bhbus.ba
May 09, 2024, 23:37:22 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Calendar Login Register  
Pages: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 100   Go Down
  Print  
Author Topic: Stare slike i JKP GRAS kroz prošlost  (Read 371014 times)
dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #195 on: December 30, 2011, 20:48:31 »

Pozdrav svima iz Češke republike! Na ovom forumu sam novi no šta se tiče gradskog saobraćaja u Sarajevu, već dugo se bavim ovom temom. Evo već više od godine dana radim na tekstu o historiji sarajevskih tramvaja i trolejbusa, koji želim  nekomercijalno pružati fanovima tramvaja i trolejbusa širom svijeta u bosanskoj, češkoj, engleskoj i njemačkoj verziji. Imam odredjenu količinu literature, u GRAS-u dobio sam one publikacije "Sarajevski tramvaj" koja više liči na sabrana obožavanja gosp. Jusufranića pa onu "Godine prkosa i inata". Prošle godine sam proveo neko vrijeme u sarajevskoj Nacionalnoj biblioteci pa sam dobio iz starih primjeraka Oslobodjenja neke nove detailjne informacije. Svakako bi imao veliku molbu za vas, da meni pomognete sa mojim radom:
1. azra67: mogu li vas pitati koji je datum clanka "Gras smanjuje gas"? Pretpostavljam da je bio oblavljen negdje 1991. Ukoliko raspolagate novinskim clankovima iz prve polovine 1992. godine u vezi sa GRAS-om, bilo bi mi drago ako bi meni mogli poslati skenirane verzije. Ovo doba i desavanja u GRAS-u pocetkom rata puno su nerazjasnjena za strane citatelje. Npr. datum zaustavljanja trolejbuskog saobraćaja. U Nacionalnoj biblioteci Oslobodjenje iz 1992. nema Sad

2. The_dubster: vidio sam da posjedujete knjige "90 godina GRAS-a" i "100 godina GRAS-a", koje su bas znacajne za moj rad. Jel postoji neka mogucnost skeniranja ovih knjiga, ako nije previse komplikovano za vas? Svakako pocetkom februara bicu u Sarajevu. Ukoliko bi vama bilo bez problema, ja bi pozajmio ove knjige od vas na jedan dva dana, napravio bih kopiju/sken od njih i odmah bi ih vama vratio. Inace, puno fotografija i skeniranih tekstova u stranicama 4-8 ove teme nisu vidljive. Mogli bi meni poslati ove materijale putom e-maila?

I sad evo mojih pitanja sta se tice sarajevskog saobraćaja:

- zna li neko koliko je bio napon elektricne mreze prvog tramvaja, i takodjer snaga elektrane u kW?

- zna li neko kada je poceo redovni saobracaj tramvaja normalnog kolosijeka na Ilidzu? Saobraćaj na Ilidžu nije poceo na kraju 1960. godine neposredno nakon otvaranja normalnokolosijecnog sistema. Fabrika Rade Končar je bas kasnila s isporukom opreme za EVP i u novinama su napisali:
Oslobodjenje 16.12.1960:
Tvornica Rade Končar nije ispunjila obavezu, tramvaji još uvijek ne voze na Ilidžu.

- zna li neko kada je bila premjestena normalnokolosijecna pruga prema zeljeznickoj stanici iz kose ulice u danasnje stanje kod tehnicke skole?

- zna li neko nesto malo vise oko ratnog tramvaja "munjovoz" sa vratima u srednjem dijelu?

- sta se tice trolejbusa, zna se nesto vise o vozilu ZIU koje je prema nekim izvorima doslo u SA na testiranje i bilo je unisteno u ratu (tip, neke detailjnjie informacije)?

- i sta se tice trolejbusa ŠEAL: zna li neko detailjnije informacije sta se tice godine proizvodnje? Znam da je prema informacijama bilo ukupno 3 vozila: 4228 (ex 637), 4229 (ex 638) i 4232 (ex 627). Dok je 4232 (627) bio napravljen 1986. g. kao prototip i do rata je vozio u srebrno-plavim bojama, neki tvrde da su 4228 i 4229 napravljeni poslije rata u Energoinvestu kada su bili koristeni motori i elektrooprema iz unistenih 14Tr Škoda, 1997. godine. Jel tako?

