bhbus.ba

Ostalo => Vaše Reportaže, opisi Putovanja ... => : dresdener October 26, 2014, 12:48:08



: 2014-10-15 Brno, Češka, fotos baj Nokia Lumia 925
: dresdener October 26, 2014, 12:48:08
U petak i subotu sam boravio u Brnu, u subotu prije podneva imao sam malo vremena da prošetam centrom grada i napravim malu reportažu za vas.

Na početku ajmo malo činjenica:

Brno je drugi najveći grad Češke, ima oko 400 hiljadu stanovnika i zauzima površinu od 230 kvadratnih kilometara. Između ostalog se tamo nalazi 13 univerziteta sa ukupno 33 fakulteta i 89 000 studenata. U gradu ima puno kulturnih institucija, nalazi se ovdje i puno organa državne uprave, i sjedište Ustavnog suda. Industrija se reducira, legendarni brendovi su u Brnu bili fabrika traktora ZETOR, fabrika oružja ZBROJOVKA BRNO i mašinska fabrika Královopolská strojírna.

Grad je veoma lijep posebno u centru, ima puno zelenila, nije atmosfera toliko iznervirana, agresivna i luda kao u Pragu.

Javni saobraćaj u Brnu je veoma razvijen, glavni saobraćajnik je Saobraćajno preduzeće grada Brna (Dopravní podnik města Brna). Postoji integriran tarifni sistem u koji jesu uključene brojne prigradske linije drugih autobuskih prevoznika i linije željeznica tako da se može po sistemu zona putovati daleko iza granice samog grada sve do državne granice sa Austrijom.

Ovdje se nalazi jedna nevjerovatna onlajn aplikacija, mogu se onlajn pratiti vozila javnog saobraćaja u Brnu: broj linije, garažni broj, i vidi se kako kretaju ulicama.
http://iris.bmhd.cz/ (http://iris.bmhd.cz/)

U gradskom javnom saobraćaju služi:
300 tramvaja
Preko 300 autobusa
152 trolejbusa

Podaci za 2013. godinu:
Prevezeno 351,284 miliona putnika
Prihodi su dostigli  971 871 000 Kč (oko 69 miliona KM)
Gradska i lokalna uprava je platila u subvencijama 1 744 000 000 Kč (skoro 124 miliona KM) što je odgovaralo 61 % budžeta saobraćajnog preduzeća.

Broj uposlenika: 2720, od toga 1341 vozača

U gradu vozi 11 linija tramvaja, 13 linija trolejbusa, 50 linija autobusa

Cijena karata (gradska zona - područje grada, otprilike odgovara sarajevskoj zoni "A")

Djeca 275 Kč mjesečna (20 KM), 2375 Kč godišnja (170 KM)
Učenici i studenti do 26 godina starosti: 275  Kč mjesečna (20 KM), 2375 Kč godišnja (170 KM)
Odrasli:  550 Kč mjesečna (40 KM), 4750 Kč godišnja (340 KM)
Penzioneri do 70 godina starosti (iznad 70 godina starosti se voze besplatno): 350 Kč mjesečna (25 KM), 2950 Kč godišnja (211 KM)

Pojedinačne karte,važe određeno vrijeme od trenutka poništenja u vozilu:
15 minuta za 20 Kč (1,45 KM)
60 minuta za 25 Kč (1,8 KM)

(https://lh3.googleusercontent.com/-GT3RsEOSRhY/VEzHu7MDsLI/AAAAAAAAAPg/HVbmqPc4dvI/w319-h567-no/WP_20141026_001%5B1%5D.jpg)
Ovako izgleda dnevna karta za odrasle, važi ne jedan kalendarni dan nego 24 sata od trenutka poništenja što je super jer se može koristiti i drugi dan, košta preračunato 6,4 KM.

(https://lh5.googleusercontent.com/-bvikbi_yd5E/VEy6Ww6Uk3I/AAAAAAAAAMw/avOWj14NZJU/w1007-h567-no/WP_20141025_006.jpg)
Klasični tramvaj tipa K2 u centru Brna

(https://lh3.googleusercontent.com/-J5TysCXKXWw/VEy6dSdSVNI/AAAAAAAAAM4/eysGIS4fiZs/w1007-h567-no/WP_20141025_007.jpg)
Tramvaj Vario LF2 proizvođača Pragoimex, namijenjen je kao zamjena dotrajalih tramvaja K2. Čak se i u papirologiji radi o "rekonstrukciji" tramvaja K2 mada od njih nije ostalo više nego dijelovi obrtnih postolja.

