bhbus.ba
April 24, 2024, 12:00:35 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Calendar Login Register  
Pages: [1] 2 3 ... 5   Go Down
  Print  
Author Topic: Žene vozači  (Read 21855 times)
Mustafa YJM
VIP Član
Mehaničar
*
Offline Offline

Posts: 4.672



« on: August 30, 2010, 18:34:18 »

Ne znam da li ste čuli za ovu djevojku, jako zanimljivo:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aqvdtGy-O4w[/youtube]
« Last Edit: September 08, 2011, 20:49:32 by The_Dubster » Logged

....od nas ne možete pobjeći, BHBus team Wink
Mustafa YJM
VIP Član
Mehaničar
*
Offline Offline

Posts: 4.672



« Reply #1 on: August 30, 2010, 18:53:40 »

Još malo Cheesy

http://www.24sata.hr/news/dzepnoj-veneri-najdrazi-su-autobusi-koje-uziva-voziti/60188/
Logged

....od nas ne možete pobjeći, BHBus team Wink
alexandargh
Pješak
*
Offline Offline

Posts: 51



« Reply #2 on: August 30, 2010, 18:57:08 »

Koja ribaa.  Shocked
Logged

Duo cum faciunt idem, non est idem.
Mustafa YJM
VIP Član
Mehaničar
*
Offline Offline

Posts: 4.672



« Reply #3 on: August 30, 2010, 18:58:13 »

Rado bih joj bio kolega kondukter Cheesy
Logged

....od nas ne možete pobjeći, BHBus team Wink
alexandargh
Pješak
*
Offline Offline

Posts: 51



« Reply #4 on: August 30, 2010, 18:59:37 »

Rado bih joj bio kolega kondukter Cheesy

Uh, mogla bi da me provoza. Grin
Logged

Duo cum faciunt idem, non est idem.
Mustafa YJM
VIP Član
Mehaničar
*
Offline Offline

Posts: 4.672



« Reply #5 on: August 30, 2010, 19:02:54 »

Rado bih joj bio kolega kondukter Cheesy

Uh, mogla bi da me provoza. Grin

Da sam siguran da će mi ovakva dama biti koleginica, definitivno bih položio D....ovako se još premišljam Cheesy
Logged

....od nas ne možete pobjeći, BHBus team Wink
alexandargh
Pješak
*
Offline Offline

Posts: 51



« Reply #6 on: August 30, 2010, 19:05:08 »

Rado bih joj bio kolega kondukter Cheesy

Uh, mogla bi da me provoza. Grin

Da sam siguran da će mi ovakva dama biti koleginica, definitivno bih položio D....ovako se još premišljam Cheesy

Hahaha. Smiley
Logged

Duo cum faciunt idem, non est idem.
The_Dubster
Vozač Autobusa
********
Offline Offline

Posts: 21.112



« Reply #7 on: August 30, 2010, 20:50:35 »

dobra dobar... u svakom smislu xD

a imam joj ja Lion's Coacha od tate Cheesy
Logged


Mile
Vodič puta
***
Offline Offline

Posts: 1.549


« Reply #8 on: August 30, 2010, 22:55:37 »

Dečki,dečki ovo bi mogli zaključati i staviti 18+  Grin
Logged
Mustafa YJM
VIP Član
Mehaničar
*
Offline Offline

Posts: 4.672



« Reply #9 on: August 30, 2010, 23:00:13 »

Dečki,dečki ovo bi mogli zaključati i staviti 18+  Grin

Ja imam 18, za ostale me ne zanima  Cool Cool Cool Tongue Tongue
Logged

....od nas ne možete pobjeći, BHBus team Wink
Mile
Vodič puta
***
Offline Offline

Posts: 1.549


« Reply #10 on: August 30, 2010, 23:43:54 »

Dečki,dečki ovo bi mogli zaključati i staviti 18+  Grin

Ja imam 18, za ostale me ne zanima  Cool Cool Cool Tongue Tongue
E j*ebi se frajeru ja vozim vlak pa kaj sad
Logged
kilometar
VIP Član
Kondukter
*
Offline Offline

Posts: 771



« Reply #11 on: September 09, 2010, 17:55:21 »

Die Busfahrerin
http://www.youtube.com/watch?v=91f_OL4cC0c

Sarahs erster Tag im neuen Job


Logged
MAN Lions coach
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.447


M R Š !!!!!!!!!


