|
The_Dubster
Moderator Podforuma
Vozač Autobusa
Offline
Posts: 21.112
|
|
« Reply #136 on: November 15, 2011, 19:26:00 » |
|
Hronologija postanka i razvoja tramvaskog saobraćaja u Sarajevu (1884.-2003.), prema knjizi "Sarajevski tramvaj"
1884. počela izgradnja jednokolosječne pruge širine 760 mm od Ferhadija ulice do Željezničke stanice 1885. svečano pušten u saobraćaj tramvaj sa konjskom vučom 1895. izgrađena elektrana u ulici Hiseta za napajanje električnog tramvaja i rasvjete. Pušten u rad prvi električni tramvaj u Sarajevu, proizveden od firme “Siemens-Sohukert” 1897. produžena linija tramvaja od Latinske Ćuprije do Vijećnice 1898. izgrađena pruga i mreža Katedrala – Ulica Maršala Tita 1922. izmijenjene šine od Marijin Dvora do Elektrane 1923. spojena Katedrala i Vijećnica (izgrađeno i elektrificirano 788 m nove pruge). Zamijenjene stare šine sa novim žljebnim, Zemaljska banka – Katedrala te Elektrana – Latinska Ćuprija 1924. izgrađena linija od Glavne željezničke stanice do Fabrike duhana sa produženjem kroz ulicu Zmaja od Bosne do Doalc Malte 1925. Izgrađen podvožnjak na Višegradskoj pruzi (lokacija Dolac Malta) te novih 855 m pruge Dolac Malta – Čengić Vila 1928. postavljene dvije nove skretnice na Katedrali i Velliki Park 1930. rekonstrukcija pruge Marijin Dvor – Paviljon i Vijećnica – Baščaršija. Napravljena upravna zgrada na Marijin Dvoru 1936. izgrađena remiza u Gundulićevoj ulici. Ukinuta pruga Doalc Malta – Čengić Vila zbog izgradnje (kaldrmisanja) novog puta prema Ilidži 1941. napravljen prvi plug za raščišćavanje snijega 1943. napravljena motorna kola, potpuno zatvorena sa troja vrata 1946. napravljen dupli kolosjek Baščaršija – Narodna banka 1947. napravljena nova pruga od Dolac Malte do “Bašte” 1948. napravljen dupli kolosjek od Dolac Malte do “Bašte” 1950./51. Izvršena rekonstrukcija 10 starih tramvaja 1952. napravljen dupli kolosjek Marijin Dvor – Nova željeznička stanica 1953. spajanje “Električnog tramvaja” i “Autoprevoza” u “GSP” 1958. ugovorena nabavka 50 tramvaja tipa PCC iz Vašingtona. Počela izgradnja duplog kolosijeka od Čengić Vile do Ilidže širine 1,435 mm 1960. nabavljeni i uvedeni u saobraćaj PCC tramvaji sa širinom kolosijeka 1,435 mm. Puštene u rad EVP Stup i Vrazova 1962. počeli radovi na novoj remizi na Alipašinom mostu 1964. vlastitim snagama napravljen zglobni tramvaj PCC od dva rashodovana solo tramvaja 1965. djelimično završena remiza na Alipašinom mostu 1967. potpuno završena remiza na Alipašinom mostu. Svečano puštanje u rad dva solo tramvaja ČKD tipa T-3 1968.-1971. Nabavljeno 38 tramvaja ČKD tipa T-3 1971. rekonstrukcija EVP Stup i Vrazova 1973.-1983. nabavljeno 90 dvodijelnih tramvaja ČKD tipa K-2 iz Češke 1979./80. rekonstrukcija tramvajske pruge od Baščaršije do Dolac Malte i Nove željezničke stanice. Izgrađeni moderni dispečerski centri na Čengić Vili i Ilidži 1983. puštena u rad EVP Dolac Malta snage 3x2,2 MVA 1987. napravljena nova okretnica Nedžarići kod zgrade “Oslobođenja” 1988. štrajk vozača tramvaja 1989. izabran za direktora dr. Ibrahim Jusufranić 1990. pušten u rad novi trodijelni tramvaj ČKD tipa KT8D5 1992.