E sad je kraj mojih iscrpljivih pitanja, hvala vam svima na odgovorima! Inace spreman sam da vama dajem odgovore na vasa pitanja sta se tice Ceske, Slovacke i Njemacke!
Osim drugog, planiram da napravim model sarajevskog Vašingtonca u mjerilu 1:87, već sam počeo sa pripremnim radovima.

P.S. SATRA projekat je postao vrlo popularan u bivsoj Cehoslovackoj, identicna rekonstrukcija starih vozila K2 je realizirana u Bratislavi i Brnu!
Logged
man 464
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.410



« Reply #196 on: December 30, 2011, 21:01:16 »

Dobrodosao dresdener i nadam se da ce mo ti pruzit ovdje mnoge informacije koje su ti potrebne. Clanovi koje si naveo su stalni ovdje pa ce ti oni dat odgovore na tvoja pitanja.
Logged
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #197 on: December 30, 2011, 22:41:36 »

Pozdrav svima iz Češke republike! Na ovom forumu sam novi no šta se tiče gradskog saobraćaja u Sarajevu, već dugo se bavim ovom temom. Evo već više od godine dana radim na tekstu o historiji sarajevskih tramvaja i trolejbusa, koji želim  nekomercijalno pružati fanovima tramvaja i trolejbusa širom svijeta u bosanskoj, češkoj, engleskoj i njemačkoj verziji. Imam odredjenu količinu literature, u GRAS-u dobio sam one publikacije "Sarajevski tramvaj" koja više liči na sabrana obožavanja gosp. Jusufranića pa onu "Godine prkosa i inata". Prošle godine sam proveo neko vrijeme u sarajevskoj Nacionalnoj biblioteci pa sam dobio iz starih primjeraka Oslobodjenja neke nove detailjne informacije. Svakako bi imao veliku molbu za vas, da meni pomognete sa mojim radom:
1. azra67: mogu li vas pitati koji je datum clanka "Gras smanjuje gas"? Pretpostavljam da je bio oblavljen negdje 1991. Ukoliko raspolagate novinskim clankovima iz prve polovine 1992. godine u vezi sa GRAS-om, bilo bi mi drago ako bi meni mogli poslati skenirane verzije. Ovo doba i desavanja u GRAS-u pocetkom rata puno su nerazjasnjena za strane citatelje. Npr. datum zaustavljanja trolejbuskog saobraćaja. U Nacionalnoj biblioteci Oslobodjenje iz 1992. nema Sad

2. The_dubster: vidio sam da posjedujete knjige "90 godina GRAS-a" i "100 godina GRAS-a", koje su bas znacajne za moj rad. Jel postoji neka mogucnost skeniranja ovih knjiga, ako nije previse komplikovano za vas? Svakako pocetkom februara bicu u Sarajevu. Ukoliko bi vama bilo bez problema, ja bi pozajmio ove knjige od vas na jedan dva dana, napravio bih kopiju/sken od njih i odmah bi ih vama vratio. Inace, puno fotografija i skeniranih tekstova u stranicama 4-8 ove teme nisu vidljive. Mogli bi meni poslati ove materijale putom e-maila?

I sad evo mojih pitanja sta se tice sarajevskog saobraćaja:

- zna li neko koliko je bio napon elektricne mreze prvog tramvaja, i takodjer snaga elektrane u kW?

- zna li neko kada je poceo redovni saobracaj tramvaja normalnog kolosijeka na Ilidzu? Saobraćaj na Ilidžu nije poceo na kraju 1960. godine neposredno nakon otvaranja normalnokolosijecnog sistema. Fabrika Rade Končar je bas kasnila s isporukom opreme za EVP i u novinama su napisali:
Oslobodjenje 16.12.1960:
Tvornica Rade Končar nije ispunjila obavezu, tramvaji još uvijek ne voze na Ilidžu.

- zna li neko kada je bila premjestena normalnokolosijecna pruga prema zeljeznickoj stanici iz kose ulice u danasnje stanje kod tehnicke skole?

- zna li neko nesto malo vise oko ratnog tramvaja "munjovoz" sa vratima u srednjem dijelu?