« Reply #12 on: September 21, 2010, 22:55:01 »

Evo jedan žena vozač u BiH,Tuzla...
Quote
Dva­de­se­tpe­to­go­diš­nja Edi­na De­lić prva je žena vo­zač u 52 go­di­ne du­goj is­to­ri­ji Grad­skog i pri­grad­skog sao­braćaja Tu­zla (GIPS).

Na­kon po­loženih vo­začkih ispi­ta u B, C i D ka­te­go­ri­ji, za­nat je pu­ne dvi­je go­di­ne pe­kla kao vo­zač te­re­tnih ka­mi­ona. Ipak, skra­si­la se u grad­skim tu­zlan­skim auto­bu­si­ma, pos­tav­ši prva žena za vo­la­nom GIPS-a.

Po­drška ko­le­ga

- Ko­le­ge iz GIPS-a su me na naj­bo­lji mo­gući način pri­mi­li u pre­du­zeće. S ko­le­ga­ma imam pro­fe­si­ona­lan odnos, a mo­ram pri­zna­ti ka­ko su u sva­kom tre­nut­ku spre­mni da mi pruže po­moć i sa­vjet - kaže za naš list De­lić.

Ona na­po­mi­nje da pu­nu po­dršku ima i od svo­je po­ro­di­ce.

- Po­ro­di­ca je na počet­ku mog ra­da bi­la po­ma­lo za­bri­nu­ta, zbog činje­ni­ce da u Tu­zli ni­ka­da ni­ti je­dna žena ni­je bi­la u ulo­zi pro­fe­si­onal­nog vo­zača. No, s vre­me­nom su se na­vi­kli, i od po­ro­di­ce sa­da do­bi­vam be­zre­zer­vnu po­dršku - is­tiče ona.

Svje­sna je činje­ni­ce ka­ko su u na­šoj ze­mlji ”mu­škar­ci pre­do­dređeni da bu­du vo­zači”. Ipak, ona je prva ko­ja će u Tu­zli sru­ši­ti pre­dra­su­de o to­me i ko­ja će vra­ta šo­fer­skog za­na­ta otvo­ri­ti dru­gim pri­pa­dni­ca­ma lje­pšeg spo­la. Na pi­ta­nje da li su žene bo­lji vo­zači od mu­ška­ra­ca, od­go­va­ra:

- Po mno­gi­ma, žene su bo­lji, si­gur­ni­ji i pažlji­vi­ji vo­zači od mu­ška­ra­ca. Is­traživa­nja su po­ka­za­la ka­ko žene ima­ju bo­lji osjećaj za pros­tor i da se zna­tno bo­lje sna­la­ze u stre­snim si­tu­aci­ja­ma. Zbog sve­ga po­bro­ja­nog, žena­ma vo­začima se može pri­pi­sa­ti epi­tet ob­zir­nog vo­zača, a da li smo bo­lje ili ne od mu­ška­ra­ca, ne­ka po­kaže vri­je­me.

Prvih da­na ra­da ste­kla je na­klo­nost svih pu­tni­ka. Međutim, u prvi mah ko­ri­sni­ci tu­zlan­skog grad­skog pri­je­vo­za izne­nađeno su gle­da­li pre­ma mjes­tu gdje je za vo­la­nom sje­di­la Edi­na.

