bhbus.ba
March 29, 2024, 12:08:37 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Calendar Login Register  
Pages: [1] 2 3 ... 39   Go Down
  Print  
Author Topic: JGP Beograd, Srbija  (Read 159571 times)
Aleksandar
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 180


« on: November 11, 2010, 02:22:13 »

Pozdrav,

Pošto ne postoji tema koja se bavi JGP-a reših da je otovrim. Smiley

Javi gradski prevoz u Beogradu čine:

GSP Beograd,
Lasta

privatni prevoznici:

Grupacija Beobus,
Grupa "Privatni prevoznici",
Veolia Transport,
Autokodeks,
Tamnava trans,
Presto,
Citybus,
Ćurdić i
Domiko

Bez obzira na veliki broj prevoznika u Beogradu postoji integrisani tarfini sistem (ITS), tako da u suštini putnici ne brinu da li je vozilo GSP-a ili nekog privatnog prevoznika. U sutšini GSP Beograd i dalje drži primat, pošto pored autobuskog drži i trolejbuski i tramvajski podsistem. Novina od ove godine je i rad delimično podzemne gradske železnice "BG:Voz", koja je još uvek besplatna, ali će uskoro biti deo integrisanog tarifnog sistema. Cena pojedinačne karte iznosi 42dinara ili približno 0.42€

Za početak mapa linija

www.imamoplan.com

Prigradske linije su organizovane po potezima i spadaju u II zonu. Obeleženu su od 101 do 711. Međutim, takođe neke dvocifrene linije prelaze i u II zonu.

www.belgrademaps.com

Pored standardnih linija u Beogradu postoje "express" linije koje obavljaju isključivo privatni prevoznici. Ove linije ne spadaju u integrisani tarifni sistem (ITS), pošto su klasna iznad standardnih vozila, karta je 120dinara (1,20€) i po pravilu u njima nikada nema gužve. Vozila koja saobraćaju na ovim linijama su Merceses Spritner, Iveco Daily i Ikarbus IK-103, klimatizovani i nešto udobniji.

Mapa minibus ekspres linija

www.belgrademaps.com

Noćne linije. U periodu od 00:00-4:00 rade samo noćne linije. Ove linije takođe nisu u integrisanom tarifnom sistemu pa je neophodno pri ulasku kupiti kartu koja u ovom trenutku iznosi 100dinara oko 1€


www.belgrademaps.com
« Last Edit: July 22, 2011, 00:56:14 by Amar » Logged
Aleksandar
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 180


« Reply #1 on: November 11, 2010, 02:45:34 »

Autobusi. Kao što se da pretpostaviti ogromnu većinu autobusa GSP-a čine Ikarbusovi modeli, za njima dolaze FAP-ovi i MB Conecto autobusi, kao i MAN SL 213 i MAN SG 313. Pored njih GSP ima jedan broj Karosa, ostalo je zanemarljiv broj vozila.

Ikarbus IK-112N


Ikarbus IK-218N




Ikarbus IK-201


IK-103


MB Conecto C, stara GSP boja.


Karosa


Zanimljivo je da GSP Beograd nema nijedan IK-206, pošto ovaj autobus više ne zadovoljava uslove GSP-a, po kojem sva nova vozila isključivo moraju biti niskopodna. Takođe, GSP Beograd dosada nikada nije kupovao polovna vozila i kao takva se isključivo primaju kao donacija.

Lasta


Lasta je pre nekoliko dana u gradski saobraćaj uključila i dabl-deker autobuse
Quote
pored ove novosti, Lasta je sve svoje IK-201 autobuse zamenila IK-206 u gradskom prevozu. Takođe se ovog meseca očekuje isporuka novih Neobusa sa kojima planiraju da konkurišu na novom konkursu sledeće godine.

