The_Dubster
|
|
« Reply #480 on: August 14, 2015, 23:33:46 » |
|
sve si ti u pravu, ali cilj foruma nije da ispravlja krive Drine.
Postoje inspekcije i ljudi koji su plaćeni da spriječavaju takve stvari, a sad kako oni rade ili ne rade svoj posao je stvar ponovo nadležnih organa i institucija a ne nas.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Montoya
Pješak
Offline
Posts: 31
|
|
« Reply #481 on: September 04, 2015, 20:15:25 » |
|
Dajte mi objasnite jednu stvar: nikako mi nije jasno kako Hrvatski prijevoznici muku muče s brojem putnika na inozemnim linijama, s tim da nemaju ni 30% linija koliko ih ide iz Bosne, a od tih 3 puta više "Bosanskih" linija skoro pa sve su jako dobro prosječno popunjene, dok recimo jedan Autotrans RIjeka zna vozit Dubrovnik-Hamburg sa 4 vozača i 5 putnika ! Zanemarimo ovih zadnjih par mjeseci i masovni odlazak Hrvata u Njemačku otkad netrebaju nikakvi papiri, gledajmo recimo lanjsku godinu. Vozilo se na sve strane sa jako malo ljudi, nikada ne idu manji autobusi, ozbiljna firma nema šanse da pošalje midi ili minibus nego uvijek teraju velika kola, dok je kod vas totalno drugačija situacija: Masa linija i prevoznika, nemožeš sve nabrojit koje linije sve postoje, od Austrije, Njemačke pa do hrpe polazaka za Skandinaviju (mi to skoro pa uopće ne vozimo). Sve linije dobro popunjene, ako je neki ljevi termin vozi se minibusom ili se negdje gore presjeda na minibus. Znači para ide, vrte se neki novci jer ljudi ima, a brate mili vozni park vam je blago rečeno katastrofa. Znam da je rat narušio standard, al to je bilo pred 20 godina, ko i kod nas. Svaka čast izuzecima kojih ima, nemoš reć da je sve u banani, ali kad gledaš globalno sve prevoznike, busevi u Bosni su živi užas. Oćeš od Setri 215 koje voze inozemne, nekakvih davno odsluženih Steyra na prigradu, ili pak totalno neorganiziranog gradskog prevoza u bilo kojem velikom gradu. Kod vas još uvijek voze Dubrave D4420 s motorom napred jer je kao to dobro za planinske uvjete. A šta je Gorski Kotar oko Delnica, ili pak cijela Slovenija ? isti vrag pa voze Setre 315 koje su svoje odslužile i okrenule milijon pa su date van na takve linije.
Mislim, nemojte me krivo shvatiti, ja obožavam stare autobuse i uživam gledat ovaj forum gdje ih je najviše, al realno gledajuć, vozni park BH prevoznika je katastrofa. Nemojte se dečki uvredit, al to se vidi recimo po tome da se vi divite kako će možda u Bosnu doć neki troosovinski Cityliner, a bus s epočeo proizvodit valjda 2008. ili neznam koje. Osim Kantića, i Centrotransa, ima li koja firma sa preko 10 buseva da nonstop vrti nova kola, a odslužena daje na slabije liniije ? pa onda za 3,4 godine kad novi nabiju milijon opet rotacija.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Setra 417 HDH
|
|
« Reply #482 on: September 04, 2015, 20:46:21 » |
|
Kolega problem seze u dubinu, nelojalna konkurencija i slicno.. Znaci postoje firme koje ne placaju "bogu ni drzavi" .. takve firme rade ispod svake cijene i sa krševima, pare se slijevaju i privatne dzepove.. To stvara veliki problem firmama koje takve obaveze redovno izmiruju.. Nazalost sve je to slika ekonomskog stanja u drzavi, svak gleda uvijek da sto jeftinije prodje, pa se tako diskutovalo u nekoj temi, gdje se pricalo o Trans Turistu, i Zet turs cini mi se... Jedni rade sa Manovima i Neoplanima, drugi radi sa Translinerom starim cca 20 godina... U prvih je cijena 19 maraka u drugih 10KM... I ja sam bas o tome razmisljao, gledam Hr autobusi skoro pa prazni na medjunarodnim linijama.. A ni u sezoni nisu bas da su puni, dok u Bosni prevoznici salju po 2-3 autobusa u spici sezone.. Kod nas u Hercegovini, svaka kuca ciji je vlasnik, ima spomenik, Tudjmanu, Susku i Bobanu .. Hrvati se puno ne opterecuju sa kolicinom prtljage koju ce ponijeti iz dijaspore, dok je u Bosni situacija puno drugacija.. Na medjunarodnom saobracaju, mislim da je VP i vise nego solidan, velike firme imaju vrlo malo kredita, vecinom se tu radi kešom.. Naravno i rat je ucinio svoje, u Hr je jako mal broj vozila unistenih u ratu.. Područje gdje se najvise stradalo, u prosjeku sada vozi slabija vozila.. npr dok jedan ATR u Istri nije uopste nije pogodjen u ratom bio... Mogao je normalno funkcionisati..
