Troler
|
|
« Reply #540 on: June 20, 2012, 22:42:50 » |
|
arna je davno zavrsila u zeljezari. bio je to dobar bus,u pocetku je radio na komercijali a kasnije je radio na turizmu. mislim da je dosao 1996 godine i duzio je turkovic abaz. inace ovi busevi su bili dugi a niski i dobro su lezali na putu. imali su mercedesov motor i petostepeni mjenjac a kasnije su godine odradile svoje.
Jeli 697 bio isti kao 698, ili je bio plavi? i kad je on završio jer nigdje nisam vidio njegovu sliku? 692 kakav je bio - bijeli ili plavi?
|
|
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
ikar353
Kondukter
Offline
Posts: 904
|
|
« Reply #541 on: June 20, 2012, 22:50:03 » |
|
1996 godine dosle su dvije arne,indenticne,ova je radila a druga je stajala za dijelova. 697 je bio plav. 692 je bio bijel
* zabranjeno citiranje zadnje poruke
|
|
« Last Edit: June 20, 2012, 22:52:23 by The_Dubster »
|
Logged
|
|
|
|
ikar353
Kondukter
Offline
Posts: 904
|
|
« Reply #542 on: June 20, 2012, 23:02:46 » |
|
693 je 1996 godine zaduzio pokojni mijo pa je kasnije zaduzio mislim 462,kasnije je ovog 693 duzio hazbic muhamed,694 hajro music a kad su ga ofarbali u zutu boju hajro nije dao da se vozilo pomjeri s mjesta jer je bilo truhlo a nisu htjeli to odraditi. ovo vozilo sto posto nikad nije vise izaslo na voznju. 696 je duzio huso totic a kad su ova vozila pocela raditi samo narudzbe huso je presao na 829 zajedno sa rahmetli čizmicem. ne mogu se sad sjetiti svih zaduzenja,huso melez je duzio onog bijelog sto je zadnji remontovan sa jednodijelnim sajbama,mislim 690 a sevko spahic je dugo vozio onog bijelog-isti kao i plavi samo razlika u boji.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #543 on: June 20, 2012, 23:10:29 » |
|
Koji su prvi rashodovani?
Znam ove zadnje 690, 693, 698.
|
|
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
ikar353
Kondukter
Offline
Posts: 904
|
|
« Reply #544 on: June 20, 2012, 23:17:23 » |
|
vjeruj mi da ne znam,hazbic je presao na 706 a 693 je bio leteci ko sto je danas 714. hajro je presao na 702 a 694 vise nije mrdnuo s mjesta,sevko spahic je presao na 704 kad je fadil softic otisao u penziju,kako je ko isao u penziju ili dobijao promjenu radnog mjesta vozaci su preuzimali stajere jer je vjecito bila bitka za ta vozila a švedjane su poceli lagano da rasturaju jer im je sasija bila aluminijska pa je to bio unosan posao rashodovati ih.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #545 on: June 20, 2012, 23:30:04 » |
|
Ovaj je već 2001 bio uveliko rasturen, vjerovatno je 697. 695 2005 godine IZVOR: http://ht-busser.dk694 mislim da sam ga jednom vidio na Bosnalijeku, možda mu je to bio jedini put da je izašao žut.
|
|
« Last Edit: June 20, 2012, 23:36:38 by Troler »
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #546 on: June 21, 2012, 13:16:18 » |
|
Jesu li 15 metarski Neoplani, nakon što su prestali raditi na komercijali, radili i na jednoj liniji osim 27, 28, 31, 33, i 39. računajući i tzv "izlete"?
900 je bio prvi koji je radio na 31 902 je 2009 bio na Hrasnici a imao je izlete na Tarčin i Rakovicu. 903 radio prvo na 39, pa godinu i po na 31.