Jedna Cobra grupe Privatnih prevoznika

i FAP


U suštini, svi privatni prevoznici počinju sa obnovom voznog parka, pošto će vervatno svi 2011. konkurisati sa pretežno novim autobusima. Za sada je jedino poznato da je Beobus naručio IK-103, kragujevačke gasne MAZove (BIKove) i Neobus Cittu SLF.

Kragujevački MAZ
http://www.vulovictransport.com/assets/drgalleries/265/thumb_gasni.jpg

Neobus Citta
http://i469.photobucket.com/albums/rr58/Sloba-bus/autobusi/PB090110.jpg

Ikarbus IK-103, verovatno ovako nešto, samo gradski model sa troja vrata
http://i52.tinypic.com/33kuro5.jpg
« Last Edit: November 11, 2010, 03:59:18 by Aleksandar » Logged
Aleksandar
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 180


« Reply #2 on: November 11, 2010, 03:15:44 »

Trolejbusi, kako kažu "najgotivnije prevozno sredstvo"Cheesy Beograd je do skoro imao vozni park pretežno sastavljen od ruskih ZiU-9 vozila, često zvanih Zijača. Najstarije vozilo ovog tipa je iz 1979. godine i nosi garažni broj 1, trenutno se još uvek borimo da ga sačuvamo kao muzejski primerak, s obzirom da će ZiU-9 još do kraja ove godine voziti.

ZiU-9, vozilo napravljeno 2000. Činjenica je međutim da se ovo vozilo i dalje proizvodi u ovakvom obliku

Trolza, slično samo zglobno vozilo, 2001. godište, a stizali su i 2003.

2002. godine u Beogradu su se pojavili prvi beloruski trolejbusi, BKM AKSM-201.01

2003. godine u Beograd je iz Rusije stigla Trolza Optima

Prvi niskopodni autobusi iz Belorusije su pristigli 2004. model BKM AKSM-333.04S, sa elektronikom srpske firme "Informatika"


2005. godine Beograd je naručio i solo verziju


2008/2009. godine je bilo nagoveštaja da se ukine trolejbuski sistem, što je kulminiralo izajvom gradonačelnika Beograda. Međutim, takva izjava je bila dosta kritikovana, što u javnosti, što u stručnim krugovima, pa je posle toga odlučeno da se skoro kompletno obnovi vozni park solo vozila, i sva vozila starija od 10 godine uklone iz saobraćaja. Raspisan je tender i tender opet dobija Belkommunmaš. Ovaj put je ponudio nešto modifikovanu verziju pređašnjeg modela, što je odgovaralo uslovima tendera, pa tako novi ima asinhrone motore, klimatizovan salon, automatske spuštače trolnih motki i još ponešto. Naručeno je 83 trolejbusa, a trenutno ih je pristiglo četrdesetak.






Logged
Aleksandar
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 180


« Reply #3 on: November 11, 2010, 03:41:49 »

Tramvaji. Do skoro Beograd je imao gotovo unifoman vozni park sastavljen isključivo od većeg broja ČKD-KT4 tramvaja. Osamdesetih godina je u Beogradu izvršena uniformizacija voznog parka, te su data mnoga vozila, uključujući i dobrostojeće Đuro Đaković tramvaje, koji i danas voze Zagrebom, bila isečena. Danas možemo zaključiti da je to bila suluda ideja, te da se na takav potez nisu odlučivali ni mnogo bogatiji gradovi Evrope. ČKD-KT4, takođe poznate i kao "Katice" su u Beograd pristizale od 1980. do 1990. godine. 1997. godine Beograd je naručio još jedan kontigent (20 vagona), pa se tako poslednja ikada napravljena Katica na svetu nalazi upravo u Beogradu. Naravno, ovaj poslednji model je za razliku od prethodnih imao elektroniku i tranzistorsko upravljanje motorima, kakvo imaju i danas najsavremeniji tramvaji. Negde 2002. je uz pomoć Češke vlade modernizovano i čoperizovano još trideset Katica. Nove i modernizovane mahom rade u tandemu.


Katica modernizovana 2002.


