bhbus.ba
November 21, 2024, 14:47:11 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Calendar Login Register  
Pages: 1 ... 29 30 [31]   Go Down
  Print  
Author Topic: Niš-ekspres - Razno/Diskusije  (Read 193321 times)
makljen1123
Glavni Mehaničar
******
Offline Offline

Posts: 7.305



« Reply #450 on: July 01, 2015, 17:10:49 »

Hvala na ispravci!   Hoćeš reći da je isti gazda (direktor) i Niš Expresa i Nibusa? Vidim na sajtu i Temsu Opalin. Kakva je danas proizvodnja što se tiče fabrike "Nibus"? Kad je Nibus izbacio svoj zadnji autobus? Mislim da (ako griješim ispravi me), od kako je preminuo glavni Nibusov konstruktor, da to više nije to, da se osjeti u svim poljima djelovanja fabrike pa tako i u Niš Ekspresu, pa ste počeli nabavljati autobuse drugih proizvođača. Interesuje me zašto nije nastavljena proizvodnja, valjda ima ko da nasledi fabriku?!
Logged

Setra S 417 HDH !!!

Saško
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 551



« Reply #451 on: July 01, 2015, 21:36:56 »

Da se vratimo malo u istorijat firme, Nibus nije zasebna fabrika već je bio projekat Niš-ekspresovih inženjera i glavnog konstruktora pokojnog gospodina Časlava koji su već davne 1996-te godine imali ideju da od tada raspoloživih sredstava i svog znanja naprave autobuse za početak za domaći saobraćaj jer od nečeg je moralo da se počne. Dakle Nibus se pravio u Niš ekspresovim halama, prvi autobus koji je iz Niš ekspresovih hala izašao bio je Nibus 350 zvani ajkula sa farovima od Yugo Floride, pošto su imali remontovane MB motore iz Sanosa koji su rashodovani radili su u glavnom domaći i ex Yu saobraćaj dok je godinu kasnije izašao Nibus 350 sa kamionskim MAN farovima i novim MAN agregatima koji su radili i preko granice (šasija za oba busa rađena je po crtežu za Sanos 315 uz određene izmene odnosno kompletno remontovana Sanos šasija podizana kutijastim profilom).. Već 1998-me Niš ekspres je u svojim halama napravio tzv. kockasti Nibus 350 koji je kao i prethodnik imao nov MAN agregat. kamionske farove, ali za razliku od prethodnika kompletna šasija je delo inženjera Niš ekspresa. Posle rata prva serija nije bila nešto estetski lepa tzv. smederevci ili Nibus 400 generacija 2000, ali u vožnji kao i prethodnici pokazali su se neprikosnoveni meki i udobni.. Tako je išlo sve do pre 2-3 godine kada su u ekspresu prestali da se prave Nibusi što zbog pritiska EU jer je Nibus tako reće ručni rad što i iz razloga što trenutno povoljnije izlazi da se doteruju busevi od preko, za sad se Nibus ne pravi, dosta vozila je kupljeno za gradski prevoz (Mercedes, Setra, MAN, Neoplan, Castrosua na MAN podvozju), za lokalni saobraćaj (MAN, Mercedesi i Neoplan), i za ekspresni saobraćaj 3 Temse Opalin, 2 Temse Safari SD, MAN R03 i 2 Neoplan Eurolinera..
Na žalost proizvodnje trenutno nema, možda i neće biti ali ostaje nam uspomena na lepa vremena i sećanje nama nišlijama na prva putovanja Niš ekspresovim Sanosima i Nibusima do primorja, prijatne i udobne vožnje sa fenomenalnim vozačima i ljudima koji su sada u penziji, neki na žalost i nisu među nama, ali oni su izgradili imidž firme u lepa vremena..
Logged

Niška Banja topla voda za Nišlije živa zgoda
mate
VIP Član
Glavni Mehaničar
*
Offline Offline

Posts: 7.972



WWW
« Reply #452 on: July 01, 2015, 22:33:23 »

Sta vozi sada Zagreb, jednom prilikom sam cak i Opalinku vidio, ali uglavnom vidam Nibuse s numeracijom oko #400
Logged
Saško
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 551



« Reply #453 on: July 02, 2015, 00:27:46 »

Sad u sezoni često na gore idu 433 i ekipa, inače van sezone vrte se Konto 394, 396, 397, 400 i ostali visoki busevi..
Logged

Niška Banja topla voda za Nišlije živa zgoda
Saško
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 551



« Reply #454 on: July 03, 2015, 18:54:20 »

Sašku se zahvaljujem na odgovoru, a evo i Temsa Safari, autor je isti, samo ne znam što li ima ove specijalne tablice..







Temse Ko 435 i Ko 436 su po dolasku iz Francuske pri prvoj registraciji imale po 59 sedišta na 12m dužine zbog čega su i dobile crvene tablice, ali su naši nešto kasnije da naprave komociju izbacili po 2 reda sedišta i imaju 51 sedište tako da pri sledećoj registraciji dobijaju regularne bele tablice. Tako su i pre 7 godina visoki troosovinci Ko 572 i Ko 573 sadašnji Ko 417 i Ko 418 kao vangabaritni zbog visine i dužine dobili crvene one stare tablice koje odoše u legendu...
Logged

Niška Banja topla voda za Nišlije živa zgoda
Saško
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 551



« Reply #455 on: July 09, 2015, 09:29:37 »

Drago mi je da i novine pišu o ovome, da zlim jezicima koji pljuju prevoznika i zaposlene malo vide šta znači biti čovek pre svega!
http://www.alo.rs/vesti/aktuelno/vozac-autobusa-trazi-vlasnika-izgubljenog-telefona-foto/105244
Logged

Niška Banja topla voda za Nišlije živa zgoda
Saško
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 551



« Reply #456 on: August 20, 2015, 18:37:54 »

11.8. između Tivta i Budve (garažni broj prvog nisam vidio, a drugi je možda 392)





Kumbor, 12.8. (takođe ne spazih garažni broj)


Najpre da pohvalim fotografa, a i da dopunim Konta koja fale od gore na dole Smiley
Prva slika je K 378
Ispod biće da je baš K 392 ili K 382 ne mogu da razaznam registraciju da bih tačno napisao
Donja fotka Milky Nibus je K 428 i to bi bilo to od mene Smiley
« Last Edit: August 20, 2015, 18:40:21 by Saško » Logged

Niška Banja topla voda za Nišlije živa zgoda
makljen1123
Glavni Mehaničar
******
Offline Offline

Posts: 7.305



« Reply #457 on: August 21, 2015, 13:03:06 »

Hvala, mada je bilo bolje prošle sezone, kad sam imao ispravan aparat Smiley

Hvala na brojevima, a one tablice ne mogu ni ja najbolje iščitati, NI 722 XP, 322 XP, 322 NP, tako nešto...
Logged

Setra S 417 HDH !!!

Saško
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 551



« Reply #458 on: August 21, 2015, 17:32:26 »

Pre ce biti NI 122 ** a onda je 99% K392/597 na slici jer je prilikom remonta prosle godine dobio i nove tablice a K 382 ima starije kad su isli brojevi ispod 100 ako ne i 00* ...
Logged

Niška Banja topla voda za Nišlije živa zgoda
Pages: 1 ... 29 30 [31]   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.03 seconds with 21 queries.