damir fido
VIP Član
Vodič puta
Offline
Posts: 2.350
|
|
« Reply #75 on: May 30, 2014, 11:46:12 » |
|
Puno ima i na net-u o tome ali ako se ne znaju najosnovnije stvari o motoristici onda nema svrhe da se proucava boš pumpa.Treba po nekom redu da se uci.Ja donekle poznajem princip rada iz onih starijih generacija motora.I kad novijih je boš pumpa vjerovatno slicna ali je elektronoka preuzela dosta stvari.Znaci postoje boš elementi unutar pumpe i ima ih koliko ima i cilindara motora.Oni se sastoje iz malog klipa i cilindra a ti klipovi se krecu dole-gore i pokrece ih bregasta osovina,slicna onoj kao i u motoru.Kad se ti klipovi krecu gore oni poitiskuju gorivo kroz one cijevi do dizne motora.Naravno da sve to mora biti u nekoj fazi.Npr.kad je prvi cilindar na motoru u fazi kompresije tj paljenja tada klip od tog cilindra na pumpi ide prema gore i potiskuje naftu baš u taj cilindar na motoru i raspršuje gorivo u vrel vazduh u cilindru koji je sabijen.Gorivo se pali stvara se eksplozija koja potiskuje klip u motoru prema dole.Onda dodje na red neki drugi itd.Red paljenja kod 6-cilindarskih motora je obicno 153624.Ne moze biti 123456 pošto bi dolazilo do velikih vibracija,nego se rasporedi.E sad ti klipovi nekad daju vecu ili manju kolicinu goriva.To se ne rijesava manjim hodom klipa,nego su oni svi istovremeno bili spojeni sa jednom nazubljenom polugom,koja ih je zakretala oko svoje ose a ta poluga je bila spojena za gas preko sajle i na taj nacin se ubrizgavalo više ili manje goriva.Po klipu naime ima jedan spiralni kanal koji kad se spoji sa povratom goriva prekine ubrizgavanje.I tada je postojao regulator max broja obrtaja a koji je bio centrifugalni regulator a koji je takodje bio spojen sa tom nazubljenom polugom.Kad se prekoraci broj obrtaja tegovi se rašire i povlace polugu za manje gasa.Taj regulator nije mogao pomoci kad se ide nizbrdo i tada je vozac morao paziti.Inace boš elementi spadaju u najpreciznije stvari u mehanici i tu su tolerancije najminimalnije.Meni je stari donosio te elemente koji su bili vec za bacit i vjerujte mi,klip radi.Drzim ga u ruci nekoliko sekundi i klip zariba u cilindru.Vjerovatno radi minimalne promjene temperature radi drzanja u ruci.Eto koliko je to osjetljivo.Sto se tice usisnog ventila na motoru on radi svoj posao nevezano za pumpu i sluzi za usisavanje zraka kada se klip krece prema dole i npr pri 2000 o/min on se otvori i zatvori 1000 puta u minuti.Kao dijete obozavao sam knjige o ovoj tematici(i naravno o fotografiji).
|
|
|
Logged
|
|
|
|
SlimShady
Vodič puta
Offline
Posts: 1.485
I pjan i trijezan za volan sam vezan :)
|
|
« Reply #76 on: May 30, 2014, 12:35:07 » |
|
Na nasem autoputu ne bih da imenujem skim sam se vozio,uglavnom mečkin motor je bio u dvospratnom neoplanu, 125 km/h i vozač mi govori da idalje prima gas tako da na autoputu mečkini motori bez blokade su čudo
|
|
|
Logged
|
|
|
|
the hicme
|
|
« Reply #77 on: May 30, 2014, 13:44:25 » |
|
Stari Mercedesovi motori su perfekcija ali danas su bolji MANovi
|
|
|
Logged
|
|
|
|
BIH TOURS
Putnik
Offline
Posts: 478
|
|
« Reply #78 on: May 30, 2014, 14:01:40 » |
|
Što više daš gas više imas goriva i vazduha u cilindru
Krivo... Zraka je uvijek jednaka količina u motoru, u biti nije, ali nebudemo sada komlicirali stavr kada ni osnove nisu jasne.... Pa dodavanjem gasa samim tim šalješ više goriva u cilindre. Nije džaba obojeno zeleno i crveno na obrtajima. Graničnik za max. obrtaje, čega drugo ? edit: Kokošar druže prema tvom pisanju ja bi rek'o da ti to sve znaš, hajd nam objasni i mislim da ovo ničemu ne vodi, potrebno je stručno lice da to objasni.
|
|
« Last Edit: February 26, 2015, 13:29:26 by makljen1123 »
|
Logged
|
|
|
|
makljen1123
|
|
« Reply #79 on: May 30, 2014, 14:12:36 » |
|
Tendencija je da se sa što manje konjskih snaga postiže što veća brzina uz što manju potrošnju. Neki proozvođači su to uspjeli postići, većina njih ne jer se to odrazilo na "trajnost" motora znači takvi motori rijetko mogu nagurati milion pa i manje kilometara bez generalke motora ili što je sada trend promijeni se kompletan motor.
