bhbus.ba
May 16, 2024, 10:15:46 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Calendar Login Register  
Pages: 1 ... 77 78 [79] 80 81 ... 100   Go Down
  Print  
Author Topic: GRAS - Razno/Diskusije (2)  (Read 305293 times)
dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #1170 on: July 07, 2012, 13:19:44 »

Nema šanse za neku proizvodnju trolejbusa. Ipak bi se radilo samo o finalnoj montaži dijelove uvezenih iz inostranstva što bi uštedilo neku količinu novca jer bi ovakvi trolejbusi bili jeftinji.
Ali:
1. Već prije rata su bili u Sarajevu, i to u firmi Energoinvest-Vaso Miskin Crni montirani neki trolejbusi Škoda 14Tr. Upravo ta serija montirana u Sarajevu je bila nažalost vrlo lošeg kvaliteta i oko 7 trolejbusa je bilo rashodovano već proje 1992 godine!!! Znači za ovakvu proizvodnju baš trebaju stručnjaci i danas je situacije u vezi sa stručnim kadrom puno lošija nego prije rata.
2. Već  2002. godine je zloglasni lopov Jusufranić glasno najavljivao planiranu montažu oko 50 trolejbusa u radionicama GRAS-a i taj projekt je trebao biti vrijedan oko 10,3 miliona €. U to vrijeme je još GRAS itekako bio u funkciji dok danas majstori nemaju ni lim, sijalice i farbe, nema para  ni za nove gume tako da naprimjer mnogi trolejbusi stoje van funkcije jer su njima pukle gume koje su služile još u Solingenu...

Inaće vrlo mene zanima odakle GRAS-ovci žele dobiti "donaciju 10 trolejbusa" jer kao što sam naveo nema šanse da to budu oni iz Solingena.... ukoliko nije delegacija iz GRAS-a onog biznismena i vlasnika trolejbusa utopila u rakiji i natjerala da pojede dva kila ćevapa Smiley))

I, trolejbus na Hrasnicu nije tao glupa stvar, svakako bi bio vrlo jeftiniji nego tramvaj... ja bi također želio Tramvaj do Hrasnice ali prvo se mora napraviti generalni remont postojeće pruge provjerenim metodama, ne onim koje koriste korumpirane firme u Sarajevu... Za obnovu pruge za Vogošću već juče je bilo kasno!!!
Logged
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #1171 on: July 07, 2012, 13:33:20 »

Trolejbusi bi se proizvodili u saradnji sa Končarem

14tr proizvedeni u Sarajevu 1986-87, 610-626? jeli tako?
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #1172 on: July 07, 2012, 13:51:31 »

Trolejbusi bi se proizvodili u saradnji sa Končarem

14tr proizvedeni u Sarajevu 1986-87, 610-626? jeli tako?

Da, približno tako! U magazinu Stadtverkehr br. 7 iz 1991. godine se navodi kako je bilo 16 trolejbusa proizvedeno u Energoinvestu, ali neki drugi izvori tvrde da je broj vozila bio drukciji, zato nisam ovu tacnu informaciju preuzeo za moj clanak koji ce uskoro biti pripremljen Smiley

Aha, onda Končar.... ma nisam siguran je li saradnja sa ovom firmom najbolja opcija jer se meni čini da hrvatske vlasti i hrvatska privreda Bosnu samo uveliko zahebavaju. I, ako gledaš u hale trolejbuskog depoa, čovječe to izgleda pusto i prazno, tamo jedva imaju osnovni alat, hever za dizanje vozila i kesu šarafa... za takvu proizvodnju čak i iz pripremljenih dijelova treba imati recimo jednu malu puno opremljenu fabriku s dijagnostikom, svim potrebnim (skupim) tehnologijama itd... u maju nisu još imali ni one nove gume za trolejbuse, umjesto da kupe rezervne dijelove za trolejbuse, morali su svaki put odlučiti koji od trolejbusa je najistrošeniji, taj rashodovati i kanibalizirati... to su ona uništena raskomadena vozila na kraju depoa... vidim ovo baš crno, ili ako će montirati trolejbuse u sa postojećom (nepostojećom) opremom, baš bi se plašio da ulazim u ovakav trolejbus...
Logged
Manas
Vodič puta
***
Offline Offline

Posts: 2.027


MAN Diesel & Turbo


WWW
« Reply #1173 on: July 07, 2012, 13:54:11 »

I meni se to cini nerealnim...GRAS je u teskoj situaciji i trebalo bi mnogo sredstava da bi se to realizovalo...A sta je sa programom SATRA ? Jel jos postoji ?
Logged

dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #1174 on: July 07, 2012, 14:07:49 »

I meni se to cini nerealnim...GRAS je u teskoj situaciji i trebalo bi mnogo sredstava da bi se to realizovalo...A sta je sa programom SATRA ? Jel jos postoji ?

