Zvanične informacije o Garniturama Talgo:Koliko je nabavljeno garnituta Talgo?Kupljeno je 9 kompozicija Talgo vozova sedme generacije. Od toga 5 dnevnih i 4 noćne. Iz kredita će biti obavljeni sljedeći poslovi:
-izgradnja Talgo hale.
-ugradnja struga za točkove u pomenutu halu.
-nabavka nove praonice za vagone i lokomotive.
-edukacija osoblja s ciljem što boljeg održavanja kompozicija.
-rezervni dijelove.
-troškovi homologacije kompozicija na područiju BiH, Hrvacke i Srbije.
-izrada marketing promotivne kampanje.Kolika je vrijednost pomenutog kredita?Vrijednost kredita je 66,7 miliona eura.
Kakav je sastav dnevnih a kakav noćnih kompozicija?Dnevne kompozicije imaju 238 mjesta, a raspored je sljedeći:
1. vagon - kola 1. razreda (14 mjesta)
2. vagon - kola 1. razreda (22 mjesta. + 2 mjesta za invalidska kolica)
3. vagon - kola bife/bistro vagon/snack bar
4. vagon - kola 2. razreda (36 mjesta)
5. vagon - kola 2. razreda (36 mjesta)
6. vagon - kola 2. razreda (36 mjesta)
7. vagon - kola 2. razreda (36 mjesta)
8. vagon - kola 2. razreda (36 mjesta)
9. vagon - kola 2. razreda (20 mjesta).
Noćne kompozicije imaju 186 mjesta u slijedećem sastavu:
1. vagon - kola 1. razreda sa izuzetno podesivim sjedištima (8 mjesta)
2. vagon - kola 1. razreda sa izuzetno podesivim sjedištima (10 mjesta)
3. vagon - kola 1. razreda sa izuzetno podesivim sjedištima (10 mjesta)
4. vagon - kola za spavanje/kušet kola
5. vagon - kola bife/bistro vagon/snack bar
6. vagon - kola 2. razreda (36 mjesta)
7. vagon - kola 2. razreda (36 mjesta)
8. vagon - kola 2. razreda (36 mjesta)
9. vagon - kola 2. razreda (20 mjesta).Koje lokomotive mogu voziti Talgo kompozicije?Talgo kompoziciju može da vozi svaka lokomotiva koja je širine kolosjeka 1435 mm., ima dva odbojnika, kvačilo, elektični priključak za grijanje voza od 1500V, glavni vazdušni vod i napojni vazdušni vod.
Da li to znači da će pomenute kompozicije u BiH voziti lokomotiva „ASEA“?Da, bilo da je riječ o tristorizovanoj lokomotivi ili ne.
Zbog čega se nisu nabavile orginalne Talgo lokomotive?Postoji više razloga za ovaku odluku:
-cijena pomenutih vučnih jedinica
-reljefna struktura BiH
-nemogućnost iskorištenja brzine kod pomenutih vučnih jedinicaDa li Talgo vozovi spadaju u red nagibnih vozova?Da, posjeduju pasivnu nagibnu tehniku, bolje rečeno prirodno nagibanje.
Koje su prednosti pasivnog nagibanja?-veća udobnost pri putovanju
-povećanje brzine u krivinama do 20% u odnosu na konvencionalni vagon
Koja je maksimalna brzina pomenutih kompozicija?Max. brzina Talgo kompozicija je 220 km/h
Da li će vozovi postizati ovu brzinu na prugama u BiH?Ne neće, maksimalna dozvoljena brzina za putničke vozove na prugama kroz BiH je 70 km/h.
Nakon remonta pruge i signalizacije da li će biti moguće ostvarivati pomenutu brzinu od 220 km/h?Ne, jer je prijeratni brzinski rekord na prugama u BiH bio 120 km/h, međutim postoje mogućnosti da se poslije remonta pruge na nekim dionicama može očekivati podizanje brzine na 160 km/h.
Ako pasivna nagibna tehnika omogućava veće brzine u krivinama za 20%, da li će se brzina moći povećati pri ovakvom stanju infrastrukture i sa postojećim lokomotivama?Ne, neće moći.
