerva, 14 tramvaja je korišteno za izgradnju zglobnih tramvaja i ostala vozila su rashodovana i korištena kao izvor rezervnih dijelova.
Od 10 najnovijih tramvaja T3YU, dnevno je 8 tramvaja vozilo na liniji 2.

Godine 1979., zabilježeni su sljedeći podaci o sarajevskim tramvajskim linijama:
Linija
Trajanje putovanja od terminala do terminala (minute)
Interval u špicama (minute)
1 Baščaršija – Željeznička stanica
12
5
2 Baščaršija – Čengić Vila
17
2
3 Baščaršija – Ilidža
30
3
4 Željeznička stanica – Ilidža
24
16
5 Baščaršija – Bitumenka (samo u saobraćajnim špicama)
24
6

U saobraćajnim špicama vozilo je 53 tramvaja T3YU i K2YU pri čemu četveroosovinski tramvaji T3YU su vozili samo na linijama 1, 4 i 5. Van saobraćajnih špica je bilo potrebno samo 31 tramvaja. Pojedinačna karta je koštala 4 dinara.

Godine 1983. koštala je pojedinačna karta 10,50 dinara. U saobraćaju su bili samo tramvaji TATRA, pri čemu su tramvaji T3YU služili samo za pojaćanje u vrijeme saobraćajnih špica. Stari tramvaji PCC više nisu bili viđeni u saobraćaju niti u remizi.

Godine 1987. je u redovnom trolejbuskom saobraćaju bilo potrebno dnevno 16 zglobnih trolejbusa i 48 kratkih dvoosovinskih trolejbusa.
« Last Edit: October 19, 2013, 22:26:18 by dresdener » Logged
Ins
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 379



« Reply #1445 on: October 19, 2013, 22:38:22 »

Pitanje za sve:

Da li je nekom od vas poznato da se u selu Podgrab, pored puta koji spaja Pale i Jahorinu, ali sa juzne strane planine (ne onaj kojim se inace ide), nalazi potpuno ocuvan solo Ikarus, sa svim staklima i originalno crvenom bojom i prijeratnim oznakama GRAS-a? Nisam zapamtio gb, mislim da je 181 ili 189, ili slicno)

Autobus se nalazi na imanju, uz kucu, i sluzi kao pomocni objekat.

Mislim da cu uskoro opet tamo ici pa mogu slikti ako bude prilika
Logged
ikar353
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 904



« Reply #1446 on: October 19, 2013, 22:44:11 »

ti brojevi nisu postojali,moze biti gb 81-to je bio zadnji dvocifreni broj na ikarusima,sto se tice trocifrenih imaju dvije opcije 381 ili 389.
Logged
Ins
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 379



« Reply #1447 on: October 19, 2013, 22:48:16 »

Trocifreni je sigurno, a jel moguce neki sa 500? 518 ili slicno?

Evo ovdje se nalazi http://binged.it/19Ttdhj

"Objekat" desno od kuce

EDIT:

lli je ovo, "objekat" u sjeni drveca, nisam siguran http://binged.it/1bJucEd
« Last Edit: October 19, 2013, 22:54:36 by Ins » Logged
Manas
Vodič puta
***
Offline Offline

Posts: 2.027


MAN Diesel & Turbo


WWW
« Reply #1448 on: October 19, 2013, 22:54:06 »

Ja zivim blizu ali malo prije skrenem drugim putem za Pale/Sarajevo ...moguce da je taj Ikarus od Parketare u Podgrabu...prije rata su imali dosta vozila koja su prevozila radnike,danas to obavljaju sa Sanosom i TAMom...u krugu firme takode ima nekoliko unistenih autobusa

EDIT: Moguce da je i od FAMOSa ..oni su takode imali ogorman broj autobusa,a nakon propasti firme moguce da su vozila otudena
« Last Edit: October 19, 2013, 22:55:51 by Manas » Logged

Ins
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 379



« Reply #1449 on: October 19, 2013, 22:56:02 »

GRAS 100%

Ima sve oznake GRAS-a, i originalnu crvenu boju.

Kako rekoh, autobus je kompletan, sva stakla, vrata, retrovizori, brisaci, sve...
Logged
ikar353
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 904



« Reply #1450 on: October 19, 2013, 23:03:48 »

ins nije bilo tih garaznih brojeva po informaciji koju si prvu dao sto se tice gb imas one tri opcije
Logged
Manas
Vodič puta
***
Offline Offline

Posts: 2.027


MAN Diesel & Turbo


WWW
« Reply #1451 on: October 19, 2013, 23:05:39 »

Nevoza onda taj nikada sigurno jer ga nisam vidao nikako,a bas bi imao zelju da vidim taj bus Smiley
Logged

ikar353
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 904



« Reply #1452 on: October 19, 2013, 23:11:10 »

manas najblizi si pa odi i slikaj,da znam da je grasov sutra bih otisao i odradio posao. ako ima 4 fara onda je 381 ili 389 a ako su dva onda je 81. gb 81 je duzio vozac iz Mokrog.
Logged
Manas
Vodič puta
***
Offline Offline

Posts: 2.027


MAN Diesel & Turbo


WWW
« Reply #1453 on: October 19, 2013, 23:14:23 »

imam sa biciklom oko 20-25 minuta pa ako budem imo priliku rado cu otici...i sam znas da postoji odredeni ''rizik'' kod preslaska iz FBiH u RS... imam neke prijetelje koji tamo idu cesto pa cu ih zamolit za uslugu ako nista drugo Smiley
« Last Edit: October 19, 2013, 23:16:04 by Manas » Logged

Ins
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 379



« Reply #1454 on: October 19, 2013, 23:42:39 »

GRAS 100%, sa ceste se jasno vidi bocni prijeratni logo iza prednjih vrata i gb
Logged
Pages: 1 ... 95 96 [97] 98 99 100   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.031 seconds with 22 queries.