Program SATRA polako umire od iste bolesti kao i cijeli GRAS - totalna nestasica love. Prema prvim planovima iz 1997./1998. godine, trebalo je biti proizvedeno 25 dvodijelnih Satra 2 i 12 trodijelnih Satra 3 (što bi ustvari pokrilo potrebe cijele linije 3.
Realna situacija:
Postoje dvodijelni tramvaji Satra 2 broj 500-511 u voznom stanju (znači 12 komada od čega broj 500 je recimo "fejk" sa izgledom SATRA ali sa starom elektroopremom K2 dok drugi su dobili elektroopremu Siemens - ovaj prototip 500 je prilikom nekih popravka doživio prebacenje polova u elektroopremi tako da su nakon uključenja struje spalili sve motore, pa je taj tramvaj dobio motore izvađene iz "turističnog" tramvaja 283, koji je posljedni sa pantografem na "zadnici" ali ne vozi i tužno se raspada u remizi), tramvaji 512-514 još uvijek nisu završeni i njihove skele stoje u krugu remize.
Dalje postoje trodijelni tramvaji Satra 3 broj 601-604, dok tramvaji 605 i 606 još uvijek nisu završeni i nalaze se u stanju "skela" kao njihova braća Satra 2.
Logged
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #1175 on: July 07, 2012, 14:17:34 »

E da 9/16 ih je preživjelo rat a 7/16 ih je rashodovano prije rata. S obzirom na stepen stradanja grasovih vozila u ratu prije bih rekao da su ti što su rashodovani prije rata iz prve serije 60 trolejbusa. U knjizi godine prkosa i inata navodi se da je GRAS 1992 imao 86 trolejbusa a znamo da ih je oko 100 stiglo u periodu 1984-1992. Također sam čuo da je tim trolejbusima naštetio boravak u tunelu. Kako u to se nerazumijem.

Uglavnom rat je preživjelo od 9/16 trolejbusa iz energoinvesta i 11/60 14tr trolejbusa iz prve serije.

Što se tiče sastavljanja trolejbusa ako bi se to radilo u GRAS-ovim pogonima mislim da bi to bilo u pogonima u kojima se rade SATRA tramvaji, a ne u trolejbuskim pogonima.

Končar bi vjerovatno koristio te pogone a za uzvrat bi GRAS-u prodavali jeftinije trolejbuse.
Problem je što Gras može kupovati samo polovne trolejbuse ili eventualno ZIU 9/10.

Što se tiče Satra programa mislim da je odlučeno da se stane na onima koji su u fazi izrade jer je zastrario.

Mislim da u svemu ovome ima i oktobarskih izbora...
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
Edin MAN
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 583



« Reply #1176 on: July 07, 2012, 14:46:53 »

Nego ljudi kakva ce ovo biti saradnja sa Centrotransom ?
Logged

Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #1177 on: July 07, 2012, 14:56:26 »

Valjda će oni održavati neke redove vožnje koje GRAS nije u mogućnosti, a gdje je to najpotrebnije.
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
Edin MAN
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 583



« Reply #1178 on: July 07, 2012, 15:18:00 »

Koje su linije u GRAS-u trenutno najkritičnije ( znam da su sve linije pretežno kritične ).
Logged

Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #1179 on: July 07, 2012, 15:22:13 »

Po nekom mom mišljenju linije za Buća potok i linije koje polaze sa Doma armije, kao i dosta minibuskih linija.