-1994. prekinut tramvajski saobraćaj u Sarajevu zbog agresije na BiH 1994. tramvajski saobraćaj u Sarajevu počeo raditi sa prekidima nakon više od 600 dana 1997. puštena u rad dva tramvaja ČKD tipa KT8D5 kao donacija vlade Češke Republike. Pušteno u saobraćaj 13 garnitura tramvaja “Siemens” tipa C1/cI kao donacija grada Beča 1998. rekonstrukcija kolosijeka na trijanglu Alipašin most. Pušten u saobraćaj modernizovani K-2 pod nazivom SATRA-2 1999. postavljanje savremenih stajališta po evropskim standardima 2000. uveden najsavremeniji sistem poništavanja karata “PRODATA”. Uvedena brojila električne energije na svim tramvajima 2001. puštena u saobraćaj dva tramvaja ČKD tipa KT8D5 2003. izgrađena najsavremenija lakirnica za tramvaje i ostala vozila
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
man 464
|
|
« Reply #138 on: November 16, 2011, 09:25:56 » |
|
Hronologija postanka i razvoja tramvaskog saobraćaja u Sarajevu (1884.-2003.), prema knjizi "Sarajevski tramvaj"
1884. počela izgradnja jednokolosječne pruge širine 760 mm od Ferhadija ulice do Željezničke stanice 1885. svečano pušten u saobraćaj tramvaj sa konjskom vučom 1895. izgrađena elektrana u ulici Hiseta za napajanje električnog tramvaja i rasvjete. Pušten u rad prvi električni tramvaj u Sarajevu, proizveden od firme “Siemens-Sohukert” 1897. produžena linija tramvaja od Latinske Ćuprije do Vijećnice 1898. izgrađena pruga i mreža Katedrala – Ulica Maršala Tita 1922. izmijenjene šine od Marijin Dvora do Elektrane 1923. spojena Katedrala i Vijećnica (izgrađeno i elektrificirano 788 m nove pruge). Zamijenjene stare šine sa novim žljebnim, Zemaljska banka – Katedrala te Elektrana – Latinska Ćuprija 1924. izgrađena linija od Glavne željezničke stanice do Fabrike duhana sa produženjem kroz ulicu Zmaja od Bosne do Doalc Malte 1925. Izgrađen podvožnjak na Višegradskoj pruzi (lokacija Dolac Malta) te novih 855 m pruge Dolac Malta – Čengić Vila 1928. postavljene dvije nove skretnice na Katedrali i Velliki Park 1930. rekonstrukcija pruge Marijin Dvor – Paviljon i Vijećnica – Baščaršija. Napravljena upravna zgrada na Marijin Dvoru 1936. izgrađena remiza u Gundulićevoj ulici. Ukinuta pruga Doalc Malta – Čengić Vila zbog izgradnje (kaldrmisanja) novog puta prema Ilidži 1941. napravljen prvi plug za raščišćavanje snijega 1943. napravljena motorna kola, potpuno zatvorena sa troja vrata 1946. napravljen dupli kolosjek Baščaršija – Narodna banka 1947. napravljena nova pruga od Dolac Malte do “Bašte” 1948. napravljen dupli kolosjek od Dolac Malte do “Bašte” 1950./51. Izvršena rekonstrukcija 10 starih tramvaja 1952. napravljen dupli kolosjek Marijin Dvor – Nova željeznička stanica 1953. spajanje “Električnog tramvaja” i “Autoprevoza” u “GSP” 1958. ugovorena nabavka 50 tramvaja tipa PCC iz Vašingtona. Počela izgradnja duplog kolosijeka od Čengić Vile do Ilidže širine 1,435 mm 1960. nabavljeni i uvedeni u saobraćaj PCC tramvaji sa širinom kolosijeka 1,435 mm. Puštene u rad EVP Stup i Vrazova 1962. počeli radovi na novoj remizi na Alipašinom mostu 1964. vlastitim snagama napravljen zglobni tramvaj PCC od dva rashodovana solo tramvaja 1965. djelimično završena remiza na Alipašinom mostu 1967. potpuno završena remiza na Alipašinom mostu. Svečano puštanje u rad dva solo tramvaja ČKD tipa T-3 1968.-1971. Nabavljeno 38 tramvaja ČKD tipa T-3 1971. rekonstrukcija EVP Stup i Vrazova 1973.