bhbus.ba
April 23, 2024, 20:50:59 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Calendar Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Dresden, 140 godina tramvaja, 29. 9. 2012.  (Read 2621 times)
dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« on: September 30, 2012, 20:54:23 »

Evo jedne male reportaže iz proslava 140 godina tramvaja u Dresdenu. Tačno 26. septembra 1872. godine proradio je prvi konjski tramvaj u Dresdenu na liniji Pirnaischer Platz-Blasewitz. Kolosijek je bio neobičnih 1450 mm koji je korišten i danas i tako pripada dresdenski tramvaj grupi sistema širokog kolosijeka (jer normalni željeznički evropski kolosijek iznosi 1435 mm). Kasnije, 6. jula 1893. godine, počeo je voziti i prvi električni tramvaj.

Subota 29.9. 8 sati ujutro, magla, hladno, polumrak. Idem pješke na najbližu željezničku stanicu, na terminalu trolejbuske linije odmara trolejbus Škoda 15Tr.


A evo mog voza! Ovaj će me voziti samo 23 km do grada Děčín na granici Češke i Njemačke, dalje moram putovati vozovima Deutsche Bahn.


Proslave su održane u remizi Trachenberge (može se prevesti kao Zmajeva brda) koja istovremeno služi i kao muzej tramvaja. Iz centra Dresdena je svakih 10 minuta vozila posebna linija 140, radeći samo ovaj vikend u vezi sa proslavama, direktno u remizu u kvartu Trachenberge.


Od 2001. godine raspolaže Dresden kao jedini njemački grad i modernim teretnim tramvajem. 2 km od centra grada, usrijed stambenih naselja, bila je sagrađena takozvana "Staklena manufaktura" (Gläserne Manufaktur), koja je u suštini fabrika Volkswagen te turistička atrakcija. U ovoj fabrici se proizvode luksuzni modeli Volkswagen Phaeton, fabrika više liči na laboratorij ili galeriju, ima staklenu fasadu i svi zainteresirani mogu doći i u organizovanim grupama posjetiti prostorije gdje mogu vidjeti uživo proizvodnju automobila.  Pošto bi teretni transport robe i gotovih kola značio veliko opterećenje stambenih kvartova, gradske vlasti su zabranile korištenje kamijona - firma Volkswagen je bila primorana naći drugo rješenje, i to teretni tramvaj. Na remontovanim postoljima starih tramvaja ČKD Tatra se rodio teretni tramvaj CarGo Tram. Izgrađene su dvije jedinice po 2 motorna vagona na svakoj strani, između njih po 3 teretna vagona. Kao rezerva su pripremljeni još jedan motorni i jedan obični teretni vagon istog tipa. Ove dvije jedinice osiguravaju svakodnevno transport robe, materijala i proizvoda između Staklene manufakture preko centar grada i ranžirnom željezničkom stanicom Friedrichstadt, gdje postoje skladišta firme Volkswagen. Ovaj put je jedna jedinica poslužila kao bina za veseli program.


Tramvaj tipa ET57 broj 1587, proizveden 1959. godine. Radilo se o vozilu vrlo jednostavne konstrukcije sa što manjom zahtjevnošću za servisom i održavanjem - brzo poslijeratno rješenje.


Jedna od dresdenskih legenda - tramvaj "Mala štuka" (Kleiner Hecht) broj 1820, proizveden 1938. godine.


Tramvaj "Berolina" broj 309, proizveden 1902. godine.


Radni tramvaj je bio iskorišten kao prodavnica suvenira. Posjetioci su mogli kupiti ne samo brožure, plakate i druge predmete, nego i stare linijske tablice, oznake i slične zanimljive stvari. I ovako se može zaraditi neki € umjesto da se sve baci u kontejner.


Dio remize Trachenberge sa parkiranim niskospodnjacima. Trenuto služe u redovnom linijskom saobraćaju samo moderna niskospodna vozila, dok je nekoliko tramvaja ČKD Tatra, formiranih u garniture po 3 motorna kola, sačuvano kao rezerve za izvanredne potrebe (navijači nogometa, velesajam, pojačan saobraćaj za studente univerziteta).


Konjski tramvaj broj 89 - sa oduševljenim putnicima je radio samo krug oko remize, zbog saobraćajne situacije nije bilo moguće pustiti konje u ulice grada. Ipak veoma lijepo!


Garnitura 3 tramvaja ČKD T4D na liniji 140 je spremna za polazak u centar grada. Podsjećam da tip T4 je skoro identičan sa tipom T3, samo je njegova širina karoserije samo 2200 mm umjesto 2500 mm kod tipa T3. Razlog su bile uske ulice mnogih njemačkih gradova i mali osovinski razmak između šina na dvokolosiječnim prugama, koji bi omogućio korištenje tipa T3 samo nakon skupih i kompliciranih premještavanja šina na ulicama te dijelova trotoara, stubova ulične rasvjete itd. Onda je bilo jednostavnije prilagoditi tramvaj okolišu i proizvoditi ovaj uži tip. 


