bhbus.ba

Prevoznici Bosna i Hercegovina => TRANS TURIST Tuzla => : Stari Djed Aljo October 06, 2010, 22:02:53



: Historija i stare slike Trans Turista
: Stari Djed Aljo October 06, 2010, 22:02:53
OD RATNIH KAMIONA DO LUKSUZNI AUTOBUSA

,,Transturist° je preduzeće čija je djelatnost prevoz putnika, i ove godine je  šezdeset i treća godina
svog postojanja i rada. Za tih šest  decenija djelatnosti putničkog saobraćaja u Tuzli je doživjela velike transformacije,
od načina organizacije, preko obima linija i polazaka, moderizovanja voznog parka, pa sve do stanovitih vtasničkih
promjena. Radi podsjećanja i vremeplovskih parametara, nužnoje podsjetiti da organizovana djelatnost putničkog
prevoza u Tuzli datira još od 1927. godine. Prvi koncesionar bio je Jovo Ćetkovic. Prve linije bile su do Zvornika, Brčkog
i Bijeljine, jer tamo nije bilo zeljezničkog transporta. Prema svjedočenju samog Ćetkovica, prvi autobusi su se kretali
na saugas", sto je praktično značilo isto kao i pogon "parne mašine". Osim toga, autobusima su prije Drugog svjetskog
rata prevožene i poštanske pošiljke. Zbog toga je, u tom periodu, pojavljivanje autobusa u vidokrugu pješaka, uglavnom
komentarisano riječima: "Eto ide pošta !. Pojam pošta, bio je sinonim za autobus. Do Drugog svjetskog rata putnički
prevoz u Tuzli bio je relativno nerazvijen. Za susjedne gradove, Zvornik, Bijeljinu, Brčko i Sarajevo, autobusi su, uglavnon
išli jednom dnevno. Na Autobuskoj stanici su putnici ispraćani i dočekivani, kao hodočasnici.

(http://i52.tinypic.com/depvz4.jpg)

POČELI SA KAMIONIMA

Zanimljivo je da, nakon Drugog svjetskog rata, sve do 1947. godine u Tuzli nije bilo saobraćajnog preduzeca.
Te godine, na prijedlog gradske uprave za saobraćaj, formirano je Državno auto-saobraćajno preduzeće (DASP)
za prevoz putnika i robe na čelu sa direktorom Jocom Pudarom, koji je po direktivi došao iz Mostara grada.
Njega je zamjenio Salem Ibrišimović.Prvi kapaciteti preduzeća bili su trofejni ratni kamioni, dobijeni od saveznika.
To su bila tri američka kamiona marke: Dodge, Chevrolet i Ford. U njima su prevozeni putnici i roba. Kasnije su kamioni
prepravljani u autobuse, umjesto cerada, postavljane su im karoserije. Zbog izražene potrebe za transportom putnika
i roba, tako oskudna sredstva nisu smetala putnicima, jer su bili svjesni da altenativa ne postoji.
Potrebe za transportom su rasle, ali su se kapaciteti sporo povećavali prevoz putnika počeo se obavljati autobusima,
tek od 1951. godine, kada su kupljena tri autobusa, Škoda i Praga čehoslovacke proizvodnje i italijanska Alfa.
Zanimljivo je da su karoserije za ove autobuse montirane u Sarajevu.
(http://i56.tinypic.com/5ys0n7.jpg)













: Odg: Trans Turist Iz stare arhive
: The_Dubster October 06, 2010, 22:05:40
nadams e da će bit i slika starih buseva ;)


: Odg: Transturist Iz stare arhive
: Stari Djed Aljo October 06, 2010, 22:07:14
Hoće


: Odg: Historija i stare slike
: Stari Djed Aljo October 06, 2010, 22:18:10
RAZVIJANJE NOVIH DJELATNOSTI

Tuzla je tih godina imala ubrzan industrijski razvoj. Grad se širio na istok i zapad, prostirao se  od Bolnice Kreka do Brčanske Malte. Potrebe za prevozom bile su sve izraženije. Djelom zbog povećanja kapaciteta, a dijelom i zbog politički prilika, DASP 1956. godine mjenja ime u Autoprevoz. Preduzeće već vrši diferencijaciju djelatnosti, u njemu se osim putničkog, sve više razvija teretni transport, te funkcija održavanja (servis i remont) vozila.
(http://i53.tinypic.com/6jkktf.jpg)
Garaža i servis u Skojevskoj ulici na Brčanskoj Malti

