Pozdrav svima,
novi sam na forumu pa bih Vas zamolio za dvije informacije.
Za potrebe turističke agencije (ture po BiH, regionu i ponekada europa) planiramo kupovinu jednog ili dva autobusa.
jedan manji do 20 - 25 mjesta i jedan veći do 50tak mjesta.
Koje modele nam preporučujete po sistemu best buy - najbolji omjer uloženo dobiveno...
Kao sto si do sada vidio, nije to bas tako lako.
Prije svega, vi pricate o 2 razlicita vozila. Ja prvo savjetujem da malo razmislite da li vam trebaju oba u jednakom omjeru. Zasto: jer je to skupa igracka ako puno stoji, dakle ako vam treba u velikom broju slucajeva bus od 50 sjedista a ponekad minibus, onda je bolje rentati ovog malog po potrebi, a kupiti dobar autobus turisticke klase (ili cak 2).
Moze biti i obrnuto, da vam rijetko treba kapacitet od tih 50 putnika, onda je finansijsko samoubistvo kupovina turistickog autobusa.
Druga stvar, obratite paznju na EURO norme za motor i kao i za norme dB koje vozilo proizvodi. Ako se bavite turizmom, u zapadnoj Evropi vrlo cesto turisticka putovanja podrazumijevaju ulazak u zasticena podrucja, parkove prirode ili gradska sredista, gdje moze biti zabrana ulaska ako ne ispunjavate odredjene norme. Po ovom pitanju, savjet je sto novije, to bolje, najbolje od 2002 pa mladje.
Sto se tice vrste vozila, turisticke organizacije u zapadnoj evropi najcesce koriste minibuse koje ste spomenuli, dakle Mercedes Benz Sprinter (ili Iveco ili VW Crafter, itd) koji je iz furgona preradjen u luksuzni turisticki minibus. To rade i ti Turci, a po Turskoj licenci kod nas radi i firma Komel iz Sarajeva (
http://www.komel.ba/minibus.html ). Firme koje to rade zovu se karoseristi, ima ih puno, i moze se specificirati minibus po zelji. Evo npr jednog
http://www.truckscout24.de/search/ger/detail.asp?vehicletype_id=6&vehicle_id=13699176&make=26&mid=6&page=2&AllowNext=1&language=ger koji je takodjer iz fabrike izasao kao furgon
Turisticke agencije ih vole jer su mali, pa mogu u gradske centre, jako jeftini za odrzavanje jer su bazirani na furgonu, a i brzi su, idu bez problema 150-160 km/h (na stanu sto zakonski ne bi trebali ali to je druga prica
)
Turisticki autobus je ozbiljna prica, generalno u turizmu preovladavaju Setra i Neoplan. Trebate obratiti paznju na vrstu i razmak izmedju sjedista, jer vrlo cesto bus namijenjen za linije od par sati voznje ima minimalan tzv "pitch", odnosno prostor za noge. A to je pogubno za tursiticka putovanja gdje se puno provodi vremena u busu. Dakle, kupujete duzi bus sa manje sjedista. Busevi su najcesce dugi 12, 13 i 15 metara, s tim da ovi zadnji imaju 3 osovine, sto poskupljuje eksploataciju.
Tehnoloski gledano, svi moderni busevi stari par godina su slicno opremljeni, imaju EUR 4 ili EUR 5 motore, retardere, ESP, itd, itd... i svi oni idu veliki broj kilometara bez problema.
Turisticki busevi imaju znacajno manju kilometrazu od buseva koji su bili u medjunarodnom linijskom saobracaju, pa je i porijeklo bitno. Bjezite od raznoraznih boja, probajte naci bijeli ili srebreni, jer se eventualna ostecenja na "dizajniranom" busu tesko pokrivaju.
Sto se tice proizvodjaca, preporuka bi bila Setra, Neoplan, Mercedes Benz i MAN, a od alternativnih spanski IrizarScania i turska Temsa. Oni zajedno pokrivaju sigurno nekih 90% turistickog segmenta u Evropi, i nema potrebe da eksperimentisete sa nekim drugim proizvodjacima.