bhbus.ba
November 21, 2024, 13:49:19 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Calendar Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Poljska: Kraków i Wrocław, august 2012.  (Read 3091 times)
dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« on: August 24, 2012, 21:11:28 »

Naš je put kroz južnu Poljsku počeo 11. augusta kada smo otputovali iz Češke, direktnim brzim vozom EuroCity 111 u pravcu Warszawa, do stanice Katowice. Na relaciji Katowice-Krakow smo morali koristiti pravi poljski voz, i voz se na polsjkom kaže "pociąg" (čitaj "počong") što ustvari znači "zaprega". Nažalost, polski voz je baš putovao sporo kao zaprega - za 75 km mu je bilo potrebno preko dva i po sata! Bilo je dobro vidljivo kako je pruga uništena i kako nije doživjela neki remont več mnogo decenija. Drveni pragovi u raznim fazama raspada, šarafa oko šina često nije bilo, stubovi kontaktne mreže deformirani i pokriveni slojem korozije.
Napokon, u večernjim satima smo stigli u Krakow. Iskreno: mislio sam, da me ne može više ništa iznenaditi, npr. nakon brojnih posjeta Balkana, ali baš sam bio šokiran, i to u komšiluku Češke Tongue
Kraków (čitaj Krakuv): jedan od najvećih gradova Poljske, ima oko 750 000 stanovnika. Kao jedini veliki poljski grad je bez većih razaranja preživio drugi svjetski rat, uništeno je bilo samo oko 10-20 % zgrada i grad ima super atmosferu, pun je historijskih i lijepih zgrada. U Krakowu ima 84 km tramvajskih pruga, oko 365 tramvaja. Od 1882. godine je u gradu vozio uskotračni konjski tramvaj (kolosijek 900 mm) - ukinut nakon 2. sv. rata, od 1913. godine vozi električni tramvaj na kolosijeku 1435 mm.
U voznom parku ima između ostalog i 50 najsavremenijih tramvaja Bombardier NGT6.
Autobuski saobraćaj je vrlo razvinut, u gradskom i prigradskom saobraćaju pruža svoje usluge nekoliko prevoznika uz zajedničku tarifu. Širom Poljske je jako razvijen i međugradski autobuski saobraćaj, što nije iznenađujuće s obzirom na to da vozovi putuju na mnogim linijama sporije nego u vrijeme 2. svijetskog rata.

Ovdje se može vidjeti "kvalitet" jedne važne željezničke pruge, koja spaja aglomeraciju Katowice (oko 2 miliona stanovnika) i Krakow (skoro milion stanovnika).


Unutrašnost "počongu" starosti oko 50 godina.


Vanjski pogled na poljski "počong osobovi" (putnički voz) tipa EN57, koji mene dizajnom jako podsjeća na historijske kompozicije metro-a, koje su vozile prije rata npr. u Berlinu... jedina moderna stvar je bio digitalni displej na čelu voza.


Srce grada Krakowa, tvrđava Wawel - bivša palata poljskih kraljeva, u podzemlju se nalaze grobovi poljskih kraljeva i drugih znamenitih ličnosti.


Apsolutan unikat - u Krakowu su odlučili zamijeniti kompozicije 3 solo kola Konstal ovakvim tramvajima napravljenima preradom starih četveroosovinskih Konstal vagona. Između njih postavljena su dva niskospodna dijela. Zanimljivo je da tramvaj posjeduje dva pantografa i koristi oba.


Second-hand tramvaj Düwag iz Beča.


Nekoliko kilometara od Krakowa se nalazi mali gradić Wieliczka, koji je svijetski poznat po svome rudniku soli koji radi već mnogo stotina godina. Danas se u njemu nalazi ogroman muzej, koji preporučujem svakom posjetiocu ove regije! Na slici je podzemna crkva u kojoj je sve napravljeno od soli - statue, dekoracije, pločice na zemlji, gelenderi na stepeništu, čak i lampe su izrađene od soli!


Podzemna sala sa slanim jezerom i lijepo osvjetlenom statuom.


Evo nas opet u Krakowu, došli smo ovim žutim autobusem, linija 304 vozi svakih 20 minuta iz centra grada sve do Wieliczke - prevoznik Mobilis, ali važe iste karte kao u Krakowu, samo se mora kupiti da gradsku plus prigradsku zonu. Inaće autobus marke Irisbus Citelis.