Ayats Bravo I, autobus na sprat, automatik, 8 brzina, ne znam tačno koliko je težak kad je pun, ima 460 KS. U ljeto 2013. je vozio za Herceg Novi, znači bio je pun ljudi i prtljaga, a samo 460 KS. Pitao sam davno vozača kako se to odražava na brda i kaže da uz brda ide odlično, najteže brdo odveze 4. brzinom, Makljen 5-6 pa i 7. brzinom. Žegulju 5-6, u povratku 4-5. A svi znamo kakva je Žegulja za vozilo od 30 tona ! Njemu je na ljeto 2012. mijenjana turbina... Koji je motor ne znam, ali jasno je da je proizvođač uspio u tome da sa manje KS postigne veću brzinu i manju potrošnju (bus je 2003. godište). Da, sad sam se sjetio priče sa jednim vozačem, kad mi je rekao da je MAN NL 263 manji potrošač, ali je preosjetljiv (previše lupa). RENAULT AGORA je, za razliku od niskopodnog MAN-a, dosta otpornija na rupe na cesti, vozio sam se u njoj i mogu reći da uz brdo vozi 40-45 na sat, tamo gdje bi MAN 263 vozio 25-30km/h. Kolika je snaga motora ne znam, ali očito je mašina. Na trenutak me podsjeća na turistički autobus, sjedišta malo viša, bus onako stabilan, ali ima jednu manu - MNOGO TROŠI!!! Koji je motor u Renault/Irisbus ILIADE autobusima?? Može li malo o njemu, kakav je on, kakav je uz brdo, kakva je potrošnja? Njega bih svrstao u rang sa Bovom, tj. DAF-om, ali kad mi je vozač rekao da gradski guta baš puno nafte, ne znam šta bih očekivao od turističkog odnosno Iliade-a.
|
|
|
Logged
|
Setra S 417 HDH !!!
|
|
|
Manas
|
|
« Reply #80 on: May 30, 2014, 14:21:33 » |
|
Agora ima sa motorima od 260 do 290 KS, motor joj je Renault MIDR 06.20.45 F/L i IVECO (Irisbus) Cursor 8 F2B
|
|
« Last Edit: May 30, 2014, 14:23:05 by Manas »
|
Logged
|
|
|
|
Highlander
Putnik
Offline
Posts: 406
|
|
« Reply #81 on: May 30, 2014, 14:51:36 » |
|
460KS u Ayatsu ne mora uopste biti malo, najcesce je u njima Volvo ili MAN, sve zavisi i kakav je mjenjac, ja sam se vozio u Irmaos Moti dekeru od 15m koji ima 480KS i odlicno ide sa 90 putnika i punim bunkerima. To sto kazes deker nije deker bez 530KS, pa Setre S431 imaju 503KS osim ove sa Euro IV koja ima 510KS. Sto se tice Agore ona se vozi u gradskim uslovima gdje je potrosnja daleko veca nego na otvorenom putu, a i drugaciji su prenosni odnosi u gradskih autobusa nego u turistickih, manje sigurno trosi Iliade na otvorenom nego Agora u gradu, npr u Novom Sadu gradska Citta sa Volvo motorom od 360KS trosi oko 50 litara, a npr turisticki Volvo sa tim motorom dosta manje, naravno i taj turisticki kad bi radio u GP gutao bi ko zna koliko
|
|
|
Logged
|
|
|
|
makljen1123
|
|
« Reply #82 on: May 30, 2014, 16:29:51 » |
|
A kako ti ta Setra 431 od 500KS ide uzbrdo? Npr. voziš 100 na sat, autoputem naravno, i naiđeš na poprilično gadnu uzbrdicu? A imaš sveukupno 35 tona Gle sad ovo: Kad smo išli u Grčku, naša TopClass od 476 KS je uz takvo brdo išla 90 km/h znači smanjila je brzinu za nekih --10 km/h. A Setra 417 GT-HD je po ravnici išla tik ispred nas (pošto je bila bus br. 1, a mi bus br. 2). Al kad je trebalo da se popne uz brdo, nije bilo snage - sa 421 KS išla je otprilike 70 na sat. Bus br. 3 je bila ta Iramos Mota, Globtourov decker, isto se vukao uz brdo, pa smo ih mi u našem busu morali čekati, tj. voziti kilometar-dva sporije, da nas stignu. Eto zašto mislim da je za deckera sve ispod 530 KS premalo. Autobusi jesu za prevoz putnika, ne kažem da su za trke uzbrdo, niz brdo, samo danas svi gledaju da imaju jake mašine, koje će za manje vremena stići na destinaciju. *A kad sam rekao da Agora puno troši, mislio sam u odnosu na ostale gradske autobuse (u odnosu na MAN-a NL 263, 222, 202... - tako mi je rekao vozač). Koliko troši Irisbus Iliade (Renault Iliade) i kakav motor ima, slab, jak, stvarno ne znam.