- sta se tice trolejbusa, zna se nesto vise o vozilu ZIU koje je prema nekim izvorima doslo u SA na testiranje i bilo je unisteno u ratu (tip, neke detailjnjie informacije)?

- i sta se tice trolejbusa ŠEAL: zna li neko detailjnije informacije sta se tice godine proizvodnje? Znam da je prema informacijama bilo ukupno 3 vozila: 4228 (ex 637), 4229 (ex 638) i 4232 (ex 627). Dok je 4232 (627) bio napravljen 1986. g. kao prototip i do rata je vozio u srebrno-plavim bojama, neki tvrde da su 4228 i 4229 napravljeni poslije rata u Energoinvestu kada su bili koristeni motori i elektrooprema iz unistenih 14Tr Škoda, 1997. godine. Jel tako?

E sad je kraj mojih iscrpljivih pitanja, hvala vam svima na odgovorima! Inace spreman sam da vama dajem odgovore na vasa pitanja sta se tice Ceske, Slovacke i Njemacke!
Osim drugog, planiram da napravim model sarajevskog Vašingtonca u mjerilu 1:87, već sam počeo sa pripremnim radovima.

P.S. SATRA projekat je postao vrlo popularan u bivsoj Cehoslovackoj, identicna rekonstrukcija starih vozila K2 je realizirana u Bratislavi i Brnu!

Što se tiče tramvajskih linija mislim da je bilo ovako:
1960 Linija 1 i 2
1961 Linija 3 i 4
1967 Linija 5
Najvjerovatnije 1971/72 Linija 6
Najvjerovatnije 1984 Linija 7 (Ukinuta 2003 ili 2004)

Trolejbusi ŠEAL 100 4228 i 4229 jesu napravljeni poslije rata 1997 i to uz pomoć evropske unije i to je 100% tačno. 4132 je bio oštećen u ratu i mislim da je remontovan tek negdje 2001

Mislim da je negdje 2002/03 trebalo biti proizvedeno još 25 trolejbusa ŠEAL 100 ali se od toga odustalo valjda jer je ispalo da Solingen prodaje 40 polovnih trolejbusa.

Što se tiče početka 1992 djelimičnih ili potpunih prekida je bilo od martovskih barikada sve do 18.4.1992. kad su stali trolejbusi i 2.5.1992. kad su stali tramvaji.

Mislim da je do 2.5. najveći prekid tramvajskog saobraćaja bio od 19 do 23 aprila kad je zbog granatiranja bila pokidana kontakt mreža.



« Last Edit: December 30, 2011, 22:54:02 by Troler » Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
MAN Lions coach
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.447


M R Š !!!!!!!!!


« Reply #198 on: December 30, 2011, 22:42:33 »

Od aprila 1961. je počeo saobraćaj od Čengić Vile do Ilidže.
29.11.1960 se uspostavio saobraćaj normalnog kolosijeka od Ž.Stanice do Baščaršije.
________________________________________________________________________________


Ono što ja znam za GB od prije rata:
 
500 je Škoda Sanos S 200 Tr prototip 1982 (ex Beograd)
501-506 Škoda Sanos S  200 Tr 01   (1983)
507-520 Škoda Sanos S  200 Tr 01 (1984)
551-596 Škoda 14 Tr 02 YUGO    (1983)
597-626 škoda 14 Tr02 YUGO     (1984)  (16 komada sastavljeno u kooperaciji Elektroinvest sa CS komponentama Švicarska)
627 Šeal 100 (1987)
628 Škoda Sanos S 115 Tr (1987)
Logged


Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #199 on: December 30, 2011, 22:51:30 »

Od aprila 1961. je počeo saobraćaj od Čengić Vile do Ilidže.
29.11.1960 se uspostavio saobraćaj normalnog kolosijeka od Ž.Stanice do Baščaršije.
________________________________________________________________________________


Ono što ja znam za GB od prije rata:
 
500 je Škoda Sanos S 200 Tr prototip 1982 (ex Beograd)
501-506 Škoda Sanos S  200 Tr 01   (1983)
507-520 Škoda Sanos S  200 Tr 01 (1984)
551-596 Škoda 14 Tr 02 YUGO    (1983)
597-626 škoda 14 Tr02 YUGO     (1984)  (16 komada sastavljeno u kooperaciji Elektroinvest sa CS komponentama Švicarska)
627 Šeal 100 (1987)
628 Škoda Sanos S 115 Tr (1987)