|
|
« Last Edit: September 04, 2015, 20:48:47 by Setra 417 HDH »
|
Logged
|
Svi komentari sadržavaju moj lični stav i moje lično mišljenje. Tako da iza mene ne stoje nikakvi pravni subjekti!
|
|
|
The_Dubster
|
|
« Reply #483 on: September 04, 2015, 21:17:08 » |
|
... pa CTS ostavio nekoliko vozila kod CB-a kad se zaratilo, a nakon rata mrak pojeo vozila i kako onda obnoviti vozni park. Tako da baš nije ok porediti HRV i BiH po pitanju stradanja vozila. Što tiče Dubrava njih imaš još 4-5 u voznom stanju i to je. Ali što se tiče svega ostalog to si u pravu...
A za ovo sve ostalo kolega u postu iznad objasnio.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
coleman
Kondukter
Offline
Posts: 638
|
|
« Reply #484 on: September 04, 2015, 21:18:05 » |
|
Otprilike, jedino sto se u BiH i isplati voziti su medjunarodne linije, npr vozim se vise po RS i tu je katastrofalna popunjenost autobusa na linijama, dobro je da uopste voze, a ne da kupuju nove autobuse. Evo npr linije iz Banja Luke za Beograd, rijetko koji autobus ode u Srbiju sa 10 putnika van sezone. Ne bih rekao da su i iz HR prazni autobusi prema inostranstvu jer se uvodi sve vise linija. Inace mislim da je u HR ipak puno bolji standard, tako do ovog ukidanja radnih dozvola, mislim da je puno manje iz HR radilo na crno nego iz BiH.
Iskreno mislim da to srtadanje vozila u ratu nije mnogo uticalo, jer ove privatne firme u HR koje npr uveliko vozaju Setre 5 ili nove Citylinere, za vrijeme rata su ili pocinjale ili nisu ni vozile...
|
|
« Last Edit: September 04, 2015, 21:20:31 by coleman »
|
Logged
|
|
|
|
makljen1123
|
|
« Reply #485 on: September 04, 2015, 21:36:27 » |
|
Ko kaže da su kod nas samo krševi?! Prosječna starost autobusa u BiH je ispod hrvatskog prosjeka, tu nema dileme. Ali pazi ovo:
Pod 1. Svaki bus je dobar koliko se održava. To je logično i to smo više puta raspravili. Seta 200 jeste stara, kao i Cityliner starije generacije, Transliner, itd. ali ako se održava i remontuje kako treba i kad treba, uvijek će služiti dobro. S druge strane, neki autobus koji je 2014. godište, ukoliko ga zapustiš i ne vodiš brigu o njemu godinu-dvije, ima da ti izgleda kao da je proizveden 19XX godine. Dakle ODRŽAVANJE VOZILA je veoma bitan faktor.
Pod 2. Ti si vidio jednog ili dva prevoznika koji sa starijim vozilima rade na relaciji BiH-Inostranstvo. Ta vozila se redovno održavaju i remontuju, uglavnom u Austriji ili Njemačkoj, ako prevoznik ima liniju za tamo, u ovlaštenom Setrinom servisu, što nas opet vraća na tačku 1, ali hoću da ti skrenem pažnju na (veoma mali) procenat takvih vozila na međunarodnom saobraćaju. Pa i vi imate onoga što ide za Švicarsku sa Setrom 315HD, prolazi kroz Sl. Brod..
