bhbus.ba
May 10, 2024, 16:03:47 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Calendar Login Register  
Pages: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 100   Go Down
  Print  
Author Topic: Stare slike i JKP GRAS kroz prošlost  (Read 371172 times)
dresdener
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 200



« Reply #510 on: June 04, 2012, 10:59:27 »

http://b116-dyn-60.archive.org/stream/zeitschriftfrele14elek#page/382/mode/2up/search/Sarajevo
Na internetu se pojavio gore navedeni link na stari stručni časopis iz 1896. godine. Evo mog nesavršenog prijevoda o električnom tramvaju:

Stranica 283:

...
Predavajući je također spomenuo električni tramvaj koji vozi na jednokolosiječnim prugama i njegova ukupna dužina iznosi 4,9 km, uklujučujući industrijske kolosijeke ukupno 5,6 km.
Razmak šina iznosi 76 cm. Tramvajski sistem koristi zračnu kontaktnu mrežu za napajanje i šine za odvod struje. Napajanje strujom se desi preko krovnog elementa tipa "lira" (Bügelstromabnehmer) koji je patent firma Siemens + Halske i koji ima sljedeće prednosti:
- apsolutnu sigurnost jer nije moguće ispadanje s kontaktne mreže,
- automatično prebacivanje prilikom promjene pravca vožnje,
- mogućnost brze vožnje preko skretnica i na krivinama,
- dobar kontakt sa kontaktnom mrežom i
- djeluje bez buke.
Kontaktna površina "lira" elementa sastoji od mekog materijala tako da je osigurano automatično podmazivanje kontaktnog voda (žice) tako da skoro ne dolazi do istrošenja ovog voda što je bilo u Sarajevu zvanično potvrđeno.
Vozni park sastoji od 5 motornih kola i 5 prikolica te 1 električne lokomotive za teretni saobraćaj. Pošto se teretni saobraćaj stalno razvija i raste, narućena je već bila i druga električna lokomotiva koja biće što prije izložena na milenijskoj izložbi u Budimpešti.
Predavajući je također obavijestio slušaoce kako je zvanično testiranje čitavog sistema električnog tramvaja i javne rasvjete dalo veoma zadovoljavajuće rezultate i pokazuje da je cijeli projekat pravilno izveden.

Inaće u ovom članku se piše da su dinama elektrane djelovala uz napon 300-350 V i logično se može pretpostaviti da je ovo približno bio i napon tramvajske kontaktne mreže.
Logged
ikar353
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 904



« Reply #511 on: June 04, 2012, 17:14:37 »

Koji su Ikarusi do kraja zadržali duple okrugle farove i jeli ijedan ikarus sa duplim farovima preživio rat osim 343 i 387?

Jeli neki stariji Ikarus nakon remonta dobio visočije postavljene štopke kao kod modela 1989-91, ili su im samo farovi mijenjani?
vozila od gb 340 do 398 su imala cetiri okrugla fara. vozila su remontovana u zemunu ,grasu a gb 367 je remontovan u mostaru ili skoplju a mislim da je ovo drugo.ona vozila koja su remontovana u zemunu su 353,354,355,356,357,362,364,365,366,368,370,374 i dobijali su sve sa novog modela-instrument tablu,sjedista,plasticne obrve,vanjske natpise ikarus. samo su ostajali stari modeli brisaca-pojedinacni zracni brisaci i stopke na dnu. gb 357 je zadnji remontovan mislim 1991 godine i on je dobio brisace s novog modela i masku oko farova kao model od gb 267 pa dalje s tim sto nemamo sliku 267 sa originalnom maskom,ista kao kod gb 27. vozila koja su ''remontovana'' u garazi ako to mozemo zvati remontom jer su vozila samo farbana i krpljena su gb 351,352,359,360,361,363,369,371,372,373. gb 350 je imao fabricku boju do pocetka rata. inace su se remontovala vecina  vozila iz prve dvije serije iz 1982 godine,gb 350-374. pred sam pocetak rata gb 347 je dobio osvjezenje boje i stopke su mu bile okrugle i podignute gore-radjen u garazi. zaboravio sam gb 378,379 i 385 i oni su remontovani u zemunu. ova vozila koja su dosla 1982 i 1983 godine su od 1988 i 1989 godine radila na industriji. od prezivjelih ikarusa sa cetiri fara su samo ostala dva i to 343 i 387. gb 367 je duzio dacić.
Logged
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #512 on: June 04, 2012, 17:40:36 »

Hvala puno na odgovoru.

Taj 347 sa okruglinm štopkama, jeli to onaj sa malim brisačima što je vozio možda do 1997/98?
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
ikar353
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 904



« Reply #513 on: June 04, 2012, 17:45:19 »

Hvala puno na odgovoru.

Taj 347 sa okruglinm štopkama, jeli to onaj sa malim brisačima što je vozio možda do 1997/98?
347 nije prezivio rat a tog s okruglim stopkama se ne sjecam.
Logged
sarajlija211
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 266



« Reply #514 on: June 07, 2012, 18:40:41 »

Postoji li mogućnost da je onaj Mercedes 688 radio na linijama nekad prije 5-6 godina? Ja stvarno u to ne mogu da povjerujem da je taj tip radio na linijama nakon '98, ali imam neke naznake.