To je iz onog njemačkog članka, ali tu ima i grešaka.
Mislim da su 610-626 1986/87 (Energoinvest)
Od Sanosa S200 postojali su i 521 i 522 novijeg tipa sa kockastim vertikalno postavljenim "štopkama" vjerovatno su 1986/87 godište.
S-115tr 628/4101 je isto ex Beograd.
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
The_Dubster
Moderator Podforuma
Vozač Autobusa
*
Offline Offline

Posts: 21.112



« Reply #200 on: December 30, 2011, 22:56:22 »

Odlučio sam da sve novinske članke koje sam postavio u ovu temu, a koji su zbog prestanka rada servera preko kojeg su stavljeni, povučeni, ponove stavim. Kada postavim te članke, originalne postove ću da obrišem, kao i postove vezane za njih, kako bi se dobila kompaktnost i preglednost.

Nadam se da se članovi neće ljutit zbog postova koji će biti obrisani, jer to je sve za dobrobit foruma. Članci će biti objavljeni najkasnije do 5. januara.

Ugodan boravak na forumu! Smiley
Logged


MAN Lions coach
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.447


M R Š !!!!!!!!!


« Reply #201 on: December 30, 2011, 23:16:46 »

Od aprila 1961. je počeo saobraćaj od Čengić Vile do Ilidže.
29.11.1960 se uspostavio saobraćaj normalnog kolosijeka od Ž.Stanice do Baščaršije.
________________________________________________________________________________


Ono što ja znam za GB od prije rata:
 
500 je Škoda Sanos S 200 Tr prototip 1982 (ex Beograd)
501-506 Škoda Sanos S  200 Tr 01   (1983)
507-520 Škoda Sanos S  200 Tr 01 (1984)
551-596 Škoda 14 Tr 02 YUGO    (1983)
597-626 škoda 14 Tr02 YUGO     (1984)  (16 komada sastavljeno u kooperaciji Elektroinvest sa CS komponentama Švicarska)
627 Šeal 100 (1987)
628 Škoda Sanos S 115 Tr (1987)


To je iz onog njemačkog članka, ali tu ima i grešaka.
Mislim da su 610-626 1986/87 (Energoinvest)
Od Sanosa S200 postojali su i 521 i 522 novijeg tipa sa kockastim vertikalno postavljenim "štopkama" vjerovatno su 1986/87 godište.
S-115tr 628/4101 je isto ex Beograd.

Pa piše i tamo da je 16 komada,nije tačno navedeno koji GBovi,Elektroinvest je bila firma transformatora.A vrlo vjerovatno je da su se sklapali nešto kao danas konzorcij GRAS-Pars-Siemens.
521 i 522 se ne pominju,a imamo sliku 521 iz garaže.
« Last Edit: December 30, 2011, 23:29:36 by MAN Lions coach » Logged


Avdo Vatrić o Centrotransu: Ne možemo ulaziti u utakmicu s nelegalnim prijevoznikom
dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #202 on: December 30, 2011, 23:49:24 »

Hvala vam svima na prvim odgovorima!
Onda šta se tiče saobraćaja na Ilidžu, moram pronaći tačan datum u starim novinama, čini se, da se GRAS ne želi hvaliti tadašnjim problemima Smiley

Šta se tiče trolejbusa ŠEAL, super, hvala! Inaće, dobavljač aluminijske karoserije je bila fabrika aluminija u Mostaru ili AluSuisse iz Švicarske?

Inaće, u njemačkom magazinu Blickpunkt Straßenbahn juli 1991. se navodi, da je 16 trolejbusa tipa Škoda 14Tr bilo montirano u Sarajevu u firmi Energoinvest, iz Čehoslovačke su bili "samo" isporučeni svi potrebni  komponenti.
Jedan holandski "posmatrač" javnog saobraćaja, koji je posjetio Sarajevo negdje 1990./1991. godine, je zabilježio kako "neki od ovih trolejbusa Škoda 14Tr kompletiranih u Jugoslaviji su veoma lošeg kvaliteta i dijelom su već rashodovani."

