The_Dubster
|
|
« Reply #780 on: January 26, 2013, 20:15:24 » |
|
e sad malo starije pitanje - ja nisam u toku, jer tada nije bilo foruma. Pa, kad je osnovan Panturist? Kakva mu je veza sa Panthus? Kako se desilo da ih preuzme Veolia? Koliko su imali vozila kad ih je Veolia preuzela?
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Adin_Zne
|
|
« Reply #781 on: January 26, 2013, 20:22:12 » |
|
Ja samo znam da se prije zvano Panthus, pa sad Panturist.
|
|
|
Logged
|
Neoplan VIP Class
|
|
|
MART
Kondukter
Offline
Posts: 519
KÄSSBOHRER SETRA
|
|
« Reply #782 on: January 26, 2013, 20:29:17 » |
|
Nepisi napamet kad neznas,Panturist se nikad nije zvao Panthus,Panthus je ispostava il sestrinska firma Panturista u Baranji,ako grijesim nekme TOMO ispravi
|
|
|
Logged
|
SETRA Fahrzeuge Omnibusse mit Stil
|
|
|
The_Dubster
|
|
« Reply #783 on: January 26, 2013, 20:41:52 » |
|
Ah, Adin kad ne bi na usta bi na guzicu, samo da se nešto napiše
|
|
|
Logged
|
|
|
|
tomo
|
|
« Reply #784 on: January 26, 2013, 21:55:28 » |
|
e sad malo starije pitanje - ja nisam u toku, jer tada nije bilo foruma. Pa, kad je osnovan Panturist? Kakva mu je veza sa Panthus? Kako se desilo da ih preuzme Veolia? Koliko su imali vozila kad ih je Veolia preuzela?
Osnovan je 1946. godine kao sastavni dio poduzeća Autoreparatura. 1998. je osnovana tvrtka kćer Panthus koja je kasnije ugašena. 2000. godine je osnovan Panturist plus d.o.o. 2003. godine Panservis d.o.o. - ovlašteni servis za MAN i Neoplan 2006. se pridružuje Veolia Transport grupaciji 2007. se sve ove tvrtke kćeri pripajaju matičnoj firmi Panturist d.d. 2011. postaje vlasnik nekretnina i 9 autobusa VTV Pavlića d.o.o.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
The_Dubster
|
|
« Reply #785 on: January 26, 2013, 22:00:20 » |
|
a kako je ušao Veolia, jel firma bila u stečaju ili...? Hvala za info
|
|
|
Logged
|
|
|
|
tomo
|
|
« Reply #786 on: January 26, 2013, 22:08:12 » |
|
A stari gazda više nije htio biti gazda pa odlučio prodati... Ali vidi se da Veoliju nikad nije ni zanimao Panturist kao Panturist, jer sve što se radi i gdje ima love je PJ Zagreb...
|
|
|
Logged
|
|
|
|
n00bz3r
Pješak
Offline
Posts: 21
|
|
« Reply #787 on: January 26, 2013, 22:54:40 » |
|
Stari gazda i direktor je imao preko 70 godina kad je Veolia kupila PNT. Ali ju je prodao dok je bila profitabilna. Sad nakon 6 godine nebrige vlasnika, nisam siguran da su u plusu sto se tice poslovanja.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
neoplancityliner
Pješak
Offline
Posts: 122
|
|
« Reply #788 on: January 27, 2013, 14:02:35 » |
|
što se tiće DB, moja prva ideja je bila, otvaranje međunarodne linije koja bi se vozila bez kooperanta..
|
|
|
Logged
|
|
|
|
svicer
Putnik
Offline
Posts: 154
|
|
« Reply #789 on: January 27, 2013, 18:02:56 » |
|
Nepisi napamet kad neznas,Panturist se nikad nije zvao Panthus,Panthus je ispostava il sestrinska firma Panturista u Baranji,ako grijesim nekme TOMO ispravi Tocno,ali treba reci zasto, to je bilo doba reintegracije i poreznih olaksica pa je jedno vrijeme bilo i BM tablica koja su sljakala kod firme majke.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
n00bz3r
Pješak
Offline
Posts: 21
|
|
« Reply #790 on: January 27, 2013, 21:15:47 » |
|
Naravno da su iskoristili sve sto su mogli, sto se tice poreznih olaksica, sto za firmu, sto za radnike. Ali i osiguranje autobusa je bilo jeftinije na tom podrucju. Recimo, i dan danas se moze proci jeftinje. Na http://www.crosig.hr/osiguranja/motorna-vozila/vrste/autoodgovornost/izracun-premije mozes vidjeti kolika je razlika u cijeni osiguranja. Konkretno, za moj auto razlika ZG i OS je 500 kuna. Vukovar je jos jeftiniji od Osijeka za 200 kuna. To je samo razlika za auto od 66 kW. Razlika za bus je pretpostavljam drasticna. Zato je prebacivao buseve u Panthus, pa ih papirno posudjivao Panturistu, iako nikad nisu izasli iz kruga firme.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
svicer
Putnik
Offline
Posts: 154
|
|
« Reply #791 on: January 27, 2013, 21:37:43 » |
|
Ima jos toga, prvi busevi koji su vozili preko u Srbiju i td. toliko crnite tu firmu, firma placa solidno, uplacuje doprinose, nabavljaju se vozila, nije se upsutala u izgradju kolodvora u Osijeku sto su mnogi ocekivali i td. posluzila je velikoj firmi da opere novce pred poreza i to je uspjela, sada ce doci jace gazde i ima da se vozi danonocno ima da se prasi.
