bhbus.ba
May 10, 2024, 09:15:12 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Calendar Login Register  
Pages: 1 ... 94 95 [96] 97 98 ... 100   Go Down
  Print  
Author Topic: Stare slike i JKP GRAS kroz prošlost  (Read 371167 times)
MAN Lions coach
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.447


M R Š !!!!!!!!!


« Reply #1425 on: October 12, 2013, 10:34:41 »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oy9KIyzAFaM[/youtube]
Logged


Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
man 464
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.410



« Reply #1426 on: October 12, 2013, 16:52:17 »

Potpuno nov 602, meni najljepša reklama ikad - Osram....
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rU4tfPIXl1c[/youtube]
Logged
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #1427 on: October 12, 2013, 19:54:39 »

Video iz 1992 godine. Vidi se par Ikarusa, među njima 254 i 72 i jedan TAM.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3XukOWc7hn8[/youtube]
Prvi put vidim da su Ikarusi imali s desne strane pokazivač linije na namotavanje.
Jeli ovaj 254 preživio rat?
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #1428 on: October 12, 2013, 22:14:56 »

Evo jedne jako zanimljive reportaže iz časopisa Stadtverkehr iz 1960. godine:




Posebno zanimljiva je šema planirane tramvajske remize koja je ipak bila kasnije izgrađena u sasvim drugačijem obliku.
I jako komično je kako su zapadnjaci pisali "Baščaršija" - Báscápsija Cheesy
Logged
dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #1429 on: October 12, 2013, 22:48:21 »

I još novih podataka iz historijskih materijala:

O planiranju i izgradnji konjskog tramvaja 1884. godine odlučivala je posebna komisija sastavljena od značajnih ličnosti, zastupnika Zemaljske vlade, grada Sarajeva, austro-ugarske vojske te bankarskih i poduzetničkih krugova. kako se može vidjeti u protokolu o radu navedene komisije iz 5. juna 1884. godine, razgovaralo se o nekoliko varijanti trasiranja tramvaja:
1. od željezničke stanice preko prostora vojnih vježba iza kasarne pored fabrike duhana i vojne bolnice do Ćemaluše ulice sa odvojkom u Koševsku ulicu.
2. od željezničke stanice preko prostora vojnih vježba iza kasarne pored fabrike duhana dalje ulicama Donja Hiseta - Sahtanjuša - Mala Sahtanjuša - Ćemaluša sa odvojkom u Koševsku ulicu.
3. Od željezničke stanice pored glavne ulice (i pored fabrike duhana i vojne bolnice) do Ćemaluše ulice sa odvojkom u Koševsku ulicu.
4. Od željezničke stanice uzduž glavne ulice i pored fabrike duhana dalje ulicama  Donja Hiseta - Sahtjanuša - Mala Sahtjanuša do Ćemaluše ulice sa odvojkom u Koševsku ulicu.

(Odvojak u Koševsku ulicu je bio planiran zbog potreba vojnog magazina).

Varijante 1 i 2 su bile brzo odbaćene pošto u tim prostorijama je bilo jedva potrebe za prijevozom putnika. Kao što danas znamo, realizirana je bila varijanta broj 3.

Tokom ljeta 1884. godine nastavljeni su razgovori i brojne kalkulacije. Zemaljska vlada i drugi učesnici procedura su sumnjali u rentabilnost tramvaja. Razlog je bila prije svega činjenica da je bilo potrebno angažirati privatnu firmu koja bi pružila zaprežne usluge (dakle konje za vuću) i ponude sarajevskih špediterskih firma Schmarda, Rotter i Perschitz baš nisu bile povoljne.

Tek 8. novembra 1884. godine, austro-ugarski ministar financija grof Benjámin Kállay je u Budimpešti lično odlučio da konjskim tramvajem u Sarajevu će rukovoditi bh. državne željeznice. Ministar Kállay je najvjerovatnije prinudio spomenute špeditere da dostave puno povoljnije ponude za zaprežne usluge i u kalkulaciji navedenoj u odluci tramvaj je već poslovao sa blagim profitom. Računalo se sa oko 12 hiljadu tona robe i tereta i oko 90 hiljadu putnika godišnje. Ministar je dao ovlaštenje Zemaljskoj vladi da sve organizira prema ovoj odluci i da traži i druge načine povećanja prihoda i profita tramvajskog saobraćaja.