To je ono čega se sjećam
|
|
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
ikar353
Kondukter
Offline
Posts: 904
|
|
« Reply #547 on: June 21, 2012, 13:21:57 » |
|
Ovaj je već 2001 bio uveliko rasturen, vjerovatno je 697. 695 2005 godine IZVOR: http://ht-busser.dk694 mislim da sam ga jednom vidio na Bosnalijeku, možda mu je to bio jedini put da je izašao žut. jest 697,imao je reklamu,kako su ova vozila bila dobra,milina je bila voziti ih Jesu li 15 metarski Neoplani, nakon što su prestali raditi na komercijali, radili i na jednoj liniji osim 27, 28, 31, 33, i 39. računajući i tzv "izlete"?
900 je bio prvi koji je radio na 31 902 je 2009 bio na Hrasnici a imao je izlete na Tarčin i Rakovicu. 903 radio prvo na 39, pa godinu i po na 31.
To je ono čega se sjećam
problem kod ovih neoplana je bio sto u jednog ili dva nije radila prateca osovina pa su ljudi muku mucili po dobrinji i nedjaricima kad bi trebali zalomiti na uskim raskrsnicama. ja sam ih vidjao poslije komercijale vecinom na linijama iz nedjarica.
|
|
« Last Edit: June 21, 2012, 13:37:38 by The_Dubster »
|
Logged
|
|
|
|
sarajlija211
Putnik
Offline
Posts: 266
|
|
« Reply #548 on: June 21, 2012, 21:19:03 » |
|
Ove plave Mercedese sam rijetko viđao. Koliko se ja sjećam samo sam viđao samo jednog jednog. Čak sam se jednom njime vozio, ali nesjećam se broja vozila. Za Neoplane 903 je stalno vozio n liniji 31. Jedino se njega sjećam da je radio na toj liniji. Njime sam se milion puta vozio. Jedan od ona dva žuta Neoplana je radio na liniji 31e a ponekad su radili i obadva. 900 nisam njega nikako vđao. Samo sam ga jednom vidio na liniji 31 kao što je Troler gore naveo. Dobro se sjećam ovih Neoplana i baš mi je žao što su brzo završili i dobro sam siguran da su mogli još duže vozit. U garaži još stoji jedan žuti meni se čini da je 902 niti ga sijeku niti ga prave pa ne znam šta će biti sa njim. S vana se vidi da ga nisu puno isijekli pa mislim da će ga praviti nisam siguran. Ali se pitam zašto i njega nisu isijekli. I dan danas stoji na istom mjestu.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #549 on: June 21, 2012, 22:10:06 » |
|
Plavih mercedesa-VBK je došlo mislim 5, ali ali mislim da je nakon 2005 kad su ponovo počeli raditi linije radio samo 693.
Spominješ 2 žuta Neoplana na 31e. Svih 5 Neoplana je radilo od 2005 do dolaska MAN Lion's Classica 2008 na isključivo komercijali, to svi znaju.
903 je radio na 31 od ljeta 2008 do maja 2010, s tim da jedno vrijeme 4-5 mjeseci nije bio u funkciji. On je najduže radio.
900, 901, i 904 su prestali raditi još 2008 godine. To što si ti dobro siguran da su mogli duže voziti pitaj transformersa kakva su to vozila bila, nedo bog da više ikad dođu tako "dobra" vozila. Kupljeni od drugog po redu vlasnika, u tehnički lošem stanju, teški za voziti... transformers kaže da su to najgori autobusi koji su ikad stigli u GRAS.
|
|
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
|
sarajlija211
Putnik
Offline
Posts: 266
|
|
« Reply #551 on: June 21, 2012, 23:01:36 » |
|
Plavih mercedesa-VBK je došlo mislim 5, ali ali mislim da je nakon 2005 kad su ponovo počeli raditi linije radio samo 693.
Spominješ 2 žuta Neoplana na 31e. Svih 5 Neoplana je radilo od 2005 do dolaska MAN Lion's Classica 2008 na isključivo komercijali, to svi znaju.