-1983. nabavljeno 90 dvodijelnih tramvaja ČKD tipa K-2 iz Češke 1979./80. rekonstrukcija tramvajske pruge od Baščaršije do Dolac Malte i Nove željezničke stanice. Izgrađeni moderni dispečerski centri na Čengić Vili i Ilidži 1983. puštena u rad EVP Dolac Malta snage 3x2,2 MVA 1987. napravljena nova okretnica Nedžarići kod zgrade “Oslobođenja” 1988. štrajk vozača tramvaja 1989. izabran za direktora dr. Ibrahim Jusufranić 1990. pušten u rad novi trodijelni tramvaj ČKD tipa KT8D5 1992.-1994. prekinut tramvajski saobraćaj u Sarajevu zbog agresije na BiH 1994. tramvajski saobraćaj u Sarajevu počeo raditi sa prekidima nakon više od 600 dana 1997. puštena u rad dva tramvaja ČKD tipa KT8D5 kao donacija vlade Češke Republike. Pušteno u saobraćaj 13 garnitura tramvaja “Siemens” tipa C1/cI kao donacija grada Beča 1998. rekonstrukcija kolosijeka na trijanglu Alipašin most. Pušten u saobraćaj modernizovani K-2 pod nazivom SATRA-2 1999. postavljanje savremenih stajališta po evropskim standardima 2000. uveden najsavremeniji sistem poništavanja karata “PRODATA”. Uvedena brojila električne energije na svim tramvajima 2001. puštena u saobraćaj dva tramvaja ČKD tipa KT8D5 2003. izgrađena najsavremenija lakirnica za tramvaje i ostala vozila
2004. U saobraćaj pušten prvi tramvaj satra 2 iz serijske proizvodnje 2005. U saobraćaj pušten prvi tramvaj satra 3 iz serijske proizvodnje 2007. U Sarajevo stiže donacija od 10 lohner E tramvaja 2008. U Sarajevo stiže donacija od 16 LBH 9/10G tramvaja ;)Evo malo skorašnje historije
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #139 on: November 16, 2011, 10:58:30 » |
|
2005-2009 stiže 16 Lohner E tramvaja
Nije donacija, plaćeni su 20.000€ po komadu
|
|
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #140 on: November 17, 2011, 01:15:56 » |
|
Početne i završne vožnje 1985 godine
Autobuske linije
Linija Prva vožnja Zadnja vožnja (Sa Početne/Završne stanice) 14 Dom JNA-Podhrastovi 5:31/5:15 23:05/23:20 15 Franje Račkog-Buća potok 5:35/5:15 22:50/23:10 16 Dom JNA-Bare 5:30/5:15 22:55/23:15 16b Dom JNA-Koševsko brdo 5:31/5:55 22:55/23:15 18 Drvenija-Pofalići 5:55/5:30 22:20/22:45 20 Park-Jagomir 5:40/5:20 22:24/22:40 21 Stup-Reljevo dvor 5:35/5:15 22:50/22:30 22 Sutjeska-Donja Vogošća 4:25/5:00 22:50/23:10 23 Franje Račkog-Rajlovac 5:27/5:02 23:15/23:20 23a Franje Račkog-Reljevo dom 5:26/5:20 23:20/23:45 23b Franje Račkog-Reljevo dvor 5:27/4:56 23:28/22:58 24 Nedžarići-Lukavica-Tilava 5:30/5:00 22:40/23:00 25 Nedžarići-Kasindo 5:20/5:00 23:30/23:50 26 Stup-Dobroševići 4:40/5:00 23:30/23:50 27 Ilidža-Hrasnica 4:30/4:42 23:48/0:00 27a Ilidža-Grlica 5:30/4:41 22:35/21:20 28 Ilidža-Rakovica 5:00/5:30 22:50/21:50 28a Ilidža-Kobiljača 5:15/4:30 22:35:23:20 29 Sutjeska-Kamenica 5:15/5:30 19:45/17:05 30/30a Ilidža-Hadžići-Drozgometva 4:30/5:05 22:30/23:05 31 Nedžarići-Dobrinja 5:15/5:00 22:45/23:00 32 Ilidža-Kotorac-Krupac 5:40/5:10 23:20/22:40 33/33a Ilidža-Tarčin-Vukovići 4:50/4:50 22:40/23:30 34 Ilidža-Kiseljak 5:05/8:10 21:10/0:00 35 Sutjeska-Krivajevići 5:20/4:50 19:45/17:15 35a Sutjeska-Podgora 5:20/5:50 7:00/7:30 36 Nedžarići-Aerodromsko naselje 5:00/5:00 23:13/23:26 37 Grbavica-Lukavica 7:35/7:55 20:20/20:40 38 Principov most-Brus 5:30/5:00 20:25/20:55 39 Principov most-Jasilk 5:45/5:00 20:10/20:55 40 Franje Račkog-Jahorina 8:00/9:00 17:00/19:00 41 Omladinska-Velešići 5:45/5:30 23:00/23:15 43 Sutjeska-Podbare 5:00/6:00 15:50/16:50 44 Franje Račkog-Bjelašnica 8:00/- -/17:30 46 Ilidža-Vlakovo 13:00/14:00 16:30/17:00 57 Ilidža-Osijek 5:18/5:00 22:50/23:05
