Mercedes je u turskoj prisutan još od 1970.godine kroz vlasnički udjel u tvrtki Otomarasan.Tadašnji Daimler-Benz AG posjedovao je 36% dionica,dok su ostatak držale dvije turske kompanije:Mengerler Ticaret T.A.S.(32%) i Has Otomotiv(32%).Tada je izgrađena prva tvornica Davutpasa koja je već 1970.godine počela sa izvozom.Te godine izvezeno je 17.000 vozila od 42.000 ukupno proizvedenih.Otomarasan je 1990.godine postao Mercedes-Benz Türk A.S.Tvrtka je danas u 67-postotnom vlasništvu DaimlerChryslera,dok ostatak dionica posjeduju još četri dioničara.
Proizvodnja Mercedes-Benza Türk A.S.locirana je u tri tvornice.Oplate za sve modele autobusa,kao i kompletni kosturi za Tourismo i Conecto,proizvode se u Davutpasi.Tu je ujedino i središte tvrtke.Kompletni Travego SHD autobusi namijenjeni većinom turskom ali i europskom tržištu,proizvode se u Hosdereu.Tu se kosturi Tourisma i Conecta zaštićuju protiv korozije te se obavlja montaža i završno opremanje.Kamioni Axor,Atego i Unimog U4000 proizvode se u tvornici Aksaray.Osim proizvodnjom autobusa i kamiona Mercedes-Benz Türk A.S bavi se i zastupanjem kompletnog programa Mercedesa u Turskoj.Inače zapošljavaju ukupno oko 4.000 radnika,od tog oko 2.500 radnika u proizvodnji autobusa.
Jedna od tvornica u Hosdereu pokraj Istanbula.
Evo kako je to izgledalo u samim počecima!
Sad u novije doba su radne stanice ergonomski konstruirane za rad na montaži.
Priprema kostura vozila za KTL postrojenje.Inače za vas koji neznate to je antikorozivna zaštita.
Linija za ugradnju pogonske grupe.
Montaža diskova,kotača i sl.
Tip se malo igra
Završno opremanje vozila.
I na kraju finalni proizvodi!
meni osobno drag Travego SHD
Primjer kako se steče radno iskustvo,mladi kadrovi na praksi usavršavanju ni više ni manje nago na Travego RHD,znači Njemačkom orginalu!Blago njima!
izvor: magazinulasim.com
arabam.com