(https://lh3.googleusercontent.com/-v6guPVSMEeI/VEy6hl1JRiI/AAAAAAAAANA/1P2JazZ2Obo/w1007-h567-no/WP_20141025_009.jpg)
Kratak tramvaj Vario LF

(https://lh5.googleusercontent.com/-w3w-D1gANN0/VEy6rZ4KeQI/AAAAAAAAANI/fhg7EAwbx0g/w1007-h567-no/WP_20141025_010.jpg)
Još jedan K2

(https://lh3.googleusercontent.com/-xUOH_2OduFw/VEy7Jx4cr-I/AAAAAAAAANY/bmeMxXv-mxY/w1007-h567-no/WP_20141025_018.jpg)
Tramvaj KT8D5, svi tramvaji ovog tipa su u Brnu remontovani i dobili su nov srednji dio sa niskospodnim ulazom. Svi tramvaji služe kao dvosmjerni jer na liniji 8 koja povezuje centar sa ogromnim stambenim naseljima u intervalu od 5 minuta na istočnom terminalu nema okretaljke nego tramvaji zaustavljaju na slijepom kolosijeku i preko skretnica se vraćaju "rikverc".

(https://lh5.googleusercontent.com/-oWGNCs8DhFA/VEzHCC_jy3I/AAAAAAAAAPQ/wKLeOB9JDvU/w756-h567-no/IMG_0757.JPG)
Dakle ovo je istočni terminal u kvartu Líšeň.

(https://lh3.googleusercontent.com/-lczVMB-S3fs/VEy7qUSarUI/AAAAAAAAANo/_vyl9DmfLjw/w1007-h567-no/WP_20141025_019.jpg)
Moderniziran tramvaj K2 koji izgleda na prvi pogled isto kao sarajevski tramvaji SATRA, u veselim bojama sa reklamom.

(https://lh6.googleusercontent.com/-7MplYqE1NFw/VEy7rJbAQBI/AAAAAAAAANs/IakBAN1z0Uo/w1007-h567-no/WP_20141025_020.jpg)
Tramvaji novijeg tipa T6A5

(https://lh4.googleusercontent.com/sK2wMZu09qmw0L1SFaGYGv8OFYuNEo-HMpPC9LVwGpQ=w1007-h567-no)
Gradski autobus IVECO Citelis

(https://lh3.googleusercontent.com/-s5841o7XyFc/VEy8FBfhcOI/AAAAAAAAAN8/x4-bmIo4RQg/w1007-h567-no/WP_20141025_025.jpg)
Stariji zglobni autobus KAROSA

(https://lh4.googleusercontent.com/-wQwfWZKpHQo/VEy8UOsg2lI/AAAAAAAAAOE/9NNi6j0LrSY/w1007-h567-no/WP_20141025_027.jpg)
Stariji solo autobus KAROSA

(https://lh3.googleusercontent.com/-lN0HJsoBeIo/VEy8poZr4DI/AAAAAAAAAOM/CGo0w-g79rU/w1007-h567-no/WP_20141025_029.jpg)
Zglobni trolejbus Škoda 22Tr

(https://lh6.googleusercontent.com/-Yc8p7lPdaPo/VEy81GBAXRI/AAAAAAAAAOU/msio3Mf3vFg/w1007-h567-no/WP_20141025_030.jpg)
Klasična kompozicija tramvaja T3

(https://lh5.googleusercontent.com/uN-UXeRQB3FrotWDpoLCc88JvYk3SZqYniFOota9UDg=w1007-h567-no)
Tramvaj Škoda Astra, ne baš dobro vozilo, čvrsta postolja koja ne mogu da se nagibaju u krivinama prouzrokuju veliko istrošenje šina

(https://lh3.googleusercontent.com/-cbIRNdJkwnk/VEy9Na9SBWI/AAAAAAAAAOk/n2pgCmFz51k/w1007-h567-no/WP_20141025_032.jpg)
Još jednom tramvaj tipa KT8D5. Zanimljiva je činjenica da u centru Brna ispred željezničke stanice sve do stajališta Nové sady postoji tramvajska pruga sa ČETVERO kolosijeka, dakle dupla pruga, jer frekvencija tramvaja je ogromna, u špici prolaze tramvaji praktično neprekidno.