U tom periodu grad je već dug šest kilometara. Tako da se osim postojanja međugradskog, osjeća potreba i za formiranje organizovanog gradskog prevoza. Početkom 1957. godine „Autoprevoz“ je izdvojio tri autobusa i nekoliko radnika koji su počeli obavljati gradski prevoz. Do kraja godine u gradskom prevozu je povećan broj uposleni,  pa su stečeni uslovi  za osnivanje preduzeća. To je i učinjeno, preduzeće je nazvano „Prevoz“. Za potrebe gradskog saobraćaja nabavljeni su polovni dvospratni autobusi tipa British Leyland, Gamer i Asa.
(http://i53.tinypic.com/21afx21.jpg)
 Iz tog vremena datira anegdota o dvospratnim autobusima, kako su ih zvali „Lejlandima“. Tada je još uvijek bilo dosta nepismeni građana, pa nisu znali pročitati tablu na kojoj je pisala Maršuta. Zato su pitali prisutne: „Gdje ide ovaj autobus?“, šereti su često „podvaljivali“ građanima, tvrdeći da „donji“ sprat autobusa ide u Lipnicu, a „gornji“ u Kalesiju. Riječ je o dva suprotna smijera.
Neki naivni građani su još i povjerovali u takve šale, pa su imali problema.
Pod tim imenom „Prevoz“ preduzeće je poslovalo do 1960. godine, kada mjenja ime u „Gradsko saobraćajno preduzeće“ Tuzla.
Odvajanjem funkcije gradskog prevoza i formiranjem firme iste djelatnosti, Autoprevoz samostalno razvija i unapređuje djelatnosti međugradskog saobraćaja. Preduzeće povezuje sve veće centre u sjeveroistočnoj Bosni, ali uspostavlja i linije do Beograda, Zagreba, Banja Luke, a iz godine u godinu otvara sve češće polaske do Sarajeva, Do Zvornika, Bijeljine, Brčkog, Kladnja, otvara posebne polaske, a potrebe putnika „pokriva“ i tranzitom za druga mjesta. Osim djelatnosti putničkog saobraćaja Autoprevoz je istovremeno snažno razvio funkciju teretnog saobraćaja, te održavanje kamiona i autobusa. Postojale su tri organizacione jedinic međugradski, potom teretni saobraćaj, te servis i remont. Jedan od značajni direktora iz ovog perioda koji je dosta učinio na razvoju preduzeća i unapređenju saobraćaja je bio g. Avdo Sarihodžić (1962-1972.)
(http://i54.tinypic.com/hs5821.jpg)
Linija: Tuzla-Beograd 1962. godine (na slici vozač Hasić Ibro)


: Odg: Transturist Historija i stare slike
: Stari Djed Aljo October 06, 2010, 22:34:35
RAZVOJ SAOBRAĆAJA U REGIJI

Osim funkcionalni cjelina u Tuzli. „Autoprevoz“ je bio nosilac lokalnog putničkog prevoza u Bijeljini, Zvorniku, Brčkom i Doboju. U svim ovim gradovima imali su radne jedinice, koje su obavljale lokalni prevoz. Dok je bivša država Jugoslavija bila siromašna, iz okolnih opština su tražili da „Autoprevoz“ zadovolji njihove potrebe za prevozom u putničkom saobraćaju. Kako je država konsolidovala ekonomski statut, počela se javljati konkurencija.
Radi očuvanja tržišta, „Autoprevoz“ vlastitim sredstvima pravi autobusku stanicu u Zvorniku. Svečano je pušta u rad 1969. godine, a u oktombru naredne godine svečano pušta u rad autobusku stanicu u Tuzli. Sa 12. perona, ugostiteljskim sadržajem, čekaonicom, savremenim šalterima, punktom za garderobu i drugim sadržajima, bila to jedna od najmoderniji autobuski stanica u bivšoj Jugoslaviji.
(http://i52.tinypic.com/9ztx92.jpg)
Otvorena autobuska stanica u Tuzli 02. oktobra 1970. godine

U bivšoj Jugoslaviji je od 1970. godine bilo vrijeme tzv. Integracija. U tom periodu „Autoprevoz“ ima 195 moderniji autobusa, koji su za godinu dana prevalili 9.556.000 kilometara i prevezli 21,6 miliona putnika. Istovremeno su imali 63 kamiona i 40 prikolica, koji su prešli 5,1 milion kilometara i prevezli tokom godine 450.865 tona robe. U servisno-remontnoj djelatnosti su ostvarili 360.000 norma-sati.
Već 1971. godine sa „Autoprevozom“ se integriše „Gradsko saobraćajno preduzeće“ Tuzla i „Autoservis“ (mnogima poznato kao Bosnaauto). Tada je registrovano jedinstveno saobraćajno i servisno-remontno preduzeće „Autoprevoz“ Tuzla. Preduzeće je, osim servisno-remontne djelatnosti imalo funkciju međugradskog, prigradskog i teretnog saobraćaja. Djelatnost međugradskog putničkog saobraćaja imala je organizacione jedinice u Doboju, Brčkom, Zvorniku i Bijeljini. Godine 1971. „Autoprevoz“ je napravio pravi investicioni bum, kada je nabavljeno 20 novih autobusa marke Büssing (Bising), njemačke proizvodnje, kakvih u bivšoj Jugoslaviji nije bilo. Od toga je 15 bilo klasičnih, a pet visoke turističke kategorije koji su imali instalirane televizore. Za mnoge putnike na prostoru bivše Jugoslavije, bilo je to pravo prevozno čudo.
(http://i55.tinypic.com/2vhvz3r.jpg)
Autobus Bussing 1972. godine

Tadašnja politika je nametala nove vrste integracija i specijalizacija. U 1972. godini formiran je specijalizovani OOUR-i (osnovne organizacije udruženog rada), naziv Autoprevoz se gubi, a firma se registruje pod imenom Transservis Tuzla. U radnu organizaciju su udruženi tri OOUR-a: Putnički saobraćaj, sa tzv. jedinicama udruženog rada: Gradski i prigradski saobraćaj: Međugradski saobraćaj (preteča Transturista),  te njegove jedinice u Doboju, Brčkom, Zvorniku i Bijeljini. U istom preduzeću su formirani OOUR-i za teretni saobraćaj i servisno-remontnu djelatnost.
Značajno je napomenuti da su "Autoprevoz" i "Centrotrans" iz Sarajeva još daleke 1973. godine, prvi uveli zajednički način rada na relaciji Tuzla-Sarajevo po tzv. POOL sistemu rada, što će kasnije primjeniti mnoge firme u Jugoslaviji, jer će se pokazati kao najkorektniji i najkvalitetniji način održavanja linijskog saobraćaja. Ovaj period svojim plodonosnim radom obilježio je i jedan od značajni direktora u istoriji  preduzeća gospodin Mehmed Avdić.



