transformers
|
|
« Reply #750 on: June 30, 2014, 15:13:44 » |
|
Trolejbusi su garant oni što ih je Dresdener predložio. 15 zglobnih Škoda.
ne daj Boze ...mislim da bi ljudi koji bi to vozili digli revoluciju odmah....to su trolejbusi koji su bili "demode" kad su bili novi...
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Ins
Putnik
Offline
Posts: 379
|
|
« Reply #751 on: June 30, 2014, 15:25:11 » |
|
Milcho, A da se nisu negdje pojavili ovi Hess kao iz St Gallena? EDIT: sada vidim da uveliko jos po Svicarskoj voze, ima ih i u Zenevi, Neuchatelu, itd... Zenevski, slikano u maju 2014:
|
|
« Last Edit: June 30, 2014, 15:35:34 by Ins »
|
Logged
|
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #752 on: June 30, 2014, 16:51:25 » |
|
Moguće. Raspisan je tender, zavisi šta dobavljači nađu, mada može biti da je odabir dobavljača samo formalnost. Nije tako lako naći polovnu trolu, vidjećemo.
Što se mene tiče, razum bi volio GS-ove ili Hessove, a srce bi volilo Škode. Kako god nadam se da će biti nešto od toga.
|
|
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
dresdener
Putnik
Offline
Posts: 200
|
|
« Reply #753 on: June 30, 2014, 19:32:57 » |
|
Sto posto neće biti u pitanju onih 15 zglobnih trolejbusa Škoda 15Tr iz našeg grada jer GRAS nikad nije kontaktirao menadžment našeg saobraćajnog preduzeća mada sam njima sredio sve kontakte i za generalnog direktora i za tehničkog izvršnog direktora. Svakako "naše" Škode bi bile korisne samo kao privremeno rješenje za neke 3-4 godine jer vozila jesu 1989.-1992. godište mada je većina od njih u prihvatljivom stanju. Svakako ne slažem se sa tim da su Škode 14Tr/15Tr "van mode", širom svijeta vozi puno gorih rugla i zastarjelih vozila koja još naprimjer imaju i rezistorsku elektroopremu (dok Škode imaju efikasnije tiristore). Ovi tipovi trolejbuskih vozila su bili ekstremno izdržljivi, jako jednostavni za održavanje i radilo se o vozilima koja su od početka konstruisana kao trolejbusi, dakle imaju potrebno pojaćanu karoseriju. Kod trolejbusa napravljenih od autobuskih karoserija (Škoda-Sanos 200Tr) se nakon 15 godina počeli pojavljivati defekti karoserije, pucali su vareni spojevi jer autobuska karoserija nije bila sposobna trajno podnositi snage koje prouzrokuje elektromotor. S tog razloga su bili Sanosi u bivšoj Čehoslovačkoj nemilosrdno i u kratkom periodu rashodovani i izrezani. Kad sam vidio Škode 14Tr/15Tr u mađarskom Segedinu, kako oni ih remontuju, čak i umjesto prozora u gumenim dihtunzima stavljaju supermoderne lijepljene zatamnjene prozore, vozilo izgleda kao da je izašlo iz fabrike, vozi tiho i putnici su prezadovoljni... U Sarajevu je bilo oduvijek nerealnih snaga odmah nabavljati razna što "modernija" vozila da se pokaže da "mi smo neko" u situaciji kada nije bilo redovnih isporuka rezervnih dijelova. Stoga su sve "staromodne" Škode odavno u trolejbuskom nebu dok ima puno vozila koja se više ne mogu popraviti "na koljenu" kao što su se Škode mogle nego se moraju čitavi dijelovi elektronike slati proizvođaču na zapad jer samo on zna da ih popravi. Primjetio sam ovu tendenciju kroz cijelu historiju... nerealni planovi koji ili jesu propali ili potezi koji su ustvari pogoršali sposobnost obavljati javni saobraćaj. Grasu je potrebno malo više realnosti, ekonomskog razmišljanja i puno manje "vazdušnih zamaka" kao što se kaže kod nas, naučne fantastike tipa " vozotramvaj do Hadžića" itd. Inaće nisam nekako škrt (mada svi kod vas misle zbog mog naglaska da sam Slovenac), ali do danas meni nije jasno kakva je početkom osamdesetih bila efikasnost i logika u izrezanju tramvaja T3 koja su stavljena van redovnog saobraćaja nakon nekih 15-16 godina što je totalna mladost za tramvajsko vozilo... nije bilo ništa lakše nego ih koristiti kao kompozicije od dva vagona barem za pojaćanje u špicama (da se smanji rizik demoliranja od vandala u večernjim satima). Tramvaji T3 su imali