|
|
« Last Edit: May 30, 2014, 20:24:10 by makljen1123 »
|
Logged
|
Setra S 417 HDH !!!
|
|
|
AudiEd
Putnik
Offline
Posts: 404
|
|
« Reply #83 on: May 30, 2014, 16:57:26 » |
|
Prijatelj mi je pricao za Setra 228 DT koja je bila u Oceanicu , kaze da je imala preko 500 konja, do 125 se vrtila za čas , al kaze da je mnoooogoo trosila :/ A ti kolega , kad sve to znaš bolje , hajde objasni to ? Jesi kda čuo izreku da se čovjeka treba naučiti pecati, jer ako mu daš ribu on ju bude pojeo i opet bude gladan? Malo razmišljanja i povezivanja i kroz koji dan budete shvatili kako to funkcionira... Kokošaru hajd ne pravi se sad pametan sa tim nekim izrekama. Hajd sad objasni to pitanje koje si postavio i sam , ili nek administrator obrise sve vezano za njegovo pitanje
|
|
« Last Edit: February 26, 2015, 13:25:32 by makljen1123 »
|
Logged
|
|
|
|
tx range
Putnik
Offline
Posts: 165
|
|
« Reply #84 on: May 30, 2014, 17:58:51 » |
|
u goldovog vanhoola astromege je dafov motor 550 ks pacar i on ne osjeti uopste brdo.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Manas
|
|
« Reply #85 on: May 30, 2014, 18:51:19 » |
|
makljen@ Iliade ima MIDR 06.20.45 / MIDR 06.23.56 motor od 300 do 380 KS, trosi 30 litara na 100 km
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Highlander
Putnik
Offline
Posts: 406
|
|
« Reply #86 on: May 30, 2014, 19:22:31 » |
|
makljen@ Dozvoljena bruto tezina Setre 431 je 26 tona, nemam pojma kako ide uzbrdo, nisam se nikad vozio ali s obzirom da jaci motor ne ugradjuju vjerujem da joj je i taj dovoljan, kao sto napisah prenos je takodje dosta bitan, mada zna biti i do samog vozaca, npr bolje je isla uzbrdo 15 metarska Mota deker sa 480KS nego Neoplan N117/3 bistroliner sa 530KS... vozio sam se u 315HDH sa 380KS, bus leti i po ravnom i uzbrdo, a npr 215HDH sa 350(ili 380 nisam siguran) je isla i do 185km/h...
|
|
|
Logged
|
|
|
|
transformers
|
|
« Reply #87 on: May 30, 2014, 20:45:06 » |
|
ljudi vi sad pričate iskustva voznje u različitim tipovima POLOVNIH autobusa. Znači svi ti vaši ekperimenti i analize padaju u vodu jer se radi o polovnim vozilima koji su presli različit broj kilometara ili šta već.....u glavnom neumjesno je porediti vozila različitih klasa, generacija,, godina proizvodnje i sl....to je moje misljenje , ne mora značiti da je ispravno....
|
|
|
Logged
|
|
|
|
AudiEd
Putnik
Offline
Posts: 404
|
|
« Reply #88 on: May 30, 2014, 21:34:18 » |
|
Ljetos sam pratio Setru 431 uz Borja ja msm da je bila iz Holandije konstantno 50 , a svako ko je ikad se penjao uz to brdo vidio je koliko ustvari je to zahtjevno Još je vukla za sobom prikolicu
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Kokošar
Pješak
Offline
Posts: 42
|
|
« Reply #89 on: May 30, 2014, 21:52:12 » |
|
E audi, audi...sada bude tebi čika Kokošar pojasnio neke stvari..... damir je to ugrubo pojasnio, bilo bi tu par dodataka i ispravaka, ali to je vama tu zanemarivo jer ni osnove ne poznajete.
Razlog zbog kojega sam postavio to pitanje je što čitam kako tu raspravljate koji motor je bolji, lošiji, jači, slabiji, svašta ste tu nadrobili, a niste tehnički potkovani za takvu raspravu..u biti jeste potkovani....
Nemam sada vremena tu pisati u detalje, ali poanta je u tome da kada se doda više gasa, poveča se količina goriva i kod ekpanzije je veća ekpanzijska potisna sila i klip ide brže prema donjoj mrtvoj točki, što se brže klip kreće od DMT prema GMT i obratno, brže se vrti koljenasto vratilo, a samim time preko razvoda motora i boš pumpa. E sada o samom ubrizgavanju goriva u cilindar, iako ni to nije baš tako jednostavno, samo ako ima konkretnih pitanja... Ja više volim odgovarati na konkretna pitanja nego držati predavanja....
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|