: Odg: Transturist Historija i stare slike
: Stari Djed Aljo October 09, 2010, 17:07:53
OSAMOSTAVLJIVANJE PUTNIČKOG PREVOZA

Nakon usvajanja zakona o udruženom radu (ZUR-a) u bivšoj Jugoslaviji su nametnuta nova pravila integracije preduzeća. Formirane su jedinstvene složene organizacije regionalnog karaktera. Transservis je do tada, pored postojeći radnih jedinica, imao i nove u Lukavcu, Gračanici i Kladnju. Praktično, po političkom nalogu javnom saobraćaju se pripajaju tzv. Režijski, ili vlastiti prevoznički kapaciteti velikih firmi, poput rudnika u hemijske industrije, te kapaciteti iz svih opština sjeveroistočne Bosne.

Provodeći ZUR- u 1976. i 1977. godini, na području sjeveroistočne Bosne se formira devet radnih saobraćajni i servisno-remontni organizacija. U Tuzli formiraju tri tehnološki specijalizovane: Putnički i Teretni saobraćaj, te servis i remont. U Zvorniku, Bijeljini, Bratuncu, Banovićima, Bosanskom Šamcu i Brčkom osnovni princip organizovanja je teritorijalni. Tamo se formiraju jedinstvene radne organizacije, sa ili bez OUUR-a, ali sa specijalizovanim funkcijama putničkog i teretnog saobraćaja, te servisno remontne djelatnosti. U cilju odgovora na narasle potrebe i podizanje kvaliteta usluge, preduzeće 1976. godine nabavlja 20 za to vrijeme veoma modernih autobusa marke Magirus 230 iz SR Njemačke i prvi put u svom razvojnom parku uvodi vozila sa klima uređajem.
(http://i53.tinypic.com/33k7i9s.jpg)
Vozač Ibro Hasić pored Magirusa 230

Od tog vremena, radna organizacija Putničkog saobraćaja sa sjedištem u Tuzli, razvija se samostalno, sve do današnji dana. Ona je tada imala šest OOUR-a, tri u Tuzli: Međugradski saobraćaj (preteča transturista), Gradski i prigradski saobraćaj, Prevoz radnika Kreka, te u Gračanici, Kladnju, i Gradačcu. OOUR međugradski saobraćaj kao pravni sledbenik autoprevoza Tuzla nastaje 01.04.1977. godine, te je tranzitno povezivao opštine sjeveroistočne Bosne, imao linije do Sarajeva, Beograda, Zagreba, Novog Sada i uglavnom obavljao turistički prevoz. Imao je i zasebnu organizacionu jedinicu koja bavila organizovanjem turizma.
(http://i55.tinypic.com/350scbb.jpg)
vozač Suljo Husić pored mercedesa 0303

Veliki iskorak Međugradski saobraćaj pravi 1979. godine, kada su nabavljena tri savremena  mercedesa 0303, ali još važnija činjenica, a to je da su u saradnji  sa firmom „Uznik“ iz Njemačke uspostavljene linije prema Minhenu i Ulmi. Naredne 1980. godine, potpisan je ugovor sa Deutsche Touringom i dobivena je prva redovna linija za Njemačku: Tuzla-Štutgart, što predstavlja veliki uspjeh u prevozu putnika prema SR Njemačkoj. Kreatori ovog značajnog  posla potpisnici prvog Ugovora su G. Dienstbach u ime DTG i gospodin Rapelhofer Karlo u ime Međugradskog saobraćaja Tuzla.
Uz osnovnu djelatnost linijskog prevoza putnika, planovi za budućnost su usmjereni u dva pravca: Intenzivna ulaganja u razvoj turističke djelatnosti i vanlinijskog prevoza. Te u razvoj servisne djelatnosti sa osposobljavanjem sopstveni kadrova, s ciljem formiranja i razvoja ovlašteni servisa Isuzu i Man odnosno Neoplan, s ciljem kvalitetnog pružanja usluga u servisno-remontnoj djelatnosti za područje regiona. Za siguran i kvalitetan rad, razvoj i realizaciju programski ciljeva brine se oko 130 uposlenika, koji svojim savjesnim i predanim radom utiču na jačanje ugleda i održavanje kvaliteta usluge koje pruža „Transturist“
Najveća vrijednos „Transturista“ su njegovi uposlenici, posebno vozači, izuzetni patrioti preduzeća i dobri majstori svog zanata, iza kojih stoje milioni sigurni i udobno pređeni kilometara, te stotine hiljada prevezeni putnika. Kvalitetan, bezbjedan i udoban vozni park, te profesionalan odnos voznog osoblja su siguran način za ostvarenje osnovnog cilja Društva, a to je zadovoljan putnik, odnosno, korisnik usluga.

