Novosti i zanimljivosti o GIPS Tuzla
Evo malo iz historije ovog preduzeća
Sjedište preduzeća bilo je na lokaciji pod Slanom Banjom na mjestu sadašnje prigradske autobusne stanice.
Prve mjesečne karte uvedene su 1967. godine s ciljem jeftinijeg pojedinačnog prijevoza za građane Tuzle.
Već 1972. godine gradski saobraćaj imao je 80 autobusa i 270 zaposlenika. Iste godine izvršena je integracija preduzeća koja su se bavila saobraćajnom djelatnošću na području opštine Tuzla tako da su formirana tri OUR-a i to « PUTNIČKI SAOBRAĆAJ », « TERETNI SAOBRAĆAJ », i « ODRŽAVANJE AUTOBUSA I TERETNIH VOZILA ». 1975. godine nabavljeno je osam zglobnih vozila koji su se popularno zvali « autobusi harmonika » Te godine « Gradsko saobraćajno preduzeće » imalo je 27 linija i 114 autobusa. U ovom periodu realizovana je ideja za postavljanje prvih nadstrešnica na autobusnim stajalištima tako da ih je veliki broj i postavljen što je doprinjelo boljem izgledu grada, a samim tim i poboljšanju usluga u prijevozu.
Početkom 80-tih godina preduzeće je radilo na otvaranju jedinica udruženog rada na područjima drugih opština: Živinice, Kalesija i Srebrenik. U istom periodu izgrađena je Prigradska autobusna stanica na lokaciji « Pinge » pod Slanom Banjom. Konstituisanjem OOUR « Gradski i prigradski saobraćaj » izvršena je nabavka 20 novih autobusa marke IKARUS, tako da je početkom 1982. godine preduzeće imalo 145 autobusa. Intenzivnom nabavkom autobusa IKARUS izvršena je obnova voznog parka za 50 %. U ovom periodu "Gradsko saobraćajno preduzeće" imalo je najmlađi vozni park od svih gradskih saobraćajnih preduzeća na području bivše Jugoslavije sa prosječnom starosnom strukturom od 5 godina. Godine 1988. u preduzeću je formirana služba za razvoj koja se počela studiozno baviti izradom reda vožnje, ispitivanjem i obradom tržišta. Ova služba imala je zadatak da uspostavi dalji razvoj gradskog saobraćaja kako na području grada, tako i na području čitave regije. Na prijedlog ove službe uvedene su pokazne karte koje su uticale na povećan broj korisnika javnog gradskog prijevoza putnika na području Tuzlanske regije. Tadašnje rukovodstvo preduzeća u saradnji sa opštinskim strukturama došlo je na ideju da se projektuje i izgradi auto – baza putničkog saobraćaja i ujedno ponudi lokacija iste na prostor kod fabrike « Siporeks » gdje se preduzeće i sada nalazi.
Godine 1991. « Gradsko saobraćajno preduzeće » Tuzla održavalo je svakodnevno 1 700 polazaka sa 178 autobusa i 935 zaposlenika, pri čemu je godišnje prevozilo oko 26 500 000 putnika. Prije i u toku agresije « Gradski i prigradski saobraćaj » je napustio značajan broj zaposlenika koji su sa sobom odvezli i određen broj autobusa. U toku agresije od granatiranja i eksploatacije u teškim uslovima stradalo je 70 % voznog parka kao i objekat u Kalesiji, a bilo je štete i na objektima u centru grada. Preko 350 zaposlenika preduzeća učestvovalo je u odbrani BiH da bi 1996 g. 500 zaposlenika počelo sa obnovom i osvajanjem tržišta sa svega 40-tak autobusa. 1996. godine JMDD « Gradsko saobraćajno preduzeće » Tuzla nabavlja 30 autobusa marke VOLVO iz Švedske i na taj način vrši obnovu voznog parka. U periodu od 1996 – 2003. godine JMDD, a kasnije DD Gradski i prigradski saobraćaj » Tuzla nabavilo je oko 150 polovnih autobusa, a imalo je donaciju od 3 nova autobusa od strane Holandske vlade.
Privatizacija preduzeća izvršena je 2000. godine. Danas se organizaciona struktura Društva sastoji se iz tri osnovna sektora: sektor saobraćaja, sektor održavanja i sektor ekonomsko – komercijalnih i opštih poslova..
Uloga DD « Gradski i prigradski saobraćaj »Tuzla kao nosioca javnog putničkog prijevoza na području Tuzlanskog kantona ogleda se u omogućavanju permanentnog i masovnog povezivanja jedinki što i obavlja sa svojih 45 razvijenih putničkih linija od čega je 21 gradskih, 19 prigradskih i 5 linija koje se obavljaju na području RJ Srebrenik.
Tarifni sistem koji se koristi je jedinstveni. U gradu se primjenjuje jedinstvena, a u prigradu relacijska tarifa.
S obzirom na osnovnu djelatnost koja se odnosi na pružanje usluga prijevoza, vršimo prodaju pojedinačnih i mjesečnih karata neposredno u vozilima i na biletarnicama. DD "Gradski i prigradski saobraćaj" za prodaju mjesečnih karata koristi sedam kioska.
Društvo raspolaže sa 117 vozne jedinice od čega je za svakodnevni rad potrebno 95 vozila. Prosječna starost voznog parka je oko 14 godina. Tipizacija je heterogena tako da u strukturi voznog parka imamo 10 tipova autobusa.
U posljednjih nekoliko godina, posebno nakon privatizacije Društva, konstantno se radi na obnovi voznog parka i na nabavci novih voznih jedinica prilagođenih potrebama naših korisnika. Kada je u pitanju modernizacija voznog parka i ekološki aspekti obavljanja javnog prijevoza budućnost obnavljanja voznog parka je na autobusima sa ekološkim motorima.
Mjesečno se obavi prosječno 30 000 polazaka i pređe oko 500 000 kilometara te se ostvari približno 1 300 000 putničkih ulazaka.
Društvo trenutno broji ukupno 312 uposlenika od čega je 167 vozača, 13 konduktera, 49 zaposlenika na održavanju vozila, 54 zaposlenika administracije.
Podaci preuzeti sa
http://gipstk.com