Pod 3. Uporedi naše ceste i vaše (auto)ceste. Logična i normalna stvar je da gazda neće nove novcate buseve lomiti po putevima u unutrašnjem saobraćaju; uzmimo opet bus koji je 2014. godište, pa to bi - koliko za tri godine - otišao sistem za oslanjanje i ostali sistemi i bus bi tresao samo tako. Ti busevi su za vani, a na domaći saobraćaj se mahom stavljaju starija i izdrživija vozila.
Pod 4. Pored održavanja vozila i (ne)održavanja puteva, veliku ulogu igra i naš mentalitet, kojeg je ponekad teško objasniti. Mediji vječito skreću pažnju inspektorima da se pojačaju kontrole, ne bi li se povećala prosječna starost buseva koji prevoze školarce, a šta školarci rade? Cijepaju sjedišta, kidaju rukohvate, lome stoliće, lijepe žvake, šaraju autobus, bukvalno ga u jednoj školskoj godini prevrnu naglavačke! I onda se pitamo što nam "krševi" voze djecu. Pa ljudi, gazda nije glup što šalje Setru 200 i Steyr-a na đačke polaske, a ne setru 400; nek jednu sedmicu Setra 400 radi na prevozu đaka, pa taj autobus ni na šta ne bi ličio poslije.
Kao što vidiš, ima tu mnogo faktora. Besparica je najmanji problem, digneš kredit i to je to, ali taj kredit trebaš otplatit, a da bi otplatio kredit trebaš imati posla za nove buseve, koje si kupio od tog kredita.
|
|
|
Logged
|
Setra S 417 HDH !!!
|
|
|
Setra 417 HDH
|
|
« Reply #486 on: September 04, 2015, 22:22:16 » |
|
Hr prevoznike zestoko izvlaci turizam.. Jer koliko hr prevoznici odrade grupa sa aerodroma.. U nas je to palo na par prevoznika iz okolice Sarajeva.. A mi stalno forsiramo Kantića, sa 40 vozila, ima ih autotrans i app 240, vrhunskih..
|
|
|
Logged
|
Svi komentari sadržavaju moj lični stav i moje lično mišljenje. Tako da iza mene ne stoje nikakvi pravni subjekti!
|
|
|
ecehajic
|
|
« Reply #487 on: September 06, 2015, 11:13:34 » |
|
Evo da se i ja malo uključim, ove godine je sezona bila izvrsna,tražio se autobus više uvijek što na jednodnevnim izletima na Makarsku rivijeru.što prema Neumu,a ni ostale ture za Tursku,Albaniju i Italiju nisu bile prazne, naprotiv i one su bile pune. Evo došlo je i vrijeme ekskurzija, 9-ti mjesec,najviše Španija i Turska idu,naravno ima ih i do Italije,Mađarske i ostalih destinacije,ali navodim samo ove dvije. Ljudi dragi za Španiju radim dvije ekskurzije i ako mi vjerujete da u Bosni i Hercegovini slobodnog autobusa od Lončara do Bihaća, od Bihaća do Mostara nema, sva je sreća pa mi je Halilović iz Kalesije izašao u susret pa mi je izdao novog Van Hoola(plavi) i ta ekskurzija ide iz Konjica,dok će mi drugu iz Posušja voziti Smiljić iz Banja Luke,ta eks ide sa spratnom setrom 431DT,iako je za nju predviđen manji autobus al šta bi.Znači ko hoće da radi ima posla. Drugo iznenadio sam se malo u prijevoznike iz Hercegovine, tu ne spadaju Ćićko, APB, Laguna,Miskic, da neće ljudi da voze Španiju, citiram samo jednog od ovih što neće:"Ma da mi daš milijun maraka ne bi ti vozio za Španjolsku", naravno pitao sam ga zbog cega to vecina njih nece da vozi,kaze mi na toj turi za Spanjolsku koliko budemo dobri, mi cemo na Gospi imati duplo vise para ako budemo vozali turiste. Odličnu sezonu ove godine,a možda i najbolju do sada je imao Musa kod kojeg su se autobusi gasili kako kažu samo da se pregledaju i idu dalje na put, Karupović je takođe imao isto dobru sezonu,al on više vozi sada samo za svoju agenciju, CTS,BISS neću da spominjem oni su uvijek standardni i imaju uvijek nekih tura da rade. To je sto se turizma