Jedna iz 1997.


Beograd je nekada imao i ČKD-T4, ali nažalost kao što sam napisao svi su isečeni. Međutim, sada u Beogradu ipak jedan takav vozi kao poklon nemačkog grada Halea.


Pored ČKD Tatri Beograd je od Bazela dobio 30 tramvaja i to 29 Duewag Be 4/6 (GT6), danas 27 operativno i jedan SWP Be 4/4, koji služi za turističke vožnje. Nažalost, njih nisam uspeo da uslikam, kao ni mutanta "Čičicu" napravljenog od ĐĐ 101.
Logged
Aleksandar
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 180


« Reply #4 on: November 11, 2010, 03:53:24 »

Na kraju kao deo JGP je i novi vid prevoza BG:Voz. To je vid gradske železnice koji tek treba da zaživi. Trenutno je grad remontovao 9 elektromotornih garnitura RVR EMV 412/416 koje će isključivo služiti za tu namenu. Kao probno od oktobra je puštena skraćena verzija linije koja polazi od Novog Beograda do Ž.S. Pančevački most sa taktom od 15min u špicevima. Nastoji se da do kraja godine se ova trasa produži do Batajnice.

Evo malo sličica:

RVR 412/416 u stanici Vukov Spomenik

Šarena unutrašnjost  Roll Eyes


Peroni podzemne stanice Vukov spomenik, mislim da u Evropi, sem u Rusiji ili Ukrajini ne postoji dublja podzemna stanica od ove Beograde.

Eskalator

Posle stanice Karađorđev park voz izlazi ispod zemlje


Eto, toliko od mene za sada, a biće još. Sve fotografije koje sam ovde okačio sam lično napravio.

Pozdrav,
Aleksandar

Logged
kilometar
VIP Član
Kondukter
*
Offline Offline

Posts: 771



« Reply #5 on: November 11, 2010, 10:32:11 »

Super fotke!!! Svaka čast ......... Smiley
Logged
The_Dubster
Vozač Autobusa
********
Offline Offline

Posts: 21.112



« Reply #6 on: November 11, 2010, 18:53:48 »

Dobrodošao!

Odlično predstavljeno, dokumentovano i potkrijepljeno slikama Cheesy

Nadam se da će ovog biti još Cheesy
Logged


tomo
Vozač Autobusa
********
Offline Offline

Posts: 19.275



WWW
« Reply #7 on: November 12, 2010, 01:42:33 »

Radujem(o) se daljnjim fotkama! ovo je bilo izvrsno prezentirano. Svaka čast!
Logged


Aleksandar
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 180


« Reply #8 on: November 13, 2010, 02:04:27 »

Hvala, hvala  Cheesy

Naravno da je će biti još, evo već friških:

Prvo "Švacarace" tj. Duewag Be 6/6 na Novom Beogradu

Isto to samo krupniji plan:


Zatim trolejbus na Studentskom trgu, u pozadini 2 Ikarbusa IK-201 čekaju polazak

I rusi


Kad smo već kod rusa, 2005. grupacija Beobus je nažalost nabavila veći broj LiAZ-5652 autobusa (oko 100 autobusa). Ako neko može reći da Ikarbus najgori, onda se grdno vara, dovoljno je samo da se provoza ovim čudom i shvatiće koliko svetlosnih godina je Ikarbus ispred i što se udobnosti tiče, a i završne obrade  Undecided Liaz 5652 poseduje motor "Caterpillar 3116", tj. motor koji se koristi za buldožere i ostale mašine slične namene, motor jeste jak i pun Liaz uspone savladava kao od šale, ali pak takav motor ne trpi veliki broj obrtaja zbog čega se pregrejava i to žestoko, te su primorani da drže otvoren poklopac motora pozadi kako bi ih bar malo ohladili tokom leta (kao na fićama u "Nacionalnoj klasi"  Cheesy ).  Ja sam bio ubeđen da danas gotovo svi proizvođači gradskih autobusa postavljaju bar vazdušne jastuke, jer to Ikarus-Zemun radi još od kraja sedamdesetih, ali ne, autobus proizveden 2005. godine i dalje ima tvrde gibnjeve Cool Kao da je to neophodno, pa autobus ide i bez toga  Cheesy Kako bi im nabavka bila još jeftinija, Beobus, naručuje autobuse bez automatskog menjača  Shocked što je za uslove Beograda ogromna greška   Undecided   