(http://i51.tinypic.com/5z4ai1.jpg)
Direktor Transturista Tuzla Mustafa Isabegović (2007. godine)


: Odg: Transturist Historija i stare slike
: Stari Djed Aljo October 09, 2010, 19:48:07
Sačuvano od zaborava

(http://i55.tinypic.com/a5m61.jpg)

(http://i51.tinypic.com/5oxid5.jpg)

(http://i56.tinypic.com/6ib4lt.jpg)


: Odg: Transturist Historija i stare slike
: Almir October 09, 2010, 19:55:18
Djede gdje iskopa ovoliku historiju trasturista ?


: Odg: Transturist Historija i stare slike
: Stari Djed Aljo October 09, 2010, 22:32:20
Ja sam u Tranturistu zaradio penziju, Transturist je moja duša i srce, trideset godina sam radio kao kondukter u autobusu . Samo žalim što nisam imao kameru da sve zabilježim ali sam ipak nešto uspio.


: Odg: Transturist Historija i stare slike
: Goran SK October 09, 2010, 22:51:58
Ja sam u Tranturistu zaradio penziju, Transturist je moja duša i srce, trideset godina sam radio kao kondukter u autobusu . Samo žalim što nisam imao kameru da sve zabilježim ali sam ipak nešto uspio.

Sta reci na ovo " svaka cast"


: Odg: Transturist Historija i stare slike
: Stari Djed Aljo October 09, 2010, 22:53:58
Samo za dušu ljubitelja autobusa

(http://i51.tinypic.com/2sb2yvc.jpg)

(http://i53.tinypic.com/13yo68o.jpg)

(http://i54.tinypic.com/2ngsnl0.jpg)


: Odg: Transturist Historija i stare slike
: Stari Djed Aljo October 09, 2010, 22:55:48
Hvala Gorane


: Odg: Historija i stare slike Transturista
: The_Dubster October 10, 2010, 12:33:56
Aljo stvarno super si opisao i dokumentovao ovo sve. :D

samo da te sad pitam, da li je i GIPS Tuzla izrastao iz Autoprevoza, tj. Transservisa, il je on imao zaseban razvoj ???
i kada je uzeto današnje ime Transturist ???

i da, ona slika vozača pored O303 se ne vidi


: Odg: Historija i stare slike Transturista
: Stari Djed Aljo October 10, 2010, 16:20:58
Aljo stvarno super si opisao i dokumentovao ovo sve. :D

samo da te sad pitam, da li je i GIPS Tuzla izrastao iz Autoprevoza, tj. Transservisa, il je on imao zaseban razvoj ???
i kada je uzeto današnje ime Transturist ???

i da, ona slika vozača pored O303 se ne vidi
Autoprevoz je 1957. godine izdvojio tri autobusa i nekoliko radnika koji su počeli obavljati gradski prevoz. Do kraja godine u gradskom prevozu povećan broj uposleni pa su stečeni uslovi za osnivanje preduzeća. To je učinjeno, a preduzeće je nazvano "Prevoz". Za potrebe gradskog saobraćaja nabavljeni su polovni dvospratni autobusi tipa British Leyland, Gamer i Ase.


: Odg: Historija i stare slike Transturista
: The_Dubster October 10, 2010, 17:00:06
sad je slika ok

a otkada je aktuelan sadašnji naziv?


: Odg: Historija i stare slike Transturista
: Stari Djed Aljo October 10, 2010, 19:40:12
Uskoro ćeš dobiti tačan odgovor


: Odg: Historija i stare slike Transturista
: damir050 October 10, 2010, 19:53:12
Djede  kolko  si napisao  kazni za  neposjedovanje  voznih karata u tvom dugom radnomm vijeku


: Odg: Historija i stare slike Transturista
: Stari Djed Aljo October 11, 2010, 07:50:05
Djede  kolko  si napisao  kazni za  neposjedovanje  voznih karata u tvom dugom radnomm vijeku
Nisam ja pisao kazne ja sam bio kondukter ali sam za to vrijeme napisao preko milion vozni karata tako da sam dobio žuljeve od olovke koji su i danas vidljivi.


: Odg: Historija i stare slike Transturista
: damir fido November 17, 2010, 19:44:24
(http://img576.imageshack.us/img576/5231/magirus.jpg) (http://img576.imageshack.us/i/magirus.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Evo jos 2 Magirus Deutz.Bilo ih je 20 komada,tablice su isle od TZ 561-01 do TZ 561-20.Vidljiv je i tadasnji natpis Trans Servis Tuzla.Imao je 232 KS.


: Odg: Historija i stare slike Transturista
: saledoboj December 26, 2010, 23:55:55
Imal nesto vezano za Bosnaprevoz Doboj tj dok je bilo pod patronatom Transturista....


: Odg: Historija i stare slike Transturista
: damir fido December 27, 2010, 01:41:35
Da ima bilo bi u temi Bosnaprevoz a ne ovdje,nikakvog patronata nije bilo,slican vozni park,slicna primanja samo druga vremena i drugacija organizacija posla SOUR-OOUR -RJ i sta li vec.Meni je zao sto nema tema Bosnaprevoz,uopste nam fali starih slika,ali ja imam kolekciju starih reg.tablica 80-tih sa modelima,tu je i Bosnaprevoz pa cu postaviti.