Tipičan poljski tramvaj, Konstal 105Na, nadimak "Akwarium" zbog prevelikih prozora koji pružaju lijep razgled. Inaće je to veoma bučan tramvaj neobičnog dizajna.


Izlet u Auschwitz/Oświęcim (čitaj "Ošvjenčim"). Opet električna kompozicija EN57 koja je opet išla "brzinom puža". Inaće Oświęcim je relativno veliki grad sa oko 40 000 stanovnika, vidjeli smo tamo i velike tržne centre, i bivši koncentracioni logor se nalazi na njegovom kraju... svakako imati u ličnoj karti mjesto prebivališta "Oświęcim" izgleda malo ludo, jer svakome pada na pamet samo onaj logor smrti...


Unutrašnost logora Auschwitz/Birkenau - odavdje nije bilo povratka.


Željeznička pruga za "istovarenje materijala za likvidaciju"...


Memorijalni centar Auschwitz je prema riječima našeg vodiča najposjećivaniji muzej svijeta, godišnje ovdje dođe preko 1,3 miliona ljudi. Nažalost, uglavnom u starom dijelu logora (sa kapijom "Arbeit macht frei") je stalno ogromna gužva, jedna grupa turista čeka kada će prethodna grupa napustiti lokaciju u ekspoziciji... Oko Auschwitza ima i ogromne parkinge za turističke autobuse i automobile. Ovdje sam slikao jedan turistički autobus.


Međugradski autobus marke Jelcz kompanije PKS Oświęcim, kojim smo se vratili u Krakow.


Zglobni Solaris urbino prevoznika Mobilis na gradskoj liniji 152.


Tramvaj Bombardier NGT6. Na mnogim mjestima krakovskog tramvajskog sistema su šine vrlo dobro remontovane, ali ima i puno mjesta gdje šine itgledaju kao kod Stupa. Posebno ovi niskospodni Bombardier tramvaji pate od loših šina, prilikom vožnja sam nerijetko čuo jake udarce i škripljenje dok su neki dijelovi postolja brusili istrošene šine ili površinu kolovoza... uvijek sam se sav naježio!!!


Muzej krakowskog tramvaja, koji se nalazi u južnom dijelu gradskog centra, u kvartu Kazimierz, u bivšoj remizi uskotračnog tramvaja, vrlo lijepo remontovanoj i popravljenoj. Osim tramvaja mogu posjetioci vidjeti i izložbu o povijesti štamparijske tehnologije, te izložbu historijskih automobila. Evo slike iz hale sa historijskim tramvajima.


Jedan od najstarijih krakowskih tramvaja - sva vozila su sposobna da voze, i to prilikom raznih svećanosti i praznika.


Opet tramvaj Bombardier, sa reklamom.


Tramvaj Düwag porijeklom iz njemačkog Düsseldorfa.


Autobusi Mercedes Benz Citaro i Jelcz na terminalu Salwator.


Pošto željeznički saobraćaj u Poljskoj jedva diše i najveći broj putnika koristi autobuse, ima na tržištu i puno malih kompanija koje voze putnike u sela i gradiće u komšiluku velikih metropola. Evo jednog privatnika Mal-Bus na prigradskoj liniji.


Autobus Scania i minibus Jelcz na terminalu Salwator.


A moramo i malo lijepih mjesta u centru krakowa - kula na glavnom trgu.


Katedrala na glavnom trgu.


Lijepo popravljeni dio srednjevjekovnog odbrambenog sistema.


Jedna od mnogih preljepih krakowskih zgrada.


Opet tramvaj iz Beča.


A opet Bombardier.


Autobus Jelcz M181MB.


Pošto nismo željeli putovati 275 km iz Krakowa u Wroclaw "brzim vozom", kojemu je prema redu vožnje trebalo 5,5 sata (!!!!), odlučili smo putovati autobusom. Kompanija Link-bus koristi vrlo udobne i moderne autobuse, karta se može kupiti putem interneta, sve super!!! Nepunih 300 km je zahvaljujući modernom autoputu trajalo cca. 3 sata.