Još jedna informacija šta se tiče tramvaja Vašingtonca: U Sarajevo su stigli putem broda i voza (Amerika->Split pa vozom u Sarajevo). Zadnjih dana saobraćaja uskotračnog tramvaja je bio jedan PCC izložen na Marindvoru, čini mi se na nekom trejleru za kamion, i tako je bila održana svečana promocija novog sarajevskog tramvaja. Vašingtonci su stigli sa trolom na krovu, koju su standardno koristili u Vašingtonu, te sa specijalnom kontaktnom opremom na postoljima, koja je služila za napajanje strujom iz podzemne kontaktne mreže. U Vašingtonu nije bilo dozvoljeno napraviti zračnu kontaktnu mrežu u centru grada iz estetskih razloga, pa su bili tramvaji napajani preko metalnih elemenata ugradjenih u kolovoz izmedju tračnica. Ovaj sistem je bio demontiran, i trola je bila zamijenjena pantografom. Pošto su bili kablovi od motora završeni na stražnjem dijelu tramvaja, bio je pantograf postavljen na isto mjesto kao originalna trola. Ovo je objašnjenje onog "misterija" zašto su sarajevski tramvaji imali pantograf na stražnjem dijelu. Majstori u remizi su bili navikli na ovo, zato kasnije Tatre T3 i K2 su bile naručene isto s pantografom na stražnjem dijelu. Na skretnicama ovo rješenje nije predstavljalo nikakav ozbiljan problem, jer jednostavna sarajevska tramvajska mreža ima vrlo malo skretnica i one su najvjerovatnije imale "maualno" upravljanje - tramvajdžija i štapić. U suprotnom slučaju bi bilo teško koristi u isto vrijeme "solo" i "zglobne" vašingtonce, jer su imali različitu dužinu te različitu udaljenost pantografa od skretnice (i zračnog kontakta za upravljanje skretnice).
Logged
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #203 on: December 31, 2011, 00:36:38 »

Kad već spominjemo Škode 14tr02 sklopljene u Energoinvestu evo 612 na liniji 105


Foto: Ole Iskov; 31.07.1990
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
The_Dubster
Moderator Podforuma
Vozač Autobusa
*
Offline Offline

Posts: 21.112



« Reply #204 on: January 02, 2012, 12:39:56 »

Inžinjer Ivan Podboj je 1952 poslao dopis gradu Sarajevu i GSP-u gdje opisuje i trazi uvođenje trolejbusa, kako bi se rasteretio gradski saobraćaj na nekim linijama... Evo kako je trolejbus izgledao 1952.



Vezani postovi za ovo:
Vala ružna trola.Sva sreća pa nisu vozili.:-)

Al '52 je ovo bio hit Smiley

1939 je eksperimentalno radio trolejbus na vrlo kratkoj liniji, negdje na potezu Čengić vila - Dolac Malta.

Da je uveden trolejbus 1952 vjerovatno bi bio ukinut krajem 60-tih i početkom 70-tih kad je ukinut i u Rijeci (1969), Ljubljani (1971) i Splitu (1972). u to vrijeme  trolejbus je u ex-yu preživio samo u Beogradu.
Nafta  je u to vrijeme bila puno jeftinija od struje da su trolejbusi postali neisplativi u odnosu na autobuse. Ovi što su ukinuli trolejbuse pokajali su se debelo jako brzo, već 1973 godine kad je došla velika naftna kriza, i kada su se stvari okrenule u korist trolejbusa. tako su gradske vlasti u Sarajevu odlučile uvesti trolejbus 1984 godine.
« Last Edit: January 02, 2012, 12:56:09 by The_Dubster » Logged


The_Dubster
Moderator Podforuma
Vozač Autobusa
*
Offline Offline

Posts: 21.112



« Reply #205 on: January 02, 2012, 13:00:41 »

Zimski red voznje od 1.11.1952
http://imageshack.us/photo/my-images/692/dsc01330hf.jpg