903 je radio na 31 od ljeta 2008 do maja 2010, s tim da jedno vrijeme 4-5 mjeseci nije bio u funkciji. On je najduže radio.
900, 901, i 904 su prestali raditi još 2008 godine. To što si ti dobro siguran da su mogli duže voziti pitaj transformersa kakva su to vozila bila, nedo bog da više ikad dođu tako "dobra" vozila. Kupljeni od drugog po redu vlasnika, u tehnički lošem stanju, teški za voziti... transformers kaže da su to najgori autobusi koji su ikad stigli u GRAS.
A koga ja ovdje zezam!!!!!!!!!!!!!!!! Znam za te Neoplane. Meni su bili najdraži po izgledu. Kao što neki ljudi kažu: " Ne kupuješ stvari gledajući njihov izgled." Sve stvari imaju svoja zahtjevanja. NPR kod ovih Neoplana ( rekao sam da su mi bili najdraži po njihovom izgledu ) ali oni imaju svoja zahtijevanja. Oni zahtijevaju široke ceste za okretanje a mi te ceste nemamo. Jesi li vidio stanicu gdje stoji autobus za liniju 31e kada treba ići za dobrinju. Jedva se okretao i zauzimao je puno prostora zbog svoje dužine. Pod dva: okretaljke. već sam spomenuo stanicu kod Vijećnice. Okretaljka na Dobrinji je tu i tamo ali treba još veća okretaljka za taj autobus. pod tri: toćak na trćoj osovini. Kompanija koja je izmislila MAN imala je dobru ideju ali nije razmišljala o tome kako će i koliko djelovati. Zamisli kada autobus naiđe na neku neravnu površinu ceste kao na primjer naše ceste može osovina puči i doći do nesreće jer zadnji toćak i zadnja osovina kod ovakvih autobusa ( kao što je ovaj Neoplan ) trpi najveće opterećenje i najveću silu prilikom skretanja i vožnje po neravnim cestama jer zadnja osovina najviše pomaže prilikom skretanja autobusa. Ako se ošteti zadnja osovina ili ako pukne autobus ne može skretati i voziti i onda ( nedo Bog ) doći do nesreće i eto udesa, a da ti ne govorim kada dođe brežuljak ili uspon kao na liniji 31. Na liniji 31 kada sam se vozio njime osjetio sam vibracije i ako ti se čini da je cesta ravna. A kod ostalih autobusa nisam osjetio vibracije. Ponekad osjećam vibracije zbog neravne ceste čak je i autobus 714 koji ( kako neki kažu ) nema armotizera bolji od Neoplana. Gras je tada napravio veliku grešku kada je kupovao ove Neoplane. Ja da sam na mjestu direktora grasa ja bi nakon što sam vidio da ovi autobusi ne odgovaraju našim cestama prodao bi ih nekom drugom prevozniku koji imaju bolje ceste od naših. GRAS je tada bio glup. Umjesto da pogleda kakvi su autobusi oni trčali pred rudu. Ovi stari mercedesi su mi bili najdraži. Bili su jako udobni za vožnju. Mercedes sa HEULIEZ karoserijom mi je bio najdraži. Njime sam se prvi put vozio na liniji 46 kada mi je bilo 4-5 godina. Ja mislim da je bio 665 nisam siguran. 667 je najduže vozio. Ja mislim da je vozio do 2008-09. Nisam siguran, a prvi je rashodovan 666. Nakon prvog puta kada sam se vozio tim mercedesom rijetko kad sam ih viđao. Većinom su vozili Ilidžanske linije. Prvi put sam se vozio plavim mercedesom kada su svi ostali završili karijeru. Znači to je bio 693 vozio 46. Oni su bili jedni od najboljih autobusa u grasu. Vozili su čak sve autobuske linije u Sarajevu. Svi stari autobusi su mogli i dan danas voziti.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
transformers
|
|
« Reply #553 on: June 22, 2012, 18:47:41 » |
|
