Troler
|
|
« Reply #1050 on: June 20, 2012, 08:34:15 » |
|
Dobro to za Veoliju u Srbiji i Ikarbuse. Tamo je kao domaći najzastupljeniji, jeftin, a i ovi su htjeli što povoljnije da prođu. Ali čini se da im je održavanje perfektno pa i ta vozila dobro rade, a još sam pročitao da je kod njih red i disciplina.
Ako bi ušli kod nas, šta god da kupe mislim da bi dobro održavali a nevjerujem da bi kupili Ikarbus jer su im ovi debelo zakasnili sa isporukom, pa su morali povlačiti vozila iz Poljske.
Ali kako sada stvari stoje, što se tiče udjela privatnika u JGP imaćemo monopolistu.
|
|
« Last Edit: June 20, 2012, 08:36:31 by Troler »
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
MAN Lions coach
|
|
« Reply #1051 on: June 20, 2012, 08:44:03 » |
|
Pa u članu 20 ti je rečeno kako se vrednuje infrastruktura prevoznika,od starosti,vrste pogonskog goriva,izduvni gasovi i ostalo.Ministarstvo utvrđuje kriterije za vrednovanje elemenata metodologije, u cilju utvrđivanja rang liste prijevoznika prijavljenih na javni poziv. Računaju se vozila namjenjena za prevoz putnika do 60km, znači bilo gradski bilo prigradski. Od čistokrvnih gradskih imaju 8 MAN NL313, i 1 mercedes O305, 2-3 gradska Štajera, ali zato imaju preko 50 prigradskih (Steyr - razni, Graf & Stift - razni, Neoplan Transliner Ü, Transliner zglobni, Euroliner Ü, MAN ÜL292) koji se isto računaju.
Znači ni ja se ne mogu oteti utisku da je zakon rađen da ide na ruku Centrotransu, bar u odnosu na eventualne druge privatnike.
Neznam koje firme u BiH imaju toliko gradskih i prigradskih autobusa, znam jedino da ima Litvatrans iz Banovića preko 40, većinom prigradskih, ali imaju i nešto gradskih.
Ako se i javi na konkurs,naravno da će prije dobiti gradski autobus da radi u gradu nego prigradski upravo radi gore navedenih elemenata. To ako neko misli da ima vozila,nikako ne znači da ista mogu i odgovarati za linije. Što se tiče KS-a,Centrotrans će se svakako prijaviti radi linija koje sada održava u prigradskom saobraćaju,i što idu izvan Kantona. I šta stalno potencirate da Zakon rađen na ruku Centrotransu? Mislim saberite se.Svi su se prevoznici izjasnili i dali svoje prijedloge,a GRAS se nije sigurno išao ukopati. Dalje,ne ogleda se standard javnog prevoza u više privatnika na terenu,a da li će se nekome isplatiti sa dva autobusa da ima profit i uz to da još plaća koncesije državi,jer svaki drugi prevoznik osim GRAS-a će ih plaćati? Hoće,ali u limburgu.I pored najbolja 2 vozila npr. u voznom parku,pitanje je kakva mu je infrastruktura firme i da li će ulagati toliko radi dva vozila.Naravno da neće,jer se ne isplati.
|
|
« Last Edit: June 20, 2012, 08:46:52 by MAN Lions coach »
|
Logged
|
Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
|
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #1053 on: June 20, 2012, 09:56:01 » |
|
Sve što kažeš stoji a ja sam samo rekao da imaju dovoljno vozila (jer se računaju i prigradski) da se mogu prijaviti, kao odgovor na jednu konstataciju: Iz CTS su rekli ako dobiju neke gradske linije da su spremni kupiti 20 autobusa za gradski saobracaj,al 40 autobusa je ponovo tesko obezbjedit.
(7) Elementi metodologije koji se ocjenjuju su: a) broj i kvaliteta voznog parka prijevoznika, koji se utvrđuje na bazi slijedećih sadržaja: 1) broj raspoloživih vozila; 2) starost vozila; 3) kapacitet vozila (zglob/solo); 4) vrsta pogonskog goriva; 5) pogodnosti emisije izduvnih gasova (prema EURO karakteristikama motora); 6) visina poda u vozilu; 7) stepen pristupačnosti vozila osobama sa teškoćama u kretanju; 8) vanjski i unutrašnji izgled vozila; 9) posjedovanje klima uređaja u vozilu; 10) broj i površina vrata na vozilu. b) infrastruktura prijevoznika: 1) tehnička i kadrovska opremljenost; 2) kapaciteti za održavanje vozila; 3) parking prostor i prostor za pranje vozila; 4) vozilo za vuču i servisno vozilo. c) reference prijevoznika: 1) dosadašnje iskustvo i uspješnost u obavljanju javnog linijskog prijevoza putnika; 2) bonitet prijevoznika; 3) stručno i kvalifikovano osoblje za organizaciju javnog prijevoza putnika, održavanje i opravku vozila; 4) povoljnost ponude za provođenje mjera za očuvanje i zaštitu okoliša; 5) prilagodljivost postojećem sistemu informisanja putnika na i u vozilu; 6) sistem upravljanja prijevozom (radio veza, satelitsko praćenje rada); 7) ostale okolnosti koje mogu uticati na kvalitet javnog prijevoza putnika.