Red voznje za 1953. po Sarajevu
http://imageshack.us/photo/my-images/440/dsc01338l.jpg

u Sarajevu uvijek bilo problema oko linija



Vezani postovi:
Ovo je staro ko Grčka,a ozbiljniji pokušaji CTS-a traju permanentno od osamdesetih do rata i odmah poslije rata što se tiče ulaska u gradsku vožnju.
Logged


The_Dubster
Moderator Podforuma
Vozač Autobusa
*
Offline Offline

Posts: 21.112



« Reply #206 on: January 02, 2012, 13:04:23 »

članak o dolasku novih buseva u "Autoprevoz"



a evo i povećana slika iz tog članka




izgleda da je GRAS i u '50-im kuburio sa vozilima


a i uljudnost im izgleda nikad nije bila jača strana xD



Vezani postovi:
Londonci Singl-Dekeri par postova ranije su tipa AEC Regal 1938 godište, a stigli su 1953. Oni su u Londonu bili označeni kao klasa T

Dabl-Deker je vjerovatno tipa Guy Arab Mark I ili II, mislim da su to bili prvi dabl-dekeri u Sarajevu, i oni su 1941-1943 godište a u Londonu su bili označeni kao klasa G. Autoprevoz ih je nabavio 1951 i '52. Oni su u početku  najviše radili za Ilidžu.

Kasnije 1955 su stigli dabl-dekeri Leyland Titan klase STD (1946 godište), a 1964 Stižu Leyland Titani sa Park Royal RT8 karoserijom 1950 i 1951 godište, Klasa RTL.

Moguće je da je Autoprevoz / GSP posjedovao još tipova "Londonaca"
Logged


The_Dubster
Moderator Podforuma
Vozač Autobusa
*
Offline Offline

Posts: 21.112



« Reply #207 on: January 02, 2012, 13:10:13 »

evo još nekih random slika Cheesy







ovo je AS na Marin dvoru - jel neko zna gdje je ona bila?





a evo i još jedne, moguća današnja Sutjeska?





Vezani postovi za ovo:
A vidi Alfe Smiley Hvala  dubster za ovu slike. Znao sam za ove Alfe ali nikad nisam vidio slike. bilo je ukupno 10 Komada, 1957 godina. Šteta što se nevide g.br-ovi.

Ulica Đure Đakovića je Alipašina. Mislim da je terminal Sutjeska otvoren negdje 1974/75.

ma nema na čemu... samo mi žao što ne mogu da vam priuštim slike boljeg kvaliteta, jer ne smijem unosit digitalac, pa ovako što mogu uslikat odradim telefonom... Biće još zanimljivih članaka Wink

a Alfa je ova zadnja slika busa?

Da zadnja slika, i ona dva što misliš da su FAP-ovi.

Alfa Romeo 910AU koje je za Jugoslovensko tržište po licenci proizvodila GOŠA iz Smederevske Palanke.

Onda su ovi iz Oslobođenja pogrešnu sliku i informaciju prenijeli, jer je ista slika. Vidi se da se u novinarstvu malo šta promijenilo tokom 60 godina Cheesy

Biće i neke stvari veeras postavljenje Smiley
« Last Edit: January 02, 2012, 14:09:04 by The_Dubster » Logged


The_Dubster
Moderator Podforuma
Vozač Autobusa
*
Offline Offline

Posts: 21.112



« Reply #208 on: January 02, 2012, 13:14:17 »

evo još jedan veliki dan iz historije GRASa, Sarajeva a bogme i cijele nam BiH





i nakon dva dana članak kaže:

Logged


The_Dubster
Moderator Podforuma
Vozač Autobusa
*
Offline Offline

Posts: 21.112



« Reply #209 on: January 02, 2012, 13:18:24 »





te kako je kasnije bilo





Vezani postovi:
Da slična je situacija i danas a i sličan broj vozila treba pod hitno nabaviti ako ne i veći.