standardno elektroopremu za višekratno rukovanje, mogli su voziti u kompozicijama sve do 3 vozila. Slabija i lijenija vozila K2 nikad nisu bila namijenjena za spajanje u kompozicije i tako je fleksibilnost saobraćaja smanjena. Po mome mišljenju se jednostavno izbacila kroz prozor velika materijalna vrijednost. Dakle u jednom periodu su lakovjerno izbacili vozila stara 15 godina i danas je prva serija vozila K2 već preko 40 godina u saobraćaju... Svakako s obzirom na to da naše zglobne Škode imaju skoro sve prozore za otvaranje mogu zamisliti kako bi reagirala sarajevska publika sa svojom propuhofobijom
|
|
« Last Edit: June 30, 2014, 19:41:46 by dresdener »
|
Logged
|
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #754 on: June 30, 2014, 19:46:02 » |
|
Sto posto neće biti u pitanju onih 15 zglobnih trolejbusa Škoda 15Tr iz našeg grada jer GRAS nikad nije kontaktirao menadžment našeg saobraćajnog preduzeća mada sam njima sredio sve kontakte i za generalnog direktora i za tehničkog izvršnog direktora. Svakako "naše" Škode bi bile korisne samo kao privremeno rješenje za neke 3-4 godine jer vozila jesu 1989.-1992. godište mada je većina od njih u prihvatljivom stanju.
Sad je pitanje dali je GRAS već odabrao trolejbuse pa da izbor dobavljača bude samo formalnost zbog tendera, ili će pronalazak vozila biti skroz na dobavljačima. Odgovarali bi nam najviše Grafovi iz Salzburga pošto su donekle srodni našim MAN-ovima SL172, ali ni ove Škode nisu za baciti. Mana im je što bi im uz neodržavanje brzo propala limarija, jer je mnogo sklonija koroziji nego postojeći trolejbusi. Jedino ako je možda kvalitetnija limarja postavljena prilikom remonta.
|
|
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
dresdener
Putnik
Offline
Posts: 200
|
|
« Reply #755 on: June 30, 2014, 20:04:02 » |
|
Imam mail na generalnog direktora salcburškog saobraćajnog preduzeća gospodina Mackingera pa ću pokušati da ga pitam ima li nekih informacija i može li ih pustiti Inaće šta se trolejbusa Škoda tiče, čuo sam od više izvora kako su serije iz druge polovine osamdesetih godina imale vrlo različit kvalitet, zbog ogromnih ugovorenih količina vozila za Sovjetski savez se išlo putem kvantiteta i ne kvaliteta. U čehoslovačkim gradovima su od ovih serija bili izdržljiviji trolejbusi koji su imali solidno održavanje i parkirani su u zatvorenim halama. Dok u gradovima sa slabim održavanjem i parkingom "na otvorenom" su vozila brzo propadala. Krajem osamdesetih se čule povjerljive priče kako su neki od sarajevskih trolejbusa već nakon nekih 5 godina rashodovani, nažalost nisam dosad uspio otkriti nešto detailjnije. Svakako moramo uzeti u obzir da su trolejbusi od 1984. do 1988. godine vozili u improviziranim uvjetima, radionica na Velešićima i prostorije tunela Ciglane su bile nedovoljne. Naporni sarajevski klimatski uvjeti (vruća ljeta, proljetne kiše, zimski snijeg i mraz) su uradili svoje. Na slikama iz 1990. godine se vidi da su mnoge sarajevske Škode već kororidale na svim mogućim mjestima, oštećen lak, obijeni limovi.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Ins
Putnik
Offline
Posts: 379
|
|
« Reply #756 on: June 30, 2014, 23:03:05 » |
|
Po meni, GRAS opet na svoj potpuno pogresan nacin "rjesava" problem loseg odrzavanja.
Bolje je bilo ovih 20.000 EUR + novac iz tekuceg odrzavanja uloziti u rekarosiranje i generalni remont postojecih trojebusa, nego ocekivati da ce se za 20k EUR moci kupiti trolejbus koji ce istrcati vise nego par mjeseci...
Inace, medju tenderima koji su objavljeni je i onaj za potrebe stamparije, sto znaci da se GRAS i u ovakvoj situaciji nastavlja ponasati kao pijani milijarder... Na zapadu nista novo...
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #757 on: July 01, 2014, 00:06:22 » |
|
Šta je problem sa štamparijom? GRAS štampa karte, normalno da treba ponekad nabaviti materijal za štampariju. Neće ih valjda Bubica štrampati?