: Odg: Historija i stare slike Transturista
: The_Dubster December 27, 2010, 10:11:11
Da ima bilo bi u temi Bosnaprevoz a ne ovdje,nikakvog patronata nije bilo,slican vozni park,slicna primanja samo druga vremena i drugacija organizacija posla SOUR-OOUR -RJ i sta li vec.Meni je zao sto nema tema Bosnaprevoz,uopste nam fali starih slika,ali ja imam kolekciju starih reg.tablica 80-tih sa modelima,tu je i Bosnaprevoz pa cu postaviti.

ako imaš starih slika, postavi u dio foruma PROIZVOĐAČI ;)


: Odg: Historija i stare slike Transturista
: saledoboj December 29, 2010, 05:33:10
Da ima bilo bi u temi Bosnaprevoz a ne ovdje,nikakvog patronata nije bilo,slican vozni park,slicna primanja samo druga vremena i drugacija organizacija posla SOUR-OOUR -RJ i sta li vec.Meni je zao sto nema tema Bosnaprevoz,uopste nam fali starih slika,ali ja imam kolekciju starih reg.tablica 80-tih sa modelima,tu je i Bosnaprevoz pa cu postaviti.
Postavi da vidimo razvoje tadasnjen BP a danasnjeg BS.


: Odg: Historija i stare slike Transturista
: The_Dubster December 29, 2010, 10:29:34
Da ima bilo bi u temi Bosnaprevoz a ne ovdje,nikakvog patronata nije bilo,slican vozni park,slicna primanja samo druga vremena i drugacija organizacija posla SOUR-OOUR -RJ i sta li vec.Meni je zao sto nema tema Bosnaprevoz,uopste nam fali starih slika,ali ja imam kolekciju starih reg.tablica 80-tih sa modelima,tu je i Bosnaprevoz pa cu postaviti.
Postavi da vidimo razvoje tadasnjen BP a danasnjeg BS.

jel mislis na Bosnaexpres Doboj-Jug?

Ako mislis na njega, onda moze se napraviti i za njega posebna tema nesto kao historija pa da se posta u tu temu ;)


: Odg: Historija i stare slike Transturista
: damir fido December 29, 2010, 22:09:15
Tada je bio Bosnaprevoz Doboj.Ja nemam nazalost slika,ali sam pronasao kolekciju 50-tak tadasnjih reg.tablica sa modelima koji su tada bili.


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: Tuzla1974 June 28, 2011, 23:36:57
Pozdrav svim forumašima. Ja na žalost ne raspolažem ni jednom fotografijom prijašnjih autobusa Trans-servisa tj. kasnije Transturista, ali želim dati doprinos ovoj temi kroz listing svih tipova autobusa koje imam evidentirane u periodu od 1980-ih do 1992. Ako načinim negdje grešku neka forumaši odmah ispravljaju ili dodaju :-). Još bolje ako ima koja slika. Pa da započnemo  [kahva].

MERCEDES 0303 (niskopodni):
106383
106384
106385

TAM 170A11:

107384
107385
107386
107387
107388
107389

TAM 190A11:      

113143      
113144
113145
116021
116022
116023
116024
116025
116967
118571
118572
118573
118574
118575
118576
118577
138165
138167
138168
138169
138235
138236
138277
138278
138279
138280

TAM 190A110:

163001
163002
163003
163004
164901
164902
164903
164904
164905
176150
176151
176152
192375
192376
192377
192378
192379
192784
192785
192786
192787

TAM 260A116:

166280
166281
166282

TAM 260A119:
166283
174574
174575
174576
191068

TAM 331A119 T:

208126
208127
208128
208129
208130
208131
208132

SANOS 415 MVP/VO:

142863
142864
142865
142866
150339
150340
150341
150342
167254 (monoblok vrata)
167255 (monoblok vrata)

SANOS 315 (VISOKOPODNI):

177144
177145
177146

TAZ D1420:

174967



: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: The_Dubster June 29, 2011, 22:50:08
nađoh i jedan stari plakat u novinama iz 1955
(http://img843.imageshack.us/img843/5485/296x.jpg)


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: Tuzla1974 July 01, 2011, 15:41:18
Korekcija u odnosu na moj prethodni post...

Ovo su TAM190A109, ne 190A11 :


138165
138167
138168
138169
138235
138236
138277
138278
138279
138280


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: The_Dubster July 01, 2011, 22:45:53
jel imas kakvih starijih slika?


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: Tuzla1974 July 02, 2011, 10:22:51
Na žalost, nema starih fotografija. Mada sam pokrenuo mini akciju preko prijatelja da malo pročeprkaju svoje albume i vide ima li ko šta. Bilo bi super da se nešto od toga prikupi jer sadašnjost bez prošlosti je dosta monotona.