Ovi Lejland Titani su izgledom a vjerovatno i tehnički bili dosta bolji od Titana iz '46 i Guy Araba proizvedenih ratnih godina. Ja sam imao podatke koji su varirali od toga da su nabavljeni 1962-1964 a evo ti si iskopao pravi podatak. poslije su nabavljani TAM-ovi AS 3500 M, FAP G-80, Ikarusi... do 1991 se postiglo da GRAS bude najuspješniji kolektiv tog tipa u Jugoslaviji, autobusa je bilo preko 50% novih do 5 godina jer je godišnje nabavljano u prosjeku 15-20 novih autobusa. Trolejbusi koje smo imali bili su bolji od onih u Beogradu, a o tramvaju KT8D5 Beograd i Zagreb su mogli samo sanjati.
U godinama pred rat GRAS je jedini poslovao u plusu.

Do rata je bilo 90 tramvaja, oko 200 autobusa, oko 90 minibusa i 100 trolejbusa. 1992/93 je trebalo stići još 20 zglobnih Ikarusa i 10 tramvaja KT8D5.
Iza rata je ostalo 40-50 autobusa, 23 minibusa, 30 tramvaja (kasnije sanirano još 30-tak lakše oštećenih vozila), 20 trolejbusa (kasnije sanirano još 15-tak oštećenih)

U periodu 1996-1998 vozni park se značajno obnovio  najviše zahvaljujući donacijama Evropske unije i Japana, ali i GRAS je za to vrijeme od svojih sredstava kupio oko 30-40 polovnih autobusa, oko 22 NOVA minibusa i 17 polovnih trolejbusa. Jeste da je malo u odnosu na donacije, ali nije tačno što neki žele reći da je SVE što je došlo iza rata donacija.

Poslije donacija EU i Japana GRAS je imao 80 potpuno novih autobusa i oko 50  novih minibusa.

Čini mi se da je neko tada pomislio da nova vozila nećemo morati nabavljati idućih 10 godina pa je od 1998 na ovamo od vozila nabavljeno:
20 Novih minibusa, polovni nisu nabavljani.
29 novih i 31 polovni autobus + 6 duobusa koji su prvobitno radili kao trole
70 polovnih trolejbusa (novi trolejbusi nisu nabavljeni od 1987 izuzimajući 4 vozila iz donacije 1997)
14 novokaroseriranih tramvaja, + 18 polovnih i 16 polovnih doniranih


Od 2000 GRAS počinje poslovati u minusu. od 2003-2007 nepotrebno je rashodovan veliki broj vozila koja su još koliko-toliko mogla voziti ili stajati u rezervi. Uključujući zglobne Grafove 438/439, Manove 710-713, trolejbuse ŠEAL 100 koji su rashodovani ispravni sa 9 godina starosti...
-Pored toga zbog kvarova rashodovani su MAN-ovi sa 7-8 godina starosti iako se isplatilo praviti te buseve.

Od 2006/07 se već polako počinje osjećati da opada vozni park, a ove godine je kriza došla do vrhunca u sektoru autobusa i minibusa, a kod trolejbusa je izbjegnuta u zadnji čas nabavkom 17 Nawova, međutim sad je broj ispravnih trola +/- 1 vozilo kao i neposredno prije dolaska švicaraca. tako da će iduće godine vjerovatno biti velika kriza slična  autobuskoj i minibuskoj i u ovoj žili kucalici južne obale miljacke.
Za sada je jedino stanje s tramvajima OK, a ima ih čak i u rezervi.

Tako bi izgledala GRAS-ova priča "Od trnja do zvijezda i nazad".
Čini mi se da bi jedino riješenje bilo kao ovo iz 1963 Nabavka velikog broja polovnih autobusa jer se toliko novih nemože nabaviti, i obavezno nabavka sredstava za remont vozila koja su trenutno van stroja a da se opravka isplati.
Nakon toga redovno svake godine kupovati po mogućnsti nova vozila a po potrebi polovna, i tako obavezno pokrivati rashod vozila u svim sektorima.

Jeftinije bi bilo i za GRAS i za vladu da svake godine uzmu 10-tak novih vozila nego da se dođe do ove situacije da trebaju ogromna sredstva za vraćanje u normalno stanje.


Ja sam imao podatke koji su varirali od toga da su nabavljeni 1962-1964 a evo ti si iskopao pravi podatak.

Profesionalna deformacija. Po struci sam historičar, tako da i ovaj hobi uklapam u to Cheesy
Drago mi je da sam pomogao. Smiley
Logged


Pages: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 100   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.061 seconds with 22 queries.