(IPSA institut 2000. godina)Pošto je kompozicija sastavljena od 9 vagona u slučaju kvara na vagonu, da li je moguće pomenuti vagon izbaciti iz kompozicije?Da, ali samo u centralnoj radionci Rajlovac.
Ako nije moguće sa ovim kompozicijam postizati pomenute brzine zbog čega se ušlo u ovaj projekat?Više je razloga za ovakvu odluku:
-uništen putnički vozni park.
-nemogućnost modernizacije postojećeg.
-potreba za kupovinom novih kopozicija poslije 20 godina.
-potreba za uspostavljanje putničkog saobraćaja sa zemljama EU, koje imaju decidne propise za putničke vagone.
-riječ je o vagonima visokog konfora i udobnost.
-povoljni uslovi kreditiranja (30 godina rok otplate, 10 godina grace perioda, fiksna kamatna stopa 1%).
-pomenuti kredit je robnog karaktera, što zanči da novčana sredstva vlade Španije mogla da se potroše u pomenutoj zemlji, za kupovinu vozova od njihovog proizvođača.
Dinamika pristizanja kompozicija:Hronologija aktivnosti oko prve, druge Talgo kompozicije za 2010. godinu.Februar/Veljača10. stigao prvi vagon Talgo kompozicije na carinski terminal u Alićima,
11. pomenuti vagon prebačen u depo Rajlovac nakon obavljenih carinskih formalnosti,
12-20. pristižu preostali vagoni kompozicije,
21-23. izvršeno montiranje vagona u kompoziciju,
Mart/Ožujak03. počele špekulacije da bi kompozicija mogla biti puštena u saobraćaj početkom sedmog mjeseca prema Pločama.
24. počinje promocija 3B programa, odustaje se od uvođenja kompozicije u saobraćaj početkom sedmog mjeseca prema Pločama, kao razlog navodi se početak remonta pruge Konjic-Čapljina. Obaveze za PDV nisu još uvjek plaćene.
April/Travanj13. radio Slobodna Evropa objavila prvi video prilog o Talgo kompoziciji za ŽFBiH
Maj/Svibanj01-10. završena procedura oko plaćanja PDV-a, završene posljednje akvtivnosti oko početka testiranja,
13. druga vožnja kompozicija na relacije Rajlovac teretna. - Sarajevo putna (ponašanje kompozicije kroz skretnice),
14-21. svakodnevna tipska testiranja po Sarajevskom čvoru,
26. testiranje kompozicije na relaciji Rajlovac teretna - Bradina,
27-31. testiranje kompozcije na relaciji Rajlovac teretna - Konjic.
Juni/Lipanj02. prezentacija kompozicije na Željezničkoj Stanici Sarajevo za zvaničnike vlade Španije, firme Talgo,
09. promotivna vožnja na relaciji Sarajevo - Doboj (prezentacija kompozicije za potrebe ŽRS-a),
10-30. vrše se statička i dinamička testiranja kompozicije za brzine do 70 km/h.
Juli/Srpanj14-15. izvršena posljednja testiranja kompozicije na relacijama Sarajevo - Konjic, Početak aktivnosti na pripremi kompozicije za testiranje na velike brzine po prugama Hž-a, ŽS.
Avgust/Kolovoz, Septembar/RujanProšli bez aktivnosti, spor oko dokumentacije neophodne za testiranje na prugama Hž-a
Oktobar/Listopad01-04. završene sve pripremne aktivnosti na dionici od Viništa do Žepča za provođenje statičkih, dinamičkih testiranja za brzine do 120 km/h,
05-06. provedena pomenuta testiranja, postignut novi zvanično zabileaženi brzinski rekord za BiH od 126,2 km/h.
Novembar/Studeni17. stigli vagoni druge kompozicije u depo Rajlovac
19-21. izvršeno montiranje vagona u kompoziciju
Decembar/Prosinac01. prolongira se uvođenje kompozcije u komercijalnu upotrebu prema Beogradu predviđeno za 14.12.
Izvor: http://vozovi.com/