(https://lh4.googleusercontent.com/-v94DDuZysuI/VEy9Y68_EBI/AAAAAAAAAOs/8dSJBB_1c1E/w1007-h567-no/WP_20141025_033.jpg)
Tramvaj Škoda 14T. Nesreća i sramota češke industrije, rodio se po političkoj narudžbi. Ima tri čvrsta postolja koja loše podnose neodržavane šine, u krivinama bukvalno ždere šine kao brusilica. Brno je trenutno jedini grad u Češkoj gdje ovi tramvaji voze. U Pragu je prije nekoliko sedmica cijela serija od više od 60 tramvaja povućena iz saobraćaja, i neće nikad više voziti, traži se kupac, vjerovatno negdje iza Urala.

(https://lh3.googleusercontent.com/-7zPcwo1s1Rw/VEy-AOufzjI/AAAAAAAAAO8/F4J41HpSa7U/w1007-h567-no/WP_20141025_037.jpg)
Klasičan trolejbus Škoda tip 15Tr

(https://lh6.googleusercontent.com/-oIYyuo3Mgf4/VEzJahoiGxI/AAAAAAAAAPs/whOjljFjWug/w1007-h567-no/WP_20141025_038.jpg)
I ovdje prolazi komšija Bečlija, turistički autobus iz Beča udaljenog oko 150 kilometara.


: Odg: 2014-10-15 Brno, Češka, fotos baj Nokia Lumia 925
: Manas October 26, 2014, 14:20:10
Odlicna reportaza kao uvijek od tebe :D Ova crveno-crno-bijela shema mi se pravo svida i jedna mi je od boljih u JGP... Sta ce biti sa ovim Skodama 14T i koliko ih ima Brno? Jel se nekako mogu preraditi da ne uzrokuju tolika ostecenja ili ce kao u Pragu ici na prodaju? I izgledom su losi,al eto najgore i ostalim karakteristikama


: Odg: 2014-10-15 Brno, Češka, fotos baj Nokia Lumia 925
: dresdener October 26, 2014, 15:12:09
Manas: Hvala lijepa! :) I pravu si da je ova kombinacija boja elegantna i dobro izgleda :) Šta se Škoda 14T tiče, u Pragu ih ima 60 komada prema zvaničnoj listi voznog parka, u Brnu 29 vozila (vozila za Brno imaju oznaku tipa 13T jer se u nekim sitnicama razlikuju od praškog tipa, i strujno kolo je u Brnu obrnuto, dakle MINUS pol je u kontaktnoj mreži za razliku od Praga). U Brnu se u vezi sa ovim vozilima trenutno uporno šuti, ali teško pretpostavljati da su tamo uspješnija nego u Pragu. Opet jedna politička odluka, odlazeći socijaldemokratski gradonačelnik Onderka koji je na prvi pogled glup kao stub.... sve što su imali u Pragu, odmah su političari u Brnu htjeli da imaju također. Dakle u Brnu tramvaji trenutno voze i zvanično nema nikakvih pritužbi i žalbi... :P

Stvarno ovo je najveća katastrofa na šinama, u Pragu su bili kod putnika omraženi jer su strašno bučni u krivinama, na skretnicama i križanjima, zvuči to kao kada se srušava limarska radnja, puno bučniji recimo od devastiranih starih sarajevskih tramvaja. Unutrašnost idiotski naštimana, općenito veoma malo mjesta za putnike. Skoro nemoguće da se u gužvi u špici proguraš na vrijeme prema vratima kad si želio izlaziti. Iz meni nepoznatih (vjerovatno opet političkih) razloga su iste tramvaje kupili u poljskoj Wroclawi. Taj grad leži u ravnom terenu i pruge jesu u pravim pravcima sa manje krivina, ali doživio sam tamo da je tramvaj toliko vibrirao i tresao se tokom vožnje da sam morao paziti da stojeći ne udaram glavom u vertikalni rukohvat kojeg sam se držao... uffff.



Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.