http://www.klix.ba/vijesti/bih/gras-ovci-od-16-maja-u-generalnom-strajku-najavljuju-proteste-ispred-zgrade-vlade/130508035Ovu informaciju je za portal Klix.ba potvrdio Rešad Hujdur, potpredsjednik Sindikata komunalne privrede podružnice GRAS. U ovom preduzeću razočarani su radom Vlade KS.
"Vlada nikada nije organizirala grupu koja se trebala baviti pronevjerom 128 miliona KM. Prošle sedmice odlučili smo da 16. maja stupimo u generalni štrajk zbog neuplaćivanja penzionog i zdravstvenog osiguranja, kašnjenja dvije plate... Također, donijeli smo odluku da u ponedjeljak započnemo mirne proteste ispred zgrade Vlade. Na protestima koji će počinjati u 15:30 i trajati dva sata bit će oko 500 uposlenika GRAS-a", kazao je Hujdur za naš portal u nadi da će predstavnici Vlade KS sjesti sa njima i razgovarati o problemima sa kojima se suočavaju.
Hujdur je potvrdio da će tog dana na ulicama glavnog grada BiH biti 13 posto od trenutnog broja vozila.
Resorni ministar Jusuf Bubica odbacuje svu krivicu koju sindikati GRAS-a prebacuju na Vladu Kantona Sarajevo.
"To je priča koja ovdje više ne prolazi. Ministarstvo saobraćaja izvršava sve svoje obaveze prema GRAS-u za usluge koje oni rade. Svi računi koji su ispostavljeni iz tog preduzeća ministarstvu su plaćeni. Oni uplaćuju penziono osiguranje, ne uplaćuje im ministarstvo. Oni bi da troše i ne rade, a da ministarstvo plaća. Odakle?", pita se Bubica.
Na naš upit kakva će biti reakcija Vlade kada pred zgradu narednog ponedjeljka dođe 500 štrajkača, Bubica kaže da još ništa nije dobio zvanično.
"Ako hoće da dođu, bujrum. Samo ne znam šta hoće od Vlade i šta im trebamo dati. U potpunosti su preuzeli rukovodstvo preduzećem i ne dozvoljavaju nikom da išta radi. Vode ga naopako i u sunovrat, a poslije ispostavljaju drugom račune", dodaje ministar saobraćaja u Vladi KS.
Dan prije generalnog štrajka radnika, v. d. direktorici GRAS-a Muberi Begić-Žigi istječe mandat koji, kako nam je kazala, neće produžiti.
"Ovu odluku sam već najavila i Nadzornom odboru preduzeća. Bila ona na nečiju radost ili žalost, odluka je takva. Za ovo vrijeme sagledala sam situaciju i donijela odluku da neću pristati na produženje mandata niti konkurisati ukoliko konkurs bude raspisan", kazala je Begić-Žiga za portal Klix.ba. 
ZAKONI FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE 
ZAKON O ŠTRAJKU 
Član 4. Štrajk se najavljuje poslodavcu u pismenoj formi, najkasnije deset dana prije početka štrajka. 
U pismenoj najavi iz stava 1. ovog člana navode serazlozi za štrajk, mjesto, dan i vrijeme početka štrajka 
istovremeno, organizator štrajka je dužan da o vremenu i mjestu održavanja štrajka obavjesti nadležno ministarstvo unutrašnjih poslova. 
Član 5. Na prijedlog poslodavca, sindikat poslodavac sporazumno uređuje poslove koji se ne mogu prekidati za vrijeme 
štrajka. 
Sporazum iz stava 1. ovog člana, sadrži, naručito,odredbe o poslovima i broju zaposlenika koji su dužni da rade za  vrijeme štrajka ili isključenja sa rada radi osiguranja minimuma procesa rada (proizvodno održavajući poslovi), 
osiguranja neophodnih uvjeta života i rada stanovništva, odnosno rada drugih pravnih lica, kao i rada osiguranja 
imovine i sprječavanja ugrožavanja života i lične sigurnosti ili zdravlja stanovništva (zdravstvo, elektroprivreda, 
vodoprivreda, PTT usluge, međunarodni saobraćaj). 