|
|
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #1054 on: June 20, 2012, 10:06:32 » |
|
Ako privatnik uzme neku liniju znam da je GRAS-u svejedno hoće li to biti Centrotrans, ili neko peti-deseti, ali i dalje mislim da od privatnika ovo ide na ruku jedino Centrotransu.
Mislim da bi realno mjera trebala biti minimalno 20 autobusa/10 minibusa.
|
|
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
Manas
|
|
« Reply #1055 on: June 20, 2012, 11:12:22 » |
|
Ja bi licno volio da neke linije uzme neka druga firma nemora CTS,jer svi smo svjesni da GRAS vise nije u stanju pokrivati sve liniije(naravno podrazumjeva se nedostatak vozila) kao sto je to bilo npr. prije 5-6 godina...a koliko ja znam Veolia nije nikad pokazivala interesovanje za BH trziste (ispravite me ako grijesim)...Ako CTS dobije vise linija u gradu,kupovina novih autobusa je neophodna jer ukljucivanje MAN NL313 i STEYR bi gubili linije kao Kakanj,Breza,Ilijas itd.(jedino da na te linije ubace MAN Lion's Coach,Neoplan,Ayats..)
|
|
|
Logged
|
|
|
|
man 464
|
|
« Reply #1056 on: June 20, 2012, 11:37:24 » |
|
Pa ja mislim da će tako biti ako bude centrotrans dobio neke linije u gradu. Nl 313-ke će sigurno poslat u grad i neke štajere a možda i one minibuse na neke linije gdje je mali broj putnika a gdje Gras vozio sa otoyolima.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #1057 on: June 20, 2012, 11:46:45 » |
|
U ovoj situaciji mogu oni uključiti još 10-15 autobusa bez da imaju problema na drugim linijama, eh sad dali će se pojačati gradskim autobusima do početka 2014 vidjećemo, vjerovatno hoće.
Ako ovi iz kantona preuzmu GRAS-ove kreditne obaveze, što je navodno u pripremi, i ako natjeraju budžetske korisnike da kupuju kupone možda GRAS do tad uspije pojačati srediti i spremno dočekati tender.
Pošto će sve linije ići na tender to bi onda značilo da na tender idu i Centrotransove linije za Raštelicu, Ilijaš, Popoviće, Kamenicu, Dragorade, Aerodrom (koju ne održavaju)...
|
|
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
man 464
|
|
« Reply #1058 on: June 20, 2012, 12:05:37 » |
|
Ja znam za koje će se linije centrotrans najviše interesovati: 21-Sutjeska-Vogošća 31e-Vijećnica-Dobrinja A ako već oni budu pucali na te linije i Gras onda treba ići na: Sarajevo-Ilijaš Sarajevo-Raštelica (moje mišljenje) Meni se više dopada ona kombinacija sa mješovitim linijama, da na jednoj liniji radi više prevoznika ali............ Dobro to za Veoliju u Srbiji i Ikarbuse. Tamo je kao domaći najzastupljeniji, jeftin, a i ovi su htjeli što povoljnije da prođu. Ali čini se da im je održavanje perfektno pa i ta vozila dobro rade, a još sam pročitao da je kod njih red i disciplina.
Ako bi ušli kod nas, šta god da kupe mislim da bi dobro održavali a nevjerujem da bi kupili Ikarbus jer su im ovi debelo zakasnili sa isporukom, pa su morali povlačiti vozila iz Poljske.
Ma u veoliji je red rad i dispilina i jesu kupili ikarbuse ali rade ko zvijezde, slažem se sa tobom u potpunosti.
|
|
« Last Edit: June 20, 2012, 12:11:22 by man 464 »
|
Logged
|
|
|
|
MAN Lions coach
|
|
« Reply #1059 on: June 20, 2012, 12:35:16 » |
|
Ako privatnik uzme neku liniju znam da je GRAS-u svejedno hoće li to biti Centrotrans, ili neko peti-deseti, ali i dalje mislim da od privatnika ovo ide na ruku jedino Centrotransu.
Mislim da bi realno mjera trebala biti minimalno 20 autobusa/10 minibusa.