Na Buća potoku treba biti 5 autobusa na 15 i 2 autobusa na 15b a u najboljem slučaju rade 2 na 15 i 1 na 15b a juče se desilo da neko vrijeme ove linije nisu radile.  Na domu armije treba raditi 10 autobusa na 5 linija a u najboljem slučaju rade 4 autobusa i linija za Breku II se ne održava. Znači brdo je najkritičnije.
« Last Edit: July 07, 2012, 15:28:38 by Troler » Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
Edin MAN
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 583



« Reply #1180 on: July 07, 2012, 15:38:06 »

Ma valjda ce se dogovorit oko održavanje linija Smiley
Logged

MAN Lions coach
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.447


M R Š !!!!!!!!!


« Reply #1181 on: July 07, 2012, 17:15:24 »

Haris Lulić je čovjek koji pojma nema o svom životu,mislim da čak i ne zna kako izgleda trolejbus ili neko drugo naše vozilo.A sigurno se nije ni vozio,tako da razmišljanje njega i premijera i nekih faca(inžinjera) koje buše firmu nije uopće meritorno.
Razlog je jednostavan,mi u deficitu sa vozilima,a neko planira proširenje u Vogošću.
Sadašnji red se ne može održavati,a vozila otkazuju i on sa nepouzdanim smećem hoće da se produžuje.
Kad bude situacija na terenu dovodila do toga da građani negoduju,onda će imati pravo za to i to potpuno,meni lično ne smeta,jer se i ne pitam.Nismo u stanju podmiriti ni zimski režim sa pojačanim prilivom putnika u određenim periodima.Samo može otkazat na sred ceste i da ljudi na pola puta idu pješke,o gužvama,ispadima sa RV to nije potrebno ni pominjati.
Misli on šta piše na papiru,da je to i na terenu isto.
Isto stalno pričati (valjda pred izbore) o EBRD kreditu za reknstrukciju tačnije ubijanje tramvajskog saobraćaja za Hrasnicu,pa o trolejbusima za Vogošću,pa o proizvodnji istih,dok pola uređanja za tehnički pregled više nije u funkciji nego što jeste,a sve se više šuti o autobuskom saobraćaju,da bi se privatnik uvalio na budžetski ventil.
Nek Fikret traži kredit za vozila,valjda je to logičnije nego se koncentrisati na proširivanja bez prevoznih sredstava.
Kad su mogli oguliti pare za žičaru,bolje da su kupili vozila,koliko će samo njena montaža i puštanje u pogon koštati....to je sve u prevodu raspalio roštilj,a zeko u šumi.
Štaće,kupovali diplome kod Čekića,Jusufranića i ostalih lupeža po UNSA i privatnim fakultetima u Travniku.

Što se tiče Končara,bio je u planu prvo prototip trolejbusa,pa da se kod nas proizvodi.
Ali dovoljno je pogledati situaciju sa željezničkim saobraćajem i njihovim uslovom zvanim 677.000 eura godišnje ako se ne varam za naknadu za pristup željezničkoj infrastrukturi Hrvatskih željeznica.
« Last Edit: July 07, 2012, 17:49:34 by MAN Lions coach » Logged


Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #1182 on: July 07, 2012, 18:31:28 »

Linija 105 bi se za početak mogla pokriti sa 7-8 vozila, 106 bi se kasnije vratila, ali problem je to što kažeš da nema ni za postojeći RV. Ako dođe samo 12 ovih iz Solingena to će biti dovoljno možda da se normalizuje saobraćaj na postojećim linijama i to nebi predugo potrajalo.

Moj prijedlog GRAS-u je da proba stupiti u kontakt sa Salzburgom da vide planiraju li oni prodavati one Grafove 91-94 godišta. Možda nam ih dadnu i kao donaciju kao što su prije 6-7 godina dali Beogradu.
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
Edin MAN
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 583



« Reply #1183 on: July 07, 2012, 18:33:58 »

Nisam nešto posebno upratio , al koji tip trola treba da dođe iz Solingena ?
Logged

Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #1184 on: July 07, 2012, 18:42:53 »

Prvo se spominjalo 20 nekakvih trolejbusa pa sad 10. Ono što im je preostalo troosovinaca u Solingenu  ako su to ti trolejbusi.

I jedno pitanje: Dali će gras biti sposoban da sredi vozni park nakon što vlada preuzme kreditne obaveze nastale do 2011? Vlada tvrdi da će to biti dobra finansijska injekcija od 20.000.000 KM.
« Last Edit: July 07, 2012, 18:47:10 by Troler » Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
Pages: 1 ... 77 78 [79] 80 81 ... 100   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.048 seconds with 21 queries.