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: Tuzla1974 July 02, 2011, 10:37:58
U stvari neke od fotografija se već mogu vidjeti na različitim forumima. Malo ih je ali obzirom da pripadaju ovoj temi nije ih loše postaviti i ovdje.
Što se tiče 190A11 izgledali su identično ovom samo što su bili obojeni u crveno-bijelu kombinaciju:

(http://i53.tinypic.com/xli4o6.jpg)






: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: The_Dubster July 02, 2011, 16:55:30
samo bi zamolio da navedes odakle su slike ;)


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: Stari Djed Aljo July 05, 2011, 22:03:03
Ove dvije fotografije uslikao direktor Trans Turista Mustafa Isabegović 5.10.2005. Molim vas kada ubacujete slike drugi autora obavezno napomenuti autora fotografije da poslije nebi bilo problema autorski prava.
(http://i56.tinypic.com/13yplrc.jpg)
(http://i53.tinypic.com/2d29nr9.jpg)


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: The_Dubster July 28, 2011, 18:19:38
(http://www.fotorola.com/uploads/10a516dfea.jpg)

iz 1966.


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: Stari Djed Aljo July 28, 2011, 20:34:41
Evo jedna slika koja je uslikana u Kalesiji i prvi autobus zvani Pošta vlasnika Jove Ćetkovića. Na slici je autobus-pošta sa posadom, putnicima i mještanima Kalesije.
(http://i55.tinypic.com/juhjll.jpg)


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: MART July 28, 2011, 22:16:23
Ovih TAMOVA 331 u sarenoj boji se dobro sjecam dok su svaki dan u SPLIT dolazili jedan je bio kisi u mjestu DICMO sletio sa ceste u oranicu nista strasno samoga trebalo izvuc na cestu i oprat od blata bez ikakvih vecih ostecenja,zanima me samo dali su jos u pogonu dali jos voze.


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: Stari Djed Aljo July 28, 2011, 22:50:58
Ovih TAMOVA 331 u sarenoj boji se dobro sjecam dok su svaki dan u SPLIT dolazili jedan je bio kisi u mjestu DICMO sletio sa ceste u oranicu nista strasno samoga trebalo izvuc na cestu i oprat od blata bez ikakvih vecih ostecenja,zanima me samo dali su jos u pogonu dali jos voze.
Oni su završili svoje i više nevoze otišli su u staro gvožđe.


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: MART July 28, 2011, 22:53:41
Bas steta vrime nosi svoje.NEKA IM JE VJECNA SLAVA!!!


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: damir fido July 29, 2011, 00:55:30
Prije 1.5-2 godine jedan TAM 331 je bio u "SAS" Priboj,vidio sam ga.E sad da li je i on rashodovan ne znam.Nije lose izgledao.


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: ecehajic July 29, 2011, 10:33:23
i na njemu bila stara sema ljubicasto nesto.nije izgledao za rashoda....


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: The_Dubster July 29, 2011, 18:41:51
slika iz 1967.
(http://img94.imageshack.us/img94/5105/297h.jpg)

može bit da je sanos?


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: damir fido July 29, 2011, 19:02:17
Uuu al si ovo iskopao,ma dan si mi uljepsao.Trebao bi da je sanos neki prethodnik S-14 podsjeca na njega pogotovo dvodijelna zadnja sajba i ove mreze koje su se zadrzale do modela S 314 dosta kasnije,iako me buni auspuh sa lijeve strane.S-14 je imao auspuh desno.blize tablici a i ova okrugla svijetleca tijela su kod s-14 bila nize,horizontalno u liniji tablice.Mjesto gdje je slikano i danas dan postoji u istom obliku i sluzi za parking autobusa.


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: The_Dubster July 29, 2011, 19:32:16
Drago mi je :D
A ni ja nisam bio siguran, al mi sigurno nije ličio na S 14, al mi liči na sanosa definitivno :D


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: damir fido July 29, 2011, 20:15:54
Malo sam prokopao i....Ovo je Sanos A-13,znam da sam ga negdje sreo na netu poodavno.Trebalo bi da je Fap Ohrid njegov prethodnik.


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: The_Dubster July 29, 2011, 21:17:17
a jedan kolega mi je rekao da je FAP Ohrid = šasija FAPova a karoserija je Sanosova, tako da je ovaj bus logičan slijed saradnje :D


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: The_Dubster August 11, 2011, 21:39:37
Ovih TAMOVA 331 u sarenoj boji se dobro sjecam dok su svaki dan u SPLIT dolazili jedan je bio kisi u mjestu DICMO sletio sa ceste u oranicu nista strasno samoga trebalo izvuc na cestu i oprat od blata bez ikakvih vecih ostecenja,zanima me samo dali su jos u pogonu dali jos voze.

mislim da je i ovaj ex-Transturist a još vozi
http://www.bhbus.net/forum/index.php?topic=1878.0


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: transturist August 11, 2011, 22:15:13
Ja mislim da su jos uvijek svi u pogonu. Pored ovog u SAS-u i ovog zelenog ima jedan kod Milinovica i jedan kod Dizdar Toursa u Gracanici. Ostala dva ne mogu da se sjetim gdje su prodati.


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: Stari Djed Aljo December 24, 2011, 18:29:48
(http://img576.imageshack.us/img576/5231/magirus.jpg) (http://img576.imageshack.us/i/magirus.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Evo jos 2 Magirus Deutz.Bilo ih je 20 komada,tablice su isle od TZ 561-01 do TZ 561-20.Vidljiv je i tadasnji natpis Trans Servis Tuzla.Imao je 232 KS.
Damire ovu dvojicu majstora poznajem, poznaju i oni mene, ali bilo je to prije 35. godina. Ovaj desno mislim da je tvoj stari ako griješim oprosti. Mene su zvali Fili odnosno mali Filota


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: damir fido December 24, 2011, 18:54:55
ne grijesis,to je taj a ove Magiruse ovog tipa ni na jednom forumu nisam uspio pronaci.Ni jednu sliku cak ni informaciju.I njih je radila Automontaza ali je sasija  ili samo motor bila iz Magirusa original.