Tramvaj MAN broj 734 iz 1913. godine.


Vatrogasci su radoznalim gledaocima pokazivali šta uraditi sa tramvajem, koji je iskočio iz šina. Uz pomoć posebnog hidrauličkog uređaja se može tramvaj podići, pokretom u horizontalnom pravcu prebaciti tramvaj sa neposlušnim postoljem opet iznad šina i opet spustiti u ispravnu poziciju.


Otvoren poklopac obrtnog postolja - zanimljivo je da ovaj tramvaj ima točkove relativno malog poprečnog presjeka tako da bude cijelo obrtno postolje što niže i visinska razlika unutar tramvaja što manja.


Vatrogasci prezentiraju svoj posao javnosti i uz to i vježbaju Smiley


Krug remize Trachenberge, stotine posjetitelja, kiosci sa suvenirima, knjigama, moglo se kupiti i pivo, hrenovke i kifle....


Autobuski veteran - vozilo IFA broj 49, proizvedeno početkom 50tih godina.


Ikarus 260 iz 80tih godina, također u funkciji veterana / historijskog vozila.


Tramvaj T4D prerađen u brusilicu šina. Danas već muzejsko vozilo.


Modernija brusilica šina.


Detailjni pogled na brusni uređaj.


Velika dresdenska legenda - tramvaj "Velika štuka" (Großer Hecht) broj 1716 iz 1931. godine. Ovaj tramvaj je projektovao vrhunski tehničar i konstrukter prof. Alfred Bockemühl i radilo se o vozilu velikog kapaciteta (preko 100 putnika), sa modernim obrtnim postoljima, udobnom unutrašnošćom, odličnim tehničkim karakteristimkama i velikom brzinom (do 70 km/sat). Kasnije se rodio i manji tramvaj "Mala štuka", ovaj projekat je nažalost zbog ratnih priprema u Njemačkoj 30tih godina nikad nije došao u zasluženu fazu masovne produkcije. Ipak je u Dresdenu preko 30 vozila ovog tipa pouzdano služilo u narednim decenijama. Tramvaj je dobio nadimak "štuka" zbog uske "glave", što je bilo neophodno radi mimoilaženja sa tramvajima u suprotnom pravcu, jer tramvaj je bio veoma dugačak (preko 15 m).


Neobičan teretni vagon dresdenskog tramvaja - za potrebe mlina i pekare Bienert.


Malo čudno, ali istinito - ovaj tramvaj je već također historijsko vozilo. Tramvaj ČKD T6A2, proizveden 1985. godine. U Dresden je stiglo samo nekoliko komada ovog tipa, koji je trebao zamijeniti prethodni tip T4D, ali zbog političkih promjena i kolapsa socijalističkog sistema u Istočnoj Evropi je produkcija ovog tipa obustavljena i gradovi Istočne Njemačke su nakon ujedinjenja istočne i zapadne Njemačke bili u mogućnosti da kupe vozila puno višeg standarda.


Tramvaj ČKD T4D broj 2000 iz 1967. godine u savršenom tehničkom stanju, zajedno sa još jednim motornim tramvajem T4D i jednom prikolicom B4D predstavljaju garnituru nekad tipičnu za ulice Dresdena.


Hibridni zglobni autobus Mercedes Benz Citaro garažnog broja 462 008-3.


Tramvaj MAN sa prikolicom, puni posjetioca proslava, se vraćaju iz počasnog kruga kroz grad u remizu.


Tramvaj NGT6DD, prvi tip niskospodnog tramvaja u Dresdenu.


Tramvaj tipa ET54 broj 1538 iz 1956. godine sa dvije prikolice krene iz remize prema centru Dresdena.


A da ne zaboravimo autobuse - lijep Solaris Urbino 18 gar. br. 458 033-0 na liniji 64 Waldschlösschen - Kaditz.
Logged
The_Dubster
Moderator Podforuma
Vozač Autobusa
*
Offline Offline

Posts: 21.112



« Reply #1 on: October 02, 2012, 20:19:09 »

kao i uvijek - sjajno...

o nečemu ovakvom u Sarajevu možemo samo sanjat Sad
Logged


Almir
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.226



« Reply #2 on: October 02, 2012, 21:22:41 »

Super slike, svaka čast, kao i uvijek fenomenalno odrađena reportaža..

Kako bi dobro bilo da na našim cestama počnu vozit ovi mercedesi..

Ali ćemo se načekat.
« Last Edit: October 02, 2012, 21:24:31 by Almir » Logged

dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #3 on: October 03, 2012, 20:06:50 »

Hvala momci! Šta se sanjanja tiče.... sanjati je prvi korak da jedna stvar bude realizirana!!!  Wink

Inaće nestrpljivo očekujem informacije o planiranim probnim vožnjama eksperimentalnog super autobusa "AutoTram" dužine preko 30 metara koje bi trebale biti održane u Dresdenu ovih mjeseca. Naravno da ću napraviti odgovarajuću reportažu Smiley
Logged
Pages: [1]   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.048 seconds with 21 queries.