tiče i ko ga radi,mislim da je finu zaradu imao do sada,iako još nije komplet završena sezona. Što se tiče linijskog saobraćaja, ja što vidjeh da je Njemačka kod većine prevoznika poprilično popunjena, Slovenija tu i tamo,zavisi sve kako kod koga,dok za Austriju,evo iz mog kraja znači Srednja Bosna,linija Gornji Vakuf-Uskoplje,Bugojno,Donji Vakuf,Jajce i Banja Luka i krajnja stanica Linz ljudi stalno šalju nedjeljom 2-3 autobusa, plus što imaju još dva puta sedmično polaske koji funkcionišu sasvim solidno. Znači tu nije riječ o parama,sramota je da kod tog prevoznika za austriju ide 228dt,ili cityliner 92 godina ili spaceliner itd, oni imaju para ali očigledno je da ne ulažu toliko u vp. itd itd. Sve dok kod nas narod govori za 215 ili citylinera stvarno vam je autobus fin,oni ce to da voze i guraju,a dok se ne desi situacija da otkazu autobusu kocnice pa udara od drugo auto i zaustavlja se udarajuci to auto od drugi autobus narod ce uzivati i govoriti svaka vam cast. U nikad gora vremena dobro se radi!
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Montoya
Pješak
Offline
Posts: 31
|
|
« Reply #488 on: September 06, 2015, 13:30:51 » |
|
Ma svaka ti čast, baš me zanimalo iz prve ruke. Sam govoriš kako posla ima, kako ljudi rade, vjerovatno se i uredno plaća al pojedini prevoznici to ne ulažu u vozni park. Nedaj bože da se desi ovo šta si napisao, ali to je lako moguće kod starih autobusa. Može gazda (i njegovi prijatelji forumaši) govorit i pisat kako su to neznam kako dobro očuvana i redovno održavana kola, ako ima 20 i kusur godina svašta se može desit. Neznaš šta je gore, vozit po lošim cestama BiH, ili terat stotku 2 sata u komadu po autoputu. To su islužena kola i ona više nisu za duge ture. Nek ti na autoputu najobičniji nosač jastuka popusti jer je trulo oko njega, past će ti prednji kraj na jednu stranu, volan će se okrenut i eto ti pizdarije. Niko nije reko da treba ispilit sve stare autobuse, al lijepo je čovjek koji zna puno bolje od mene reko da je sramota slat Setru 228 na međunarodne linije. Ne da ju je ružno vidit, nego to više nisu sigurna kola, pa da si neznam koliko radio na njima. Uvijek je nešto negdje trulo pa si krpio i nadoštukao jer nisi imao za šta zavarit, a generalni remont rešetke karoserije sigurno nije nitko radio
|
|
|
Logged
|
|
|
|
doBUS
VIP Član
Vodič puta
Offline
Posts: 1.517
|
|
« Reply #489 on: September 06, 2015, 15:41:16 » |
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
ecehajic
|
|
« Reply #490 on: September 07, 2015, 00:52:16 » |
|
Ma svaka ti čast, baš me zanimalo iz prve ruke. Sam govoriš kako posla ima, kako ljudi rade, vjerovatno se i uredno plaća al pojedini prevoznici to ne ulažu u vozni park. Nedaj bože da se desi ovo šta si napisao, ali to je lako moguće kod starih autobusa. Može gazda (i njegovi prijatelji forumaši) govorit i pisat kako su to neznam kako dobro očuvana i redovno održavana kola, ako ima 20 i kusur godina svašta se može desit. Neznaš šta je gore, vozit po lošim cestama BiH, ili terat stotku 2 sata u komadu po autoputu. To su islužena kola i ona više nisu za duge ture. Nek ti na autoputu najobičniji nosač jastuka popusti jer je trulo oko njega, past će ti prednji kraj na jednu stranu, volan će se okrenut i eto ti pizdarije. Niko nije reko da treba ispilit sve stare autobuse, al lijepo je čovjek koji zna puno bolje od mene reko da je sramota slat Setru 228 na međunarodne linije. Ne da ju je ružno vidit, nego to više nisu sigurna kola, pa da si neznam koliko radio na njima. Uvijek je nešto negdje trulo pa si krpio i nadoštukao jer nisi imao za šta zavarit, a generalni remont rešetke karoserije sigurno nije nitko radio