Sporazumom iz stava 1. ovog člana ne smije se onemogućiti ili ograničiti pravo na štrajk. 
Ako sindikat i poslodavac ne postignu sporazum iz stava 1. ovog člana u roku od pet dana, od dana početka 
sporazumjevanja, rješavanje nastalog spora povjerava se arbitraži. 
Arbitraža se sastoji od po jednog predstavnika sindikata i poslodavca, te neovisnog predsjednika kojeg sporazumno određuju sindikat i poslodavac. 
Ako sindikat i poslodavac ne mogu sporazumjeti o imenovanju predsjednika iz stava 5. ovog člana, a tapitanja nisu uređena kolektivnim ugovorom ili sporazumom sindikata i poslodavca, imenovati nadležni općinski sud, u roku od pet dana. 
Arbitraža donosi odluku u roku od pet dana od danapokretanja arbitražnog postupka. 
Najkasnije na dan najave štrajka, sindikat je dužan objaviti sporazum o poslovima na kojima se rad nemože prekidati 
za vrijeme štrajka. 
Poslovi iz stava 2. ovog člana mogu se urediti kolektivnim ugovorom. 
Član 6. Štrajk ne može započeti prije okončanja postupka mirenja predviđenog u Zakonu o radu ("Službene novine Federacije BiH",broj 43/99), odnosno prije provođenja drugog načina mirnog rješavanja spora o kojem su se strane sporazumjele. 
Postupak mirenja iz stava 1. ovog člana ne može trajati duže od pet dana dostavljanja zahtjeva ovom vijeću. 
Ako strane rješavanja spora povjere arbitraži predviđenoj Zakonom o radu, odluka arbitraže je obavezujuća
Član 10. Poslodavac može da podnese zahtjev nadležnom sudu radi zabrane organiziranja i provođenje štrajka suprotno 
odredbama ovog zakona, kolektivnog ugovora i pravilima sindikata o štrajku. 
Poslodavac može od sindikata da zahtjeva naknadu štete koju je pretrpio zbog štrajka koji nije organiziran i proveden u skladu sa odredbama ovog zakona.
ODLUKA O JLP U KS
Ĉlan 45.(Obavljanje prijevoza u sluĉaju štrajka)  
(1)  U sluĉaju prekida obavljanja javnog gradskog prijevoza usljed štrajka, prijevoznik je dužan osigurati 
minimalno 
75% od redom vožnje utvrđenog obima prijevoza, radi osiguranja kontinuiteta u odvijanju javnog gradskog prijevoza.  
(2)  Ukoliko prijevoznik u sluĉaju štrajka nije osigurao minimalni obim rada iz stava (1) ovog  ĉlana, 
Ministarstvo može postupiti kao u sluĉajevima navedenim u ĉlanu 44. st. (4) i (5).  
(3)  Prijevozniku koji je obustavio prijevoz zbog štrajka, Ministarstvo može odobriti nastavak obavljanja 
prijevoza nakon što isti izmiri sve nastale troškove uzrokovane obustavom prijevoza, ukljuĉujući i troškove 
angažiranja drugog prijevoznika.  
Ĉlan 44.(Kontinuitet javnog gradskog prijevoza)  
(4)  U sluĉaju prekida obavljanja većeg broja linija ili na većem podruĉju, Ministarstvo može angažirati drugog 
prijevoznika sa podruĉja Kantona kako bi se osigurala komunalna funkcija javnog prijevoza.    
(5)  Ukoliko, u sluĉaju iz stava (4) ovog ĉlana, ne postoji mogućnost za osiguranje prijevoznika sa podruĉja 
Kantona, Ministarstvo može privremeno angažirati jednog ili više prijevoznika i izvan Kantona.   