Kakav remont? Skupština nije obavezala vladu da obezbjedi pare za remont nego za nabavu rabljenih vozila. Zar se isplati remontovati MAN-ove SG200HO iz 1984 koji su par godina služili za rezervne dijelove i od kojih je malo šta ostalo. Gradu hitno trebaju trolejbusi. Tebi ne trebaju ti ne koristiš gradski prevoz 15 godina,
3/4 trolejbusa kojki stoje u garaži više se isplati dati u staro gvožđe a što se može iskoristiti za dijelove skinuti. Šta bi se moglo napraviti? Možda 4134, 4135, 4151, 4152, 4155, 4403, 4413, 4417 ako šta od toga mogu remontovati nek remontuju. druge slabo da se isplati opravljati. Što se isplati praviti pokušaće napraviti. Dizali su vozila koja nisu po 7-8 godina radila. 4424 je dignut nakon 2 godine.
Stalno se objavljuju ti tenderi za sve i svašta svih ovih godina, ali mislim da se malo toga realizuje.
|
|
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
Ins
Putnik
Offline
Posts: 379
|
|
« Reply #758 on: July 01, 2014, 00:22:27 » |
|
Ah, zaboravio sam da je GRAS uvijek u pravu... Hvala sto si me podsjetio.
Jedino sto stvarnost pokazuje da sve sto radi, GRAS radi pogresno. Toliko pogresno, da mozemo vjerovati da je i pritisak u gumama pogresan, a kamoli postojanje stamparije, odrzavanje vozila ili nesto trece.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #759 on: July 01, 2014, 00:36:02 » |
|
Šta imaš protiv štamparije? OK neka kanton na sebe preuzme štampanje kupona, al oni moraju tu povući potez, skupština mora sve prvo odobriti...
Jedno je sigurno karta se neće sama od sebe odštampati!
|
|
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
Ins
Putnik
Offline
Posts: 379
|
|
« Reply #760 on: July 01, 2014, 00:54:27 » |
|
Protiv stamparije imam zato sto sve ove godine proizvodi gubitak, do sada je rijec o stotinama hiljada KM koje su mogle biti iskoristene za osnovnu djelatnost: prijevoz putnika! Dakle, da u toj firmi ima imalo razuma, stamparija bi bila zatvorena, bio bi raspisan tender za stampanje karata i kupona, posao koji bi jedna od stotina stamparija u BiH uradila za daleko manje para nego GRAS stamparija. Ne treba nikakvo ministarstvo stampati kupone... Isto tako rekarosiranje: sve prijevoznicke firme to rade, jedino GRAS ne radi! Jel ti zaista mislis da je GRAS u pravu? Jel ti vjerujes da je GRAS firma za primjer kada otpisuje autobuse stare par godina, dok u drugim zemljama voze po 20 godina? Pa uzmi slike iz 2005 kada su MAN Dorteller kombiji imali 7 godina, i razmisli da li bi i kod jednog drugog prijevoznika u Evropi ti kombiji tako izgledali nakon svega 7 godina? Ili Otoyoli iz zadnje nabavke? Pogledaj ih danas... Izuzev Satra programa, koji je ko zna kojim putem bio prihvacen, ne postoji niti jedna stvar po kojoj bi GRAS mogao biti primjer bilo kome. A to nema nikakve veze da li ja ili ti volimo GRAS ili ne, vec jednostavno tamo je raspad sistema vec 30 godina... Po meni, nema nikakvog razloga zasto je ovaj 813 samo izuzetak, a ne pravilo http://i61.tinypic.com/2iu3in4.jpgMeni ovo kao gradjaninu vise vrijedi nego bilo kakva ponovna nabavka polovnih autobusa. PS: vozio sam se neki dan CTS komercijalom
|
|
« Last Edit: July 01, 2014, 01:05:21 by Ins »
|
Logged
|
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #761 on: July 01, 2014, 01:36:42 » |
|
1. Bi malo sutra druga firma jeftinije štampala karte.
2. Jedine firme iz bivše Juge koje rade rekaroseriranje su JGSP Novi Sad u Neobusu, i Niš Ekspres u Nibusu a GRAS i GPP Osijek su rekaroserirali tramvaje. Remont limarije je druga stvar.
3. Dortelleri su imali katastrofalnu limariju koja je sva korodirala, kod većine je kasnije limarija sređivana ili zamjenjena.