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: The_Dubster January 16, 2012, 13:30:29
Mislim da sam negdje ovo stavio već, ali ne mogu da nađem, pa evo ga opet :)
(http://img109.imageshack.us/img109/5848/dscn1765q.jpg)

(http://img862.imageshack.us/img862/7258/dscn1762rz.jpg)
(http://img535.imageshack.us/img535/4571/dscn1763z.jpg)
(http://img84.imageshack.us/img84/7455/dscn1764o.jpg)
(http://img69.imageshack.us/img69/3505/287e.jpg)


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: The_Dubster July 12, 2012, 23:22:16
(http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/559994_358126470915250_1256179660_n.jpg)
ova je sad u GIPS gbr 89

a ove ne znam gdje su završile
(http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/544191_358126520915245_34698450_n.jpg)
(http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/545812_358127024248528_283934457_n.jpg)

(http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/181207_358126554248575_1893762058_n.jpg)

slike preuzete sa fb profila Autobusi EX YU


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: damir fido July 12, 2012, 23:35:22
I druga je u Gipsu Tuzla ali joj jos ne znamo gb(sad cu vidjet da pitam) a zelena je vjerovatno u Litvatransu ali je sad siva.Ali je dosta ljepsa u ovoj semi.


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: Almir July 13, 2012, 00:01:40
Da jedna nije završila ovdje ?Mislim da je šema ista
(http://i47.tinypic.com/2ey9wxs.jpg)


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: damir fido July 13, 2012, 00:29:13
Ma nije,evo je u gipsu kad sam je davno slikao.

http://img691.imageshack.us/img691/1870/dsc02227m.jpg


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: The_Dubster March 26, 2013, 13:18:56
Ja mislim da su jos uvijek svi u pogonu. Pored ovog u SAS-u i ovog zelenog ima jedan kod Milinovica i jedan kod Dizdar Toursa u Gracanici. Ostala dva ne mogu da se sjetim gdje su prodati.

Jedan je kod firme Rođeni, negdje oko Orašja...


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: damir fido August 22, 2013, 00:36:36
Jedan Sanos 415 iz ratnih vremena.Radili su i kasnije,ne znam tacno.Mozda do 2005-2006 godine.Vidi se na donjem linku.

(http://i1145.photobucket.com/albums/o509/fido35/ttsanos.jpg) (http://s1145.photobucket.com/user/fido35/media/ttsanos.jpg.html)

http://www.aparchive.com/metadata/Bosnia-Tuzla-Swamped-With-Refugees/885c2f8c0a6298896a27d5564ef4057a?query=tuzla&current=95&orderBy=Relevance&hits=1287&referrer=search&search=%2fsearch%2ffilter%3fquery%3dtuzla%26from%3d81%26orderBy%3dRelevance%26ptype%3dIncludedProducts%26_%3d1371105215048&allFilters=&productType=IncludedProducts&page=81

Našao sam još neke slike iz fb stranice"Tuzla povratak u prošlost.

Na ovoj je navodno neki Bozo vozac,negdje na moru.

(http://i1145.photobucket.com/albums/o509/fido35/bozottdendaluki1070.jpg) (http://s1145.photobucket.com/user/fido35/media/bozottdendaluki1070.jpg.html)

Na ovoj je Ibro Hasić sa Magirusom 230  TZ 561-17 a imamo ga na pocetku teme.Imao je i klima uredjaj.Nikako da odem kod njega da mi da još slika.

(http://i1145.photobucket.com/albums/o509/fido35/53983_299696993478334_682605179_o-001.jpg) (http://s1145.photobucket.com/user/fido35/media/53983_299696993478334_682605179_o-001.jpg.html)

Ovdje je dobro vidljiva šema koja je išla pisanim slovima preko citavog autobusa.


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: Setra 417 HDH August 22, 2013, 10:08:14
Cuo sam za jednog momka Hasića koji trenutno radi u TT, kao šef turističke agencije, i vodič, kažu vozači koji su išli sa njim, da je izuzetna ljudina, raja, gospodin, strašan kao vodić  .. njegov otac i djed su takodjer radili u TT.. Pa vjerovatno mu je ovo jedan od članova porodice ..


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: damir fido September 27, 2013, 00:57:16
Jedan Sanos 415 iz ratnih vremena.

(http://i1145.photobucket.com/albums/o509/fido35/ttsanos.jpg) (http://s1145.photobucket.com/user/fido35/media/ttsanos.jpg.html)


Ove 2 slike su sa istog dogadjaja a našao sam na youtube.Neko je snimao iz Sanosa a vidi se Tam 190 A 110 i šema.