Sva sreća pa im rok ističe 2011. godine, pa se nadam da će ispariti kao što su se pojavili  Grin Cheesy

To čudo izgleda ovako:


Dalje, MAN na liniji 95


I na kraju, Lastin dabl-deker u Zemunu čeka polazak na gradskoj liniji 15
Logged
tomo
Vozač Autobusa
********
Offline Offline

Posts: 19.275



WWW
« Reply #9 on: November 13, 2010, 03:41:53 »

Prava ruska kvaliteta  Grin... kao i Lada (a kao i Trabant i Wartburg)  Roll Eyes
Logged


The_Dubster
Vozač Autobusa
********
Offline Offline

Posts: 21.112



« Reply #10 on: November 13, 2010, 11:27:01 »

ovaj lastin je...?
Logged


Aleksandar
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 180


« Reply #11 on: November 13, 2010, 13:21:34 »

Magyar Járműtechnikai Zrt
model:MJT D02-21D
Logged
Amar
Administrator
Glavni Mehaničar
*
Offline Offline

Posts: 7.100



WWW
« Reply #12 on: November 14, 2010, 02:00:33 »

druze zelim ti veliku dobrodoslicu na nas i tvoj forum, i da te pohvalim za ove tvoje slike , pogotovo ove nocne, ekstra su ispale,... a meni nijedna nocna slika nece uspiti Sad
Logged


Aleksandar
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 180


« Reply #13 on: November 14, 2010, 03:25:01 »

Hvala  Wink

Postoji tehnika za to, ne možeš samo da okineš. Prvo, zaboravi da držiš aparat u ruci ako ne želiš mutnu noćnu fotografiju, najbolje je imati stalak (tripod kako god), ali i ako nemaš možeš naći zgodno mesto da postaviš svoj fotoaparat, na primer na ogradu, neki stubić pored puta, kao što sam ja radio na prethodnim fotografijama, ukoliko toga nema, onda nekako prisloniš aparat uz banderu. Sledeća stavka je da isključiš blic, ili ako imaš na aparatu postaviš "Night mode", ako je slika i dalje mračna zavisno od aprata imaš stavku "exposure", na klasičnim označeno brojkama -2,-1,0,+2. Povećanjem ovog broja se povećava vreme otvorenosti blende i tako omogućuje da i namanja svetlost dopre do senzora, međutim za vreme okidanja koje traje 1sec+ aparat mora biti miran.

Evo jedne neuspele, dakle dok sam kadrirao i pustio da okine, trolejbus je krenuo i nastalo je ovako nešto  Cheesy Okidanje je trajalo 2sec, ISO 200, f3/5 sa 18mm, u normalnim uslovima dnevne svetlosti okidanje traje oko 1/100sec do 1/2500sec, pa onda možeš sam da zaključiš zašto su ti slike bile mutne.


ps. još jedan savet, kako bi bio ubeđen da ti je aparat miran, uključiš tajmer, ja sam moj stavio na 2sec, postavim aparat i pritisnem okidač.

Eto, iako je OT nadam se da sam pomogao, pokušaj i videćeš da ćeš uspeti Smiley
« Last Edit: November 14, 2010, 03:26:38 by Aleksandar » Logged
Aleksandar
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 180


« Reply #14 on: November 27, 2010, 00:10:55 »

IK-112N na Banjici


Katica na Banjici

Logged
Pages: [1] 2 3 ... 39   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.044 seconds with 21 queries.