A šta ako se desi ono što je ministar rekao da sa jednom linijom u paketu dobiješ i neprofitabilnu?Ako konkuriše npr. liniju X i sa njom mu dođe linija Z naravno da će morati imati vozila za nju... I ja ne vidim u čemu je problem omjer 40/20. Dalje,i ako se neko prijavljuje na tender,mora imati već vozila spremna sa karakteristikama koja bi prijavio. Koja je logika izlaziti i prijavljivati se,a nemati vozila?Šta onda prijavljuješ?
|
|
|
Logged
|
Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
|
|
|
MAN Lions coach
|
|
« Reply #1060 on: June 20, 2012, 12:46:39 » |
|
Meni se više dopada ona kombinacija sa mješovitim linijama, da na jednoj liniji radi više prevoznika ali............
"(4) U slučaju da dva ili više prijevoznika obavlja prijevoz na istoj liniji, Ministarstvo utvrđuje red vožnje, broj potrebnih vozila, period i režim održavanja linije, koristeći princip reciprociteta prema frekvenciji putnika tokom dana i prethodnog procenta održavanja polazaka na predloženoj liniji." Što ti u prevodu znači da mogu dva prevoznika biti na jednoj liniji.Ima još članova u kojima je vidljivo da na jednoj liniji mogu biti 2 ili više prevoznika.
|
|
|
Logged
|
Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
|
|
|
man 464
|
|
« Reply #1061 on: June 20, 2012, 12:59:52 » |
|
Fala To mi se najviše dopada... Npr na 31e: 3 grasova busa i 1 centrin i slično....
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Troler
|
|
« Reply #1062 on: June 20, 2012, 13:25:06 » |
|
Ja znam za koje će se linije centrotrans najviše interesovati:
21-Sutjeska-Vogošća 31e-Vijećnica-Dobrinja A ako već oni budu pucali na te linije i Gras onda treba ići na:
Sarajevo-Ilijaš Sarajevo-Raštelica
(moje mišljenje)
Ja mislim da će prije toga biti urađena rekonstrukcija mreže linija. tj. da će neke linije biti izmjenjene a neke nove uvedene u skladu sa potrebama građana. Mislim da se saobraćaj prema Vogošći i Ilijašu nakon toga neće odvijati sa Sutjeske, nego sa Vrbanje ili ul. Franje Račkog. Putnici žele produžetak linije, a učenici/roditelji/nastavnici 2 gimnazije traže izmještanje terminala, i sad je idealan trenutak da se to promjeni. Vjerovatno će još neke linije biti izmjenjene ili uvedene. Fala To mi se najviše dopada... Npr na 31e: 3 grasova busa i 1 centrin i slično.... Čuj 3 grasova 1 centrin? Na ovoj liniji je nekad radilo 8 autobusa. Ali ako se prevoznici budu morali striktno pridržavati pravila da ima samo jedno stajalište na ovoj liniji (što se do sad nikad nije poštovalo, iz opravdanih razloga), onda će 2 autobusa biti taman.
|
|
|
Logged
|
Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
|
|
|
man 464
|
|
« Reply #1063 on: June 20, 2012, 14:37:08 » |
|
Pa realno bi bilo da se neke linije produže ili skrate ili da im se promijeni trasa i slično, jeste vozilo 8 autobusa ali nema potreba za tako čestim inervalom od 10 minuta. I ja bih volio vidjeti da 31e Vijećnica - Dobrinja bude u pravom smislu riječi express linija jer to treba Sarajevu. Linija sa kojom ćeš do Dobrinje sa Vijećnice doći za 20-ak minuta. To bi bilo fantastično, zaustavlja se kod Čengić vile i to je to. Takva linija bi nam trebala i od Hrasnice do Vijećnice sa zaustavljanjima na Ilidži i Čengić vili ali daleko smo mi od toga. Prva stvar koju bih ja kao građanin volio vidjeti je slijedeća: Linije 15,23,23a da promijene polazni terminal i da polaze sa terminala: Ulica Franje Račkog jer je mnogo praktičnije da se bus ne "zavlači" tamo do Ž. stanice, a često se zna desiti da ljudi maksuz čekaju liniju 1 ili 4 da idu do polaznog terminala, dođu tamo a bus ode pred nosom, ne kažem, ima stanica kod Maršalke (MUP-a) i tu i jeste najveći priliv putnika uvijek, kao i kod Ekonomske škole ali jedno vrijeme dok je bio bus iz ul. F. račkog (radila se cesta) to je bila fantazija, ona milina ,hladovina, pa i kad nema busa nije ti teško čekat......... I prije je bus polazio sa terminala Ulica Franje Račkog pa se neko čini mi se 2000 ili poslije sjetio da treba mijenjeti polazni teminal... Neki MOZAK?! Hoće Vogošćani liniju do F.račkog hoće, hoće, hoću i ja onda da bude linija 23 Baščaršija-Rajlovac i da ne moram presjedati, mnogo što šta se želi, želim i ja da dobijem na lotu pa ništa, ako si shvatio......
|
|
« Last Edit: June 20, 2012, 14:40:31 by man 464 »
|
Logged
|
|
|
|
|
|