Sim­pa­ti­je pu­tni­ka

- Zna­la sam da neće bi­ti većih pro­ble­ma sa pu­tni­ci­ma, a na­da­la sam se da ću u prvim da­ni­ma svog ra­da steći sim­pa­ti­je na­ših su­građana. U raz­go­vo­ru sa ko­le­ga­ma do­zna­la sam da ne­ma­ju većih pro­ble­ma sa pu­tni­ci­ma.

Inače, u na­šem pre­du­zeću no­vi vo­zači, po­red ne­op­ho­dnih tes­to­va iz oblas­ti sao­braćaja, mo­ra­ju proći i obu­ku iz oblas­ti ko­mu­ni­ka­ci­je s lju­di­ma - objaš­nja­va ona.

Obećanje ko­je je da­la pu­tni­ci­ma - da će im vožnja s njom bi­ti si­gur­na i udo­bna, ispu­ni­la je za sa­da u po­tpu­nos­ti. Tre­nu­tno je an­gažova­na na li­ni­ji broj 7, ko­ja sao­braća od na­se­lja So­li­na do So­la­ne.

- Vje­ru­je­te da stra­ha ni­ka­da ni­je bi­lo, pos­to­ja­la je sa­mo želja da što pri­je za­počnem vo­zi­ti auto­bus. Svim žena­ma ko­je ima­ju sklo­nos­ti za vožnju po­ručujem da kon­ku­ri­šu za mjes­to vo­zača u GIPS-u - kaže nam De­lić, prva žena vo­zač u is­to­ri­ji grad­skog sao­braćaja u Tu­zli.

E. Sko­kić

Je­dna “pro­tiv” 179

 Iako, je u većim gra­do­vi­ma go­to­vo sva­ko­dne­vna po­ja­va da za vo­la­ni­ma sje­de pri­pa­dni­ce lje­pšeg spo­la, građani Tu­zle ta­kav pri­zor mo­gu vi­dje­ti tek odne­da­vno. U GIPS-u je tre­nu­tno upo­sle­no 180 vo­zača, a me­nadžem­nt s po­no­som is­tiče ka­ko je među nji­ma i je­dna žena vo­zač.
Logged


Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
The_Dubster
Vozač Autobusa
********
Offline Offline

Posts: 21.112



« Reply #13 on: September 23, 2010, 10:55:28 »

odakle ti ovo? xD

možeš ovo objavit i u temu GIPS Tuzla - stare slike i prošlost Wink
Logged


MAN Lions coach
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.447


M R Š !!!!!!!!!


« Reply #14 on: September 23, 2010, 21:16:01 »

Ma pročitala davno pa se sjetila da dodam.  Cheesy

Evo jedne od prvih žena vozača tramvaja u GRAS-u. (izvor FOKUS)

Quote
Dušanka Vrhovac iz Velikog Blaška, kod Laktaša, jedna je od prvih žena u BiH koja je sjela za tramvajski upravljač. I to u Sarajevu u koje se doselila 1953. godine kad joj je bilo 17 godina.

Prvo je počela raditi u fabrici za preradu vate.

Međutim, uslovi rada su joj bili neizdrživi, pa je Dušanka konkurisala za posao u Gradskom saobraćaju, ali su je odbili jer je bila maloljetna.

Kada je navršila 18 godina Dušanka je ponovo predala molbu u Gradski saobraćaj i tada je primljena za konduktera u tramvaju. Na tom mjestu radila je godinu i po dana i kaže da nikada ne može zaboraviti to vrijeme.

dusanka-s-radnim-kolegama- Kondukteri su nosili torbe oko vrata, karte su bile u rolnama, pa smo ih kidali. Nosili smo rukavice bez prstiju, a u tramvajima nije bilo grijanja, pa je bilo takvih zima da nekad nismo mogli pocijepati kartu.

