A kako ti ta Setra 431 od 500KS ide uzbrdo? Npr. voziš 100 na sat, autoputem naravno, i naiđeš na poprilično gadnu uzbrdicu? A imaš sveukupno 35 tona
Gle sad ovo: Kad smo išli u Grčku, naša TopClass od 476 KS je uz takvo brdo išla 90 km/h znači smanjila je brzinu za nekih --10 km/h. A Setra 417 GT-HD je po ravnici išla tik ispred nas (pošto je bila bus br. 1, a mi bus br. 2). Al kad je trebalo da se popne uz brdo, nije bilo snage - sa 421 KS išla je otprilike 70 na sat.
Bus br. 3 je bila ta Iramos Mota, Globtourov decker, isto se vukao uz brdo, pa smo ih mi u našem busu morali čekati, tj. voziti kilometar-dva sporije, da nas stignu.
Eto zašto mislim da je za deckera sve ispod 530 KS premalo.
Autobusi jesu za prevoz putnika, ne kažem da su za trke uzbrdo, niz brdo, samo danas svi gledaju da imaju jake mašine, koje će za manje vremena stići na destinaciju.
*A kad sam rekao da Agora puno troši, mislio sam u odnosu na ostale gradske autobuse (u odnosu na MAN-a NL 263, 222, 202... - tako mi je rekao vozač).
Koliko troši Irisbus Iliade (Renault Iliade) i kakav motor ima, slab, jak, stvarno ne znam.
Ako dozvolite, kod busa se najvise vodi racuna koliko ce imati obrtaja pri brzini 100 km/h, gleda se da ima sto manje, kod novih je to lako, imaju dovoljno prijenostnih odnosa, jako veliki obrtni moment, prije su busevi imali obicno 4+4, klasican kamionski mjenjac bez splita, problem je u tome sto ti u 7-moj,nemozes preko 80 jer si obicno ili blizu crvenom polju, u 8 posustraje.
Bus koji jos uvijek nosi pobjedu u potrosnji je Bova, jako dobra aerodinamiska linija, najlaksi bus, i dobri motori.
Stari MB OM402-422 su dugotrajni, jako malim hodom klipa takod dobro podnose obrtaje, ali jako jako veliki potrosaci, pri predjenih 1000.000 km i sa vecom potrosnjom od 5 litara izracuajte koliko je pojeo vise od Bove.
Koliko je to nebitno pokazuje i ovo kada kazes da ste par kilometara usporili i drugi bus je Vas stigao, zato nemojte se drzati toga slijepo, nekad ako u osmoj trpi poceme se i grijati i onda ne adruge nego smanjiti ivoziti se manjom brzinom, jer, smijalibi se kada bi znali koliko malo kilograma prtljage je pedvidjeno da nosi putnik i da je se uvijek u pretovaru tj. u krivicnom djelu.