(http://i1145.photobucket.com/albums/o509/fido35/190a11tt-001.jpg) (http://s1145.photobucket.com/user/fido35/media/190a11tt-001.jpg.html)

(http://i1145.photobucket.com/albums/o509/fido35/190a110tt.jpg) (http://s1145.photobucket.com/user/fido35/media/190a110tt.jpg.html)

Sljedeca je sa fb stranice "Tuzla povratak u prošlost"

(http://i1145.photobucket.com/albums/o509/fido35/staritt.jpg) (http://s1145.photobucket.com/user/fido35/media/staritt.jpg.html)

Ove 3 slike su sa jedne od fb grupa Trans Turista a ima 3 grupe.Naravno da je najinteresantnija ova sa starim slikama  :)a i djed Aljo je mislim povezan sa njom pa nek i on još poneku prebaci ovdje.I ja sam ove prvi put vidio.

Magirus-Deutz  TZ 561-19.

(http://i1145.photobucket.com/albums/o509/fido35/561-19.jpg) (http://s1145.photobucket.com/user/fido35/media/561-19.jpg.html)


REŠAD NUKIć, VOZAČ »MEĐU-GRADSKOG SAOBRAĆAJA«, SA AUTOBUSOM OSTVARIO NEZABILJEŽEN PODVIG
PREVALIO MILIJUON KILOMETARA
Magirus TZ 561-19, ostaće zlatnim slovima upisan u anale OOUR-a »Međugradski saobraćaj«, a njegov vozač Rešad Nukić, biće zapamćen po tome što je prvi u kolektivu uspio bez opravki na motoru autobusa prevaliti oko milion kilometara. Od prve registracije, 29. aprila 1976. godine do danas autobus je, pod sigurnom i stručnom rukom vrsnog majstora Rešada Nukića. prešao 984.620 kilometara, prokrstarivši sve evropske metropole od Atine do Pariza

Mozda se milion cini malo ali ti motori su imali duplo manju snagu nego sada,tako da su uglavnom vozili sa vecim brojem obrtaja i samim tim bili optereceniji u radu.

Tam 190 A 11

(http://i1145.photobucket.com/albums/o509/fido35/190a11tt.jpg) (http://s1145.photobucket.com/user/fido35/media/190a11tt.jpg.html)

I Bussing.U to vrijeme medju boljim autobusima i drzavi.

(http://i1145.photobucket.com/albums/o509/fido35/bussing.jpg) (http://s1145.photobucket.com/user/fido35/media/bussing.jpg.html)


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: damir fido March 20, 2014, 00:37:45
Sto se tice Bussinga sa zadnje slike,oni su došli krajem 60-tih godina.Došle su samo šasije koje su vozene u Zagreb na karoseriranje.
Još jedna sa fb a postavio je Jasmin Lepić

(http://i1145.photobucket.com/albums/o509/fido35/autoprevozlepicjasmin.jpg) (http://s1145.photobucket.com/user/fido35/media/autoprevozlepicjasmin.jpg.html)

Od nekoliko visokih Sanosa 315 koje su imali,jedan je imao veoma slicnu šemu kao ovaj a mozda cak i istu.Moguce da je bio namijenjen za Severtrans pa nekako zavrsio kod njih.Vjerovatno je bio najbolji,pošto ga je vozio jedan od najcjenjenijih vozaca.

http://i967.photobucket.com/albums/ae153/Mile999/DSC03114.jpg





: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: Almir July 24, 2014, 22:58:55
Trans  Servis Tuzla na AS Gračanica
(http://i59.tinypic.com/2wdyd5h.jpg)

izvor :FB profil " Grad Gračanica."


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: damir fido July 25, 2014, 20:18:42
Moguce da je isti autobus i na ovoj slici..Slikano 1977 na AS Lukavac a slika je sa fb grupe"Lukavac kroz vrijeme"

(http://i1145.photobucket.com/albums/o509/fido35/aslukavac1977.jpg) (http://s1145.photobucket.com/user/fido35/media/aslukavac1977.jpg.html)

Ova je sa fb"autobusi ex-yu" i ovdje po prvi put vidimo kompletnu šemu iz 70-tih i pocetka 80-tih.Autobusi su uglavnom bili crveno-bijeli.

(http://i1145.photobucket.com/albums/o509/fido35/tt.jpg) (http://s1145.photobucket.com/user/fido35/media/tt.jpg.html)


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: Almir July 25, 2014, 23:41:33
Jeli ovo Trans Servis drzao AS Lukavac vidim natpis gore, a ovakav natpis je i na ovoj slici sto sam ja postavio sa AS Gračanica ?


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: Manas November 26, 2014, 01:01:32
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/1487326_1495473894063438_4975867567004216742_n.jpg?oh=5e969fd18047cd2078dd4113234c4893&oe=551AE788&__gda__=1423380158_fd593c53cdb1bf60917b3a3c292721f6)

jel i ova ide ovdje  :D
(https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10671269_737369383021754_6951550592586992343_n.jpg?oh=2e98ee13208ce914993fa4e23ff677fb&oe=550D9336)

Ko to tamo peva  :D
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/q81/s960x960/10448676_10205363091779011_3500402462725046040_o.jpg)

Tuzla-povratak u proslost/facebook


: Odg: Historija i stare slike Trans Turista
: damir fido November 26, 2014, 10:30:02
Druga ne ide sigurno.Misim da je rijec o Jovi Ćetkoviću koji je zacetnik prevoza u Tuzli negdje 20-tih godina prošlog vijeka..Još se moze naci slika ovog autobusa na netu.Pored putnika prevozio je i poštu.


Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.