4. Minibusi u Sarajevu rade u teškim uslovima na najtežim brdskim linijama, dosta su prešli i oni najmlađi Otoyoli iz 2005. To je nakon 10 godina izraubovano, i mislim da ni prije rata većina nije trajala duže od 10 godina. Ne možeš očekivati od takvog vozila da radi 20 godina.
5. Na zapadu se može naći vozilo koje je za 10 godina prešlo 300-400kkm, a u Sarajevu su npr. neki iz Japanske donacije prešli 2.000.000, eno 464 je nedavno okrenuo brojčanik po drugi put, taj je davno dao svoje. Toliko bi na zapadu nakuco za 35 godina rada.
Neumjesno je porediti godine rada ovdje i u zapadu. Mada i ovdje ima vozila koja rade godinama.
Može se itekako zamjeriti od za neke SL222 kojima su crkli motori tamo 2002-2008 pa je bilo ko ga j**** nije nam hića imamo dovoljno vozila. I onda malo po malo čerupaj i dovede se u stanje da se ne isplati popravka.
Za vozila koja su crkla od 2010 na ovamo tu se nema šta reći jer od tada je opšta nestašica dijelova!
|
|
« Last Edit: July 01, 2014, 01:47:01 by Troler »
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
transformers
|
|
« Reply #762 on: July 01, 2014, 07:21:49 » |
|
Milcho iako INS veoma često voli da podjebava (izvinjavam se na izrazu) ovdje je u prvo ne 100% nego 1000%. Reći ću ti i zasto. U Grasu je najveci problem "iskrena namjera" i "nehatluk". Ništa drugo. Kada se radi o rekaroseriranju vozila GRAS je za to imo tehničke kapacitete znači i ljude i materijal i znanje i sve što je bilo neophodno. Međutim postoji jedna izreka "Kad Arap ima masla on i dupe namaže" e tako se ponašo GRAS. Ja cu ovdje govoriti samo o autobusima i minibusima jer to najbolje poznajem. Što se tiče kilometraze koje su vozila prelazila ona je znatno manja nego na zapadu npr u što se možeš uvjeriti veoma jednostavno. Odes na mobile.de i pogledaj koliku kilom.etrazu imaju vozila koja se prodaju a 98. godiste su, barem vecina vozila tih godina. Znaci ne stoji da su prelazili veliku kilometrazu. Osim toga do 2006. pa i kasnije pojedini SL 222 su radili samo dvije smjene a opet smo imali situaciju da npr 830 rashoduju sa 130 000 na satu, 845 sa malo više, 809 sa 200 000 itd itd...O Karosama da i ne govorimo . Npr niko nije odgovaro a trebo bi zasto je izgorila 613 a zna se da je ljudski faktor u pitanju. Zasto je rashodovan 606 sa 220 000 i još je neka pijana budala opalila viljuskarom u njega kad je stajo pa je to ubrzalo rashod. Zasto je kupljen 483 ofarban i mjesec nakon toga rashoaadovan. Zasto je 619 uradjen generalno ofarban pa nekoliko dana nakon toga izbačen i rashodovan. Ti navodiš primjer 464 . To je izuzetak i to velii izuzetak. Japanci su se ibretili kada su prije par godina vidjeli groblje autobusa u krugu GRASa. Renaulti PR 180 su dosli sa 9 godina starosti i imali su predjenih skoro milion tačnije 900 i koju hiljadu. Sto se tice MAN Dorteller opet ljudski faktor. Nema veze priča da je njima losa limarija. TO je apsolutno netacno. Problem je sto je svaki od njih "kucnut" jedno stotinu puta i što nikad nije to sredjeno a naravno posliej par mjeseci dodje korozija i ode sve helac..... Problem GRASa godina do sad je bio JAVAŠLUK i ništa više. Eh sad kad su Centrici i njihovi sateliti iz vlasti skontali da se tu mogu dobro uklopiti krenulo se dešavati ovo što imamo danas da nam otimaju linije i sl.... I da što se tiče štamparije ona je preskupa da štampa samo karte a ni jedna do sada uprava se nije pokazala sposobnom da je komercijalizuje. Eh sad je pitanje koliko se i moze komercijalizovati tehnologija koja je uveliko zastarjela....