Minibuske linije Linija Prva vožnja Zadnja vožnja (Sa Početne/Završne stanice) 51 Baščaršija-Vratnik 5:30/5:30 23:10/23:20 52 Kovači-Faletići 5:18/5:00 23:00/23:15 53 Kovači-Hreša 4:20/4:50 14:35/15:05 54 Ilidža-Otes 5:40/5:25 22:15/22:30 55 Kovači-Sedrenik 5:05/5:00 23:00/23:00 55a Kovači-Mrkovići 5:40/5:10 20:10/20:40 56 Principov most-Jarčedoli 5:15/5:15 22:50/23:00 58 Baščaršija-Mihrivode 6:06/5:58 22:22/22:30 59 Drvenija-Širokača 5:21/5:18 23:15/23:25 60 Vogošća-Blagovac-Tihovići 5:40/5:25 20:30/21:00 61 Kovači-Crepoljsko 6:00/5:15 21:00/21:45 62 Principov most-Ophodža 5:40/5:20 20:30/20:55 63 Principov most-Mahmutovac 9:30/9:45 16:45/17:00 65 Kovači-Vučja luka 4:40/5:25 20:00/20:50 66 Principov most-Bulozi 4:45/5:15 21:15/21:40 67 Grbavica-Petrovići 5:45/5:20 22:20/22:45 68 Sutjeska-Poljine 6:00/5:20 19:30/19:55 69 Sutjeska-Nahorevo 5:55/5:30 22:20/22:40 70 Ilidža-Stojčevac 6:20/6:00 21:30/22:00
Trolejbuske linije Linija Prva vožnja Zadnja vožnja (Sa Početne/Završne stanice) 101 Otoka-Trg 6. April 5:10/5:28 22:45/23:02 102 Otoka-Jezero 5:08/5:09 23:22/23:30 103 Dobrinja-Trg 6. April 4:55/5:00 23:40/23:35 104 Mojmilo-Trg 6. April 5:00/5:25 16:10/16:00 105 Vogošća-Trg 6. April 5:15/4:45 23:15/23:25 106 Vogošća-Otoka 5:00/4:50 23:35/23:35
Tramvajske linije Linija Prva vožnja Zadnja vožnja 1 Željeznička stanica-Baščaršija 4:40 23:40 2 Čengić vila-Baščaršija 4:40 0:15 3 Ilidža-Baščaršija 4:30/4:40 23:45/23:23 4 Ilidža-Željeznička stanica 5:07 22:44 5 Nedžarići-Baščaršija ? ? 6 Ilidža-Skenderija ? ? 7 Nedžarići-Skenderija ? ?
|
|
« Last Edit: November 17, 2011, 01:23:22 by Troler »
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
|
damir050
|
|
« Reply #142 on: November 21, 2011, 20:34:51 » |
|
Odakle ovaj izvuce Vozni Red , cak iz 1985 Godine Vella havle
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #144 on: November 21, 2011, 23:30:23 » |
|
Odakle ovaj izvuce Vozni Red , cak iz 1985 Godine Vella havle
Iz knjige Šta ko gdje u Sarajevu.
|
|
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
MAN Lions coach
|
|
« Reply #145 on: November 21, 2011, 23:44:39 » |
|
Odakle ovaj izvuce Vozni Red , cak iz 1985 Godine Vella havle
Iz knjige Šta ko gdje u Sarajevu. Imam ja tu knjigu nekako kao crno-narandžaste korice meni se čini. Danima mislim ima li nekih slika,ali mi bilo mrsko kopati po šupi u podrumu.
|
|
|
Logged
|
Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
|
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #147 on: November 22, 2011, 00:07:50 » |
|
Imam ja tu knjigu nekako kao crno-narandžaste korice meni se čini. Danima mislim ima li nekih slika,ali mi bilo mrsko kopati po šupi u podrumu.
Imaju šeme GRAS-ovih i Centrotransovih prigradskih linija.
|
|
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #149 on: November 24, 2011, 16:50:06 » |
|
Knjiga GRAS 1992-1997 godine prkosa i inata.
Potkrala im se mala greška: Dizanje kontakt mreže u depou sigurno nije iz 1997 nego vjerovatno iz 1984
|
|
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
|