22. novembra 1884. godine, sklopljen je "ugovor između Zemaljske vlade za Bosnu i Hercegovinu i privatnim osobama u tu svrhu da se sagradi tramvaj za spajanje štacije bosanske željeznice sa gradom Sarajevom." Zanimljivo je da trećim najvećim iznosom, i to 1 000 guldena, doprinosio je gradonačelnik Sarajeva Mustaj-beg Fadilpašić. Slijedili su značajni sarajevski poduzetnici svih religija koji su doprinijeli svako po 200–500 guldena. Blagajničke potvrde o uloženim iznosima su držiocima služile kao određena vrsta dionica preko kojih su mogli ostvarivati svoja prava u krugu zajedničkog preduzeća. Vlada je prihvatila obavezu da do kraja 1886. godine će isplatiti od čistog dohodka tramvaja 5% kamate na priloge privatnih interesenta, u slučaju deficita pokriće ona sama iz svojih sredstava taj deficit.

Inaće čitanje dokumenata ide jako sporo, evo početak odluke ministra Kállaya - prepisao sam na laptopu, ali isti font kao u dokumentu... prokleti kurentšrift Tongue uff.

Logged
Manas
Vodič puta
***
Offline Offline

Posts: 2.027


MAN Diesel & Turbo


WWW
« Reply #1430 on: October 13, 2013, 18:15:57 »

493 (ex ES 316)


4410 (ex ES 205)


4141


4431 i u pozadini viri 4415


714


64773.forumromanum.com
Logged

Manas
Vodič puta
***
Offline Offline

Posts: 2.027


MAN Diesel & Turbo


WWW
« Reply #1431 on: October 13, 2013, 18:23:31 »

4412


4418


obus-online.com
Logged

MAN Lions coach
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.447


M R Š !!!!!!!!!


« Reply #1432 on: October 13, 2013, 18:32:26 »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-JcNUOk0-Mw[/youtube]
Logged


Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
MAN Lions coach
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.447


M R Š !!!!!!!!!


« Reply #1433 on: October 14, 2013, 14:33:09 »



Logged


Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
Manas
Vodič puta
***
Offline Offline

Posts: 2.027


MAN Diesel & Turbo


WWW
« Reply #1434 on: October 14, 2013, 14:56:39 »

4125


4136



4423


4138
Logged

Manas
Vodič puta
***
Offline Offline

Posts: 2.027


MAN Diesel & Turbo


WWW
« Reply #1435 on: October 14, 2013, 15:09:05 »

488


4126


304


15


ymtram.mashke.org
Logged

Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #1436 on: October 14, 2013, 16:10:04 »

Znači obus-online.com, obus.info, ht-busser, Danielove slike, sve je to davno prečešljano. Možda ima koja Holm Petersenova koja nije postavljena ali one najvažnije su postavljene neke i dvaput, nema potrebe da se postavljaju slike sa tih stranica.
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
The_Dubster
Moderator Podforuma
Vozač Autobusa
*
Offline Offline

Posts: 21.112



« Reply #1437 on: October 14, 2013, 16:13:58 »

Ozbiljno se razmišljam da novu temu i ne otvaramo, jer ste ovdje prekardašili. Da je realna situacija stranica bi trebala imati 50-tak stranica a ne 96.
Logged


man 464
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.410



« Reply #1438 on: October 14, 2013, 16:17:01 »

Treba nova tema biti zaključana, ili da moderator mora odobrit post. Nikako ne treba ukinuti temu, ima raritetnih slika od svih članova, pogotovo od dresdenera koje me iznova i iznova iznenade.
Logged
ikar353
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 904



« Reply #1439 on: October 15, 2013, 16:20:26 »

Video iz 1992 godine. Vidi se par Ikarusa, među njima 254 i 72 i jedan TAM.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3XukOWc7hn8[/youtube]
Prvi put vidim da su Ikarusi imali s desne strane pokazivač linije na namotavanje.
Jeli ovaj 254 preživio rat?
na snimku su jos 436,258 i 378. sto se tice traka 258 je imao naknadno  ugradjenu-posada je ugradila a ostali su imali na dnu prozora nosace za trake,otprilike kao one poslijeratne. posto je snimak iz 1992 god ni 254 a ni 72 nisu prezivjeli. na drugom snimku ispod je ikarus gb 77 i tam iz 1989 god a zuti stajer je gb 669.
Logged
Pages: 1 ... 94 95 [96] 97 98 ... 100   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.06 seconds with 22 queries.