Sjedišta nije bilo za konduktere, a mjesta za sjedenje bilo je samo za četiri putnika. Čak su i vozači stojeći vozili. Ali, pošto sam bila mlada lako sam podnosila i zimu i težak posao - priča Dušanka, koja penzionerske dane provodi u Foči.

Kad je ovo preduzeće objavilo naredni konkurs za vozače Dušanka se prijavila i položila ispit za tadašnji tramvaj, koji je saobraćao uskotračnom prugom.

Vozila je na liniji Baščaršija - Stara željeznička stanica.

Tramvaji su se, priča Dušanka, u to vrijeme stalno mijenjali, stalno su iz inostranstva stizali novi, bolji i napredniji. Novi tramvaji radili su na struju, s dva motora na prednjoj i zadnjoj strani i s jednom ili dvije prikolice. Dolaskom naprednijih tramvaja u Sarajevu je izgrađena i širokotračna pruga, po kojoj se i danas saobraća od Baščaršije do Ilidže.

Vasingtonac_1- Dok se širokotračna pruga gradila svi vožači tramvaja su ponovo morali polagati vozačke ispite i ići na obuku. Tačnije to je bila škola, jer smo dvije godine učili i išli na praksu. U međuvremenu sam radila na biletarnici trebevićke žičare - prisjeća se Dušanka.

Nova pruga napravljena je 1960. godine, a s njom su u Sarajevo stigli i novi tramvaji, takozvani "vašingtonci" zelene boje. U odnosu na prethodne novi tramvaji su imali udobnija sjedišta i grijanje.

- U to vrijeme radili smo u tri smjene za razliku od tramvaja koji su saobraćali uskotračnom prugom, kada je radno vrijeme vozača bilo dvanaest sati. Po prvi put postavljene su i kase u tramvajima. Prvi "vašingtonac" kroz Sarajevo provezla sam ja i to u vrijeme kada je Ljubo Kojo bio gradonačelnik Sarajeva. Zajedno smo pustili u saobraćaj prvi tramvaj na širokom kolosjeku. Sjećam se na tacni sam mu predala makaze da presječe vrpcu. Žao mi je što nemam te slike, snimke i isječke iz štampe, jer je to sve uništeno u stanu u proteklom ratu - prisjeća se Dušanka.
Sedamdesetih godina u Sarajevu se poboljšavao saobraćaj, pa su došli novi italijanski i češki tramvaji, a zatim crveni tramvaji iz Londona, koji su bili još udobniji i sigurniji kako za vozače, tako i za putnike.

Ipak, tada je nastupilo teško vrijeme za vožnju, jer je, kako kaže Dušanka, saobraćaj postao mnogo gušći.

- Kad sam došla u Sarajevo bila su dva taksi vozila i 36 starih tramvaja. Mogli ste ići od Ilidže do Baščaršije, a da ne sretnete ni tri vozila - veli naša sagovornica, koja nije bila samo vozač tramvaja, već istovremeno i supruga i majka troje djece.

Dušanka je 1985. godine otišla u penziju i time okončala svoju karijeru vozača tramvaja, započetu 1954. godine. Za svoj rad više puta je nagrađivana i mnogo puta hvaljena.

 

Sumnjičavi putnici

U vrijeme kad je Dušanka počela voziti tramvaj samo su još dvije žene radile isti posao.

- Bilo je neobično vidjeti ženu kako upravlja tramvajem, pa se mnogi putnici nisu htjeli voziti vidjevši da mlada žena stoji iza upravljača. Neprestano su nas opsjedali mediji da se slikamo i dajemo intervjue. Takođe, i građani su nas zapitkivali zašto smo se baš opredijelile za tu vrstu posla. Bilo je i pozitivnih i negativnih komentara. Mislim da je danas svaki treći vozač tramvaja žena, a u ono vrijeme ovaj posao je za žene bio nesvakidašnji - kaže Dušanka.
Logged


Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
Pages: [1] 2 3 ... 5   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.055 seconds with 20 queries.