Wrocław (čitaj Vrocuav - ua kao u engleskom "why"): grad sa 633 000 stanovnika. Godine 1877. je počeo voziti konjski tramvaj, godine 1903. električni tramvaj, 432 tramvaja, 84 km dvokolosiječnih pruga. Između ostalog, u Wroclawu vozi 17 tramvaja Škoda 16T (jednosmjjernih) te 31 tramvaja Škoda 19T (dvosmjernih).
Za razliku od Krakowa, Wroclaw (ranije njemački Breslau) je bio totalno devastiran na kraju 2. svijetskog rata, kada su ga nacisti proglasili "tvrđavom/Festung Breslau" i rezultat višemjesečnih borba između njemačke i sovjetske vojske je bilo totalno uništenje od 70 % grada zajedno sa izuzetno vrijednim historijskim naslijeđem. Ludilo rata... i ljudi dalje ostaju glupi i uvijek počinjavaju isto zlo...

Ovo je moderniziran tramvaj na bazi starih "akwariuma" Konstal sa niskospodnim dijelom.


Biser u centru Wroclawa - gotička vijećnica, precizno popravljena i u svom starom sjaju.


Pogled na katedralu na "Tumskom otoku" - Ostrów Tumski.


Pogled na gradski dvorac i rijeku Odru.


Autobus Volvo na liniji 142. Za razliku od Krakowa, gdje tramvaji i autobusi gradskog saobraćajnog preduzeća nose istu plavo-bijelu kombinaciju (koja liči na Zagreb), u Wroclawu su tramvaji plavo-bijeli, dok su autobusi lakirani u kombinaciji žute i tamno crvene boje (kod istog prevoznika).


Blizu super modernog futbalskog stadiona Wroclaw-Pilczice je bila otvorena nova stanica vozova. A opet jedno historijsko strašilo na šinama, jedinica EN57.


Gradski autobus Mercedes Benz Citaro.


Autobus Solaris Urbino u prigradskoj verziji, prevoznik Polbus.


Kratki Mercedes Benz Citaro.


Automat za karte: Ovo čudo je sto godina naprednije nego tehnologija koja se vidi u Češkoj, potpuno odgovara zapadnim standardima. Preko tač-skrina (dodirnog ekrana) se mogu kupiti mnoge vrste pojedinačnih i pretplatnih karata. Platiti se može novčanicama, kovanicama i kreditnim karticama. U Wroclawu (isto kao u Krakowu) postoji "gradska elektronska karta", koja ima više funkcija, i radi također kao mjesečna karta za tramvaj/autobus. U ovom automatu se može popuniti kredit ili za određeni rok (mjesec, kvartal...) ili kao elektronski novčanik, i prilikom ulaska u vozilo se karta pritisne na automat i može se kupiti karta bez nerviranja sa sitnim novcem.


Opet modernizirani Konstal.


A evo jedan češki tramvaj Škoda 19T, dvosmjerna verzija. Prošle godine su bile otvorene dvije nove tramvajske linije u stambeno naselje Kozanów, gdje nisu izgrađene okretaljke nego samo slijepi kolosijeci sa skretnicama, tako da na ovim prugama mogu voziti samo ovi dvosmjerni tramvaji. Opet, nisam veliki prijatelj ovog tipa tramvaja, čvrsto postolje doprinosi velikoj buci, udarcima u krivinama i velikom istrošenju šina. Saznaće poljska braća kakve je dobre brusilice šina kupila (maskirane kao običan tramvaj)...


Nakon 70 godina... vidite oštećenja lijepe zgrade bivše velepekare "Mamut" u širem centru Wroclawa. Od minobacačkih granata i topova...


Stari dobri Konstal 105Na, svježe lakiran. Zanimljiva su dupla vrata u sredini tramvaja, u vremenu socijalizma, kada je bio gradski saobraćaj puno više korišten nego danas (iza gvoždene zavjese nije bilo lako kupiti automobil, za razliku od Jugoslavije), i više vrata je značilo brži izlaz i ulaz putnika te brže odvijanje saobraćaja.


I jedan biser na kraju - nakon nekoliko godina trajanja, nedavno je završena rekonstrukcija glavne željezničke stanice u Wroclawu - precizna, prema starim planovima, sa puno predivnih sitnica, jednostavno prekrasno vani i unutar!

« Last Edit: August 24, 2012, 21:30:52 by dresdener » Logged
The_Dubster
Moderator Podforuma
Vozač Autobusa
*
Offline Offline

Posts: 21.112



« Reply #1 on: August 24, 2012, 21:35:24 »

naputovo si se puno ti zadnjih mjeseci Cheesy

a ovo za 75 km i 2 sata, to je baš pobosanski hahahahaha a ova scania irizar I6 je najnoviji njihov model, pa mora bit udoban Cheesy

sjajno kao i uvijek Cheesy
Logged


Pages: [1]   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.047 seconds with 22 queries.