688 je radio na linij 46 sječam se sa sam se njime vozio. Zaboravio sam koje godine ali je ja minslim 2007-08. Neznam zaboravio sam sad da lupam. Samo znam da je vozio na toj liniji.
Logged
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #515 on: June 07, 2012, 18:45:53 »

688 je radio na linij 46 sječam se sa sam se njime vozio. Zaboravio sam koje godine ali je ja minslim 2007-08. Neznam zaboravio sam sad da lupam. Samo znam da je vozio na toj liniji.

Ma to je sigurno bio Mercedes-Arna 698 jer je on još 2007 vozio.

900 i 698 godina 2006

Izvor: martin-argyroglo.photoshelter.com

« Last Edit: June 07, 2012, 18:55:01 by Troler » Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
sarajlija211
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 266



« Reply #516 on: June 07, 2012, 19:56:32 »

Pošto je kod mene moto "ko kopa taj i iskopa"
Evo jedne trole,liniju ne bi mogla znati ali ovo je kod sadašnjeg suda BiH prema Otoci,vjerovatno iza rata.


izvor http://www.stips.de/sarajevo/bericht/htmfoto/obus.htm



Ta linija je Otoka-Dobrinja broj ne znam. Autobus je vozio tu liniju br 42, a poslije proradila trolejbuska linija 108.
Logged
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #517 on: June 07, 2012, 20:03:50 »

Nije to linija Otoka-Dobrinja, nego 104a Otoka-Mojmilo
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #518 on: June 09, 2012, 22:20:38 »

Londoner i Vašingtonci '60-tih

Izvor: Klix forum - Slike starog sarajeva
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
sarajlija211
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 266



« Reply #519 on: June 15, 2012, 11:12:35 »






Koje je ovo godine? Na gornjoj slici se vide novije tatre sa pantografom naprijed. Ja mislim da je ovo između 1996 i 1997.
Logged
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #520 on: June 15, 2012, 11:27:13 »

Rekonstrukcija kod remize je 1998, mislim da je tu negdje i titova. Remont tramvaja bi otprilike mogao biti između 1998 i 2000.

Mislim da su se pantografi počeli prebacivati naprijed 1998 ili možda krajem 97.
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
sarajlija211
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 266



« Reply #521 on: June 15, 2012, 11:35:26 »

900 i 698 godina 2006

Izvor: martin-argyroglo.photoshelter.com


Ovaj 698 je velika krntija. Karoserija mu je bila u lošem stanju. Ali dobro se vukao. Unutra koliko se ja sjećam motor nije pravio buku ali kad izađeš iz njega i kad prođe pored tebe ruka ti sama ide na uši. Neznam zašto ali sam se njime volio vozati. Vozio sam se njime nekoliko puta na liniji 46. Prvi put sam se nime vozao 2005 godine. Isto je vozio na linij 46. Može li mi neko reći šta se desilo sa njim? Nevidim ga ni u garaži ni na ulicama. Gdje se nalazi? Presto sam ga viđati između 2007 i početkom 2008. Pslije 2006 ga je mijenjao onaj molo bolji bijeli mercedes meni se čini da je 690, a poslije su vozili žuti MAN SL222. Evo i danas se pitam gdje je i kako je prestao voziti.  Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad I još nešto na ovoj slici na kojoj je liniji vozio tada taj 698 i taj 900???
Logged
ikar353
Kondukter
**
Offline Offline

Posts: 904



« Reply #522 on: June 15, 2012, 11:45:30 »

arna je davno zavrsila u zeljezari. bio je to dobar bus,u pocetku je radio na komercijali a kasnije je radio na turizmu. mislim da je dosao 1996 godine i duzio je turkovic abaz. inace ovi busevi su bili dugi a niski i dobro su lezali na putu. imali su mercedesov motor i petostepeni mjenjac a kasnije su godine odradile svoje.
Logged
Troler
Mehaničar
*****
Offline Offline

Posts: 5.247



WWW
« Reply #523 on: June 15, 2012, 12:03:56 »


 I još nešto na ovoj slici na kojoj je liniji vozio tada taj 698 i taj 900???

698 je najvjerovatniji na liniji 31 ili 39, ali više je radio na 39
900 je na Komercijali
Logged

Dođu tako vremena, kada pametan zašuti, budala progovori, a fukara se obogati
sarajlija211
Putnik
*
Offline Offline

Posts: 266



« Reply #524 on: June 15, 2012, 12:12:14 »

I jest došao 1996 zajedno sa drugim mercedesima. Ali sam se najviše čudio što ga nisam viđao na cestama nisam ga čak ni viđao u depou. Tek sam ga počeo viđati od 2005. Bio je najbolji mercedes odmah iza Heuleza. Dobro se vukao. Najviše sam se volio njime vozati kad je vozio liniju 46. Unutra se skorom nije ni čuo. Ugodno je bilo vozati se njime. Dobar je bio čak i za starije osobe od 60-79 godina. Evo čak sam postavio i sliku Mercedesa 698 prvog dana kada sam se njime vozio.




Logged
Pages: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 100   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.034 seconds with 21 queries.