Stobi bilo da je drugacije, da je kupi neki domaci kulak, mozda bi do sada i zatvorili.Kajmak im je od lokala, Baranje i to okolo gdje dokle gravitiraju, na zapad salju koperante i i sve je za pet.
Danas Frigan jos ima nerasciscenih racuna sa nekim radnicima, ima suvlasnistvo na djelu zemlje gdje je bila stara firma dok je on gazdovao, sadasnji vlasnik uziva samo jedan dio katarskog upisa stare,ali opet, kazem dobro je ispalo, firma je ziva i ima neku budicnost.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
tomo
|
|
« Reply #792 on: January 27, 2013, 21:37:47 » |
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
n00bz3r
Pješak
Offline
Posts: 21
|
|
« Reply #793 on: January 27, 2013, 22:19:08 » |
|
A gdje si ti to vidio da sam ja crnio Panturist? Ja ne volim Veoliju, i njih krivim za sadasnje stanje u firmi. Kakav je Stevica Frigan bio kao vlasnik i direktor, u to ne ulazim (iako ga osobno poznam, ali nikad nisam radio za njega), ali dok je on bio na celu firma je radila i bili su najjaci u Slavoniji. Francuzi su unistili vozni park, pogotovo prigradski. Ne znam jesu li sve skupa 15 autobusa nabavili. A u rashod su poslali barem duplo. Nadam se da ce DB na celo dovesti nekoga tko ce posloziti sve kockice, i vratiti firmu na stare staze. Bit ce doduse tesko, APP je ozbiljan konkurent, kao i Cazmatrans Vukovar.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
5dm2
Pješak
Offline
Posts: 2
|
|
« Reply #794 on: January 28, 2013, 01:39:50 » |
|
Posredno sam povezan sa Panturistom, i vrlo dobro upućen u prošla i sadašnja zbivanja u firmi, pa ću navesti par stvari kako ne bi bilo nedoumica.
Znači, Veolia se u ljeto 2011. godine odlučila povući iz prometne djelatnosti te je svoju podružnicu Veolia Transport stavila na prodaju. Panturist kao dio korporacije nije nikada bio na prodaju kao pojedinačna firma (bez obzira na totano amaterski članak koji je izišao na jednom poslovnom portalu, u kojem su navedene drugačije, odnosno krive tvrdnje, a koji je prepisao Glas Slavonije i time uzburkao duhove). Nakon godinu i pol za operativni dio u jugoistočnoj Europi najkonkretniji interes je iskazao Deutsche Bahn, odnosno njegova tvrtka Arriva, i kako stvari stoje oni će ga i kupiti (Hrvatsku i Slovensku Veoliju sigurno, za ostale ne mogu tvrditi jer ne znam).
Friganovu vladavinu nije moguće promatrati u kontekstu današnjih zbivanja, budući da je on imao političku podršku od strane Branimira Glavaša, trostruko niže cijene goriva i trostruko veći broj putnika, te se odlučio povući u posljednjem trenutku. Prvu godinu od kupnje, Veolija je u Hrvatskoj završila sa zanemarivim minusom, kasnije godine on je sve više rastao a na kraju 2011. godine bilanca na kraju godine je iznosila minus 9 000 000 kuna, sa prihodima od cca 80 000 000 i rashodima od cca 90 000 000kn (lako vidljivo iz godišnjeg izvješća na FINA-inim stranicama). Naravno, taj minus treba uzeti sa velikom dozom rezerve jer on nije realan - odnosno opreativno je daleko manji, no o tome neka kažu oni koji su stručniji u području računovodstva.
Od prodaje Panturista Veoliji plaće radnicima nikada nisu zakasnile ni sata, i usprkos određenim rezovima, radnička prava su i dalje na solidnoj razini, a kada se usporede sa slavonskim prilikama, može se reći da su ta prava i više nego dobra (no i dalje daleko od idealnog, no takva je situacija u cijeloj državi)
Za vrijeme Veolije kompletno je moderniziran prigradski vozni park, i dobar dio turističkog. Nabavljeno je 30ak novih vozila i 20ak rabljenih do 10 godina starosti u trenutku kupnje. Tu treba pridodati i vozni park VTV Pavlića koji je na papiru jedan od boljih u Hrvatskoj, no nažalost ta vozila prije dolaska u sastav Panturista jedva da su i održavana. Rashodovana su brojna vozila kojima su resursi odavno istekli. Nažalost, mnogi Friganovo doba vladavine Panturistom doživljavaju previše utopistički. Oni koji su se vozili po Slavoniji u to vrijeme, znaju dobro o kakvim je krševima tu bila riječ...
Teško je reći kakva je budućnost Panturista ukoliko ga DB zbilja kupi, no za sada je PT i dalje najjača prijevoznička firma istočno od Zagreba, jer za razliku od konkurncije nije opterećena leasingom, ima solidan vozni park i puno neiskorištenog potencijala.
Na kraju samo kratak osvrt na Autobusni kolodvor i Panturist. Ponuda Osijek Koteksu je bila zajednička od GPP-a i Panturista, i u vrijeme natječaja jedina koja je udovoljavala zahtjevima. Tek po objaviljivanju rezultata pojavio se APP kao koncesionar. Na kraju se ne dobivanje kolodvora pokazalo kao dobra stvar za Panturist, jer APP je na osječkom kolodvoru zagrizao u pretvrd kolač, no to već spada u neke druge domene koje nisu za razglabanja po internetu.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|