a što se čovjek nalupeta al pravo ali nije mu zamjeriti zato što ne zna ali mu je zamjeriti zato što priča o nečemu što ne poznaje dovoljno. Pokušaću biti što kraći. Neoplani su došli otprilike kad se Bimašu stolica počela da "klima" i došli su s ciljem zamazivanja očiju radnicima GRAS-a. U to vrijeme Bimaš je obećavao silna vozila a sve se u glavnom završavalo na Renaultima PR 180 koji su bili parkirani na jednoj livadi kod SAarbrickena u NJemačkoj (svojim očima vidio) čak je pored njih bila i trava prorasla. 494 do 498 su došli u jednom "komadu" a 420 je stigao malo kasnije jer nije bio pouzdan za krenuti dalji put. Što se tiče Neoplana oni su svojevremeno bili "zadnji krik tehnike". Sigurno tada su bili ispred svog vremena. Vrata sa elektormotorima, 3 nivoa nivelisanja autobusa, klima, grijači u sjedištima, webasto, dobra izolacija, znači rađeni su baš kvalitetno. 901 i 903 su imali trobrzinske mjenjače dok su 900,902 i 904 imali 4 brzinske automatske mjenjače. Čak su se i motori razlikovali ali nisam siguran koji su motori bili kod kojeg vozila. Znam da je motor od 903 završio u 813... Eh sad da se vratimo tvom "elaboratu". Osovina neće pući bez sile od milion hekto Njutna, jer nije to obično željezo nego termički obrađeno osim toga ja mislim da se na prste jedne ruke može nabrojati pucanje osovina kod autobusa u zadnjih 50 godina. TO što pričaš o neravninama su obične gluposti. Ti autobusi su imali deset zračnih jastuka od kojih po četiri na prvoj i srednjih osovini i 2 na pratećoj plus amortizeri plus opruge koje amortizuju udare znači radi se o autbusu ne o traktoru...vibracije koje si osjetio su bile od loših guma jer GRAS godinama nabavlja u glavnom protekt gume lošega kvaliteta tako da su vibracije neminovne. Što se tiče treće osovine tj prateće osovine, ona trpi nešto malo veću silu od prednjih točkova zbog težine motora koji je nazad, jer pri skretanju kao što "motaju" prednji tako motaju i zadnji točkovi, naravno pod uslovom da je sve ispravno... Što se tiče MB-a to su bila dobra vozila. Ovi Heuliezi su imali mahanu jer su im sjedišta bila od vlakana konjskih repova i jako su smrdili na konje pogotovo ljeti. (nemojte se smijati nije smješno). Međutim došli su oni prilično izraubovani i izrađeni a tada je bilo 50 MANova SL 222 ispravnih tako da se njihovom održavanju i nije pridavala velika pažnja. Zbog toga je na sve tri Heulieza 665,666 i 667 kao i na MB 305 g.b 714 crko mjenjač i na 667 i 714 je ugrađen 4 brzinski manualni mjenjač. Sa tim mjenjačom 714 radi i dan danas dok 667 odavno nije među živima... Što se tiče MB VBK i Arni to su bili dobri autobusi ali teški, imaš osjećaj da voziš tenk i da si u stanju gaziti sve pred sobom ali sve u svemu vozila sa MB motorom su napravljena da traju i uz neko solidno održavanje mogla su biti u rezervi ali o tome je suvišno pričati jer je ista stvar mogla biti i sa Steyrima 700-709 i sl....
|
|
|
Logged
|
|
|
|
sarajlija211
Putnik
Offline
Posts: 266
|
|
« Reply #554 on: June 22, 2012, 19:19:50 » |
|
E za to što su Neoplani imali deset zračnih jastuka nisam znao. Bili su udobni prilikom vožnje. Kada sam se prvi put vozio Neoplanom kada su tek došli imao sam osjećaj da sjedim na oblaku. Ovo što si rekao da ne poznajem dobro i to upravu si. Ja se više razumijem u aute nego u autobuse. Pa ja sam večinom tip za aute.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|