|
|
« Last Edit: July 01, 2014, 07:23:27 by transformers »
|
Logged
|
|
|
|
Ins
Putnik
Offline
Posts: 379
|
|
« Reply #763 on: July 01, 2014, 09:59:34 » |
|
@Troler Ako stamparija proizvodi gubitak, to onda znaci da ona stampa najskuplje karte na svijetu, jer cijena karte vise nije samo ono sto je placeno da se otisne, vec i ono sto se placa da se pokrije gubitak Kao sto sam rekao par postova iznad, ti na svaku primjedbu na GRAS imas "logicno opravdanje", koje naravno ne vodi nicemu jer to uvijek spremno "logicno opravdanje" nece dovesti GRAS na zelenu granu. Rekarosiranje u Ljubljani, ovdje na forumu http://www.bhbus.net/forum/index.php?topic=4098.msg141629#msg141629Vezano za kilometrazu, znam i ja da ima vozila koja su presla 1.500.000 km, ali znas ti dobro da su to izuzeci koji samo potvrdjuju pravilo da vozila u GRAS ne predju ni 2/3 kilometara uobicajenih za javni prijevoz u gradovima. Zapravo, imam osjecaj da cesto ne predju niti 1/2. Sto se minibusa tice, argument "loseg lima" je zaista smijesan, jer se redovnim odrzavanjem i pranjem i Polski FIAT 125p moze odrzati u zivotu, a kamoli Njemacki minibus iz 1998. godine Zapravo, najbolje te GRAS demantuje, ovo je Dorteller 73 u 2009. http://i294.photobucket.com/albums/mm99/tamlover_photos/GRAS-3-ivan.jpg a ovo je isti broj 73 u 2014. godini http://www.dodaj.rs/f/38/EO/4TBhVVuE/dscn9601.jpg A ne vjerujem da su Svabe u medjuvremenu poslale nove limove, a? Stanje u kojem se nalazi npr ovo vozilo (2005. god?) nema nikakve veze sa kvalitetom proizvodnje vec iskljucivo sa neodrzavanjem unutar firme http://www.dodaj.rs/f/15/KH/2GEjOXzB/1011504.jpgMeni je zao ljudi u GRAS koji ocito i u ova zaista teska vremena drze do sebe i do svojih vozila, i mislim da se oni mogu nazvati "tihom vecinom" koja vec godinama gubi bitku protiv "glasne manjine". Po meni, ako sta moze spasiti GRAS je da "tiha vecina" uzme stvar u svoje ruke, zatrazi da se uspostavi red i prije svega odgovornost: da vozaci cuvaju, da majstori zaista popravljaju, da cistacice ciste i da uprava zaista upravlja... I da vec jednom prestanu traziti krivce van kruga svog preduzeca
|
|
« Last Edit: July 01, 2014, 10:14:49 by Ins »
|
Logged
|
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #764 on: July 01, 2014, 10:15:40 » |
|
@Transformers
Pa reko sam da se ima tu mnogo šta zamjeriti. Spomenuo sam rashode SL-ova. Svakako ima tu velikih grijehova u prošlosti za koje nema nikakvih opravdanje, zato se sad trude da dižu grobove, Imam utisak da nisu skroz odustali ni od one kršine 463 jer stoji kompletan. Dakle apsolutno se slažem s tobom za 830, 845, 838, 606, 481, 694 itd...
Što se tiče kilometraže tiče, SL222 imaju oko milion. Jeli tako? Uz dobro održavanje bi valjali još 5-6 ali eto. Ali eto 405 je kraj 2007 a već je prešao 600.000. Znam i ja da je većina vozila boljih vozila radila 2 smjene do nekog doba, ali zadnjih godina većinom su prisiljeni raditi kao trosmjenci.
Što se tiče zapada, sve zavisi. Ovi 1997-98 su većinom 700-800 hiljada. Ima izuzetaka sa preko milion. To su pretežno privatna vozila tako da mi baš i nije toliko relevantan mobile.de Nekako pretpostavljem da u državnim firmama poput BVG, WL, SWS ne raubuju toliko vozila. Nekako sam mišljenja da su pretežno dvosmjenci. Bio je spisak na SWS-ovon sajtu koliko su prelazila.
Što se Dortellera tiče jeste mu nekvaliterna limarija, i dobili su bolju u GRAS. Pogledaj 4406 koji 27 godina nije farban, dobro se drži za svoje godine, samo ga kvari što je imao udesa i što mu je loše skinuta reklama. Prije se i nije mnogo obraćalo pažnje na stanje limarije, mada mislim da se sad ipak trude da saniraju dijelove karoserija koji su korodirali. Dortelleri su svi doživjeli farbanja i sređivanja karoserije. 73 je prošle ili pretprošle godine drugi put farban. 66 bio samo ofarban sa zamjenjenim dijelovima lima, sad su mu komplet skinuli limariju, treba novu da mu urade.
|
|
« Last Edit: July 01, 2014, 10:24:31 by Troler »
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
|