Nemam šta da krijem. Kod nas još nikom nismo ostali dužni za prevoz,a i oostale agencije isplaćuju, bilo je nekih agencija koje nisu isplaćivale odmah,ali kad im uzmeš veći dio novca(avans) kao prevoznik onda isplate brzo i ostalo. Cijena po kilometru varira,sve zavisi od broja sjedišta u autobusu i same starosti vozila, npr cijena koja se vrti u cijeloj BiH za autobuse od 50 pa do 55 mjesta je od 2.10 pa do 2.40-2.50KM/po pređenom kilometru, s tim da agencije plaćaju putarine i parking, cijena vozila sa oko 60-65 sjedišta je od 2.50 do 2.70-2.80KM po km, dok su katnjaci od 3.00 do 4.00KM po km, cijene su manje nego u Hrvatskoj sto se placa prevoznicima,ali tako je kod vecine kod nas i dok je tako ljudi ce fino raditi. Sad mozete sracunati koliko neki prevoznik zaradi na jednoj spaniji koja ima 4.500km u oba smjera, prosjecnu potrosnju vozila mozete traziti na internetu. Za ovo gore udes sto sam napisao, to se bas desilo,necu da imenujem prijevoznicku tvrtku(to mogu svakom da dadnem u pp) i zaista ako ja plaćam kartu onda zelim i adekvatan prijevoz,a ne da molim boga dal cu se ja okupati na moru,ili ce me u mrtvacnici kupati. Sve dok su god nasi ljudi,putnici zadovoljni tim setrama i neoplanima iz prethodnog stoljeca starim kao i oni otprilike 30-tak i kusur godina nama nece ici na bolje. Evo ja cu navesti samo jedan od primjera pohvalnog poslovanja. Prevoz Musa,prevoznicka kompanija koja ima registrovanu liniju Donji Vakuf-Jajce, tu je firmu drzao prije jedan Musa,da bi je prije mislim 5-6 godina kupio jedan covjek iz Vinca,i za pocetak je imao setru 210h i 215hd(slike mozete vidjeti u temi) nakon izvjesnog vremena gospodin je kupio sprintera od usore pa jos jednog uvezao iz austrije, i polako sa njima radio vanredne ture i linijski prijevoz kad nema guzve. Nakon izvjesnog vremena stize steyr od rale tursa,pa higer nov uzet i radio je turizam, poslije higera dolazi neoplan cityliner n1217hdc 2008 godina i tad je bio star 4 i pol godine, da bi nakon godinu stigao jos jedan n1216 pa je dosao jos jedan steyr od una busa, jedan od sprintera napustio vozni park kao i higer,a dosao je i renault areas prije neki dan 2002 godina u ekstra stanju, sad ce zuti steyr na prodaju,a nemojte da vas iznenadi ako poslije vidimo nekog mana 2006-7 godina kao zamjena. Vozaci se ne zale,radi se,radilo bi se i u njemackoj, a dok je god tu dobro sto napustati dobro jato. Eh bilo je takvih primjera firmi u bih,nije ovo jedini,al ovo je za kojeg ja znam sve od pocetka pa na dalje. Sto si pisao da su ceste loše u BiH pa jesu boze moj,polako se i one rade, vozio sam se i autoputem prema Beogradu od graničnog prevoza Sremska Rača kad izadjes,pa ljudi dragi to je vise makadam nego autoput,to je izrupano,sve se trese,neravno,a kako je voziti po italiji u uskim ulicama gdje se lome autobusi ili gdje je veci dio kod njih poplocan onim sitnim plocicama,znaci talijanima ne smeta, a nasima smeta. Rijetki su oni koji su uzeli autobus dobro dobar za gotovinu, vecina ih dize kredite,al zato vrijedi ona poslovica,ako ne probas neces ni znati na cemu si. Uzmite neoplana npr 2009-10 godina koji kosta nekih 120 keura i na leasing do 5 godina i polako,to ce se vozilo isplatiti jer je trazeno u turistickim agencijama. Ne bih dalje da zalazim u neke rasprave, ali sve dok gazde trose vise ili priblizno koliko zarade tu nema napretka. Uglavnom vrijeme je tesko,posla se ima,oni koji ulazu ce opstati,a budemo vidjeli sta ce biti sa ovima sto imaju starija auta za par godina,kad ih vise ne budu mogli ni krpiti koliko ce se trositi.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Montoya
Pješak
Offline
Posts: 31
|
|
« Reply #491 on: September 07, 2015, 07:00:06 » |
|
Kod nas je pak došlo vrijeme da nemožeš ni djecu odvest u kazalište 5 kilometra ako bus nema dve šajbe napred i povišene bunkere. Svi traže nekakvu šminku. Ako dođu Citiyliner i Setra 400 problem je kako napunit Setru, svi oće u Neoplana. Nećemo sad o tome kakav je koji bus, samo kažem da je šminka velik dio ugovaranja posla. Mercedes 404 je kod nas zadnja kanta, starih Citylinera 116 ima malo, tu i tamo neki privatnik. 303 je teška egzotika ko i Setra 215.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Ins
Putnik
Offline
Posts: 379
|
|
« Reply #492 on: September 08, 2015, 12:11:23 » |
|
Montoya,
Zapažanja su ti potpuno ispravna. Mene recimo autobuski saobraćaj zanima sa poslovne strane, dakle u smislu vođenja biznisa, tako sam i naletio na ovaj forum.
Generalno, autobuski prijevoz u BiH je mizeran, neadekvatan, pogrešno koncipiran, po poslovnom modelu proisteklom iz workshopa održanom u ludnici.
Razlozi:
1. Nedostatak regulative: sve dok država ne uslovljava prijevoznike, nema napretka. To se najbolje oslikava u usporedbi sa teretnim saobracajem gdje zahvaljuci CEMT regulativi trziste kamiona cvjeta, od pocetka godine je kupljeno i uvezeno preko 100 komada EUR 5 i EUR 6 kamiona, dok je EEV autobusa kupljeno cini mi se 2-3. 2. Prosječni vlasnik autobuske prijevozničke firme je potpuno neobrazovan, tehnički potpuno nepotkovan (pa ti ljudi nisu u stanju shvatiti da EUR 6 automatik samo na uštedi u gorivu sam sebe otplati), najčešče sklon većem ili manjem kršenju zakona, i radi se profilu osobe koji u normalnom razvijenom društvu ne bi odmakao dalje od vozača viljuškara ili bagera. 3. Zahvaljujuci tackama 1. i 2., postoji sivo trziste usluga prijevoza 4. Zahvaljujuči tački 2. i biznis modeli su potpuno pogrešni, ili još češče ne postoje. Ne postoji razvoj, ne postoje dodatne usluge, ne postoje vezane usluge, ništa...
Svi ostali argumenti su van svake pameti, jer kod nas u usporedbi sa sličnim zemljama (npr Češka, Mađarska, Poljska) i cijene karata su skuplje, i putnika ima više, i ceste su više manje slične kvalitete, i plate su više manje iste, i cijene održavanja su slične
|
|
|
Logged
|
|
|
|
neo
Putnik
Offline
Posts: 307
|
|
« Reply #493 on: September 08, 2015, 15:29:35 » |
|
Znas li ti bolan posto je autobus a koliko je kamion, za jednu Setru kupis gotov 4 kompozicije tegljaca a cijena po kilometru gotov ista...
|
|
« Last Edit: September 08, 2015, 18:50:56 by makljen1123 »
|
Logged
|
|
|
|
Ins
Putnik
Offline
Posts: 379
|
|
« Reply #494 on: September 08, 2015, 16:54:35 » |
|
Kakve veze to ima? Ja tebe mogu pitati "Znaš li ti bolan koliko košta jedan Boeing 737? Za te pare kupiš 183 Setre a cijena karte niža?" Suština je da ni vlasnici kamiona ne bi ulagali u EUR 5 ili EUR 6 kamione da ih regulativa nije natjerala, već bi jednako kao i vlasnici autobuskih firmi vozili robu sa Volvom iz 1989. godine, niko ni ne uspoređuje kruške i jabuke kao što ti pokušavaš
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|